ZSSK chystá modernizaci jednotek ze začátku tisíciletí pro Tatranské elektrické železnice

Vizualizace interiéru elektrické jednotky 425.95 po modernizaci. Foto: ZSSKVizualizace interiéru elektrické jednotky 425.95 po modernizaci. Foto: ZSSK

Modernizace má být hotová do roku 2023, dopravce využije evropské fondy.

Po dodávce nových vlaků od Stadleru pro provoz v síti Tatranských elektrických železnic (TEŽ) chystá Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) další velkou investici do komfortnější dopravy.

Rozsáhlou modernizací včetně nového interiéru mají projít jednotky 425.95, která v Tatrách jezdí od roku 2000. Na svém facebookovém profilu to oznámilo slovenské ministerstvo dopravy, které současně zveřejnilo i vizualizace interiéru.

Jde o celkem patnáct jednotek, které jezdí na tratích Poprad-Tatry – Starý Smokovec – Štrbské Pleso a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica. „Modernizace bude stát 31,5 milionu eur. Projekt bude financovaný ze zdrojů EU,“ uvedlo ministerstvo dopravy.

Podle mluvčího ZSSK Tomáše Kováče půjde o kompletní modernizaci včetně výměny interiéru. Hotová by měla být do roku 2023. Jednotky dostanou například nový řídicí systém, budou doplněny o klimatizaci.

Jednotky vyrobilo sdružení firem ŽOS Vrútky, Stadler a Adtranz. Jsou postavené na základě konstrukce jednotek Stadler GTW. Jednotky jsou tříčlánkové.

Elektrická jednotka 425.95. Foto: Diaserie / Wikimedia CommonsVizualizace interiéru elektrické jednotky 425.95 po modernizaci. Foto: ZSSKVizualizace interiéru elektrické jednotky 425.95 po modernizaci. Foto: ZSSKVizualizace interiéru elektrické jednotky 425.95 po modernizaci. Foto: ZSSKVizualizace interiéru elektrické jednotky 425.95 po modernizaci. Foto: ZSSKVizualizace interiéru elektrické jednotky 425.95 po modernizaci. Foto: ZSSK
Tagy 425.95 Tatranské elektrické železnice TEŽ Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
77 komentářů