Zrychlení spojení Curychu a Mnichova nabírá zpoždění. Čeká se na schválení ETCS do švýcarských vlaků
Za zpožděním jsou podle švýcarských drah hlavně administrativní problémy.
O další půlhodinu se má od jara příštího roku zkrátit jízdní doba dálkových vlaků z Mnichova do Curychu. Ke zrychlení dojde ale o pár měsíců později, než Deutsche Bahn a švýcarské spolkové dráhy SBB plánovaly. Důvodem jsou problémy se schvalováním a nasazováním zabezpečovače ETCS Baseline 3 do jednotek Astoro.
Problémy s ETCS oznámily SBB v tiskové zprávě. Aktuálně trvá spojení 4 hodiny a 2 minuty. Trať v Bavorsku je již po modernizaci umožňující rychlejší spojení, chybí ale vlaky, které by mohly jezdit se zabezpečovačem rychleji.
Důvodem je podle SBB skutečnost, že úprava vlaků Astoro je jedním z prvních schvalovacích procesů, který běží podle nového způsobu schvalování drážních vozidel pod evropskou železniční agenturou ERA. Alstom jako dodavatel musí schválení řešit s pěti úřady. „Integrace nového systému řízení vlaku do stávajícího vozidla a vytvoření příslušných dokumentů se ukázaly jako časově náročnější, než se plánovalo. Schvalovací dokumenty proto bylo možné předložit pouze později, než bylo plánováno. Proces schvalování je navíc nový, ERA zahájila svůj plný provoz v roce 2020. Astoro je jedním z prvních vozidel, které prošly novým registračním procesem,“ uvedly SBB v tiskovém prohlášení.
V praxi tak od prosincové změny jízdního řádu bude jezdit rychleji jen zhruba polovina vlaků. Ty by měly zvládnout jízdu za 3 hodiny a 30 minut. Vlaky tak už budou rychlejší než autobusy na této trase.
Zrychlení spojení mezi Mnichovem a Curychem umožnilo rozšíření a elektrizace trati na německé části. Odpadá tak nejen výměna lokomotiv v Lindau, ale došlo současně i ke zrychlení. Na spoje nasazují švýcarské dráhy jednotky ETR610 Astoro. Díky nim došlo i k navýšení kapacity v počtu sedaček. Jednotky mají kapacitu 430 míst k sezení. Elektrizace stopadesátikilometrového úseku Lindau – Mnichov trvala tři roky a stála 500 milionů eur.