Zrušení šestikolejného přejezdu na II. koridoru v Rohatci prošlo posouzením vlivu na okolí

Přejezd Rohatec na koridoru Břeclav - Přerov. Pramen: Správa železnicPřejezd Rohatec na koridoru Břeclav - Přerov. Pramen: Správa železnic

Před rozebráním přejezdu je třeba vybudovat přeložku silnice III. třídy, která přes přejezd vede.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vtvt

Fakt by mě zajímalo jak se uživí trať Ostrava-Břeclav. Když jenom na tuhle dílčí stavební akci prý bude potřeba víc než 0,3 miliardy Kč.

Zvláště, když D55 asi přebere podstatnou část současných pasažéřů = asi zaniknou osobní vlaky Přerov-Břeclav

Alibaba

A jak se uživí D55, když tímto směrem jezdí dosut tolik aut, že to vystačilo na normální silnici 1. třídy? A navíc ŘSD nevybírá u osobní dopravy mýtné za kilometr ale paušálně za síť. A taky se na tu D55 zadlužíme se 7,5 % úroku.

vtvt

Souhlasím. Ale myslím, že ten zbývající kousek D55 dokončí k Rohatci, odkud už relativně rychlá silnice mimo vesnice.

Nicméně to nic nemění na té obrovské částce 0,3 milliardy za zrušení přejezdu.

To je jako kdyby 50 tisíc současných držitelů režijních jízdenek ČD zhruba 5 roků nemuselo platit za režijní jízdenku.

SYN

A to je jště houby, to se do kolejí téměř nešáhlo… vyvrtá se jeden podchod, udělá kus silnice nižší třídy a ostraní se přejezd včetně závor (hm, nenechají tam aspoň „něco“ pro IZS?). Co teprve kdyby se skutečně hrabalo do kolejí…

vtvt

Proč má být zrušen ten přejezd? Kvůli osobní železniční dopravě? Ta asi citelně poklesne, až bude dokončena D55.

Kvůli nákladní železniční dopravě? A co se bude vozit tím směrem, když ostravsko-karvinský uhelný revír je téměř vytěžen?

Fakt by mě zajímal podklady, ze který vycházel odhad budoucího vytížení trati v roce 2050 viz str. 67
https://www.dopravnistrategie.cz/images/projekt/ke-stazeni/Aktualizace2017/III_DSS-Aktualizace2017_Materil_PoZZ.pdf

Martin Verner

Pokud chcete věštit, kupte si křišťálovou kouli. Výsledek bude zhruba stejně dobrý, a navíc budete mít hezkou hračku.
Ta trať se stavěla s „ekonomickým zdůvodněním“ dopravou haličské soli a krmných volů. Soli se vozí málo, volové sedí jinde, tak by asi měla být dávno zrušena, ne?
O vytížení páteřní infrastruktury nemusíte mít strach.

Petr Novák

Po 330 se dnes vozí hlavně auta (z Kolína, Nošovic i ze Škody, opačným směrem zase z Bratislavy). A ta se, předpokládám, budou vozit i nadále, neb kdyby se všechna měla přesunout na D55, tak už po ní nic jiného neprojede.
A uvidíme, jak velký bude odliv v osobních vlacích, pokud ta bájná D55 jednou vůbec vznikne. Mnohem víc, než na D55, to ale bude záležet na Zlínském kraji a na tom, jak moc po elektrifikaci Zlínky a Vláry ten provoz na 330 zničí.

Vrták

Jde o to jestli bude mít smysl taková linka R13 až se udělá Brno-KM-Zlin. Dneska je navic R13 cca o půl hodiny pomalejší, než by koridor dovolil.

xyz

Ano, bude mít smysl i poté.

Mimochodem rychlíky Brno – Zlín budou moci být zavedeny až po zdvoukolejnění t-300 a zároveň zkapacitnění brněnského uzlu.

M19

Tak D2 z Brna do Břeclavi existuje již dlouho, ale že by to znamenalo prázdné vlaky mezi Břeclaví a Brnem, to jsem nezaznamenal.

Alibaba

Kvůli bezpečnosti.
Žádný přejezd dobrý přejezd. Obzvlášť přejezd přes 6 kolejí.

Jiří 3

Když neznáte místní poměry, tak laskavě Axeli pomlč. po 330 jezdí ucelené vlaky s intermodálnímimi nástavbani, ucelené vlaky s kotlovými vozy. Ucelené vlaky s uhlím z Polska do Rakouska, dále dálkové vlaky ať už vnitorstátní, či mezinárodní. Dále je očakáván nárust provozu po otevření novostavby Semmeringu (Omluvte moji výslovnost, neumím německy) v Rakousku. Navíc v inkriminovaném úseku je rychlost 160 km/h. Tato rychlost je navíc téměř v celém úseku z Břeclavi do Přerova, krom Oblouků mezi Napajedli a Otrokovicemi, průjezdem Otrokovicemi (120 km/h) a obloukem v Hruškách (150 km/h) Navíc by zde šla i zvášit traťová rychlost po odstranění přejezdů… Číst vice »

vtvt

Máte statistiku k Vašim údajům?

Dle https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/pocty_vse_20.pdf to předloni vypadalo na až 60 nákladních vlaků denně.

Kolik jich bude za pět let? 40? 30?

Krysa350

Odstranění přejezdu je v pořádku, v pořádku není ta přeložka, která svede dopravu ze silnice 55 a z budoucí D55 na silnici III tř. doprostřed obce Ratíškovice, namísto aby přeložka vedla na silnici 432 na Kyjov, která sice Ratíškovicemi taky vede, ale má šanci na obchvat, ta trojka ne.

Vítek

Taková přeložka napojená na 432 by asi byla jen jakýsi částečný obchvat Ratíškovic. Takže by se stejně nakonec jezdilo z Ratěk do Rohatce přes tu nebezpečnou křižovatku 432 s I55 na Pánově, kde se má stavět kruháč?

David

Proč by někdo od kdo jede od Bzence do Břeclavi používal tuhle silnici, i kdyby jel nakrásně přes Ratíškovice, tak přeci použije silnici II/432 a ne nějakou trojku co vede navíc delší trasou.

Vítek

Možná je to od Bzence či Kyjova lepší/kratší cesta k hraničnímu přechodu Sudoměřice/Skalica na Slovensku a taková krátká přeložka u Rohatce na tom asi moc nezmění?

František Plášek

Protože projíždět přes Vnorovy, Strážnici, Petrov je opruz…..i Kunovice, Ostroh, Ostrožská, Veselí….nic moc…než bude D55 tak nejideálnější od Přerova na Břeclav jet D1/D2 přes Brno…doprava na Sudoměřice nebude tak silná, ještě tak přes Hodonín (přepravy směr Senica, Trnava…)

Frantisek

„Přeložka silnice odstraní problém s narůstající intenzitou silniční dopravy převedením této dopravy mimo obydlenou oblast“ – tak odstraní problém anebo jej přesune? Pod pojmem odstranění bych si představil spíše a) snížení přepravních potřeb a/nebo b) převedení zátěže na (tomu přizpůsobenou) železnici. Nadto další nárůst (s potenciálem naopak přesunu z kolejí) podnítí zmíněná nová dálnice.

mic

Problém bude odstraněn přesunutím :o)
Něco jako rekonstrukce novostavbou :o)

Jiří Kocurek

Problém přejezdu bude vyřešen nadjezdem.

Někomu vadí to, že se výrazně omezí riziko srážky na přejezdu, který přestane existovat?
Nebo prostý fakt, že se doprava převede jinudy, namísto toho aby bylo lidem znemožněno překročit dráhu?

Jiří Kocurek

A tím myslím také to, že přes přejezd je vedena autobusová linka.
Budou mít lidi rádi vláčky, když budou muset před bývalým přejezdem vystoupit, přejít pěšky a pokračovat dalším spojem? Nebudou, budou na to nadávat.

Alibaba

Zdá se že vadí.
Obecně by mě zajímalo, co je tohle za divné lidi…

Martin Verner

A nemohl byste být přesnější ohledně toho, na kterou železnici by se měla přesunout dopravní zátěž z okresky z Ratíškovic? Třeba na tu důlní vlečku, co tam vede? Že by se protáhla do Dubňan s větví do Vacenovic?

SYN

A to už nemluvě o překládání na železniční vagóny, plus čekání než se naplní vlak… ano kolejová doprava je hodně operativní, to víme…

SYN

Převedení na železnici není přesun zátěže? Jakože tato hlavní trať zrovna například nevede prostředkem kdejakého městečka na trase? Elektrifikaci do toho pomalu už netahejme, ta pokračuje i na silnici…

Libcha

Zajímavé by bylo vyhledat, jakou má daný přejezd předzváněcí dobu. Třeba když po té koleji, kde je povoleno 160 km/h, pojede něco čtyřicítkou 🙂

Magu

K čomu to?

Jiří Kocurek

Dopravní psychologie … není buržoazní pavěda.

Pokud se na přejezdu čeká zbytečně dlouho a děje se to příliš často, tak to lidi začnou ignorovat. Podobně jako když jim dáte dopravní značku „zákaz vstupu“ před dveře domu.

A nepomůže ani vysvětlení, že ten zákaz je tam proto, aby lidi jezdili vlakem.

Magu

To je síce pravda, ale ako to súvisí s tou otázkou od Libchy? Predzváňacia doba je predsa vždy rovnaká a priecestie nevie zistiť, akou rýchlosťou ide vlak…

Marek Janík

80 vteřin

Pája

No to brzo. Tohle se mělo dít při koridorizaci Ferdinandky před lety. Přes tohle pustit vlaky 160 bylo nezodpovědné. Jasně, tupě se škrtalo a mimoúrovňová křížení zůstala jen na papíře…Já přes něj jezdil na kole a fakt jsem se občas bál. Hlavně za mokra/deště.

Ryk Mat

Neškrtalo se ani tupě a ani chytře. Jen se stavělo podle tehdejších finančních možností. Když se tam koridorovalo, ČR se čerstvě vyhrabala z kategorie rozvojových zemí.

Pája

Byly to tupé škrty a za tím si stojím. Stál jsem si za tím i tehdy. Koridor měl být na 200 km/h a bez přejezdů. Financování zajištěno bylo. Jenže některé postavy měly a mají nerady „vláčky“ a milují autíčka. Ono v té době toho tupého bohužel vzniklo víc.

a8n

A poslední traťový úsek by byl slavnostně dokončen před pěti lety.

Péťa

Jo a vypadalo by to jako teď na Slovensku, tratě z 80.let a k tomu pár kilometrů super koridoru. Děkuji nechci.

SYN

A některé postavy mají tak moc rády vláčky, že je chtějí mermomocí „dát vychutnat“ komukoliv…

Granja

Právě že se škrtalo. Poloperonizace stanic budiž toho důkazem.

Vítek

Na kole šlo odbočit ještě před přejezdem doprava a lesem přes Roztrhánky. Jen tam na té lesní cestě, ze které teď asi vznikne ta přeložka, byl hluboký písek, kde se špatně šlapalo. Ale doleva za Roztrhánkami už je jakási panelka, která kříží I55 a vede až k nadjezdu nad stanicí Rohatec-zastávka. Ovšem pro cestu do části Rohatec-kolonie, je to i na kole nepříjemná zajížďka.

František Plášek

V celém širém kraji okolo Rohatce, Bzence-Přívozu, Moravského Písku je písek….proč se asi tomu regionu někdy přezdívá Moravská Sahara 😉

xyz

Některá mimoúrovňová křížení se zrealizovala (např. Nedakonice a problémy se spodní vodou; nakonec i Hodonín, i když dodatečně).

marek hudec

opravdu není možné místo podchodu pro pěší a cyklisty udělat rovnou podjezd?

Pája

Ne, protože by tam jezdily auta 😃

Frantisek

Je mírná zajížďka pro auta takový problém? Jo, bude o něco větší spotřeba – delší trasa, větší převýšení nadjezdu oproti podjezdu – ale zase současně objede tranzit jednu obec.

Ottis

Tranzit tam prakticky není. Drtivá většina aut, která přes přejezd jezdí, jsou lidé místní a z okolních obcí. Když už se to tam bude kopat, mělo to být i pro auta. Takhle se to bude zbytečně tahat lesem.

David

Byl by zbytečně drahý (musel by být výrazně hlubší a širší) a muselo by se kvůli němu vyvlastňovat a bourat. Pro ty co si tamtudy zkracují cestu z Ratíškovic na I/55 směr Strážnice se cesta prodlouží jen o půl kilometru a zároveň se sníží provoz obytnou oblastí Rohatce. Ano těm pár lidem co bydlí v okolí nádraží a musí autem za koleje do těch „kůlen“ se cesta prodlouží výrazně, ale pro auto je to pořád nic.

Martin Verner

On je za těmi kolejemi přinejmenším jeden rodinný dům, tam to fakt nepotěší.

David

Pěšky a na kole to budou mít do vesnice stejně daleko akorát bezpečněji a autem je to přeci skoro jedno.

MirekK1

Celý jeden? 🙂

Vítek

Tak jsou tam kolem i nějaké průmyslové objekty, ale ten 1 RD za přejezdem podle katastru patří nějaké s.r.o. se sídlem v Praze.

Zbynek

Stačilo by podchod postavit bez pravých úhlu a malých výtahu. Ale to se v Čechách nechce.
Viděl bych to na cyklisto sesedni z kola doplněné prolejzackou aby se nedalo projít ani s kočárem.

TSTT

Naštěstí je to na Moravě.

František Plášek

Protože aby se vešel, tak bude začínat dost daleko od stávajícího přejezdu a nebo pod dost ostrým úhlem nájezdové rampy. Ono těch zmíněných 6 kolejí není vedle sebe, ale jedna z nich je kolej bývalé uhelné tratě do dolu Tomáš…ale to by asi SprŽel vyřešila zrušením… 🙁

SYN

No, možná by stačilo i jen motorovým jednostopým vozidlem (s rozumným omezením rychlosti, řekněme (20kmh)? Různé koloběžky a elektroskůtry především… (oni tam asi stejně budou jezdit pokud bude fyzicky průjezdné aspoň pro kolo ale nemuselo by to být „na pokutu“)

SYN

jednostopé vozidlo totiž nemá žádné dodatečné nároky oproti pěšímu/kočárku/invalidnímu vozíku…