Minulé roky jezdíval euronight Opatija směr Záhřeb/Split/Rijeka z Mnichova, z Prahy se dalo nastoupit nejlíp v Salzburku, cesta zpátky ale byla do Mnichova levnější (delší cesta, přesto menší cena, přitom Mnichov-Praha stálo stejně jako Salzburk-Praha). To jel tehdy brácha.
Když jsem si chtěl udělat výlet do Záhřebu já, Regiojet byl vyprodaný, euronight jsem nenašel, tak jsem skončil s FLixbusem, z Florence do Záhřebu a zpět jen se 4 zastávkama, jak nemám rád autobusy, tak tohle byla celkem pohoda. Žádné 490 minutové zpoždění jako ten Regiojet.
G-man
6 měsíců
Ví někdo, jak je to s trakcí? Podle obr. je tam slovenská 362. Tzn. že vlak ujede pár km z Nového Mesta do Petržalky a hned mění lokomotivu? Docela síla . . .
No, má to na Petržalce 20 minut pobyt, takže asi ano…
Jiří
6 měsíců
Hmmm…včera na odjezdu z Bratislavy 2:45 zpoždění. Nemůžu nikde najít kolik to má/mělo na příjezdu do Splitu,web chorvatských železnic takové údaje nevede…Pokud by to prijizdelo s takovým zpožděním tak to není dobré pro návaznost na trajekty a busy někam dál kterých zvláště mimo sezonu moc nejezdí…Dnes tím jedu ze Splitu v lehátku tak uvidím
Už ten nákup lístku je zajímavý. Na webu ZSSK chtěl jsem zjistit cenu. Vyhledávač je velmi pomalý a hledá v jen v určeném dni, čili pokud nevíte, ve který den to jede, tak spojení nenajde. No a když to trefíte, pak se cenu stejně nedozvíte, protože sdělí, že nelze koupit online.
A švanda je, že IDOS spojení najde, zatím jen na 8. 5. a umožní nákup jízdenky za 1282 Kč. Když zadáte na shop.oebbtickets.at přesný den, najde spojení také a cena je 50 EUR. Přidat auto ani na jednom nelze.
Jaaa
6 měsíců
Naopak, pro určitou specifickou skupinu to naopak není. 😉
Twix
6 měsíců
Poměrně důležitá informace je, že v květnu a červnu (a jednou v září) to jezdí ob týden pouze ve středu a nikoliv 3x týdně. Takže když má někdo klasicky pobyt od soboty do soboty, nedá se to vlastně použít…
Tak prosím ještě jednou: psal jsem že OB TÝDEN jezdí pouze ve středu. A jindy samozřejmě 3x týdně, to sedí. Na webu nightjetu jsou ty provozní dny napsané trochu fikaně, ale také správně.
Jarda
6 měsíců
16 hodin ve vlaku? Děkuji, letadlem za asi 2 hodiny nebo kolik.
Ceny Sparschiene Komfort pre dospelú osobu:
– s miestom na sedenie od 39,90 €
– 6 miestne ležadlo od 59,90 €
– 4 miestne ležadlo od 74,90 €
– 3 miestne lôžko od 99,90 €
– 2 miestne lôžko od 124,90 €
– Single 1 miestne lôžko od 244,90 €
Presná cena je vždy závislá v momente výdaja.
A na kdy? Já lístek na sezení na tento konkrétní vlak pod 39,90 eur nenašel, natož na léhátko. Jako dá se jet i za 19,90 eur, s dvěma přestupy a na sedačce, ale dá. 😉
Když se někde uvede: „ceny OD 60 €“, znamená to, že to, že v okamžiku, kdy to chcete koupit (to je ten „moment výdaja“), může být aktuální cena 60 €, ale také klidně 120 €.
Cupra
6 měsíců
Celých 26 lidí z Bratislavy nezní tak bombasticky jako 96% no…
Je a není. Z Bratislavy nejde vzít ani auto. Takže na prvních 85 kilometrů a hodinu a půl jízdy by stačil jeden vagon s lokomotivou a zbytek připojit až ve Vídni. Pokud se to tedy nějak zásadně nezmění, je otázka jak moc velkou cenu má u takovýho vlaku, že nekončí už ve Vídni.
Což je jeden z důvodů, proč na vzdálenosti 500-600 km (po dálnici 520 nebo 590 km do Rijeky) raději rychlý vlak než pomalý noční. Ve stejných tunách se odveze přinejmenším 2x víc lidí.
Při českých koridorových rychlostech by to bylo pod 6 hodin cesty, průměr přes 100 km/h se jezdí běžně.
Minulé roky jezdíval euronight Opatija směr Záhřeb/Split/Rijeka z Mnichova, z Prahy se dalo nastoupit nejlíp v Salzburku, cesta zpátky ale byla do Mnichova levnější (delší cesta, přesto menší cena, přitom Mnichov-Praha stálo stejně jako Salzburk-Praha). To jel tehdy brácha.
Když jsem si chtěl udělat výlet do Záhřebu já, Regiojet byl vyprodaný, euronight jsem nenašel, tak jsem skončil s FLixbusem, z Florence do Záhřebu a zpět jen se 4 zastávkama, jak nemám rád autobusy, tak tohle byla celkem pohoda. Žádné 490 minutové zpoždění jako ten Regiojet.
Ví někdo, jak je to s trakcí? Podle obr. je tam slovenská 362. Tzn. že vlak ujede pár km z Nového Mesta do Petržalky a hned mění lokomotivu? Docela síla . . .
No, má to na Petržalce 20 minut pobyt, takže asi ano…
Hmmm…včera na odjezdu z Bratislavy 2:45 zpoždění. Nemůžu nikde najít kolik to má/mělo na příjezdu do Splitu,web chorvatských železnic takové údaje nevede…Pokud by to prijizdelo s takovým zpožděním tak to není dobré pro návaznost na trajekty a busy někam dál kterých zvláště mimo sezonu moc nejezdí…Dnes tím jedu ze Splitu v lehátku tak uvidím
Dejte vědět 🙂
Hmm…tak paní na pokladně ve Splitu mi řekla,že na příjezdu 3 hodiny zpoždění
Doufám, že vyšlete Aleše Petrovského na cestu. Měl až nějak moc velkou radost, že Jančura zrušil přímé spojení z ČR. 😀
Už jsme ho letos trápili dost-)
Není tam jídelák :-), co by chudák večeřel. 🙂
Už ten nákup lístku je zajímavý. Na webu ZSSK chtěl jsem zjistit cenu. Vyhledávač je velmi pomalý a hledá v jen v určeném dni, čili pokud nevíte, ve který den to jede, tak spojení nenajde. No a když to trefíte, pak se cenu stejně nedozvíte, protože sdělí, že nelze koupit online.
A švanda je, že IDOS spojení najde, zatím jen na 8. 5. a umožní nákup jízdenky za 1282 Kč. Když zadáte na shop.oebbtickets.at přesný den, najde spojení také a cena je 50 EUR. Přidat auto ani na jednom nelze.
Naopak, pro určitou specifickou skupinu to naopak není. 😉
Poměrně důležitá informace je, že v květnu a červnu (a jednou v září) to jezdí ob týden pouze ve středu a nikoliv 3x týdně. Takže když má někdo klasicky pobyt od soboty do soboty, nedá se to vlastně použít…
A na to jste přišel jak? Přes rakouské dráhy není problém koupit lístek již z Bratislavy na pátek i neděli.
Opravdu? Třeba na 10., 12., 24. nebo 26. května?
Rozhodně jede v pátek 17.5. Tedy nikoliv jen ve středu. 😉
Tak prosím ještě jednou: psal jsem že OB TÝDEN jezdí pouze ve středu. A jindy samozřejmě 3x týdně, to sedí. Na webu nightjetu jsou ty provozní dny napsané trochu fikaně, ale také správně.
16 hodin ve vlaku? Děkuji, letadlem za asi 2 hodiny nebo kolik.
Ja si dam zase radeji 16 hodin vlakem. Kazdeho vec ne?
Ta cena bude řádově jinde než u Regiojetu….
Ceny Sparschiene Komfort pre dospelú osobu:
– s miestom na sedenie od 39,90 €
– 6 miestne ležadlo od 59,90 €
– 4 miestne ležadlo od 74,90 €
– 3 miestne lôžko od 99,90 €
– 2 miestne lôžko od 124,90 €
– Single 1 miestne lôžko od 244,90 €
Presná cena je vždy závislá v momente výdaja.
Je to ještě výrazně levnější.cena přibližně stejná jako minulý rok u RJ.
To je oficiální sdělení z ZSSK. Odkud vy máte tu svou informaci?
Normálně přes rakouský web železnice.
Dá se sehnat lehátko za 35 euro
A na kdy? Já lístek na sezení na tento konkrétní vlak pod 39,90 eur nenašel, natož na léhátko. Jako dá se jet i za 19,90 eur, s dvěma přestupy a na sedačce, ale dá. 😉
V září to zkusím a vyjeli to právě takhle levně
Čo znamená slovná konštrukcia „závislá v momente výdaja“?
Když se někde uvede: „ceny OD 60 €“, znamená to, že to, že v okamžiku, kdy to chcete koupit (to je ten „moment výdaja“), může být aktuální cena 60 €, ale také klidně 120 €.
Celých 26 lidí z Bratislavy nezní tak bombasticky jako 96% no…
Tak spousta lidí přistoupí ještě ve Vídni. Hodnotit obsasenost, podle toho, kolik ve vlaku sedí lidí z výchozí stanice, je o ničem.
Je a není. Z Bratislavy nejde vzít ani auto. Takže na prvních 85 kilometrů a hodinu a půl jízdy by stačil jeden vagon s lokomotivou a zbytek připojit až ve Vídni. Pokud se to tedy nějak zásadně nezmění, je otázka jak moc velkou cenu má u takovýho vlaku, že nekončí už ve Vídni.
Potom by to ale asi už nebyla slovenská souprava, udržovaná a zbrojená na Slovensku… nejspíš to za ten kus cesty stojí.
Stejně pak ty vagony musíte nějak dostat na Slovensko.
Pre výluku trate do Viedne cez Marcheg do Októbra sa nakladajú autá , motorky až vo Viedni..
Preto tam aj dosť ľudí nastupuje.
Není 173 lidí ve skoro plné kapacitě vlaku nějak málo?
Ani nie, lôžkové vozy nemajú kapacitu nic moc a jedna sedačka tú kapacitu nijak zásadne nezvýši…
Neřekl bych. Dle fotky to vypadá, že že souprava byla složena hlavně z lůžkových vozů. Lůžkové vozy ZSSK mají kapacitu 30-33 míst.
Což je jeden z důvodů, proč na vzdálenosti 500-600 km (po dálnici 520 nebo 590 km do Rijeky) raději rychlý vlak než pomalý noční. Ve stejných tunách se odveze přinejmenším 2x víc lidí.
Při českých koridorových rychlostech by to bylo pod 6 hodin cesty, průměr přes 100 km/h se jezdí běžně.
A s českými koridorovými rychlostmi to má co do činění? Chorvatsko 70-100 km/h max.
I kdyby teď hned začali projektovat nějaké tunely třeba z Celovce 🙂 přes Lublaň do Rijeky, tak už se toho nedožiju, i když mi ještě nebylo 40.
Aj to berme 30 v prípade, že sú v usporiadaní ako 3-miestne
Na vagon webu je to 3x lůžko á 10-30, 1x léhátko 60 a sedačky 66. 5 vágonu.