ZSSK dnes začíná se sezónou autovlaků z Bratislavy do Splitu, prodala už nyní více jízdenek než loni
Vlak Bratislava - Split. Foto: ZSSK
Dopravce letos navyšuje počet spojů na tři týdně.
Dopravce letos navyšuje počet spojů na tři týdně.
Kudy to pojede až začnou výluky Zagreb – Karlovac?
Super pre tych, co sa chystaju do Chorvatska v lete tymto spojom. Menej uz pre tych, co cestuju nocakom BA-Humenne. Do jesene samozrejme bez voznov wlabmee a po tomto navyseni mozno tak s jednym alebo ziadnym bcmh. R Zempin komunisticke retro jak vysite 🙂 …Doteraz nerozumiem, ked WSBA ponukla na predaj svoje vozne vratane wlabmee pred tromi rokmi, PRECO ich ZSSK neodkupila (a skoncili u madarov) ? Najekonomickejsie mohli povysit uroven vnutrostatneho nocneho cestovania na 21. storocie a vyradit konecne tie sroty wlab ! Ale nie, sak na co… mozno to tu nejaky ZSSK „manazer“ objasni 😉
Tak nech ho teda využije čo najviac spokojných zákazníkov.
Dokážete si představit ten zájem, kdyby cestovní rychlost odpovídala běžnému EC na průměrném koridoru?
Bohužel, na chorvatském území je to horší. Ale ubude hraniční kontrola, která cestu znepříjemňovala nejvíc. Důležitý je čas příjezdu, než kolik vlak pojede km/h v době spánku cestujících.
—-
Loni jsem ho viděl, vůz pro auta a motorky do Bratislavy, na rozdíl od plného rakouského, jen jedno auto.
Traťová rychlost na chorvatském území činí až do 65 km/h, ovšem v dlouhých horských stoupáních se jede klidně půl hodiny třicítkou (v minulosti jsem si to také dvakrát užil, ještě s ČD). Leč rychlost není jediným kritériem, hlavní je dostupnost přes noc.
Z Blavy do Splitu po dálnici 800 km, nějakých 8 hodin vlakem by to bylo? V pátek po obědě jedete, v pátek večer u moře sledujete západ Slunce.
Přesně, a ještě tu soupravu otočíte zpátky před noc, takže rychlejší spojení a nižší ceny současně… Njn, ale balkán je balkán.
Ano, Balkán. Samé kopce, kde 160 je možné jen v pár krátkých úsecích. Koukněte na mapu.
A miliardy byly dány jen do dálnice.
Takhle vlakem by se to dalo i na prodloužený víkend s dětmi a bez nějakého stresu. Stálá jízda vysokou rychlostí po kvalitní trati pohodlným vlakem – jsem se trochu zasnil, no…
A čo ženu? Hmmmm….
Asi jsem to nepochopil….
Z Viedne trvá vlakom do Splitu 13h 47minút…
Možno keby Slovinci a Chorváti by zrekonštruovali trate na 160km/h, tak by sa to za 8 hodín dalo zvládnuť…
Mno začnem tunelem v Bratislavě a dál až po Marchegg. Byl bych fakt rád, kdyby se to podařilo začít stavět letos.
Co jsem viděl, tak rakušáci už maj sloupy až k ranicím , ale prázdný
Na horské jednokolejce v motorové trakci jen vlhký sen.