ZSSK nezvládá nástup po RegioJetu, většina vlaků jezdí zpožděná

Souprava ZSSK v Komárně. Foto: ZSSKSouprava ZSSK v Komárně. Foto: ZSSK

Třetí den provozu čelí dopravce velkým zpožděním. Důvodem mohou být i soupravy s pomalejším rozjezdem.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) čelí už třetí den kritice za velká zpoždění na trati Bratislava – Komárno. Provoz převzal státní dopravce v neděli po RegioJetu.

Zpoždění jsou patrná jak z online mapy na stránkách ŽSR, tak i přehledu jízd jednotlivých vlaků, který má redakce k dispozici. Bez zpoždění jelo včera jen deset vlaků z celkového počtu 59 vypravených spojů. Na častá zpoždění si stěžují cestující i ve facebookové skupině věnované zpoždění na trati. „Červené vlaky jsou na trati i na mapě,“ komentoval ironicky jeden z diskutujících. ZSSK má červenobílý nátěr vlaky, zpožděné vlaky jsou v online mapě zbarveny červeně.

Přehled zpoždění 14.12. 2020 na trase Bratislava - Komárno

Přehled zpoždění 14.12. 2020 na trase Bratislava – Komárno

Slovenské Hospodárske noviny (HN) v dnešním vydání uvedly, že státní dopravce na nové trati zcela propadl. Podle jejich statistik bylo průměrné zpoždění 14 minut, největší 67 minut. „Během prvního dne se vyskytly menší obtíže na dvou soupravách. U jedné byl problém v komunikaci mezi lokomotivou a řídícím vozem, ve druhém případě byl zvýšený tlak v brzdovém systému,“ řekl pro Hospodárské noviny mluvčí ZSSK Tomáš Kováč. Vyšší tlak budou mít možná ale i někteří cestující: i třetí den provozu zpoždění pokračují.

Noví strojvedoucí na trati

ZSSK může mít ale dlouhodobě problém dodržovat jízdní dobu na trati. Většinu spojů zajišťuje soupravami složené z lokomotivy a vagónů, RegioJet na trase používal hlavně motorové jednotky. Ty mají lepší akceleraci než klasické soupravy. HN navíc upozornily i na fakt, že na trati jezdí noví strojvedoucí. Státní dopravce jim nabídl až o polovinu nižší platy než měli u RegioJetu a ti tak k ZSSK nepřešli.

ZSSK budou na trati jezdit dva roky, smlouvu mají společně s rakouským dopravcem ÖBB. Slovenské ministerstvo dopravy začalo výběr dopravce pro tuto trať řešit příliš pozdě před uplynutím konce smlouvu. Zvolilo podobně chaotický přístup jako české ministerstvo dopravy, které řeší smlouvy na dálkové vlaky v takovém časovém tlaku, že dopravci nemají čas na přípravu kvalitnějších souprav.

Od nového jízdního řádu jezdí na trase celkem 59 vlaků. V pracovní dny je základní hodinový takt mezi Bratislavou a Komárnem, do Dunajské Stredy 30 minut, v úseku Bratislava – Kvetoslavov 20 minut.

Tagy Bratislava - Komárno Top Trať Bratislava - Komárno Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
216 komentářů