Zrušení šestikolejného přejezdu na II. koridoru v Rohatci prošlo posouzením vlivu na okolí
Před rozebráním přejezdu je třeba vybudovat přeložku silnice III. třídy, která přes přejezd vede.
Plán na odstranění železničního přejezdu v Rohatci na trati Přerov – Břeclav, který Správa železnic hodnotí jako nebezpečné místo, získal po téměř dvou letech souhlasné stanovisko v procesu EIA. Souhlas vydal odbor životního prostředí Krajského úřadu Jihomoravského Kraje.
Součástí plánu je i zbudování přeložky silnice III. třídy, která přes přejezd vede. Přeložka o délce dva kilometry, která musí být hotová před rozebráním přejezdu, napojí silnici III. třídy od Ratíškovic na silnici I/55, která trať překonává nadjezdem.
Krajský úřad k souhlasnému stanovisku doplnil tři desítky podmínek, z nichž řada se týká potoka Járek. Silničáři budou muset například ve vybraných lokalitách zbudovat naváděcí bariéru pro obojživelníky. Zachována musí být i „plynulost značené cyklistické stezky KČT 84012 a Vinařské stezky Strážnická.“
Místo přejezdu pak Správa železnic zbuduje podchod pro pěší a cyklisty. Náklady celé stavby se odhadují na více než 300 milionů korun. Leták ke stavbě uvádí jako termíny výstavby léta 2025 a 2026, interaktivní mapa Správy železnic je posouvá o rok dál.
Silnice III/4258 v Rohatci překonává šest kolejí, po koridoru se tu jezdí až 160 km/h. „Důvodem je odstranění nebezpečného místa na trati tranzitního koridoru. Hlavní důsledky stavby spočívají ve zvýšení bezpečnosti silničního a železničního provozu,“ píše se v dokumentaci Správy železnic.
Přeložka silnice podle ní současně odstraní problém s narůstající intenzitou silniční dopravy převedením této dopravy mimo obydlenou oblast a připraví podmínky pro zapojení této komunikace do plánované mimoúrovňové křižovatky na budoucí dálnici D55.