Zrychlení na 200 km/h u Soběslavi: V novém tendru SŽ ustoupila o 80 milionů
Rychlost 200 km/h bude jen pro naklápěcí soupravy, běžné soupravy budou moci jezdit maximálně 185 km/h.
Správa železnic se znovu pokouší zadat zakázku na vylepšení právě budovaného úseku 4. koridoru Soběslav – Doubí tak, aby zde vlaky mohly jezdit až 200 km/h. První tendr Správa železnic nedávno zrušila, neboť jediná nabídka překonala cenový předpoklad o více než 90 procent.
V právě vypsané druhé soutěži zadavatel předpokládanou cenu výrazně upravil směrem vzhůru. Nový cenový předpoklad (po odečtení tzv. vyhrazených víceprací) činí 235,4 milionu, což je o 81 milionů korun více než u prvního tendru.
Předpokládaná hodnota zakázky tehdy činila 154 milionů, sdružení firem Strabag Rail a Eurovia nabídlo cenu přesahující 294 milionů. Soutěž byla proto zrušena a je nyní vypsána znovu. Správa železnic si přitom vyhrazuje právo soutěž opět zrušit v případě, že všechny nabídky překročí předpoklad (235,4 mil.).
Stavba koridoru v úseku Soběslav – Doubí běží už od roku 2019, smlouvu v hodnotě 3,865 miliardy na ni mají právě Strabag a Eurovia (ještě s Metrostavem). Úsek byl původně projektován na rychlostní maximum 160 km/h, teprve v průběhu stavby se to Správa železnic rozhodla změnit a nechala koridor přeprojektovat pro rychlost 200 km/h. Šlo například o úpravu pražcového podloží, nástupišť, trakčního vedení nebo protihlukových stěn.
Rychlost 200 km/h bude jen pro naklápěcí soupravy, běžné soupravy budou moci jezdit mezi Soběslaví a Doubím maximálně 185 km/h.