Zrušeno. Do soutěže na 226 autobusů pro firmu Ústeckého kraje se nikdo nepřihlásil
Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) musela zrušit další soutěž na nákup nových autobusů, které mají postupně přebírat výkony soukromých dopravců
Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) musela zrušit další soutěž na nákup nových autobusů, které mají postupně přebírat výkony soukromých dopravců v Ústeckém kraji. Do soutěže na dodávku celkem 226 autobusů se nakonec nikdo nepřihlásil.
Zrušení soutěže vyplývá z informací na profilu zadavatele. Jedna z největších zakázek posledního roku zřejmě odradila zájemce hlavně krátkými dodacími lhůtami: první autobusy měl výrobce dodat do deseti měsíců po podpisu smlouvy, všechny do dvou let.
DSÚK už v létě zrušil jednu soutěž na pronájem autobusů antimonopolní úřad, teď ji ruší sama. V tendru firma poptávala až 90 autobusů o délce 10,5 metru, 71 dvanáctimetrových autobusů, 29 autobusů o délce 13 metrů a 36 patnáctimetrových. Objemem zakázky šlo o největší letos vypsanou soutěž na nové autobusy v Česku.
„Jedním z důvodů, proč se nikdo nepřihlásil, je naplněná výrobní kapacita výrobců autobusů, protože v současné době je poměrně velká poptávka po nových vozech, soutěží jiné kraje či velcí dopravci. Dopravní společnost Ústeckého kraje si i nadále chce nakoupit vlastní autobusy, o dalším postupu rozhodne Rada Ústeckého kraje na svém nejbližším zasedání,“ řekla mluvčí kraje Magdalena Fraňková.
DSÚK zatím jezdí s pronajatými autobusy, zatím má smlouvy do poloviny příštího roku. Jak se jí podaří sehnat vlastní autobusy do začátku prázdnin, není jasné. „Pořízení vlastních vozů bylo od počátku plánováno k ostrému rozjezdu společnosti od 1.7.2019. Jelikož z důvodu dlouhodobého porušování smlouvy společností TD BUS a.s. v oblastech Děčínsko a Ústecko musela DSÚK začít zajišťovat dopravu již od 15.9.2018, bylo třeba zajistit v krátké době vozy jinou cestou, je to tedy řešeno pronájmem do doby pořízení vlastních autobusů,“ dodala Fraňková.
Ústecký kraj je první, který po neshodách zejména se společností Busline (nyní TD Bus) šel cestou budování vlastního dopravce. Krajští zastupitelé vizi vedení kraje zřejmě věří: minulý týden schválili rozpočet, který počítá s navýšením výdajů na autobusovou dopravu o 42 %. Současně radní už dříve schválili ručení za úvěry DSÚK až do výše jedné miliardy. „Rozpočet s očekávaným nárůstem nákladů na autobusovou dopravu je připravený tak, aby odrážel situaci na dopravním trhu v Ústeckém kraji, tak aby ceny dopravy reflektovaly situaci v celé republice, odrážely nárůst mezd řidičů a dalších pracovníků v dopravě, cen pohonných hmot, pronájmů a dalších nákladů,“ sdělila Fraňková.