Zrychlení spojení Curychu a Mnichova nabírá zpoždění. Čeká se na schválení ETCS do švýcarských vlaků
Elektrická jednotka ETR610 Astoro jako vlak EC Curych - Mnichov. Foto: Kecko / Flickr.com
Za zpožděním jsou podle švýcarských drah hlavně administrativní problémy.
Jojo, ERA, geniální tah pro zvýšení konkurenceschopnosti dopravy. Tenhle nesmysl obratem zrušit.
Nebo snad chcete i tady tvrdit, že Němci a Švýcaři jsou při schvalování šlompáci?
Tak snad je všem jasné, v čem se ve Švýcarsku naši politici inspirují
Dívám se kudy to jede, z Mnichova do Memmingen dvojkolejka 120 až 160 km/h. Pak dál jednokolejka 90-130 km/h do Linden, tuhle nejspíš elektrizovali. Ve Švýcarsku pak 125-130 km/h a jedním propadem pod 100 km/h. Beru to podle https://www.openrailwaymap.org/, takže prosím s rezervou.
Dvojkolejka je pouze München – Buchloe a Hergatz – Lindau. Elektrizoval se úsek Geltendorf (předměstí Mnichova, kam jezdí S-Bahn) – Lindau. Na některých úsecích se dalo jezdit 160kmh už před elektrizací, nicméně 218ky, které ve dvojicích tahaly ty EC, můžou max 140kmh. Časová úspora tak dnes vzniká především ušetřením úvrati a přepřahu v Lindau. Nekupte to za 500 mil EUR.
Cca 12,5 mld korun za 150 km elektrizace? Není to nějak málo? Mám takový neodbytný pocit, že u nás by to bylo mnohem ale mnohem více…
Část tratě (Memmingen – Hergatz) je jednokolejná.
Čas se ušetřil i zastavením v Lindau-Reutin, bez úvrati na bývalém Hbf, dnes Insel. Atraktivitě města Lindau to ubírá.
Ono záleží, jestli jen zapíchají sloupy ke stávající trati, nebo se v rámci elektrizace dělají komplet nové koleje i mosty a přestavba kolejiště na všech nádražích po cestě, protože se na to od války nesáhlo.
A vy jste si tu trať někdy projel … na trati byly výluky (a stím související odklony) i v 90. letech minulého století z důvodu obnovy jednokolejného svršku. Původně byla trať dvojkolejná, po nástupu motorové trakce a zrychlení dopravy se druhá kolej demontovala, aby se nemusela udržovat, protože kapacitně s motorovou trakcí jednokolejka stačila ….
Myslim, ze pan Kocurek asi nemel na mysli elektrizaci nemeckych trati 😀
Já bych řekl, že úsek Buchloe – Memmingen – Hergatz nikdy dvojkolejný nebyl. Dvojkolejná trať vede do Lindau z Buchloe přes Kempten a Immenstadt, ale ta elektrizovaná není.
Tak ono to není jenom o tom napichat sloupy do země a natáhnout drát.