egoe-plus
Dopravci Železnice

ZSSK a PKP InterCity spustí nový rychlík ze Žiliny k Baltu

Osobní vůz ZSSK. Ilustrační foto: ZSSK
Osobní vůz ZSSK. Ilustrační foto: ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavádí od nového jízdního řádu nové přímé spojení Žiliny s Baltským mořem. Nový rychlík Rozewie spojí Žilinu s Gdyní. On-line jde koupit jízdenky zatím jen na vnitrostátní úsek v Polsku.

Zahájení provozu nového vlaku oznámila ZSSK v tiskové zprávě. Podle nich bude spoj provozovaný v komerčním režimu mimo objednávku státu i na základě velké poptávky z polské strany. Vlak bude složen z vozů na sezení, lehátkových vozů i vozu na přepravu jízdních kol.

Ze Žiliny má jezdit každý den v 16:27 a a příjezdem v 6:33 do Gdyně, zpět jede ve 21:17, v Žilině je v 11:44. Vlak je trasován přes Zwardoň. Přes Polsko jede  do své cílové stanice poměrně velkou oklikou přes Katovice, Vratislav a Poznaň.

Jízdenky zatím nejde na celou trasu koupit. „Zatím není zapracované do rezervačního systému. Rozhodnutí Dopravního úřadu jsme obdrželi až v pátek 6. prosince. Vlak zavedeme do prodejního systému v nejbližších dnech,“ řekl mluvčí ZSSK Tomáš Kováč.

Kromě nové linky ZSSK ještě rozšíří ve směru do Polska vlaky na lince Poprad-Tatry – Muszyna o provoz přes zimní turistickou sezónu.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ICE_Laco

Len nechápem, prečo to nie je v nových cestovných poriadkoch ….

pozorovatel

Stačí pořádně číst (a máte to tam dokonce slovensky): „Rozhodnutí Dopravního úřadu jsme obdrželi až v pátek 6. prosince.“

Crazytrain

Cca 700 km za 14 hodin? Při vší úctě – nic moc.

jal

Důležitý je dojezd v normální ranní době, ne se honit a vystupovat ve tři ráno…

Radek Janata

Na ideální noční vlak ale stačí 10-11 hodin. 14 hodin už je dost. To už aby vyjížděl tak brzo, že mnozí nestihnou po práci nastoupit a pak se časová úspora ztrácí.

Nekdo

tak vystupovat v sest rano je stejne nesmyslne jako ve tri…

Východočech1

Z Wrocławi má prodloužen značně část jízdy, protože je veden objížďkou přes Oleśnici-Rataje a Jarocin, a pak stání v Poznani 1:35 až 2.35…. Normální denní rychlíky z Wrocławi do Gdynia Gł. po hlavní trati přes Leszno, Poznaň, Innowrocław, Bydhošť, Tczew mají dobu jízdy 6 a půl hodiny, takt 2 hodiny, každou sudou 12 až 20 min. Před pár dny jsem se ozval k LEO expresu: Před víkendem jsem komentoval LEO expres, a uvedl jsem i možný JŘ případného ranného spoje, jenž by také i na polském úseku stavěl v stanicích, zajišťujících nějakou frekvenci či v důležitých pro přestup na odbočné… Číst vice »

jozka

Ono se porad stoji v Poznani? Tam me vzdycky jako kluka budili, abych mohl obdivovat obrovsky svitici a blikaci reklamy, to u nas nikde nebylo 🙂

Marťas

V Poznani stojí 20 minut, konkrétně 2:05 – 2:25, kdybyste chtěl být vzbuzen.:-)

Východočech1

Zpáteční spoj Rozewi má stání v Poznani taky…..podobně takhle v noci mají ještě delší stání „Karkonosze“ v Lodži, ty jednou z Bělostoku přes Varšavu, Lodž, Kalisz,Ostrow Wlkp a Wrocław dále přes Wałbrzych do Jelení Góry, v sezoně do Szklarské Poręby (a odtud přípoj směr Harrachov a dál…Ale do Jelení Góry mají odpoledne také i Pendolino, a to jede nějak 6 hodin ). V dřívějších letech měly Rozewie na Balt i Karkonosze do Varšavy také odjezdy z Wrocławi kolem půlnoci (Rozewie má v JŘ 2020 z Wrocławi oproti minulým letům odjezd dříve o skoro hodinu – 23.19…). ale doba jízdy byla… Číst vice »

názor

Jak to bude s bezpečností a cenou?

-TR-

Stojí za zmínku, že vlak Rozewie bude mít dvě části. První jede ze Žiliny přes Zwardoń a Katowice, druhá jede z Jelenie Góry přes Wałbrzych. Obě se spojí ve Wrocławi a dále pak společně pokračují směr Gdynia.

V letní sezóně jezdí na části z Jelenie Góry souprava z vozů ČD. Ze Žiliny bude celý rok jezdit souprava ŽSSK. Půjde tedy o „československý“ vlak na území Polska.

-TR-

Fakticky zároveň část z Jelenie Góry umožňuje jízdu vlakem k Baltu ve směru z Liberce, pokud cestující je ochoten po trase přestupovat (Szklarska Poręba, Jelenia Góra). Není to zrovna uživatelsky přívětivé, ale dá se takto jet.

Východočech1

Rozewie je „tradiční“ IC-TLK, jenž jezdí desítky let, o půlnoci z Wrocławi, přímé vozy bývávaly z Jel. Góry přes Wałbrzych a Jaworzynu, některé roky byly v letě, dva vagony ze směru Kudowa – Kłodzko, tedy nebylo tomu tak vždy. V novém jízdním řádu má odjezd Wrocław Gł. 23.20, a v sobotu a neděli se na něj dobře trefí ve Wrocławi LEO ….LET1293 odjezdy: Praha Hl.n. 18.08, Pardubice 19.11, Ústí n.O. 19.46…a dále Letohrad – Lichkov – Międzylesie – Kłodzko – Wrocław příj. 22.47 – …To je optimum, příjezdy k Baltu – Gdaňsk Gł. 6.42 – Sopoty – Gdynia Gł. 7.12… Číst vice »

Georg

no a kdybyste si odpustil vsechny tyhle hovadiny a k baltu jel autem, za kolik hodin a penez to bude?
(pokud teda nekdo povazuje vybydlene polsko se studenym morem za skvelou prazdninovou destinaci…)

esc

Kromě výše zmíněného bude o letní sezóně také navýšen počet spojů na trase Medzilaborce – Łupków a ZSSK momentálně jedná se společností Koleje Śląskie o zavedení přímých vlaků Žilina – Katowice 🙂

Samo

Tie info o Lupkowe su odkial, prosim? V CP bol doterajsi rozsah.

dopravák

„Vlak je trasován přes Zwardoň.“
To se pak nelze divit, že cesta potrvá tak dlouho – trať těmi horami do Žiwce je sice hezká, ale pomalá. Ale o ten vlak asi v Polsku zájem bude a i pro Slováky to může být docela užitečné při cestách na dovolenou u Baltu.

Pražák

Už vidím ty zástupy Slováků lačných strávit dovolenou u studeného Baltu ☺️
Tohle je skutečně vlak pro polské gastarbaitery pracující ve slovenských automobilových montovnách.

jan

Primárně možná, ale je určitě dobře, že něco takového jezdí.

-TR-

Já sice nejsem Slovák, ale k Baltu rád jezdím. A to právě za chladem – ta letní vedra kolem 40 °C jsou zde k nevydržení.

Tomáš

Tohle to máme v létě 2020 vyzkoušet, už jsme byli všude. Ale z Ostravy k Baltu přes noc? To se neodmítá.

-TR-

A máte dokonce tři destinace, kam se dá dostat z Bohumína bez přestupu – Hel, Kołobrzeg, Świnoujście.

Jiří Kocurek

Jojo, misto automobilových montoven by tam měly být vývojářské firmy vyrábějící tanky T72 … které nikdo nechtěl už v 80. letech.

jal

Typický pražský blábol.

Thijs

z Česka je docela zájem o studený Balt, možná tomu tak bude i ze Slovenska…

Jinak ve stávajícím JŘ ten vlak jezdí z Bielsko Biala, takže se jedná pouze o jeho prodloužení

Pezos

Myslím, že trať přes Zwardoń je malé zdržení oproti závleku kolem poloviny Polska (po trase Katowice – Wrocław – Poznań – Gdynia)

dopravák

Je to vlak samozřejmě primárně pro Poláky, a ti mají rádi i hory, které mají jen na jižních hranicích – takže i to prodloužení do Beskyd formou přímého vlaku má logiku, třeba i pro jen víkendové výlety z velkých měst. A proto možná vzniká i ten „závlek kolem poloviny Polska“ – z Varšavy přímých vlaků do hor asi jezdí i tak dost.