Zrychlení tramvají k přehradě a dokončení obří harfy. Brno čeká příští rok několik velkých staveb

Betonáž mostu smyčky v Pisárkách. Foto: DPMBBetonáž mostu smyčky v Pisárkách. Foto: DPMB

Během jara se obnoví tramvajová doprava po nové trati přes stavbu VMO.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) chystá v příštím roce tři velké stavební akce, které omezí provoz tramvají. Vedení podniku své plány představilo na pondělní tiskové konferenci.

Největší dopravní komplikace bude představovat kompletní modernizace tramvajové trati k brněnské přehradě při Obvodové ulici. Rekonstrukce 1350 metrů dlouhého úseku trati od zastávky ZOO po smyčku Rakovecká bude spočívat především v celkové výměně kolejí a sanaci podloží.

Probíhat bude od června do září, na trati bude výluka. Úsek získá nové odhlučňovací prvky, díky modernizaci kolejiště a trolejového vedení tudy budou moci tramvaje projíždět rychlostí až 70 km/h. Město tak slibuje i zkrácení dojezdových časů.

Zároveň se upraví zastávky Zoologická zahrada a Přístaviště tak, aby splňovaly podmínky pro bezbariérový přístup.

Výluka se využije i k rekonstrukci vodovodního řadu na tramvajovém mostě přes Svratku. Na zastávkách MHD se také vymění veřejné osvětlení. Celá akce vyjde DPMB na 130 milionů korun, měly by se na ni využít i evropské dotace.

Dokončení obří harfy

Další velký stavební projekt bude představovat dokončení vratné smyčky a nového kolejového rozvětvení v Pisárkách. Stavba odstartovala už v druhé polovině tohoto roku, v tom příštím se bude finalizovat konstrukce smyčky v oblasti zastávky Lipová.

Smyčka umožní najíždění tramvají od Bystrce přímo do vozovny, bez nutnosti jezdit se otáčet až na Mendlovo náměstí. Součástí stavby je i kompletní vybudování nového kolejového rozvětvení (tzv. harfy) ve vozovně Pisárky, která je největší svého druhu v Česku.

Patnáct kolejí se spojí v jednu. V Brně začali pokládat unikátní tramvajovou harfu

Do provozu se předá také upravená zpevněná plocha pro odstavování tramvají. Stavba nepředstavuje větší dopravní omezení, probíhá za plného provozu vozovny. Dokončena by měla být v létě, v roce 2024 se na ní proinvestuje 370 milionů korun.

Třetí velkou stavební akcí bude příští rok v Brně rekonstrukce tramvajové trati Kounicova. Stavební úpravy úseku Nerudova – Šumavská jsou podle DPMB nutné kvůli špatnému technickému stavu kolejí i panelového krytí, po kterém při odbočování jezdí osobní vozy.

Trať získá nové odhlučňovací prvky, jako jsou pryžové bokovnice a antivibrační rohože. I zde se omezení dopravy využije k opravě kanalizace, zároveň se opraví povrch na jízdních pruzích přiléhajících k trati. Oprava bude probíhat v květnu a v červnu, zachová se jednokolejný provoz. Zhotovitel zatím nebyl vysoutěžen.

Během jara se v Brně také obnoví tramvajová doprava po nové trati přes stavbu VMO Tomkovo náměstí – Rokytova do Obřan. Celkově se však výraznější změny v brněnské MHD na příští rok nechystají.

Cestující potěšíme tím, že nebudeme měnit trasy a omezovat nebo upravovat parametry linek. Ve velkém měřítku se nebudou ani měnit jízdní řády linek. Pouze v jednotlivých případech dojde ke změnám jízdních řádů v technických detailech, například v souvislosti s úpravou jízdních dob, především v oblastech, kde evidujeme častá zpoždění,“ uvedl dopravní ředitel DPMB Jan Seitl.

Tagy DPMB rekonstrukce tramvajové trati Vozovna Pisárky
60 komentářů