Zrušení šestikolejného přejezdu na 2. koridoru v Rohatci musí do procesu EIA
Silnice III/4258 v Rohatci překonává šest kolejí, po koridoru se tu jezdí až 160 km/h.
Odstranění železničního přejezdu v Rohatci na trati Přerov – Břeclav, který Správa železnic hodnotí jako nebezpečné místo, musí do procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). V takzvaném zjišťovacím řízení o tom rozhodl Jihomoravský kraj.
Před rozebráním přejezdu je třeba totiž vybudovat přeložku silnice III. třídy, která přes přejezd vede. Přeložka o délce přes dva kilometry je součástí záměru. Přeložka napojí silnici III. třídy od Ratíškovic na silnici I/55, která trať překonává nadjezdem. Místo přejezdu pak Správa železnic zbuduje podchod pro pěší a cyklisty. Náklady celé stavby se odhadují na více než 300 milionů korun, stavět by se mělo v letech 2025 a 2026.
Silnice III/4258 v Rohatci překonává šest kolejí, po koridoru se tu jezdí až 160 km/h. „Důvodem je odstranění nebezpečného místa na trati tranzitního koridoru. Hlavní důsledky stavby spočívají ve zvýšení bezpečnosti silničního a železničního provozu,“ píše se v dokumentaci Správy železnic.
Přeložka silnice podle ní současně odstraní problém s narůstající intenzitou silniční dopravy převedením této dopravy mimo obydlenou oblast a připraví podmínky pro zapojení této komunikace do plánované mimoúrovňové křižovatky na budoucí dálnici D55.
Správa železnic bude muset v dokumentaci EIA například lépe zdůvodnit lokalitu záměru nebo vyjasnit jeho vliv na potok Járek. Úřad Jihomoravského kraje takových doporučení vydal deset.