Zpoždění vlaku přes dvě hodiny? Vrátit všechny peníze, prosazují europoslanci

Cestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhy

Evropský parlament v prvním čtení odsouhlasil návrh na výrazné navýšení kompenzací pro cestující v případě zpoždění vlaku. Nové nařízení počítá

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apollo17

Hlavně taková zpoždění dennodenně způsobují „skokani“.Tam budou poškození dopravci žádat v dědickém řízení desítky tisíc za škody,které přejetý způsobil.

Martin

Mate pravdu a proto doufam, ze tento pripad zpozdeni bude mit vyjimku. Snad nasi europoslanci budou uvazovat pri schvalovani.

Nekdo

v Japonsku to tak je. proto tam vsude doporucuji lidem skakat pod vlak v okrajovych casech a na mene vytizenych linkach. jeste by meli taky zadat (a poskozenemu cestujicimu i) uhradit pripadnou skodu, kdyz nestihnu jednani, nebo jiny navazny program.

Romanero

Určitě je to dobrý krok. Možná pak přijde ke slovu úvaha, zda se v klíčových stanicích opravdu nevyplatí mít raději zálohu než vrátit jízdné za plný a zpožděný vlak. Za zrušení vlaku je pak potřeba samozřejmě další pokuta, jinak by dopravce mohl v určitých případech ztrácet motivaci vůbec vyjet..

mirekk

A bude to vratka z ceny celé jízdenky, nebo z ceny neprojeté části trasy?

Matěj

Nojo, jenže: „Současně umožní dopravcům, aby odškodné nevypláceli vůbec, pokud jeho výše nepřesáhne pět eur. Dosud měli tuto možnost do částky nepřesahující čtyři eura. A státní České dráhy této možnosti využívají na maximum.“ https://denikn.cz/20251/odskodne-za-zpozdeni-vlaku-stoupne-schvalili-europoslanci-u-ceskych-drah-na-nej-ale-dosahne-malokdo

Vít Jůza

O to bude vlak dražší, takže nula od nuly pojde.

babilon

K tomu nárůst administrativy. Navíc si dovedu představit, že vlak zpožděný 2 hodiny dopravce klidně zruší, protože z něho stejně nebude mít ani korunu.

Romanero

Za zrušený vlak by to chtělo ještě pokutu, aby to dopravce motivovalo ten zpožděný vlak vypravit..

anaid

Chtělo by to nastudovat odpovědnost dopravce za zrušený spoj, odpovědnost provozovatele dráhy a vlastníka infrastruktury odpovědného za provozuschopnost dopravní cesty, dopravce (kterýkoli) odpovídá za zpoždění POUZE v případě vozové závady, prodloužení pobytu vlaku ve stanicích pro zvýšenou frekvenci cestujících nebo prodloužení stanovené čekací doby na žádost cestujícího (nebo nástupu/výstupu imobilních cestujících) a prodlouženého času při sestavě vlaku, v ostatních případech je odpovědnost na provozovateli dráhy (výluky plánované a mimořádné, poruchy zabezpečovacího zařízení, trolejového vedení) případně na třetí straně (nehody, povětrnostní vlivy, sebevrazi)

X 1

Anaid
Toto máš z ročenky ČD. Nastuduj si co o této problematice říká Evropské právo!
Drtivá většina zpoždění v EU je zapříčiněna infrastrukturou. Dopravce vyplatí zákazníkovy odškodné a následně je uplatněna dopravcem kompenzace u správce infrastruktury.
Infra se poté snaží aby jeho práce (údržba,opravy) měly na dopravce, potažmo cestujícího co nejmenší vliv. Proto se většina prací na hlavních tazích v evropě dělá v noci. Pokud je výluka nezbytná, tak 24/7.

Bery

Tady si nekdo koleduje… Cekam, ze hned rano tu bude nekdo ze SZDC s nevyvratitelnym vysvetlenim „proc to v noci nejde“. 🙂

X 1

Bery
Ráno? Až po kafičku.
🙂

Radek

Otázka je, co u otevřených jízdenek, pokud nemám zároveň místenku.

petr.r

šak tu jízdenku máte potvrzenou od průvodčí.

Člověk

Zajímalo by mě, kolik celá vozíčkářská infrastruktura na železnici stojí, a zda by nebylo levnější poskytovat vozíčkářům rovnou door-to-door přepravu.

vydra

To bohužel ale není dostatečně inkluzivní, v tomto se na náklady nehledí.

petr.r

moderní vlaky mají nájezdy a tam kde nejsou nástupiště, tam vozíčkář nebydlí, kdyžtak jezdí tam stejně nevhodný vlak. A na tych velkých nádraží mají tu zdvižnou plošinu a ve vyhledávači jsou nízkopodlažní označeny.

Bery

„a tam kde nejsou nástupiště, tam vozíčkář nebydlí“
To je nejake moudro dne ? 😀

Filip Chocholatý

Tak to asi naši železniční dopravci brzy zkrachují, jestli tohle vstoupí v platnost.

poiuz

U nás to ještě nebude úplný smrťák, ale takové Němce by to mohlo zatraceně zabolet.

X 1

Poiuz
V D je to se zpožděním procentuálně asi jako u nás.
Akorát pokud ti ujede přípoj, tak máš automaticky nárok použít další následující spoj. Taky ti zdarma vystaví náhradní místenku.

noerf

Otázka bude, jak se budou řešit kompenzace, když nebudou soupravy přistavené ve stanici (viz. spadlé trakční vedení v depu).
Spíše mě fascinuje, jak se bude řešit možnost přepravy vozíčkářů v neobsazených stanicích, kde nejsou nástupiště a nejezdí nízkopodlažní soupravy a ani vlakvedoucí (třeba trasa Blatná – Nepomuk).

Jiří Soldán

Musí se stejně předem objednávat a podle toho by se měli zařídit Dráhy

Hodně štěstí

Návrh jsem nečetl, ale co chápu tak se jen zkrátí doba objednání. Tudíž vozíčkář bude uspokojen, že se mohl objednat na poslední chvilku, ale bude mu to stejně zamítnuto na trati Nepomuk – Blatná. Protože tam asi nebude napsáno, že dopravce bude povinen dopravu zajistit.

Romanero

Ho odveze dopravce dodávkou neb ho to vyjde jednodušeji a levněji, než se ho snažit rvát za těchto podmínek do vlaku 😀