ZSSK a PKP InterCity spustí nový rychlík ze Žiliny k Baltu
Osobní vůz ZSSK. Ilustrační foto: ZSSK
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavádí od nového jízdního řádu nové přímé spojení Žiliny s Baltským mořem. Nový rychlík Rozewie spojí
Len nechápem, prečo to nie je v nových cestovných poriadkoch ….
Stačí pořádně číst (a máte to tam dokonce slovensky): „Rozhodnutí Dopravního úřadu jsme obdrželi až v pátek 6. prosince.“
Cca 700 km za 14 hodin? Při vší úctě – nic moc.
Důležitý je dojezd v normální ranní době, ne se honit a vystupovat ve tři ráno…
Na ideální noční vlak ale stačí 10-11 hodin. 14 hodin už je dost. To už aby vyjížděl tak brzo, že mnozí nestihnou po práci nastoupit a pak se časová úspora ztrácí.
tak vystupovat v sest rano je stejne nesmyslne jako ve tri…
Z Wrocławi má prodloužen značně část jízdy, protože je veden objížďkou přes Oleśnici-Rataje a Jarocin, a pak stání v Poznani 1:35 až 2.35…. Normální denní rychlíky z Wrocławi do Gdynia Gł. po hlavní trati přes Leszno, Poznaň, Innowrocław, Bydhošť, Tczew mají dobu jízdy 6 a půl hodiny, takt 2 hodiny, každou sudou 12 až 20 min. Před pár dny jsem se ozval k LEO expresu: Před víkendem jsem komentoval LEO expres, a uvedl jsem i možný JŘ případného ranného spoje, jenž by také i na polském úseku stavěl v stanicích, zajišťujících nějakou frekvenci či v důležitých pro přestup na odbočné… Číst vice »
Ono se porad stoji v Poznani? Tam me vzdycky jako kluka budili, abych mohl obdivovat obrovsky svitici a blikaci reklamy, to u nas nikde nebylo 🙂
V Poznani stojí 20 minut, konkrétně 2:05 – 2:25, kdybyste chtěl být vzbuzen.:-)
Zpáteční spoj Rozewi má stání v Poznani taky…..podobně takhle v noci mají ještě delší stání „Karkonosze“ v Lodži, ty jednou z Bělostoku přes Varšavu, Lodž, Kalisz,Ostrow Wlkp a Wrocław dále přes Wałbrzych do Jelení Góry, v sezoně do Szklarské Poręby (a odtud přípoj směr Harrachov a dál…Ale do Jelení Góry mají odpoledne také i Pendolino, a to jede nějak 6 hodin ). V dřívějších letech měly Rozewie na Balt i Karkonosze do Varšavy také odjezdy z Wrocławi kolem půlnoci (Rozewie má v JŘ 2020 z Wrocławi oproti minulým letům odjezd dříve o skoro hodinu – 23.19…). ale doba jízdy byla… Číst vice »
Jak to bude s bezpečností a cenou?
Tie info o Lupkowe su odkial, prosim? V CP bol doterajsi rozsah.
Stojí za zmínku, že vlak Rozewie bude mít dvě části. První jede ze Žiliny přes Zwardoń a Katowice, druhá jede z Jelenie Góry přes Wałbrzych. Obě se spojí ve Wrocławi a dále pak společně pokračují směr Gdynia.
V letní sezóně jezdí na části z Jelenie Góry souprava z vozů ČD. Ze Žiliny bude celý rok jezdit souprava ŽSSK. Půjde tedy o „československý“ vlak na území Polska.
Fakticky zároveň část z Jelenie Góry umožňuje jízdu vlakem k Baltu ve směru z Liberce, pokud cestující je ochoten po trase přestupovat (Szklarska Poręba, Jelenia Góra). Není to zrovna uživatelsky přívětivé, ale dá se takto jet.
Rozewie je „tradiční“ IC-TLK, jenž jezdí desítky let, o půlnoci z Wrocławi, přímé vozy bývávaly z Jel. Góry přes Wałbrzych a Jaworzynu, některé roky byly v letě, dva vagony ze směru Kudowa – Kłodzko, tedy nebylo tomu tak vždy. V novém jízdním řádu má odjezd Wrocław Gł. 23.20, a v sobotu a neděli se na něj dobře trefí ve Wrocławi LEO ….LET1293 odjezdy: Praha Hl.n. 18.08, Pardubice 19.11, Ústí n.O. 19.46…a dále Letohrad – Lichkov – Międzylesie – Kłodzko – Wrocław příj. 22.47 – …To je optimum, příjezdy k Baltu – Gdaňsk Gł. 6.42 – Sopoty – Gdynia Gł. 7.12… Číst vice »
no a kdybyste si odpustil vsechny tyhle hovadiny a k baltu jel autem, za kolik hodin a penez to bude?
(pokud teda nekdo povazuje vybydlene polsko se studenym morem za skvelou prazdninovou destinaci…)
„Vlak je trasován přes Zwardoň.“
To se pak nelze divit, že cesta potrvá tak dlouho – trať těmi horami do Žiwce je sice hezká, ale pomalá. Ale o ten vlak asi v Polsku zájem bude a i pro Slováky to může být docela užitečné při cestách na dovolenou u Baltu.
Už vidím ty zástupy Slováků lačných strávit dovolenou u studeného Baltu ☺️
Tohle je skutečně vlak pro polské gastarbaitery pracující ve slovenských automobilových montovnách.
Primárně možná, ale je určitě dobře, že něco takového jezdí.
Já sice nejsem Slovák, ale k Baltu rád jezdím. A to právě za chladem – ta letní vedra kolem 40 °C jsou zde k nevydržení.
Tohle to máme v létě 2020 vyzkoušet, už jsme byli všude. Ale z Ostravy k Baltu přes noc? To se neodmítá.
A máte dokonce tři destinace, kam se dá dostat z Bohumína bez přestupu – Hel, Kołobrzeg, Świnoujście.
Jojo, misto automobilových montoven by tam měly být vývojářské firmy vyrábějící tanky T72 … které nikdo nechtěl už v 80. letech.
Typický pražský blábol.
z Česka je docela zájem o studený Balt, možná tomu tak bude i ze Slovenska…
Jinak ve stávajícím JŘ ten vlak jezdí z Bielsko Biala, takže se jedná pouze o jeho prodloužení
Myslím, že trať přes Zwardoń je malé zdržení oproti závleku kolem poloviny Polska (po trase Katowice – Wrocław – Poznań – Gdynia)
Je to vlak samozřejmě primárně pro Poláky, a ti mají rádi i hory, které mají jen na jižních hranicích – takže i to prodloužení do Beskyd formou přímého vlaku má logiku, třeba i pro jen víkendové výlety z velkých měst. A proto možná vzniká i ten „závlek kolem poloviny Polska“ – z Varšavy přímých vlaků do hor asi jezdí i tak dost.