Zrychlení spojení Curychu a Mnichova nabírá zpoždění. Čeká se na schválení ETCS do švýcarských vlaků

Elektrická jednotka ETR610 Astoro jako vlak EC Curych - Mnichov. Foto: Kecko / Flickr.comElektrická jednotka ETR610 Astoro jako vlak EC Curych - Mnichov. Foto: Kecko / Flickr.com

Za zpožděním jsou podle švýcarských drah hlavně administrativní problémy.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaa

Jojo, ERA, geniální tah pro zvýšení konkurenceschopnosti dopravy. Tenhle nesmysl obratem zrušit.

Nebo snad chcete i tady tvrdit, že Němci a Švýcaři jsou při schvalování šlompáci?

Mrc

Tak snad je všem jasné, v čem se ve Švýcarsku naši politici inspirují

Jiří Kocurek

Dívám se kudy to jede, z Mnichova do Memmingen dvojkolejka 120 až 160 km/h. Pak dál jednokolejka 90-130 km/h do Linden, tuhle nejspíš elektrizovali. Ve Švýcarsku pak 125-130 km/h a jedním propadem pod 100 km/h. Beru to podle https://www.openrailwaymap.org/, takže prosím s rezervou.

Dash9

Dvojkolejka je pouze München – Buchloe a Hergatz – Lindau. Elektrizoval se úsek Geltendorf (předměstí Mnichova, kam jezdí S-Bahn) – Lindau. Na některých úsecích se dalo jezdit 160kmh už před elektrizací, nicméně 218ky, které ve dvojicích tahaly ty EC, můžou max 140kmh. Časová úspora tak dnes vzniká především ušetřením úvrati a přepřahu v Lindau. Nekupte to za 500 mil EUR.

Vašek

Cca 12,5 mld korun za 150 km elektrizace? Není to nějak málo? Mám takový neodbytný pocit, že u nás by to bylo mnohem ale mnohem více…

D82

Část tratě (Memmingen – Hergatz) je jednokolejná.
Čas se ušetřil i zastavením v Lindau-Reutin, bez úvrati na bývalém Hbf, dnes Insel. Atraktivitě města Lindau to ubírá.

Jiří Kocurek

Ono záleží, jestli jen zapíchají sloupy ke stávající trati, nebo se v rámci elektrizace dělají komplet nové koleje i mosty a přestavba kolejiště na všech nádražích po cestě, protože se na to od války nesáhlo.

Miroslav Zikmund

A vy jste si tu trať někdy projel … na trati byly výluky (a stím související odklony) i v 90. letech minulého století z důvodu obnovy jednokolejného svršku. Původně byla trať dvojkolejná, po nástupu motorové trakce a zrychlení dopravy se druhá kolej demontovala, aby se nemusela udržovat, protože kapacitně s motorovou trakcí jednokolejka stačila ….

Dusanh

Myslim, ze pan Kocurek asi nemel na mysli elektrizaci nemeckych trati 😀

Dash9

Já bych řekl, že úsek Buchloe – Memmingen – Hergatz nikdy dvojkolejný nebyl. Dvojkolejná trať vede do Lindau z Buchloe přes Kempten a Immenstadt, ale ta elektrizovaná není.

Péťa

Tak ono to není jenom o tom napichat sloupy do země a natáhnout drát.