ZSSK startuje s rychlíky do Mukačeva i do Polska, obnoví provoz na další lokálce
Motorová jednotka 813+913 společnosti ZSSK. Foto: Szalay3/Wikimedia Commons
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustí od 9. června nové přímé spojení z Košic do ukrajinského Mukačeva. Cestujícím slibuje rychlejší spojení
Tohle měli v Maďarsku, přestavěná 810 vedená jako přípoj k Intercity vlakům.
https://de.wikipedia.org/wiki/InterPici
Zdá se, že maďarský vliv je na Slovensku značný. Povinně místenková rekonstrukce **kafonu? Och 🙁
Jen technická připomínka: to se jim vyplatí na tak krátké trase měnit podvozky o jiném rozchodu?
Žádné podvozky se měnit nebudou, však se to v článku píše..
Vy netvore! Přece byste lidi nenutil nepřed číst a pak povídat, to by třeba taky mohli bejt v obraze a mluvit k věci!
sorry, uteklo mi to
Bageta a Mravenec jsou na takový výkon úplně špatnĕ. Prečo si zlo . Spoločnosť nepořídí 612, 628 nebo Desiro z Německa? Spoje do Mukačeva jsou výborný nápad, ale tou 813 to dost hnojí.
A proč by ZSSK měly investovat do nějaké ojetiny, když ji klidně zastoupí nějaké o víkendu nevyužité vlastní vozidlo, které mají k dispozici a které na takový výkon pro začátek úplně stačí?
Řazení toho RR mezi Popradem a Muszynou, věděl by někdo ?
Prý to má být ř. 840. Ale asi je to nějaká kachna, protože tato vozidla byla loni, když je chtěl Jančura nasadit na tratě v UK, šotoušky kvalifikována jako ojetý šrot a ten by jistě hodné státní dráhy nenasazovali na rychlíky.
UK jest Spojené Království. Ukrajina má mezinárodní označení UA.
Ale my jsme v Čechách, ne v Anglii a mluvíme česky. Zjistěte si napřed fakta, jako třeba který kraj v Čechách má tuto zkratku, ať neplácáte nesmysly.
Co do toho motáte kraje? (navíc žádný kraje v ČR nemá zkratku UK ani UA, takže jste i tak mimo).
Za druhé, i oficiální česká zkratka pro Ukrajinu je UA resp. UKR.
https://www.czso.cz/csu/czso/ciselnik_zemi_-czem-
Ale o Ukrajině řeč není, je mi líto, o ní pouze blábolil diskutér Praha, asi aby odběhl od nepříjemného tématu.
Řeč je o řadě plánované na R Poprad – Muszyna, která je stejná jako (dle šotoušků ojeté šroty) původně zamýšlená pro tratě v ÚK přidělené Jančurovi.
Neměl v létě začít ještě jezdit výletní vlak Košice – Murán?
Ten už jezdí.
Aha, teda najít k tomu nějaké informace byl docela boj, škoda, že je to jenom do 22. června: https://www.veterany.eu/aktualne-gemerske-lokalky-na-2-mesiace-opat-oziju/
„Veterany.eu“ je docela dobrý informační zdroj o zajímavostech z oblasti dopravy = překvapivě informuje zdaleka ne jen o veteránech, jak by se podle „názvu“ mohlo zdát.
Je skoro škoda, že ty vlaky nebudou jezdit v období vrcholné turistické sezóny (= aspoň do konce září) – zájem by určitě byl právě třeba i mezi „dovolenkáři“, a obě lokálky by mohli ještě jednou „objet“ v té polední pauze: časově by to vyšlo v pohodě a umožnilo by to kombinovat bohatší program. Jen na vyšplhání nahoru na Muránský hrad mi ta pauza připadá dost krátká …
Pořád se musím smát tomu, že z toho motoráčku udělali povinně místenkový vlak…. 😀
Čekejme za tím nějaké důsledky hraniční kontroly. Jinak je to samozřejmě fór i vzhledem k ceně (a tím i charakteru jízdenky).
Po vstupu ČR a SR do EU, jsem se tehdy těšil na lepší mezinárodní spojení. Jenže po vstupu ČR a SR do EU došlo k likvidaci relací v SK: R J.M.Bem (Budapest-Kosice-Warszawa),R Goral (Bratislava-Zilina-Zwardon-PL), R Bathory (přes noc Warszawa-Zwardon-Budapest) R BEM (Szczecin-Bohumin-Zilina-B.Bystrica-Budapest) R Bohemia (Praha-Wroclaw-Warszawa) atd atd atd. A teď se jen část z toho zachraňuje. Bohužel,bohudik.
Ex 382/383 J.Bem v trase, kterou uvádíte (BUD-KE-WAR) jezdil jen rok a byl to nesystémový výstřelek.
A všechny ty relace, které uvádíte, nebyly konkurence schopné převážně s autobusovou dopravou. Bohužel.
No. S výjimkou Béma v relaci Budapest-Kosice-Warszawa jsem tehdy jezdil všemi zmíněnými vlaky a alespoň v sezoně to bez místenky nešlo… Na R 390 BEM ještě v Bohumíně připojovali zesilové vozy (koženky) noční Bathory byl plný především zahraničních turistů… U toho BEMa jen těžko zapomenout jízdu z Karviné do Zvolena na stojáka u dveří od WC..jak byl vlak plný .tak Vám nevím
Kdyby o spojení například Budapešť-Varšava byl takový zájem, tak by dnes v této relaci nejely na noc 4 vozy v sezóně, ale třeba 6 (mimosezónu 2).
Jinak v té době byly i jiné ceny letenek. Ale uznávám, že možná Štětín-Budapešť by s trochou snahy šanci měl. Ale to je asi vše. Problém BA-KRK/KAT je stav trati přes Zwardoň.
Na provozu přes Zwardoň, tento nesmyslný produkt slovenského nacionalismu, snad není třeba trvat a mohlo by se jezdit přes Petrovice.
To bylo tehdy slávy Čadca-Zwardon. A dnes? No abych byl objektivní tak Lichkov-Miedzylesie jak přes kopírák 🤔 po elektrifikaci vše skončilo
Nejspíš to bude tím, že si časem všichni cestující koupili auto a jedou radši autem, než využívat takové skvělé služby hodných státních dopravců jako stát v noci u WC za mezinárodní jízdné…
Tronda: nekoupil jsem si tehdy mistenku… moje blbost. Ale ty vlaky měli své cestující. O tom žádná
To je ale trochu ako tvrdiť, že všetky tie náhodné výstrely v podobe rýchlikov ČSD pred rokom 1990 boli dobré. Neboli. Jeden spoj za deň žiadnu trasu nevytrhne a trend je dnes jasný: kratšie linky, taktové spoje, jednotná úroveň produktu.
Áno, Slovensko hodne cezhraničných spojení zlikvidovalo, ale pri takom malom počte nesystémových vlakov to ani nemalo cenu držať. Keď už, tak by bol na mieste ucelenejší koncept linky, ktorá by nemala interval 12-24 hodín, pretože tá bude vždy mať obmedzený potenciál už z princípu.
To není o ČSD. .já jsem zmínil roky cca 2002. To je velký rozdíl…
Jakkoli se snažím Vás pochopit a jako neřidič bych také lepší mezistátní železniční spojení vítal, zdá se mi, že nejste ochoten respektovat vývoj: kolik bylo (ve srovnání se současností) v 90. letech minulého století osobních automobilů, mezistátních autobusových spojení, leteckých spojení, N.B. za jaké ceny? A jak vypadaly ještě třeba před 15 a i méně roky třeba železnice v Polsku? Ano, železnice v bývalé „východní“ Evropě hodně a hloupě „zaspala“ a nechala si vlastně sama „ujet vlak“, ale na tom už zpětně nic změnit nelze a je třeba pokusit se aspoň trochu smysluplně řešit současný stav – minimálně se snažit… Číst vice »
Nějak mi nejde dohromady tvrzení „pohraniční kontrola proběhne už za jízdy“ s tím, že v Čopu to má mít pobyt minimálně 30 minut.
A jazdna doba Cierna – Cop je takmer totozna s Os co stoja hodinu na hranici…
To je tvrzení ZSSK.
Spíš si myslím, zdali jste to jejich tvrzení jen špatně nepochopil. Myslím, že to mysleli tak, že není nutné z vlaku vystoupit, ale to neznamená, že kontrola proběhne za jízdy. Probíhá to tak, že vlak zastaví na zastávce, která je k tomu přímo určena na hranici, a tam probíhá slovenská kontrola (zažil jsem čekání 30 – 60 minut).
U autobusu Nemecké/Užhorod je to však klidně 3x déle.
A kolik lidí by to rádo zažívalo i na Rozvadově, Kubici či v Mikulově….
Po dotazu na ZSSK jsme pochopili původní zprávu špatně, kontrola bude až v Čopu, nikoliv za jízdy. Už opraveno. Díky za postřeh, nějak jsem si toho v jízdním řádu nevšiml.
V každém případě ta jízdní doba trošku „smrdí“, uvidíme jaká bude pravda s těmi kontrolami. Čop – Čierna nad Tisou je asi 9,2 km a jízdní doba 59 minut? No dobrá, už se těším na jízdu desetikilometrovou rychlostí.
Zpráva je zpráva, uvidíme jaká bude pravda. V každém případě jízdní doba trošku dost „smrdí“. Čierna nad Tisou – Čop je asi 9,2 km a jízdní doba 1 hod. 12 minut a zpět 59 minut? No, už se těším na jízdu desetikilometrovou rychlostí.
Slovenská pohraniční kontrola proběhne na hranici, kde má slovenská pohraniční stráž postaveno speciální nástupiště. Po dokončení slovenské pohraniční kontroly se vlak vydá do Čopu, kde proběhne ukrajinská pohraniční kontrola ve stanici (zřejmě na prvním nástupišti u budovy). Kontrola opravdu proběhne ve vlaku, cestující vozidlo neopustí a doklady a zavazadla jim budou kontrolovány ve vozidle. Pouze to nebude za jízdy ale na výše uvedených pohraničních bodech.