Zrod vlaku. Škoda zahájila výrobu panterů pro lotyšské dráhy
Díly pro "lotyšské" RegioPantery. Pramen: Škoda Transportation
Výroba začala svařováním a obráběním prvních dílů. Zakázka na 32 vlaků má hodnotu přes šest miliard korun
To je ale hoblinek.
Divím se, že se to hned při frézování neodsává.
Docela mě zajímá, budou mít širší skříně, když to umožňuje průjezdný průřez?
…bude-li to, jak je naznačeno na vizualizaci, čtyřvozové, tak budou mít širší skříň už jen z toho důvodu, že když chcete do jednopodlažní regionální čtyřvozovky dostat 400 sedících cestujících, tak to bez uspořádání 3+2 asi těžko půjde. Nehledě na to, že ŠT už má tímto směrem zakázek patrně poměrně dost na to, aby se vývoj širší skříně vyplatil…
Kolik jednotek lotyšsko-sovětské výroby provozují PV v současné době? Některé jsou šestivozové, to je také třeba vzít v úvahu. Myslím, že v tomto počtu by mohli nahradit veškeré původní jednotky, ale jist si tím nejsem. Každopádně, i kdyby mělo pár původních jezdit i nadále, zůstaly by jim jen sezónní vlaky do Jurmaly.
Podle toho, co jsem četl, se v sovětských dobách v Lotyšsku vyráběly elektrické příměstské vlaky pro celý SSSR. A dnes je kupují od nás.
Ano, v Rizskem vagonovem závodě se vyráběly elektricky ER2 a ER9 pro celý CCCP. Po jeho rozpadu se jednotky pro RZD začaly vyrábět v Rusku a odbyt těch rizskych spadl k nule. A dřív, než si všimli, že jaké jsou nove trendy, továrna skončila.
To myslíte vážně, že srovnáváte nějakou šílenou produkci z dob SSSR s vlaky vyvinutými a vyrobenými v západní Evropě o třicet let později?
Využili by se někde u nás 4 vozoví Panteři?
Budou jezdit v okolí Brna.
Ano, například hradubické metro, kde opravdu ve špičce jsou tři vozy málo.
Za jejich existenci se mi ještě nestalo , že bych si nesedl a to jezdím ráno i odpoledne .
Hradubické metro… To slovní spojení se mi líbí, budu ho užívat ode dneška též. 🙂
A řekli jim, že ti panteři v zimě nejezdí, jelikož mají celou výbavu venku na střeše?
Pokud s tím bude problém, tak ho budou muset vyřešit. Třeba díky tomu že ŠT dodala 15T do Rigy, tak máme i my v Praze vylepšené trakční motory (nedělala jim dobře blízkost moře)
Včem by vlastně podle vás měl být problém výzbroje na střeše?
No jo oni totiž jiní výrobci strkají výzbroj u podobných vozidel jinam, že?
Výbava na střeše snad nevadí, ne? Mají to všechny NP jednotky. Záleží jak je navržená včetně chlazení a ne kde je umístěná.
To vyprávějte panteřím kompresorům na střeše 😀 Jenom u „děčínské panteří sedmičky“ se tento problém zamrzlých kompresorů řešil min u třech z nich 🙂
To má „panteří sedmička“ víc,jak 3 kompresory? 🙂
Panter má jeden kontejner s kompresorem a sušičkou firmy Knorr.Že za mrazů občas je problém se vzduchovým zařízením je ale pravda.
Panteří sedmičkou byla myšlena „flotila“ sedmi panterů zabydlených v Děčíně… Minimálně u třech z nich byly s kompresorem v tuto zimu problémy..
A jak to odporuje tvrzení „záleží jak je systém navržený a ne kde je umístěný“? 🙂 Mezi návrh patří i to jestli je a v jaké je skříni, kudy vedou trubky atd…
U nás v zimě nejezdí? Já chápu, že si potřebujete po ránu kopnout do Škody Plzeň. Ale jste trapný, neskutečně trapný. Co jste ve svém životě dokázal vy. Nic. U klávesnice jste hrdina. Pěkný den.
Tam zas tak tuhé zimy nejsou. Je to sice na severu, ale u moře.
Nebyla by i nějaká zpráva i o dodávce pro ČD? Přijde mi, že je nějaké podezřelé ticho. Opravdu budou v červnu hotové první kusy?
Tak do června by měly být 4ks pro Plzeň- Karlovy Vary minimálně 3ks jiz jezdí nějakou dobu na okruhu ve Velimi.
Zde pěkné video z okruhu. Minimálně jedna jednotka tam je i v Najbrtu, ne-plzeňská: https://youtu.be/wAohZ88TFnM?t=319
Ta v najbrtu je také na linku Plzeň- Karlovy Vary, ale platí ji Karlovarský kraj.
Docela mě zarazil rozsah provozních teplot. V posledních létech se teplota ve stínu v mnoha částech Evropy pohybuje v blízkosti +40°C a často i víc.
Často i víc než 40 ve stínu? Často?! Čísla by nebyla?
A jaké jsou letní teploty – na sluníčku – na jihu Itálie, např. Sicílie … netřeba ani tam, stačí Rumunsko, Bulharsko, Makedonie, Chorvatsko, jižní Francie …
A relevance k vlakům pro Lotyšsko?
Čísla si můžete dohledat na netu. Bohužel skutečně takové teploty nejsou v některých částech Evropy vyjjímečné. https://www.bbc.com/news/world-europe-48756480
Vlaky jsou určeny konkrétně pro Lotyšsko. V srpnu roku 2014 padl v této zemi teplotní rekord – a má hodnotu +37.8 °C
Jenže to je teplota naměřená podle meteorologických standardů. Reálná teplota může být místy mnohem vyšší.
To může. Náš kotel taky v létě opakovaně tvrdil, že je venku 42°C…
Jenže tak je to objednáno. Pokud tam bude 50°C, nebude to problém Scheißewerke Pilsen.
Ty jednotky jsou stavěné na teploty do 40 °C ve stínu. Ne na slunci. Jednotky budou jezdit v okolí Rigy, které má přímořské klima. Než natáhnou dráty do Daugavpils (pokud vůbec někdy), které má kontinentální klima, proteče ještě hodně vody v Dvině.