ZSSK nezvládá nástup po RegioJetu, většina vlaků jezdí zpožděná
Souprava ZSSK v Komárně. Foto: ZSSK
Třetí den provozu čelí dopravce velkým zpožděním. Důvodem mohou být i soupravy s pomalejším rozjezdem.
Třetí den provozu čelí dopravce velkým zpožděním. Důvodem mohou být i soupravy s pomalejším rozjezdem.
A keď som pozeral mapu žsr tak veľa krát tam regiojet meškal aj 120+minút
Takže by som ZSSK len gratuloval😂
Aktuálně podle mapy ŽSR: 😉
4321 +4,
4326 +1,
4323 +2,
4325 +0
Je to fuška vlézt sem, když jedou všechny načas:) Zkuste to zase dopoledne nebo večer…ne mimo špičku:)
Ok, tak se na to podívejme aktuálně ve špičce:
4339 +3
4337 +6
1776 +6
1773 +6
4338 +6
4342 +0
1771 +1
blbá zpráva co do advokátní kanceláře Regiojetu co? ☺
Zišla by sa aj tabulka kolko tam bežne meškal Regiojet a koľko vlakov odriekol bez náhrady.
V posledný deň prevádzky to boli dva. Nevedeli rozbehnúť súpravu , kde niekto zatiahol ručnú brzdu. Tiež sa vyhovárali na tlak.
Tým neobhajujem ZSSK. Tý to dostali príkazom od ministerstva na dva roky.
Tie súpravy OBB roky premávajú na trase Wien – Bratislava hl.st. bez problémov. Problémy im robia Delfíny z Popradu. Tam tiež nevypadávali z prevádzky. Skôr sa s tým musia naučiť jazdiť.
Súpravy boli na trať navezené tesne pred spúštaním prevádzky.
Ta trať by hlavně potřebovala masívní investici.
Treba vymenit cele vedenie ZSSK !!!
ZSSK to nezvládalo nikdy. 🤭 5 rokov dochádzam do práce vlakom a Vianoce sú častejšie ako presný príchod vlakov do stanice 🥴
Klíd…tomu říkáte zpoždění 10-15 minut?? To měla aj DB Arriva když startovala.
Je to řízeno státem stejně jako opatření proti covid, výsledek tomu odpovídá.
u zssk je zpoždění standard
Mali tam len nasadiť nové motorové jednotky, veď ich ZSSK nakúpilo mnoho a bolo by po probléme. A hlavne mi jednať skôr a nie na poslednú chvíľu. Ale čo čakať keď je teraz Matovič vo vláde ten sa nevie o nič postarať ani o psiu budú..
Matovič je premiérem od března 2020. To měla připravovat už Pellegriniho vláda, nebo jak se ten Ital jmenuje. Co udělali?
No veľa urobili. Nakúpili ale 30nových súprav vlakov Panter tiež niekoľko motorových jednotiek od ŽOS Vrútky, zmodernizovali vozne 1 triedy práveže táto vláda Matoviča ešte nič dobré nespravila len sa vyhovára a uteká pred novinármi ako zbabelec už aby padla vláda.
Nové jednotky 861sú určené pre konkrétne trate v zmysle europrojektov, preto nie je možné ich dislkovať inde. Preto sa použilo 6 jednotiek Stadler radu 840 zo zač. milénia z Popradu, ktoré túto podmienku nemajú a sú doplnené o 4 osvedčené súpravy ZSSK+OBB, ktoré roky jazdia z Bratislavy do Viedne, teda kombinácia starších ale funkčných push-pull súprav (mimochodom ich OBB využíva aj na niektoré vlaky „railjet“ medzi Salcburgom a Mníchovom) rušňami OBB radu 2016 Herkules s modernizovanými klimatizovanými vozňami ZSSK so zásuvkami a ešte doplnené o klasickú súpravu + 754. Je ale jasné, že rozbehy súprav sú pomalšie ako ľahké jednotky,… Číst vice »
Tou poslední větou jste vlastně vystihl celou strategii ZSSK a ZSR.
Ty jo . Romino , ty můžeš z fleku dělat tiskového mluvčího ZSSK. Tolik výmluv a skoronesmyslů v jednom příspěvku . ZSSK nešlo do neznáma. Od samotného postavení trati na ni jezdily a těch změn , ani za tu devítiletou přestávku , zvláště zásadních , tolik nebylo . Náklady tam tahají určitě doposud . Nejsou tam tunely ani hory . Že se soupravy budou pomaleji rozjíždět tuší i dítě . Přejezdy , pokud žádné nedostavěly , tam prostě jsou a byli . Zbytek je opěvování šrotu , jen s poslední větou lze z části souhlasit . Maximálně se budou ZSSK… Číst vice »
Medzi Salzburgom a Mnichovom jazdia „RailJety“ s rovnakymi voznami ako pozicali OBB+ rusne 2016 pre trat BA-DS-KN? To su tie OBB na to zle….RailJet je trochu ina suprava, ako ta rakuska suprava jazdiaca do Komarna.
Ono to bylo taky zpolitizováno, neschopnost ministerských úředníků v kombinaci s „žluté vlaky tu nechceme“.
Takze ja vam to vysvetlim. Bývam vo Zvolene hlavny vlakovy uzol. Pracujem 12 km od Zvolena smerom na Bansku Bysticu. A ked uz vychadza vlak z BB a ma meskanie 20 minut alebo idete do prace a kvoli rychliku co meska 1 hodinu z Bratislavy pridete o hodinu a pol do prace neskor alebo idete zo Zvolena do BB a nemaju rusen tak a vlak meska 1 hodinu tak co je vase meskanie 20 minut.
Hezky vysvětlené 😂
Na koleje vyjel nostalgický vlak ÖBB.
Tabulka je zajímavá. Poslední vlak zřejmě předjel ten předposlední.
Nezapomenu na to, jak nás kvůli neplánované mimořádnosti na trati přes Südkreuz předjel na Schönefeldu následující EC z Prahy 🙂
ale zase ten předpředposlední jel skoro v čase toho předposledního, takže to tam vyšlo docela dobře 🙂
Nevím jak.je ta trať zabezpečená, ale ta kombinace nových strojvedoucích, jednokolejky a takových zpoždění mi nepřipadá moc šťastná
Oni vyčítali Regiojetu i opakované srážky na přejezdech, kdy RJ neměl hafo souprav v zásobě-nestíhali opravovat.
Jednou za totáče jsem čekal na rychlík ve ValMezu. Nezapomenutelné hlášení : Rychlík Moskva-Kyjev-Varšava-Praha přijíždí na nástupiště XX se zpožděním 24hodin.
Ale prišiel to je hlavné 😀
To když byla v 80. letech sněhová kalamita, tak v Praze na hl.n. pro uvedený rychlík hlásili zpoždění: „Vlak ještě nevstoupil na území ČSSR“.
Vážně má lokomotiva o výkonu 2000 kW se čtyřmi vozy o tolik horší akceleraci?
Možná záleží na poměru mezi výkonem a hmotností.
Třeba 843 má výkon 600 kW, ale hmotnost soupravy nejvýše 131 tun.
Presne, to je asi ako keď ideš s fabiou a prázdny ťahač bez návesu so 600 koňmi Ti stíha a ešte chce aj predbiehať.
U akcelerace zastávkových vlaků jsou důležité dva parametry, jednak měrný výkon, ale u nižších rychlostí hlavně poměr adhezní hmotnosti. Měrný výkon soupravy loko+4 vozy je okolo 8kW/t, což je na osobák málo. Moderní DMU mají okolo 11kW/t. Podíl adhezní hmotnosti je u soupravy pouze okolo třetiny, což je na osobáky zoufale málo. DMu mají 2/3 hnaných náprav. Obrovský problém je zde také vyšší spotřeba nafty, zdvojené Desiro má 130t, tahle souprava nějakých 220t. Jak je vidět, tak na trakční mechaniku pánové z ŽSSK zřejmě chyběli. O ČD se dá říct to samé :-(. Takže ano, na jízdních dobách to je… Číst vice »
ŽSR nemá při sestavování GVD podmínku „lze to stihnout“
Mohl bych redakci zdvořile požádat aby připravila aktualitu o připravovaném výběrovém řízení na tuto trať? Je-li stávající smlouva uzavřena jen na dva roky, očekával bych, že nové výběrové řízení bude vypsáno nejpozději v lednu 2021. Děkuji.
Nebojte se, během podzimu 2022 se s někým domluví.
jak nezvládla ? u ZSSK to je běžný standard na většině tratí a teď ho zavedla i na trati Bratislava – Komárno
U nás teda v Partizánskom nemeškaju vôbec a keď tak Max 2 min ale niekedy zase príde aj o 2 min skôr do stanice. Tam mali len nasadiť nové moderné, motorové jednotky, veď ich ZSSK nakúpilo mnoho a bolo by po probléme. A hlavne nemali to riešiť na poslednú chvíľu ale čo čakať keď je teraz vo vláde Matovič, ten sa nevie postarať ani o psiu budú už ho má plné zuby trištvrte slovenského národa.
No neviem čo s tým má Matovič (nie žeby som bol jeho fanúšik :-)), ale hlavne vy buďte rád, že bývate v regióne, kde už chodia takmer výlučne nové súpravy 861 z EU fondov a modernizované vozne Bdteer, všetko klimatizované, sem tam ešte Vám tam pošlú nejakú 813 na kratší vlak. Čo sa týka tej trate, to je kapitola sama o sebe, je tam rovina, tá trať je zrelá na 160 a elektrifikáciu vzhľadom k pomerne silnému osídleniu ma dolnej a hornej Nitre, zatiaľ je tam 40-tka v každej stanici na výhybkách. Ale ŽSR sa nechalo počuť, že idú niečo… Číst vice »
Aj trat Leopoldov-Nitra-NZ by potreboval rekonstrukciiu na 120km/hod.+elektrifikaciu. Aj na Hornu Nitru by sa take nieco hodilo. Pamatam si raz cestu rychlikom do Partizanskeho s 757? na cele supravy. Krasne rovna trat bez stupani a zakrut a vlak isiel rychlostou ako za prvej CSR.
To musí napřed bačové odehnat ovce z kolejí !!!
Regiojetu tam nelezly?
RegioJet taky platil pokuty, třeba když po sérii sejmutých aut na přejezdu měl nedostatek jednotek a nedodržoval řazení. (Snad ZSSK taky mají smlouvu kterou musí dodržovat a ne jisté prachy)
Regiojetu i nám tam lezou hlavně ocelové „ovce“…
Specialne k 13/12/ boli zo Stredneho Slovenska na Zitny ostrov dovezene dve divizie ovci(Stredna skupina ovci) na sabotaz novych suprav ZSSK ….
A co cekali? Vratit se o tricet let zpet
Staci sa vratit 9 rokov spat….
Ano vlastně 🙂
Nemáte šajnu ako to vyzeralo pred 9 rokmi. To tam chodili staré šunky 810+011+011+011+810 a nejaké staré B-čka so 70-tych rokov. Takže ten skok potom bol kvalitatívne o 100% a Jančura sa až tak nemusel snažiť, lebo všetko čo prišlo potom, bolo stokrát lepšie. Dnes je situácia iná, áno rozjazdil trať a naučil ľudí chodiť vlakom, ale zadarmo to nerobil., on nie je charitatívna organizácia. Ale áno „umí to“, na marketing on je exprert, to mu treba uznať…Hlavne sa raz dva dohodol z vtedajším ministrom dopravy za KDH Fígeľom, ktorý bez súťaže dal tie výkony RJ. Navyše ŽSR dostala okamžite… Číst vice »
Ano, diky za pekne zhrnutie stavu pred 9-timi rokmi. Naozaj som zvedavy, co bude o dva roky + spustena R7. No a ako to bude s Coronou, to nikto netusi….. Metrans by bral zdvojkolajnenie, elektrifikaciu + zrychlenie trate vsetkymi 10-mimi. netusim, ci sa nejaka dalsia modernizacia pre tuto trat bude konat. samozrejme by som jej prial vsetky 3 kroky: zdvojkolajnenie, elektrifikaciu + zrychlenie trate aspon na 120 km/hod.
Já měl za to , že něco kolem nástupišť a parkovišť dělal RJ a SKS mu to v ceně splácel . Poslal nové vlaky a začali jezdit lidi . SKS na RJ tlačil a dal záruky za další stroje .Ceny možná zdvojnásobil a cestujících přibylo téměř čtyřnásobně . Metransu je mě líto , tolik elektrických lokomotiv a v průmyslové a osídlené části SK jezdí ropákem , a to nevím jaká jsou váhová omezení trati . Pokud je toto na +/- stejné úrovni oproti novým nízkopodlažním jednotkám , případně patrech kvůli množství lidí a délce nástupišť tak to je na změnu… Číst vice »
Státní dopravce. 😀 😀 Točit kolem dějin pozpátku, asi tu linku chtějí vrátit jak byla, že tím nikdo jezdit nebude. Ta politická garnitura co o tom rozhodla velmi rychle sklidí co zasela. 😀 😀 A protože kolem po zpátku točit dlouhodobě nejde, tak se tato anomálie velmi rychle srovná a příští dopravce už nebude domácí státní moloch. Trend mizení státních dopravců v Evropě zastavit nelze. Levnější a politicky výhodnější je to udělat hladce. Bude to poučné i pro ostatní i u nás, jaký gigantický rozdíl se nachází i poté co jim RegioJet předal perfektně zajetou linku a co z toho… Číst vice »
já bych si počkal…ono se to usadí. vzhledem k tomu, že se do velkých měst nedá mnohdy rozumně dojíždět už jinak než vlakem (a to nejen kvůli parkování) tak nepovažuji zpoždění 10 min u vlaku v taktu 20-30 min za tak zle…prostě něco jede kazdou chvili… Spíš je otázka jak provozovat moderní železnici ale i jakoukoliv dražší infrastrukturu v podmínkách evropských kolonií jako jsme my ci slováci…u nás je exportovana práce, která se v Německu za jejich platy nevyplatí…a tak je dělají u nás za min…tím pádem jsou i daně nižší…ale EKG či Lint stojí stejně u nás i v… Číst vice »
Ale jo teď si počkáme, protože přece na průsery těch správných drah ukazovat nebudeme a na to, že si převzali trať po modernizaci taky ne.
Ale RJ jim nic nepředal. To by platilo pouze tehdy, pokud by vše zůstalo, jak bylo (vlaky jízdní řád, zaměstnanci atd.), pouze by se vyměnil provozovatel.
Dvoupodlažní vagóny jim Regiojet nabídl, možní i nějaké 628, přístup ke strojvedoucím a palubnímu personálu je k zamyšlení samo o sobě
Nabídl? A víte podmínky té nabídky? Za pěkně děkuju to asi nebylo 🙂
Myslíte že by to nabídl zbytečně drahé? , Však ani jednu z věcí nepotřeboval
RJ jim samozřejmě předal množství cestujících, které naučil jezdit vlakem. To je ten největší profit.
Asi jste chtěl napsat benefit, ne profit.
No nějak vám nevím s tím tvrzením o mizení státních dopravců. Spíš mizení monopolů, ale státní dopravce, pokud vím, zatím zmizel jen ve Velké Británii.
Mnohem běžnější a označitelná jako trend, mi přijde situace, kdy státní dopravci zakládají svoje nestátní společnosti v jiných státech. DB má Arrivu, Trenitalia Thello nebo Alex, Nederlandse Spoorwegen zas Abelio… Takže spíš jak zmizení všech státních dopravců očekávám zmizení některých (hlavně menších a východoevropských) a značný růst těch podnikavějších, jako právě ty zmíněné.
ANO takhle by to asi dopadlo, kdyby se někdy zatočilo kolem dějin u nás (kdyby někdy v minulosti potlačil státní moloch úspěšně konkurenci). Naštěstí se nestalo a nesmí se dopustit (viz hospodaření strany s prvními 3 písmeny – Kocourkov je proti tomu vyspělý region)
Je tedy cílem ZSSK dělat svou vlastní neschopností reklamu Regiojetu a „vydláždit“ mu cestu pro návrat za zmiňované 2 roky…? 😀 …protože jestli ne, tak se jedná o vskutku neuvěřitelnou neschopnost v podání slovenského národního dopravce. Pro všechny diskutující bych připomenul 2 zásadní věci: 1) ZSSK je slovenská národní železniční společnost s prakticky monopolním podílem na sloveské železnici, a tudíž by se od ní očekávala „určitá“ kvalita a stabilita, nikoliv tahle tragédie. 2) Pro ZSSK je to jen návrat na před časem ztracenou linku a stejně nezvládá. Slova o nástupu na novou linku a o tom, že si ZSSK zaslouží… Číst vice »
*na slovenské železnici
*velice scestná
…omlouvám se za překlepy.
Ale sú to tie národné Severobalkánské štátné dráhy a o tom to je!
nie som zamestnanec zssk ani cd… myslim si, ze zssk ani obb si kopance od ludi nezasluzia… ale skor byvale ministerstvo dopravy( pod vedenim A. Erseka vo vlade smer a hlasosmer) za tendrovy neporiadok, ktory zanechalo aktualnemu vedeniu.
V prostredi terajsej legislativy je potom zazrak nieco normalne urobit.
doplnujem o postojoch zssk k prvemu tendru vypoveda to, ze samotne zssk sa do neho odmietlo prihlasit a zaroven by to chcelo mensie upresnenie v clanku dopravca je OBB+ZSSK – nie len ZSSK samotne..
Nie, ÖBB tam dopravcom nie je. Ten je len subdodávateľom vozňov a rušňov.
No, jestli si někdo myslí, že se to „samo“ vyřeší, až se „noví“ strojvedoucí zaučí, tak si to myslí špatně.
On je hodně veliký rozdíl se trefovat ke 120ti metrovému perónu s jednotkou o délce 50 metrů a o délce 100 metrů. A rozjezdy taky nebudou lepší než u jednotek…
A pokud je mi známo, AVV se tam nevyskytuje…
Vážně je to rozdíl? Fíra nejsem, ale přeci jenom pár desítek let dokázalo pražské metro jezdit bez AVV docela obstojně, a PA135 taky není kouzelník.
Nevím, jestli se ještě dnes na trase B pražského metra jezdí s již odtučněnou verzí ARS, ale může být pro vás překvapením, že i pod dohledem původní verze tohoto vlakového zabezpečovače nebylo v minulosti nezamýšlené projetí určeného místa zastavení ve stanici nic výjimečného. Pro média tato událost neměla větší význam a interně se hodnotila pouze jako pracovní zmetek.
Jo, docházelo k tomu, ale to neznamenalo že se s tím nějak courali. Prostě projede, tak se pochlubí dispečerovi, omluví cestujícím a jede do další stanice. Zavedení CB nijak nezrychlilo jízdu.
Vyjímečné to bylo. Ne zhlediska DP, kde se „občas zadařilo“, ale v počtu zastavení denně a drsnému provozu, dojíždění časů na krev ve špičkách atp., to opravdu byl i tehdy vzácný úkaz, který většina cestujících nikdy nezažila.
Však si to představte. Pojedete v autě. Jednou budete brzdit k fiktivní čáře. A jednou budete brzdit k betonovému bloku. Co vám půjde lépe? A uvědomte si, že i ta zastávka je v principu betonovým blokem, protože první, co kdo udělá je, že až bude mít dveře ve tmě za perónem, tak to vyfotí a pošle na Ksichtoknihu…
Presne tak dĺžka perónov je na trati BA-KN veľmi nepríjemne kratka, najmä v kombinácii 2016+2Bdr+VV+RV.
Ved predlzovali perony na 150 metrov, to nestaci? Jednym slovom, mizeria….
Jestli to s těmi platy není podobný matematický omyl jako s tím intervalem. Když má fíra A plat o polovinu vyšší než fíra B, neznamená to, že fíra B má o polovinu nižší plat než fíra A.
Příklad:
A = 1000€ +50% = 1500€
B = 1500€ – 50% ≠ 1000€
Přesně tak. Někteří „záškodníci“ radí aby lidem kteří tomuto nerozumí byl na měsíc plat o 50% zvednut a další měsíc jim byl zase o 50% snížen. Nakonec přeci budou s jednoměsíční prémií tam kde byli, nebo ne?
B = 1500 E – 50 % = 750 E nebo ?
1000E z 1500 jsou dvě třetiny , tj 66,6% původní , 500 E je třetina , tedy 33,3% 50% z 1500 Eur je právě 750 Eur . Když má tedy původní strojvedoucí 1500Eur plat a nový polovinu , má tedy plat poloviční , a to 750 Eur , tzn 50%. V případě že někdo bere 1000Eur a chce přidat 50% , tj polovina a to právě 500 , přál by si brát tedy1500Eur. Jednou bereš základ 1000 a podruhé 1500 . Pokud tedy nejsi odborář , to by bylo v pořádku a záleží na úhlu pohledu a straně , na… Číst vice »
B je špatně
Co je tam špatně?
Měla babka čtyři jabka a dědeček jen dvě. Když dá babka čtvrtinu svých jablek dědečkovi, zvýší se počet jeho jablek o polovinu, a k zavěšení té hrůzy budou mít oba stejně.
Ano, to je hezky řečeno. A ještě je to takové pěkné vánoční.
≠ přehlédnuto . Sorry
Nic to není proti mému bývalému šéfovi, kterému jsme si kdysi stěžovali, že teď máme o 100 % víc práce, on zvážněl a povídá: „Tak to nikomu neříkejte.“ „Proč?“ zeptali jsme se. „Protože to by znamenalo, že jste před tím nedělali nic.“
Kdo to nechápe, ať dá mínus. 🙂
Asi tak nějak 🙂
Oznamujeme cestujícím, že vlak je opožděn z důvodu ztráty lopatky na uhlí.
Takže až si někde „vypůjčíme“ jinou lopatu, tak se pojede dál.
no tak upřímně řečeno, to v ZSSK poněkud pokakali,
to jsem si myslel, že to zvládnou lépe
Ono by sa to aj zvládlo, keby sa to neriešilo na poslednú chvíľu a keby nebola vo vláde Matoviča strana a spol. Tu napr.u nás v Partizánskom jazdia vlaky úplne normálne na čas Max 2min meškajú ale niekedy idú zase aj o 2 min skôr. A nové moderné motorové jednotky od zoš Vrútky. A stačilo také dať aj na trať medzi Bratislavou a Komárnom a bolo by po probléme.
Neměli je a za dva měsíce je z regálu nikdo nevyšťourá, to je podobné, jako když Ariva dva dny před nástupem na trať nemá smlouvu, neschopnost přemnožených státních zaměstnanců.
Státní dopravce jim nabídl až o polovinu nižší platy než měli u RegioJetu a ti tak k ZSSK nepřešli.
Oni nepochopili, že režijka a FIPky to všechno dorovnají? Jak je to možné! A jak je vůbec možné, že soukromník platí víc než státní firma. Takhle to kapitalistické vykořisťování fungovat nemá, oni se chovají jinak než jak učili na VÚML!
Studoval jste VÚML? Jste dobře informován.
VUML – Vulkanizovaný Učitel Marxizmu Leninizmu.
To vážně měli 2000 EUR a teď mají 1000 EUR? (2200/1100; 2400/1200…). Tomu se mi nechce věřit.
A jaká zpoždění tam bývala dosud?
Staci si pozriet trst 131 na mapy.zsr.sk , teraz su tam 4 vlaky s meskanim. Snad sa to nejako doladi….
Co je tam teď, mi nepomůže, Zajímalo mě srovnání s minulými dny a měsíci.
Nějak jsem nepostřehl zpoždění u RJ. Když jsem s ním jel z Komárna do Bratislavy tak cesta v pohodě a bez zpoždění
Tak to se ta oblast nachází v nějakém jiném časoprostoru…
Díky za info. Nicméně jedna jízda vypovídající není, že. 🙂
Jo, ZSSK nezvládá víc věcí… Třeba takový rychlík Žilina – Gdynia. To mohl být skvělý „koupací vlak“ k Baltskému moři, po vzoru těch, co už v létě jezdí z Bohumína, anebo i po vzoru RegioJetu na trase Praha – Rijeka. Kvůli neustálým stížnostem polských cestujících na mizernou kvalitu slovenských vozů B byl však jeho provoz ukončen. Polské ministerstvo infrastruktury a PKP IC se rozhodly spolupráci se ZSSK ukončit. Varianta, že by vlak jezdil i nadále už ze Žiliny, akorát s polskými vagóny, byla neprůchodná, protože na slovenském území vlak jel na komerční riziko ZSSK, nebyl v objednávce slovenského MD. Důvod,… Číst vice »
Oficjalnie IC ma już trochę więcej wagonów. Fakt faktem ludzie narzekali na te B od ZSSK. Na razie powydłużali pociągi na wagonach OeBB, CD i MAV.
Tak to by chcelo nejaký rozumný obchodný koncept, ako použil RegioJet na Rijeku. Lenže to má tri problémy: 1. ZSSK nemá prebytok slušných ubytovacích vagónov, a Bc oproti B už nie je taký rozdiel. Nasadzovať na noc Bmpeer/Bmpz tiež nedáva zmysel, hlavne pri tak nízkej utilizácii, keď tá súprava celý deň stojí. 2. Balt nikdy nebol tradičná dovolenková destinácia v takom rozsahu, ako Jadran. To by sa muselo roky budovať a spústa ľudí holt viac ocení teplejšiu vodu. 3. Musela by byť politická zhoda ZSSK/PKPIC na skutočne agresívnej cenovej politike, a to tiež úplne nevidím realisticky. Inak teda modernizácia uzla… Číst vice »
Škoda, že nedošlo k rekonstrukci B a Bc na něco takového (toto je chorvatská rekonstrukce): https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/HR/HZ_Bcee-61.php
Ono by se to hodilo i u sezónních vlaků z Bohumína – zvětšit podíl spacích vozů, hlavně lehátkových, a vozy k sezení by měly být nejvýše tři pro polskou úsekovku (relace typu Katowice – Łódź). Rekonstrukce několika desítek B na klimatizované lehátkové vozy by mohla být zajímavá i proto, že Polsko je celkem velká země, kde mají smysl vnitrostátní noční vlaky po celý rok, takže je možné tyto vozy nasazovat pořád.
Jinak před koronou jsem k Baltu jezdil mj. i proto, že v létě tam nejsou tak nesnesitelná vedra jako u nás. A jezdil jsem tam nočním vlakem, koupil jsem si vždy lůžko ve vlaku PKP IC.
Misto na Maltě ocitnul se na Baltě 🙂
A ušetřil nějaké finanční prostředky!
Režijku nemám, ani FIP, takže na polském území platím plné jízdné.
3. Niedasie w IC.
Uvědomujete si, že vlaky ČD které zmiňujete jako „vzor“ jsou řazené z úplně stejných vozů řady B ? Požadavky PKP byly neklimatizované vozy v režimu 51, takže polští cestující si můžou stěžovat maximálně u PKP.
Vozy B od ČD jsou v mnohem lepším stavu než ty slovenské. To se nedá srovnávat. Na česká B si polští cestující stěžují minimálně.
Vlaky kategorie TLK jsou obecně sestavovány ze starších vozů, není to žádná tajná informace. Proto jsou na ně jízdenky levnější než na vlaky vyšších kategorií (IC, EIC, EIC Premium). Všechny dálkové vlaky v Polsku jsou povinně místenkové, což nabízí široké možnosti cenotvorby.
Nicméně i vlak TLK, přestože je sestaven ze starších vozů, by měl splňovat nějaké základní standardy kvality, hlavně čistotu a funkční dveře, topení a WC. Tyto standardy ZSSK nesplnila.
A jakou motivaci má ZSSK aby na tuhle linku nasadila lepší vozy (které mimochodem nemá kde vzít) ? Poptávka normálních cestujících po cestování 15 hodin k Baltskému moři je skutečně minimální, navíc když letenky do Gdaňsku z Katowic i Vídně byly za pár korun …
Vozy řady B nemají v roce 2020 co dělat na lince, která chce mít nějaký potenciál, bez ohledu na minimální rozdíly které jste zmínil
Stačilo ty B mít v takovém standardu, aby splnily polské standardy kvality.
Vezměte na vědomí, že ten vlak sloužil hlavně pro polskou vnitrostátní přepravu. A stavěl v mnoha městech, kde letiště není a je to na něj daleko.
Prosím Ťa, „vozy B“ boli smradľavé šroty už pred 15 rokmi. A to aj tie v rýchlikoch ČD.
Takže si toľko nefandi…
Česká B jsou zpravidla po lehké „najbrtizaci“, pomocí které se podařilo výrazně zvýšit komfort cestujících.
Trochu chabá obhajoba toho že to sú vozy ktoré mali byť dávno vyradené z akéhokoľvek typu vlaku u všetkých dopravcov. Navyše sám tvrdíš že vlak „sloužil hlavně pro polskou vnitrostátní přepravu“, nechápem prečo by potom ZSSK mala posielať nejaké modernizované vozy na vlak ktorý je pre slovenských cestujúcich viacmenej zbytočný a jeho potenciál ako dovolenkový vlak k Baltskému moru sa blíží k nule.
Listki IC= TLK cenou.
Ten vlak nemal najmenší potenciál toho, aby sa stal nejakým skvelým koupacím vlakom, presne ako píšeš šlo len o zaistenie vozov pre vnútroštátne spojenie v Poľsku. Prečo by nedostatok vagónov PKP mala riešiť ZSSK nasadzovaním kvalitných vozňov na nepotrebný vlak ?
Dokáže někdo prosím ověřit? :
Dôsledkom nedostatku pracovnej sily je, že ZSSK pristúpila na prenájom rušňovodičov od firmy LokoTrain za mimoriadne vysokú cenu, prevyšujúcu prípadné mzdy rušňovodičov. Tí čo skončia v Regio Jet pôjdu do LokoTrain. Potom si ich ZSSK, prenajme za omnoho vyššiu sumu než akú by zaplatili, keby boli ich zamestnanci a ešte stále sa to tomu prenajímateľovi oplatí.
To zní, jak kdyby v tom měla prsty nějaká státem vlastněná společnost… 🙂
Bavil jsem se s dírou, Lokotrain nebude spolupracovat s ZSSK (ZSSK nechce), a ten fóra půjde do Lokotrain, ale je to volba na každém
Bavit se s dírou jistě není trastné, ale takhle veřejně se k tomu přiznávat… 🤔
Firou, (autocorect, pro méně chápavé)
Nechci slevu zadarmo 🙂
Well well well, how the turntables
V době vydání článku zpoždění na trati 2 a 3 minuty.
Vidíte, teď 6 a 23 minut.
To se stává často při nástupu nového dopravce..a nejen na Slovensku.
Na téhle trati to určitě nový dopravce není..
A má toto zpoždění Arriva z Pic do Liberce?
Nemá, protože ta když dorazila dnes, tak vyrazila včera…
To máte ten kapitalismus, zvoniči.
???
V komunismu by je RegioJet nerozmalzlil, že se dá jezdit v taktu.
Nechcete tu doufám tvrdit,že takt je vynález Regiojetu??Nechci se zastávat komunistů,ale první pokus s taktem byl někdo roku 1984 nebo 1985 na trati Praha-Kolín.
Chci tvrdit, že trať Bratislava – Komárno byla na zrušení osobní dopravy, a RegioJet přinesl nárůst počtu cestujících.
Současný dopravce se zatím bezdůvodnými zpožděními snaží cestující vyhánět.
No jo no, lidem bylo líto, že za socialismu byl všeho dostatek a všechno perfektně a pružně fungovalo. 🙂
O tom žádná, k tomu guláš za 5,50 a „levný“ benzín.
Tak nějak stál litr benzínu ne? Jako litr benzínu za cenu guláše v závodce…
Nevím jestli je 8,- Kč za litr benzínu při průměrném platu cca 3 500,- Kč lepší než 28,- Kč při průměrném platu cca 30 000,- Kč.
benzin byl na konci totace za 9,-
a auta zraly plusminus stejne, i kdyz vazily polovinu
Benzín speciál stál 8 Kčs a před koncem totality ho soudruzi zdražili na 12 Kčs za litr, týden byly silnice prázdné a pak se jezdilo dál jako před zdražením.
Jenom týden?
Kolik by tedy musel benzín stát, aby byly silnice prázdné rok?
Pracoval jsem na Vysočině, kde byla sice spolehlivá autobusová doprava, ale spousta lidí měla na to, aby jezdila OA. Po každém zdražení byla parkoviště poloprázdná je tak 2-3 dny.
Ale co guláš, ale hlavně pivo bylo zadarmo, chleba taky, důchody taky a i rychlík jel 1-2x denně. Co komu chybělo.
Ano, na hraniciach po Tebe strielali a pustali vlciakov so smrtiacimi papulami. A za Krylove pesnicky sa dostavalo niekolko mesiacov natvrdo.
Kvízová otázka inspirovaná tehdejší dobou.
Máš rád SSSR?
Ano – 2 bod,
Ne – 2 roky.
😁😁😁
Jj. Holt jsme si to my debilové vycinkali. Tehdy jsme si to neuměli představit, přestože nám dědové říkali, co se bude dít. Jsme hlupáci.
Mluvte laskavě v jednotném čísle.
Tenkrát jsme si neuměli představit spoustu věcí, třeba že nebude cenzura, bude výběr zboží a služeb z mnoha nabídek nebo že se bude jezdit 160 km/h.
Já bych teda zpátky do socíku nešel ani za nic.
Já také ne,ale taky je pravda,že jsem tehdy říkal,že tratě na 230 jsou blbost,že při „rozměrech naší republiky(myšleno tehdy ještě Československo) těch 160 v pohodě stačí.
Je to skupinový názor. Byli jsme tehdy skupina cca 50 strojvedoucích, kteří rebelovali a při převratu se angažovali i mimo depo. Dnes se vesměs všichni tehdejší kolegové shodneme, že se jednalo o podvod a v podstatě jsme skočili na špek. Nikdo z nás nechtěl společnost, kde bude standardem vést exekuce proti malým dětem, že náš bývalý avizér z depa umrzne venku bez domova, že lze ukrást beztrestně miliardy atd. Nikdo z nás si nedokázal představit, že lze ukrást fabriku a že, ti proti kterým demonstrujeme se časem vrátí bohatí a s podstatně větší mocí než měli za komančů.
To jo, za komunistů si nikdo neuměl představit jak ukrást fabriku nebo jak někomu zničit život a podobné věci. Stačilo říci, že dělnická pěst převzala kontrolu, aneb „politicky soudruzi, musíte kurva myslet politicky“.
Žádná doba není ideální, vám by prospělo se méně stresovat mediálními kauzami (které tehdy neexistovaly, protože nebyla svobodná média, co by mohla rýpat) a více žít svůj život, což je dnes docela slušně možné, určitě jednodušší než tehdy.
ze vše nebylo a není v pořádku…to máte bohužel pravdu. ale exekuce proti dětem a jiná svinstva je dílko skupiny zmetku, co si ochocili v určitou chvíli parlament. a vydělali miliardy. ze jsou voliči takoví debilové, a dotčené dobraky, co to umožnili (jako např nás milovaný současný prezident a jeho kámoška Maruska pro případ exekuci) nedokázali poslat, kam patří…je vizitka i našich voličů. říkat…bylo líp…nebo vše je podvod…to nepomůže. vemte jak stačila jedna parta z Prahy 7 ke změně nejprve městské části a pak celého města…mělo by se to dát zopakovat. jak v tomto pozitivním případě, tak v selekci zvlášť… Číst vice »
No a cenzura se zase začíná vracet, vydrželo to ani ne 30 let.
Váš děda zřejmě přišel o teplou rudou zašívárnu.
Ale řešení by bylo. Stát by mohl lidem jako vy bezplatně poskytovat jednosměrné letenky do Severní Koreje. Nácka Lubosche vemte s sebou.
Děda byl živnostník – fotograf, kterému sebrali po 48 živnost. Za války byl totálně nasazený a pak v koncentráku v Terezíně. Je ubohé, co píšete..
Nechci rozebírat Váš rodinný stav a pochopitelně netuším, co si Váš dědeček myslí/myslel. Jen při zpětném procházení Vašich příspěvků v tomto vlákně si nejsem zcela jist, zda by s Vašimi postoji – ve světle toho, co jste teď uvedl – souhlasil. Kritizujte politickou garnituru, privatizaci, tunelování nebo cokoliv dalšího, to všechno není a nebylo (a nejspíš nebude) dokonalé. Nevím ale proč kritizujete sametovou revoluci, která Vám vůbec možnost této kritiky umožnila (mimo jiné).
tak nevím co živnostník co zažil první republiku považoval za ideální systém…protože od roku 1939 se s ním zjevně nikdo nemazlil. co tak zlého mu dělali předtím?
Na rovinu..já třeba si tehdy představoval,že se máslo zdraží z 10 na 12 Kč(s),že budu moct jezdit do Vídně bez devizáku a tím moje představy končily.Klidně se k tomu přiznám 🙂
doporučuji požádat na velvyslanectví KLDR v Praze o vstupní víza. a koupit jednosmernou letenku. rád prispeju. ale fakt musí být jednosměrná.
Bohužel nás pamětníků ubývá – ale začínám registrovat že nějak je exponenciálně rostoucí počet i mladších kteří když zváží všechna plus a mínus a taky si všechno zasadí do kontextu hodnotí současný režim jako podstatně horší.
Já tedy nevím, jestli je to vtip, nebo ne… Ale na trať se vrací “národní dopravce,” tedy státní podnik, který až na svou akciovou právní formu nese všechny znaky “podnikání” za socialismu. Něco mi tedy říká, že panu Luboschovi unikla pointa kapitalismu, a že jeho poznámka mohla možná platit u loňského nástupu Arrivy v ČR (ačkoli i tehdy by byla hloupá), ne však v tomto naprosto opačném případě.
Tak čekáme, až sem naběhne úderka, která před rokem požadovala okamžité vyhození Arrivy z nových tratí. Doufám, že letos budou stejně nekompromisní a požadovat okamžité vyhození nového dopravce!
A víš že Československo už neexistuje?
Co to má společného s Československem, prosím?
Přesně tak, modrá armáda je internacionální síla.
Ale mohli bychom tam angažovat Berounského. Tam ho tolik lidí nezná, takže by mu ty bláboly baštili a my bychom měli klid.
Že by si ho tam nechali?
Naopak. Letos přišla s tím, že první den nového provozu ještě nic neukazuje a je třeba počkat aspoň měsíc, než se Arriva bude chválit. 😀
Tak sem naběhla vaše úderka. V čem je to jiné? 🙄
tak bordel to určitě je. ale srovnávat tohle s průšvihem typu arriva vloni…kdy netopící brejlák tahal tanvaldy a švejky snad 2 měsíce…se zapřeženýma retrovagónama z přelomu 60. a 70.let…je dost švestkoidní.
dtto problémy s odbavovacími systémy arrivy i leoše…
„HN navíc upozornily i na fakt, že na trati jezdí noví strojvedoucí. Státní dopravce jim nabídl až o polovinu nižší platy než měli u RegioJetu a ti tak k ZSSK nepřešli.“
Ak je to pravda, tak je to fakt zlé…
Proč? Když se najdou lidi, kteří to budou dělat levněji… Však až se dostanou do cviku, tak to půjde lépe.. 🙂
Je potřeba myslet ekonomicky. Já chápu, že je tady spousta strojvedoucích a ti vidí problém spíše v úřednících. Věc se, ale má tak, že je potřeba aby celá společnost byla efektivní a vyplácela adekvátní platy a měla adekvátní množství pozic. (To se týká úředníků i lidí „v terénu“)
Ale 50% platu mi přijde skoro až nerealistické.
Co je z hlediska ekonomiky výhodného na tom, když má zaměstnanec nízký plat?
Produkt je pak levnější a firma konkurenceschopnější???
Samozřejmě nejde to tahat do extrému. Ale od toho je tu minimální plat a podobné mechanismy…
Firma není konkurenceschopná cenou, ale kvalitou. Co je lepší pro ekonomiku? Holič, který za směnu ostříhá 10 lidí za 100 Kč, nebo holič, který ostříhá za směnu 2 lidi za 500 Kč? Jednoznačně ten druhý. Ten první bude po směně udřený, bude muset dát nabrousit nůžky, protože stříhaly 5x tolik, a zákazníci si ho nebudou vážit, protože za jeho práci dali 100 Kč. Ten druhý bude víc v pohodě, v pracovní době si stihne v klidu zajít na záchod a dát kafe a svačinu, bude mít čas si nastudovat poslední trendy v účesech, aby je mohl nabídnout zákazníkům, nůžky ušetří… Číst vice »
Nesmysl. Rozhoduje cena/kvalita. Konkurenceschopnost se tedy dá zvýšit tím, že firma zredukuje cenu nebo zvýší kvalitu. Většinou dělá obojí naráz.
Krom toho existuje nějaká základní kvalita, kterou zákazníci očekávají a za kterou si rádi připlatí. Cokoliv nad tím rozhoduje hlavně cena..
Tohle teda myšleno v průměru. V individuálních případech se samozřejmě vyskytují výchylky na obě strany. [Člověk, který vždy kupuje to nejlevnější,…]
Raději toho rozumování zanechejte, nebo mě klepne. pro koho je určené vaše školení??
No já se snažím přecházet argumentům a nedorozuměním, které by tady na mě mohl někdo vytáhnout..
Já se divím. Tady každý druhý člověk pořád píše o tom jak firmy ČD a asi i ZSSk dusí spousta úředníků. Jak je dusí odbory….
Ale to proč je výhodné zaměstnat strojvedoucí o mnoho desítek procent levněji než dosud tu musím vysvětlovat…
Peníze kazí charakter
Takhle jsem to tedy nemyslel. xD
Ale… Budiž! xD
A proto je odevzdejte socialistům…
Jistě. Ti už ho zkažený mají, takže jim další újma už nehrozí.
problém každého socialismu je že nakonec dojdou cizí peníze…
Nekazí. Odhalují ten pravý.
jsem rád zkazeny
To asi celá EU.
Ona ovšem i ta formulace je poněkud zamotaná. Ti strojvedoucí, kteří u ZSSK jezdí, asi nebudou ti samí, kteří „k ZSSK nepřešli“.
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Začátky jsou vždycky těžké. Počkal bych tak měsíc.
No jasně, ale kdyby tohle udělal RJ nebo Arriva tak je oheň na střeše, že se s nimi má vypovědět smlouva, že mají všechno na hovno, jezdí pomalu, moc zpoždění atd.
nepamatuju si, že bych něco o RJ nebo Arrivě takového kdy říkal
Stejně jako modrogumáci při loňském startu Arrivy?
já nemluvím za modré gumy, ani žluté gumy a ani zelené gumy (je arriva zelená ne?)
Zašel bych k lékaři.
Tak jděte.
jako proč?
JO,to jsme tady vloni touhle dobou četli pořád..takže pokud jsme měli dát vloni „měsíc hájení“ ARRIVĚ,dejme ho teď i ZSSK.
Vážně jde objektivně srovnávat Arrivu a ZSSK při nástupu na „novou“ linku…? Arriva je (i přes background od DB) relativně pofidérní společnost s málým záběrem českého trhu, zatímco ZSSK je slovenská národní železniční společnost s prakticky monopolním podílem na sloveské železnici, a tudíž by se od ní očekávala „určitá“ kvalita a stabilita… a ne tenhle CHAOS, to fakt ne… 😀
…pokud tedy není jejich cílem dělat svou vlastní neschopností reklamu Regiojetu a „vydláždit“ mu cestu pro návrat za zmiňované 2 roky… 😀
Tam na tú trať stačilo dať len nové moderné, motorové jednotky veď ich ZSSK nakúpilo mnoho a bol by problém vyriešený.. Len nie keď je vo vláde Matovič a spol ten sa nevie postarať ani o psiu budú, všetko robia na poslednú chvíľu a potom to tak aj vyzerá chaos.
I podle schopnosti se připravit se pozná profesionalita. Něco může být jen souhra blbých náhod, ale odfláknutou přípravu těžko okecáte.
To určitě, ale spousta nedostatků se objeví až při skutečném provozu, to je naprosto běžné a nevyhne se tomu zřejmě nikdo. Proto jsem psal, že by se hodnotit mělo až třeba po měsíci provozu. Jde také o to, zda se počáteční problémy podaří odstranit.
Začátky dopravce, který má na Slovensku prakticky monopol…? Ale noták… 😀
Tohle není o žádných začátcích, ale pouze a jen o neschopnosti…
„V pracovní dny je základní hodinový takt mezi Bratislavou a Komárnem, do Dunajské Stredy 30 minut, v úseku Bratislava – Kvetoslavov 20 minut.“
Cože? Jak je to matematicky možné?
meškania
Třeba tak, že některé vlaky jedou celou trasu do Komárna, některé z Bratislavy do Dunajské Stredy, některé jen do Kvetoslavova.
To mi nevychádza…
https://www.youtube.com/watch?v=03dfoqw70lw
Ani tak 20 není celočíselný dělitel 30.
Otevřete si prosím mapu a jízdní řád.
Pohledem do cestovného poriadku https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2020/12/KCP_20201213_SK.pdf se dá jednoduše zjistit, že skutečnost je jiná. Základní takt je hodinový z Bratislavy do DS, dál do Komárna dvouhodinový, ale ve špičkách půlhodinový do DS a dál hodinový. Některé špičkové spoje jedou z DS zrychleně a za nimi zastávkový osobák, a z/do Kvetoslavova jede sem tam spoj v protišpičkovém směru, ale nikde tam nevzniká nic jako dvacetiminutový interval.
https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-po-takmer-9-rokoch-opat-jazdi-na-linke-bratislava-komarno/
Tohle je odkaz na tiskovku ZSSK, ze které je ten nesmysl opsaný, ale i ta tiskovka má na konci odkaz na cestovný poriadok, který nic takového neobsahuje. Navíc je to od ohledu pitomost – proč by měl vlak, který přijede do Kvetoslavova ve dvacáté minutě taktu, 10 minut zbytečně čumákovat ve stanici, aby odjel ve třicáté minutě?
Když je takt do DS 30 min. nedá se do Kvetoslavova (leží na trati mezi BA a DS) jezdit každých 20. Šlo by to jako 20, 10, 20, 10….
Ono sa to nejako doladi 😉