Zrušení šestikolejného přejezdu na 2. koridoru v Rohatci musí do procesu EIA
Přejezd Rohatec na koridoru Břeclav - Přerov. Pramen: Správa železnic
Silnice III/4258 v Rohatci překonává šest kolejí, po koridoru se tu jezdí až 160 km/h.
Já nevím, ale, když už tam budou kopat ten podchod, nemůžou z toho udělat rovnou podjezd?
Je mi to úplně jedno.
Děkujeme za informaci.
Kolika koleny přejezd je v Chalupkách? Také ho tam neruší a rušit nebudou. Tam je pravda, že vlaky jezdí malou rychlostí a ne jako u nás. Fascinuje mě zmínka o chodcich a hlavně cyklistech. Copak se neruší dost tratí, aby si tato cykloverbez a cyklosebranka jezdili dnes Kde se jim zachce a zamane po asfaltových cestách. Když se bude dělat podchod pro chodce a cykloverbez, o kolik více by stál podjezd. Když si vezmu, jak jsou cyklostezky předražené a vše s tím spojené, myslím si, že podjezd vyjde levněji.
Myslet znamená hovno vědět. Jděte si svou nenávist vůči cyklistům ventilovat jinam.
Z Rohatce na Hodonín vedou jen dvě koleje, 6 koejí je jen na nádraží v místě přejezdu. Zajímavé je že koridoru nevadí dva přejezdy v Moravském písku, které jsou těsně u sebe
A kdo tvrdí, že přejezdy v Moravském Písku nevadí? Vadí obecně všechny.
Tady se asi ten se šesti kolejema vyhodnotil jako více rizikový než ty dva dvoukolejné. A nelze se tomu divit, protože na něm musí být min. 3x delší předzváněcí doba než na těch dvoukolejných, takže je větší pravděpodobnost, že někomu dojdou nervy při blikání a jako blbec tam vjede.
To je zase diskuse jak noha. Jednou jsou diskutující přesvědčování,že tam je „docela frekventovaná silnice“, podruhé,že tam nejezdí nic, stejně tu jde jenom o to,aby na ekoteroristy napojené firmy hledaly v potůčku čolky a střevle,sčítaly odděleně červené a černé mravence,no hlavně aby to trvalo dlouho,ať jde kšeft. Lidský život v této zemi ztratil jakoukoliv hodnotu. Doufám, že vrcholové číslo bude podobně jako v případě Zastávky “ jezděte na kole, choďte pěšky“. Šestkrát odvolání, dvakrát dovolání, třikrát Ústavní soud.
On tam opravdu provoz moc velký není. Navíc poslední kolej (směrem od Rohatce) je nepoužívaná trať do Ratíškovic. Jen by byl potřeba přejezd opravit, aby se přes něj dalo jezdit rychleji než krokem.
Jak velký je tam provoz, ať každý posoudí sám. Podle sčítání 2016 jezdí přes přejezd 1369 osobních a 270 těžkých vozidel za 24 hodin. Pro srovnání po II/432 z Hodonína do Ratíškovic je to 5264 + 820 a po silnici I/55 kolem Rohatce 7879 + 1602.
Tak urcitě. Ponechání/rekonstrukci železničního přejezdu, který je na koridoru a ještě k tomu vede přes 6 kolejí, je přesně to, co tu většina účastníků provozu chce mít. Pán je gurmán.
Nedivím se, že v tomto konkrétním případě je zájem lidský faktor zcela odstranit, tj. přejezd zrušit a nahradit novým spojením.
Když jsme tam vozili vlaky na silo a poté tam dělali posuny, tak nějaká frekvence dopravy tam je a je nezanedbatelná. Když už tam tedy budou v té zemi kopat, dělat podchod, tak o kolik dráž by vyšel podjezd? Pro cyklisty se ročně už nevyhazují miliony, ale miliardy a úplně zbytečně. Až dojde k postavení dálnice, bude přeložka hotová, poté něco rušit. Vím jak je to u nás, také se má rušit jeden přejezd, napojení komunikace co ho nahradí, slušně řečeno si lidé zajedou o 2 km více je v nedohlednu, jen se tlačí stůj co stůj za zrušení přejezdu,… Číst vice »
Očekáváte stavbu oné dálnice v následujícím čtvrt století?
Namísto té plánované přeložky bych udělal spojku se silnicí č. 432. Když už se přejezd pro auta ruší, nevyužíval bych už tu původní silnici jako další příjezd do Ratíškovic, čímž by se tato větev v obci dopravně zklidnila.
Silnici II/432 můžete používat už dnes. Od mostu přes Moravu do Ratíškovic je to přes přejezd 6 km, oklikou po II/432 10 km, navrženou přeložkou (~2 km) to bude 7,5 km a vámi navrženou přeložkou sice jen něco přes 6 km, ale přeložka samotná by byla o polovinu (=1 km) delší. To možná rozhodlo. A nezapomínejte na těch pár domů v Rohatci za tratí. Ti by s vaší variantou museli jezdit do Rohatce i do Hodonína přes Ratíškovice (nebo po lesní cestě). To by se jim asi nelíbilo.
Nelze se zavděčit všem, v tomto případě bych upřednostnil napojení té 432 než těch pár domů, které čeká v blízkosti navíc dálniční těleso.
Přesně. Trocha strategie neškodí, spíše naopak pomáhá.
Podjez pro chodce a cyklisty ok, ale proč se musí dělat přeložka, když do Ratíškovic vede 432 nepochopím. Jestli jsou něco vyhozené peníze, tak ta přeložka.
Až se jednou postaví D55 v okolí Rohatce, tak silnice 432 na ní nebude napojena. Proto, kdo bude směřovat do Ratíškovic buď využije tuto přeložku, nebo by se musel vymotat přes celý Hodonín na II/432.
A proto bych udělal spojku se sil. č. 432 namísto přeložky na původní silnici, čímž by se ta 432 na D55 napojila.
Pro zajímavost – nejbizarnější přejezd, který znám – doslova pár metrů od české hranice:
https://www.google.cz/maps/@49.9285658,18.3080599,139m/data=!3m1!1e3.
Je to místní silnice mezi Šilheřovicemi a Chalupkami, nejkratší cesta mezi Hlučínem a Bohumínem. O nehodě jsem taky ještě neslyšel, ale při kodrcání přes koleje si říkám, jestli to vždycky všichni stihli.
Ten je náhodou úplně v pohodě. Přejet autem jde i 70 km/h, ale čeští důchodci jedoucí z trhu v Chalupkách přes něj jedou krokem. Jinak ho zavírá slečna signalistka ze stavědla ChiA a může si ručně zavřít kterou chce závoru, takže klidně pustí někoho kdo ještě na poslední chvíli dojíždí k přejezdu, nebo ty co nestíhají. Případně pokud někdo chce vyjet z cesty co se napojuje uprostřed přejezdu, tak nejdříve otevře závory na výjezd, aby dotyčný nemusel čekat než projede kolona v hlavním směru. A komu se nechce čekat, zvláště pokud jede nějaký náklad dvacítkou přes rozbitý angličák, tak si… Číst vice »
Ono jde ovšem také o „dopravní moment“ = jaký je tam nejen silniční, ale i železniční provoz: něco jiného jsou Chalupki (PPS) na více-méně „lokálce“ a něco jiného koridor z „Ferdinandky“.
V Chałupkach je stavědlo hned vedle přejezdu. Tak tipuju, že to tam obsluhují ručně (s kontrolami závislostí)… ale asi to nebude čistý automat… Pořád tam asi bude možnost nechat výjezdové břevna dýl otevřené a až po kontrole volnosti přejezdu uzavřít a pak to dál povolí postavit cestu. Do nákladní skupiny tipuju tak max 40/50. A ani osobní tam nejezdí o moc rychleji (odhadem). Normální je, že když spustí přejezd zrovna jak na něho vjedu, tak když jsem v půlce, tak jdou dolů vjezdové šraňky. Ale nechat takový přejezd čistě na automat by znamenalo mít hóóódně dlouhou předzváněčku – už kvůli… Číst vice »
No, pár koleji tam je
Je jich tam 12. A uprostřed přejezdu to odbočení ze silnice. A na ChiA mají takový zvláštní systém. Nedávno jsem tam čekal na objíždění na ChiB a bylo to zajímavé. Ta Polka stříhala těma závorama jak divá. Tak jsem jí řekl, že jí tsm tu mašinu kdesi na 31. koleji nechám a až pak tu bílou rozsvítila. Stejně to bylo i po vyjetí to výtahu a pak i u ChiB. V Chalupkách to chce silné nervy.
Silné nervy? Je to tam úplně v pohodě, jen to je o dobré komunikaci a pochopení toho že tam člověk není jediný kdo chce někam jet. Žádná hrůza jak popisují někteří co tam prvně dojedou a jsou vyjevení jako by dojeli na Mars…
To je přejezd na silnici s minimálním provozem a výborným rozhledem na obě strany.
Akorát že vede přes nádraží v místě, kde na jednu stranu odbočuje vlečka a na druhou regionální trať, proto je tam tolik kolejí.
Nevím o tom, že by se tam kdykoliv v minulosti stalo něco, co by stálo za řeč.
Raději by měli řešit 100x frekventovanější přejezd v Mor. Písku.
Tak sorry, to druhé odbočení je taky vlečka, ta trať odbočuje o kousek dál.
To nevím, jestli také není v plánu. Podle mě by na koridorech neměli být vůbec žádné přejezdy.
Přesně. Když se navíc podívám, že ta přeložka vyústí v celkem prudké zatáčce, která má tendenci namrzat. Prostě na malém úseku si vytvoříme dvě nebezpečné křižovatky. První je to odbočení na Rohatec.
Máte někdo nějaké statistiky, kolik mrtvých za posledních 10 let na tom přijezdu bylo? Souhlasím s tím, že mít takový přejezd na koridoru není sranda, ale neargumentoval bych tím, co není pravda. V první řadě si za smrt můžou většinou sami, že nerespektují výstražná zařízení….
Nebyla tam od r. 2006 (dostupná statistika) žádná nehoda, 3 x poškozené závory. Na přejezdu je minimální provoz a rozhled 8km. V létě je více cyklistů, než aut (proto asi podjezd pro cyklisty).
Jestli myslíte rozhled po trati, tak nevím, kde jste těch 8 km viděl. když jste uprostřed přejezdu, tak je vám 8 km k ničemu. Rozhled se měří od úrovně závor, a tam bych to odhadoval na cca 300 m (z obou stran).
Občas přes ten přejezd jezdím . Že by se tam stala nějaká nehoda za posledních 10 let ? Vlastně nevím ani o jediné, za posledních cca 30 let. Jestli tam vůbec nějaká nehoda byla. Jsou daleko nebezpečnější přejezdy.
Ale notak, vždyť jenom špatně brzdil, on tu červenou projet nechtěl.
Nevím co chtějí stavět, když jim nepatří pozemky.
Napřed musí mít ÚR, aby mohli vykupovat pozemky. Podle rozhodnutí KÚ ale územnímu řízení musí ještě předcházet EIA.
Trolíte pěkně, ale mimo (takže to mínus zase odstraňte). Velkým problémem tratě 330 je, že ji vlastní ČD a dějí se tam pochybné věci.
A na takovou blbost jste přišel jak? Vlastníkem trati 330 je stát a provozovatel Správa železnic. ČD vlastní možná tak vlečky, ale rozhodně ne klasické tratě, ani nikdy nevlastnila.
Jen trollí, nenechte se vyvést z míry.
SŽ běžně staví (samozřejmě se souhlasem) svoje stavby na pozemcích ČD. Co se vám nezdá? Třeba pozemek pod pardubickým kolejištěm je ČD a pro SŽ teď staví stavebník nové kolejiště.
Na jiných pozemcích SŽ jinak běžně nestaví, ty musí zpravidla napřed vykoupit.
A co se týče tratě 330, tak pozemky v mezistaničních úsecích vlastní stát s právem hospodařit SŽ, staniční pozemky vlastní ČD a.s. A je to takhle v podstatě všude, asi by se nějaká výjimka našla.
Zaujalo mě, proč se bude dělat ten podjezd jen pro cyklisty a chodce, když by na tom místě krásně vešel podjezd i pro tu silnici, a nemusel by se stavět dvoukilometrová drahá přeložka. To potřebuji utratit prachy?
Přečtěte si předposlední odstavec.
viz předposlední odstavec článku.
S přeložkou silnice III/4258 by se mělo počkat až bude definitivně všemi úřady schválena trasa a podoba D55. O podobu D55 v této lokalitě budou totiž ještě velké boje. Tedy, bylo by mnohem vhodnější, aby přeložka silnice III/4258 byla součástí stavby D55.
Trasa a podoba D55…
To bude hotové zase na sv. Dyndy…
Jenže pokud se neudělá koordinace s D55 tak reálně hrozí, že se bude dělat přeložka přeložky.
Koordinace s D55 probíhá – přeložka silnice bude nejdříve napojena stykovou křižovatkou na I/55, při stavbě D55 vznikne o kousek vedle MÚK, kde se odpojí i „dnešní“ silnice do Strážnice. Přeložka je navržena v úrovni terénu, při stavbě MÚK překoná D55 nadjezdem.
Jenže není jisté, že projektovaná podoba MÚK Rohatec nedozná během všech řízení nějaké změny a proto by bylo vhodnější, aby přeložka III/4258 byla součástí stavby ŘSD a ne stavby SŽDC.
Postavit podjezd pro auta je podstaně náročnější do zásahu okolí a dražší než silnice. Pokud jsem dočetl jedná se též odvedení tranzirní dopravy z vesnice což určitě zlepší životní podmíky pro obyvatele. Jinak jak jsem si přečetl vyjádřeník zámeěru se nic nepostaví a to ještě nejsou spolky pro brouky atd.-))
A jaká tranzitní doprava tam jezdí? A jaká doprava tam vůbec musí jezdit?
Vybudovat podjezd jen pro osobní auta a dodávky (= pro vozidla do výšky 3 metry) není proti výstavbě pouhého podjezdu pro cyklisty zase až tak extra náročnější: zkuste se někdy projet vlakem třeba z Břeclavi do Vídně a uvidíte, kolik jich tam Rakušani na těch tamních „polňačkách“ bez problémů zřídili – mají-li tam ovšem jezdit různá „jézeďácká monstra“, tak by ovšem takový úsporný podjezd „rakouského typu“ zjevně nestačil …
Znáte to tam vůbec? Jde o relativně frekventovanou silnici spojující Rohatec a Ratíškovice.
Vy to tam neznáte, že ? Docela frekventovaná silnice pro lidi jedoucí od Ratíškovic do Rohatce, Strážnice nebo na Slovensko. Alternativa je „křižovatka smrti“ u Pánova, takže nic moc. Jenže se do toho vloží spratcizemě nebo vodaztetcic a bude po silnici. Byť tím lesem vede už teď panelka.
Znáte místní poměry? Dost blízko přejezdu je zástavba. Její obsluhu chcete vyřešit jak?
Dobrý den, omlouvám se, že to píši sem, ale nevím kam jinam. Nevíte prosím někdo zda-li v sobotu ten 737max Smartwings letěl nebo ne? Nepodařilo se mi najít žádné info. Děkuji.
Neletěl, v textech jsme to několikrát upravovali, že to nakonec změnili.
Děkuji moc za odpověď 🙏
Mrtví nemaj přednost před ekology? Já bych těm co dělaj tu Eju dal prkýnka, aby si ve udělali závoru a přestáli prudit.
Z jiného úhlu pohledu – za ty mrtvé (byli-li tam tedy nějací) mohou v první řadě ti, kteří tam podjezd neudělali při koridorizaci stanice na konci 90. let.
Velice pěkně řečeno….
pokud nebudou hazardéři co jezdí mezi závory či červanou tak nebudou mrtví
A platí to i pro ten příapd, kdy vlak jel na přivolávačku a závory spadly, až když fíra zastavil?
Takový to, když máš o realitě asi takový ponětí, že ve splnění zákonem daného požadavku vidíš nějaký ekology.
To mrtví si za to mohou jednoznačně sami. A doufám, že ohled na přírodu, životní prostředí a krajinu bude vždy a všude mít přednost před těmito sebevrahy.
Nepřijde mi normální, mít přejezd o 6ti kolejích s rychlostí 160, to má být už dávno mimoúrovňové.
Předpokládá, že za sražení chodce na dálnici (nemá tam co dělat, nemá ji ani přecházet) bude požadovat stažení žaloby na řidiče.