ZSSK spustila prodej jízdenek na vlak do Chorvatska, v provozu bude od května do října

Vlak Bratislava - Split. Foto: ZSSKVlak Bratislava - Split. Foto: ZSSK

Konec kontrol na chorvatské hranici přinese zkrácení jízdních dob.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Jak ten vlak bude jezdit pokud začnou výluky Zagreb – Karlovac?

Jakub Moučka

Předpokládám, že InterRail tam neplatí.

Jakub Moučka

Tak jsem to zkoušel a cena s InterRailem i bez něj byla stejná (39,90 €).

Knížecí rada

Ten prodej je na stránkách OBB spuštěný už několik týdnů. To se nejspíš jen ZSSK probudily a napsaly o tom tiskovou zprávu.

David

A Regiojet zatím nic?

Albert

Dle hžpp ani nebude.

Pedro72

Split ne, ale zřejmě bude Rijeka.

Mojmír

Tak spíš HŽI, osobní dopravce jim asi kapacitu přidělovat nebude…

kix

hžpp jim to vozil..

Jana

Máte to někde potvrzeno? Kupujeme dovolenou ve Splitu…

Anatol J.

Ta reklama na možnost přepravy skládacích kol, která nezaberou více než běžné zavazadlo, ovšem ne klasických kol….jako to nevím jestli je nějaký šotek nebo si někdo dělá blázny…. Ta představa hezké bajkovačky v přímořských horách na 16″ skládačce….to nemůže snad nikdo vydávat ani za vtip…je krásně vidět jak obec manažerská je zcela a naprosto mimo realitu …a uráží obec bikerskou…..

Erskine

A kdy to kolo neni mysleno pro sportovni jezdeni po horach, ale treba na jizdu po kempu nebo z kempu do prilehleho mestecka?

Jiří Kocurek

Pro bikery je tam vagon, říkejte, že to je motorka.

Matěj

Jízdní doba se zkrátí o hodinu? Ve směru do Splitu odpovídá, ovšem zpátky dle uvedených časů je naopak o hodinu delší ve srovnání s loňským GVD: Split 17:26 – Bratislava 10:49; tomu nerozumím.

Daniel Jablonecký

Jiné časové pásmo? 😄

Matěj

Leda že by se do něj Chorvatsko s novým GVD přesunulo:)

Ten_z_Bíliny

Auto lze jen z Bratislavy nebo i z Vídně? Když přes ZSSK kliknu na koupit lístek i s autem, tak mi to povolí jen Bratislavu. Což při cestě z Prahy to jsou pro mě zbytečné 2h navíc, když za stejnou dobu bych byl ve Vídni, ale odjez z Vídne je později, pro mne lepší.

Kleist

Zkuste to u OBB

Ten_z_Biliny

Tam jsem byl že stránek ZSSK přesměrován..

kix

z vídně lze také auto, asi se to musí přes obb, ale normalne se tam naklada

Avlaky

Proč s tím jezdí Herkules když do splitu to stejne veze jiná loko

To jede někde jinde po neeliktrifikovsne trati?

Anonymní alkoholik

Protože Bratislava – Marchegg – Wien není pod drátem. Z Vídně normálně jede elektrická lokomotiva. 😄

Ale údajně by už tohle GVD herkules do Splitu mohl. Na fóru zeljeznice.net se nedávno diskutovalo o tom, že Rail Cargo Group Croatia (dcera ÖBB) dostala licenci na provozování osobní dopravy, takže kdo ví, co s licencí mají v plánu… 🤷🏻‍♂️😀

Pavel Skládaný

To snad nemyslíte vážně. Od 16.října 2022 je trať Vídeň-Marchegg elektrizována.

František Plášek

Akorát, že tu fotku tipuju z minulého roku…

Pavel Skládaný

Však ta fotka JE z minulého roku. 8.prosince 2022 byla elektrizace úseku Vídeň-Marchegg dokončena a 11.prosince 2022 zahájen elektrický provoz. Mínusáři se mohou klidně podělat, ale nic s tím neudělají: https://www.lok-report.de/news/europa/item/37670-oesterreich-elektrifizierung-der-marchegger-ostbahn-abgeschlossen.html

Anonymní alkoholik

Tak jo, zdá se, že máte pravdu. Pardon. 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=0ovWsFbhVrU

Pavel Skládaný

Ok, omluvu přijímám :-). Rakouští bratři opravdu staví i elektrizují svižným tempem, až to člověk někdy nestíhá sledovat.

Jan

Hotová je pouze jednokolejka Marchegg – Gänserndorf, na Marchegg – Aspern Nord si ještě chvíli počkáme. A hlavně chybí ještě přeshraniční úsek DNV – Marchegg.

David

To není pravda. Úsek Wien – Marchegg je pod dráty již celý, minimálně už jedna kolej. Druhá kolej se aktuálně staví. Jediný problém je 2 km úsek Dunajské Nové Mesto – Marchegg, kde to komplikují Slováci a jejich zdlouhavá politika. Jinak by nebyl problém již jezdit komplet pod dráty.

ICE_Laco

Elektrifikovaná je v celej dĺžke, po Marchegg, dve koľaje sú na väčšine úseku na ostatných úsekoch sa intenzívne pracuje. Ale že kedy sa bude rekonštruovať, most cez rieku Morava, tie 2 km do Devínskej Novej Vsi a ešte k tomu elektrifikácia – to ani srnky netušia….

Ja osobne čakám, že v októbri narýchlo osadia stĺpy trakčného vedenia, vydá sa nejaké predbežné povolenia a v provizóriu to na slovenskom úseku bude jazdiť najbližších 20 rokov….

M@trixX

Rata sa uzavretim zmluvy na jesen tohoto roku a s dokoncenim do septembra 2024.

ICE_Laco

Ty si snáď myslíš. že za jeden rok zrekonštruuje trať z Marcheggu do DNV? A ako to bude s mostom? Postaví sa nový? Alebo sa len vymenia koľaje, osadia stožiare a namaľuje sa tou hnusnou modrou farbou – nech rakúšania vidia do akej bláznivej krajiny to vlastne idú? A na akú rýchlosť sa to bude rekonštruovať? Na 120km/h, lebo Úrad pre hodnoty usúdil, že iná rýchlosť je nerentabilná? To budeme vyzerať super. Wien – Marchegg 200km/h a Marchegg – BA 120km/h

Tomáš Záruba

Spis tipuju 100, ale to mate jedno, když v DNV do odbočky to stejně mate za 40.

M@trixX

Ma to byt na 120. V dalsich fazach sa rata s prestavbou stanice v DNV a druhou kolajou.

ICE_Laco

Bude to vyzerať super, RailJet zo Zürichu do Marchegg 200km/h a odtiaľ pekne pomaly na Hlavnú Stanicu 120km/h

M@trixX

Uz je aj Wien-Marchegg a od decembrovej zmeny namiesto 5047 na zastavkovych vlakoch jazdia cityjety.
Elektrifikovany neni uz len usek Marchegg-Devinska Nova Ves

Pavel Skládaný

To některým zdejším nevysvětlíte, pro ně je fantazie stále více než skutečnost oficiálně prezentovaná provozovatelem dráhy ÖBB Netz.

Romino

Už v lete chodili elektrické jednotky OBB ako Os vlaky z Viedne do Marchegu, čiže už min. v lete to mali elektrifikované. Je to irónia že zo 60 km úseju je len 3 km neelektrifikované z DNV do Marchegu. Nuž čo.. tragédia ŽSR….Klasika. Ale teda sa tvária už asi 10 rokov že to idú urobiť, vraj teda sa už ide súťažiť. Eurofondy 2014-2020 (do 2023) zasa raz nestihli, asi to idú robiť z CEF alebo Plánu obnovy. A perlička. Druhý most sa cez Moravu sa robiť nebude, napriek tomu že tie stlpy tam od 2. sv vojny stoja, ale teda… Číst vice »

Pavel Skládaný

Pročpak si nepřečtete tu a tam noviny, Sturmbannführere? Dokončení elektrizace není nic tajného a článků vyšly desítky, např. https://www.lok-report.de/news/europa/item/37670-oesterreich-elektrifizierung-der-marchegger-ostbahn-abgeschlossen.html

Avlaky

Aha, děkuji

Ale zvláštní ze v 21. Století není mezi 2 hlavními městy které jsou 70km od sebe natazene dráty

Anonymní alkoholik

Tak Wien – Marchegg by už skoro mělo být hotové podle videí na youtube. Problém teď už bude jen těch posledních pár metrů na slovenské straně. 😀

Pavel Skládaný

Elektrický provoz byl zahájen 11.prosince 2022 od začátku nového grafikonu. Tj. „skoro hotové“ znamená, že je zde kompletní S-Bahn v elektrické trakci (ELEKTRICKÉ jednotky CityJet). Netřeba se bát oficiálních zpráv ÖBB, bývají pravdivé. U nás je to jinak – např. spojení na pražské letiště je dle železničních správců sice také „skoro hotové“, leč ještě cca třicet let se reálně nesvezeme ničím.

vladoca

Wien – Petržalka je elektrika

Původní Aleš

A jezdí po ní nějaká konkurenceschopná osobní doprava?
Pokud ne, jsme zpět v bodě že mezi hlavními městy zemí EU a Schengenu, které leží od sebe co by kamenem dohodil, jezdí osobka v dieselu.
Není to samozřejmě jen AT-SK, CZ-Bavorsko je taky tristní…

M@trixX

Petrzalka-Wien ma hodinovy takt, rano niekolko vlakov navyse, cesta trva hodinu.
Oproti vlakom na hl.st. maju odchod posunuty zhruba a pol hodinu.

Pavel Skládaný

Petrželka je bokem, zde jde o Marchegger Ostbahn přímo do Bratislavy.

ICE_Laco

Petržalka má 113 tisíc obyvateľov.Vlaky ráno a večer sú obsadené celkom doplna…

Pavel Skládaný

Nepochybně, ať žije a vzkvétá spojení přes Parndorf, ale zde se diskutuje primárně o trati Wien-Stadlau – Marchegg – Bratislava.

noerf

Když vezmu v potaz, že bylo vypraveno cca 50 párů vlaků, tedy 100 spoju, tak mi vychází obsazenost necelých 70 lidí na spoj, tedy 2 lehátkové vagóny.
Vcelkub by mne zajímala ekonomická efektivnost spojení.

Radim

Třeba to mají spočítané opravdu na lidi a ne na obsazenost. Podle mne si dost lidí kupuje celé kupé ale jsou tam třeba jenom dva. Kdo ví…

firon

Asi by to chtělo nabízet Plzeň za 25Kč/1EUR a obsazenost se zlepší…

BRKS

Ono hlavne ten spoj treba vnímať ako vlak OeBB, ktorému ZSSK poskytuje náležitosti s bonusom, že to z Viedne do BA nejazdí ako Sv.

Daniel Jablonecký

Tak tomu říkám marketing! „Jsou tam sice naše vozy, ale chápejte to jako rakouský vlak. Když se konečně můžeme něčím pochlubit, tak to radši neuděláme.“ 😄

Jakub

Ja by som poukazal na to, ze je tam personal zo Slovenska, takze je to hlavne pre OeBB lacnejsie

kix

a nepočítá se jen provoz z Bratislavy a z Vídně v tom není? protože jinak nevěřím, že by to spouštěli znovu, ono je to hlavně rakouský vlak se závlekem do Blavy, protože si od nich berou servis a soupravu

SEN

Můj sen je zajet si Pendolinem do Chorvatska k moři ! Čistě teoreticky by to zvládlo a zvládlo by to rychleji než běžný vlak díky naklápění ! Achhh v Praze nasednout a v Chorvatsku přesednout na trajekt a tradá hurá výletu :)))

Geralt

To leda až Chorvati natáhnou dráty do Splitu (což nebude asi nikdy).

Lkprak

Mezi Záhřebem a Splitem jezdí motorové „pendolino“. Jet s ním ale celou cestu z Prahy až do Splitu bych fakt nechtěl. Bohatě mi stačil ten úsek ze Záhřebu.

Xiao

Souhlas, na to že to má být něco „extra“ to je dost bída. Alespoň ty tramvajové sedačky mohli vyměnit za nějaké normální, a třeba i dodělat zásuvky.

Martin Chovanec

Není to chorvatské „ICN“ totéž, co jezdí Cheb – Nürnberg?

Kubrt

Ano.

Kubrt

Rijeka a Ploče jsou taky v Chorvatsku u moře a dá se tam dojet čistě elektricky 🙂

Marcel Štancl

Ano viz originál foto http://fotokolej.pl/img22830.search.htm Ploče je nádherné městečko se 4 plážemi klid pohoda, ale nikdo nedá dohromady přípoje.

Alex

Podle vašich různých názorů ať už tady nebo na Facebooku bych tipoval, že budete uznávaný odborník v oboru doprava.