Zpoždění pro nové nádraží ve Vysočanech a rychlejší trať do Lysé. Ministerstvo řeší odvolání kvůli hluku

Vizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDCVizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDC

Správa železnic nemůže začít s jednou z největších akcí na české železnici. Stavební povolení pro modernizaci tratě z Prahy-Vysočan do

Zpět na článek
107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
snep

U ing mám pocit, že získáním tohoto titulu dochází díky vymytí mozků. jejich uvažování, vyjadřování, způsob komunikace a pohrdání každým, kdo není ing je jejich charakteristickým znakem. zatím jsem poznal jen jednoho ing., který na svém titulu netrval a byl normální. není proto divu, že jakýsi ing dokáže v našem státě ochromit miliardový obchod. naprosto souhlasím, že vyjádření kohosi z Pardubic k situaci v Praze ukazuje na výše popsané a samolibost stěžovatele nebo jeho neuspokojivý životní postoj.

Hajnej

Řekl bych, že dotyčný je prostě takový a ten titul na to nemá vliv (je spíš prostředkem než příčinou).

nowas

Ing. a písemný projev má jak po 5 třídách ZŠ absolvovaných v průběhu 9 let.

Ondřej

To víte, stačí mít podobně se projevující osoby v nejvyšším vedení státu a to se pak každý takový inženýr Žblepta přestane bát do věcí žvanit. Úplně by přitom stačilo takové lidi odbýt se slovy: „Promiňte, vůbec nerozumím, co říkáte.“

serpimolot

Tyto sikanozni zaloby proti stavbam ve verejnem zajmu by stacilo osetrit naslledovne:
1) Stavebni povoleni muze napadnout jen osoba stavbou primo dotcena (a ne ze si na hluk mezi Prahou a Lysou bude stezovat Pardubicak)
2) Stezovatel zaplati zalohu ve vysi x% castky projktu, ktera v pripade zamitnuti stiznosti propadne
A bude klid.

súdružka Kolesárová

prvni bod je k zamysleni jak to legislativne provest, druhy je nonsense

serpimolot

Proc? Treba u sportovnich protestu je podobnej typ kauce naprosto beznej a eliminuje trucprotesty velmi ucinne.

Alibaba

Řekl bych, že sport a námitky ke stavbě jsou dvě nesrovnatelné kategorie práva, takže kauce ne. Ale místní příslušnost chápu.

Jiří Kocurek

Mno je tady ještě jedna možnost, a to že město (obyvatelé) podá žalobu o náhradu způsobených škod. Přičemž budou-li škody uznány, tak nákaldy na jejich vyčíslení ponese žalovaný.

cestujici

třeba pardubičák Robert vlastní nemovitosti v Lysé a zrovna u trati…. Navíc přepsat si trvalé bydliště je běžná praxe i pro zápis dětí do prvních tříd. Myšlenka místní příslušnosti je dobrá, ale s každým omezením přichází i způsob jak omezení obejít.

O. M.

To je jednoduché, může to být pardubičák, který má u té trati nemovitost (dům, chatu, pozemek), a pak je dotčeným účastníkem. To je zcela jiný případ, než když třeba brňáci jako Děti země blokují výstavbu obchvatu Plzně.

ušatá

Jsme v jedné malé zemi a zde každá větší stavba a koncepce má dopady na celé území a zájmy obyvatel! To by si tady pak mohl opravdu každý dělat co chce, jen když bude mít peníze, okolní nemovitosti či známé politiky atd.

Rychlosti

Stávající a navržené rychlosti viz: https://ctrlv.cz/YZUk
Zdroj: projektová dokumentace

standa

ten uzel balabenka to bude docela peklo potom skrz výluky … ale to bude asi za dlouho protože na interaktivní mapě sž ještě nic takovýho v planu zatím není

Tomas

Uz v minulem clanku byla chyba ohledne 60 km rychlosti ve velkem useku. Tentokrat znuvu. Rychlosti jsou tam samozrejme vyssi, nyni max 100.

Vbb

ale na velké části jen s maximem 60 km/h
Mohl by pan autor vypsat aspoň pár úseků z té „velké části“? 😉
Nějak si nemůžu žádný vybavit.

železničář

mě napadá jen skrz stanici Vysočany jinak směr hlavní/masarykovo 80, směr počernice 90, dále 100 až do lysé s krátkým omezením u čelakovic-jiřiny na 85 a v Mstěticích

Pkiii

Dle TTP platných k 1.7.2019 je rychlost 60 km/h pouze v úseku 28,500 km – (29,102 km = 6,574 km -) 6,100 km čili pouze v délce 1076 metrů, což je ve zkratce právě a jen stanice Praha Vysočany. V úseku Vysočany – Horní Počernice (km 20,000) je rychlost 90 km/h. Dále do Lysé n/L (0,000 km) pak 100 km/h, krom lokálních snížení rychlosti v místech oblouků na 80-90 km/h v úhrnné délce 3,331 km (tudíž v délce 16,669 km je rychlost 100 km/h, což je nadpoloviční většina trati délky 29,109 km).

Pkiii

Abych to zjednodušil, v úseku 0,000 km – 28,500 km neklesá rychlost pod 80 km/h. Rychlost 60 km/ h je tak pouze v úseku 28,500 km – 29,109 km (plus těch 467 metrů od staniční budovy směrem k odb. Balabenka).

Bpee

Pořád nechápu, jak může stavbu, ze které budou profitovat tisíce, ba i desetitisíce lidí denně, zastavit jeden člověk a ještě z tak debilního důvodu, jako je nespokojenost s metodikou, dle které se měří hluková zátěž. Až jednou bude existovat nějaké muzeum našeho Absurdistánu, doufám, že i tento případ tam bude mít své místo. Na druhou stranu, i já si myslím, že by se měla při studiích využívat nejmodernější dostupná metodika. Zase to ale snad přece nelze použít jako argument, který by měl zastavit takto velký projekt… dotyčný stěžovatel možná je trochu zvláštního charakteru, ale v tomto případě selhal systém, pokud… Číst vice »

súdružka Kolesárová

To zdržení není kvůli tomu odvolání, se kterým se lehce vypořádají. To nemá žádnou odbornou váhu. Skluz nastal na Min.zdravotnictví při zpracovávání dokumentace – včetně akustické studie – pro MD, což je ale tak trochu pochopitelné, jelikož je tady nějaký virus 🙂 Odvolatel tímto nic nezablokoval. To je výsada a zároveň bolest demokracie – že popřeje sluchu každému stěžovateli, byť je stížnost sebeblbější.

KarelF

To, že do toho někdo kecá budiž. Ale, že kecá do trati u Prahy někdo z Pardubic mne přijde jako úplná blbost.

súdružka Kolesárová

On ten pan Odvolatel asi u te trati normalne bydli a adresu (JUDr. Krpaty 1367, Pardubice) pouzil znameho ci pribuzneho, aby mu v Praze lidi nehazeli kameny do oken 🙂 Jinak nevim proc by se otravoval s tou, jim zminovanou, obytnou mistnosti v bytovem dome.

Frantisek

No, spíš dnes úředně neproveditelný přechodný pobyt, aneb všichni musejí být v Praze nebo tam alespoň jezdit. 🙂

súdružka Kolesárová

Mě překvapuje, že pan Odvolatel si ten text po sobě ani nepřečte, jinak by tam nemohl nasekat tolik překlepů, chyb a nesouvislých frází. V čem ho tedy nakonec vyslyšeli? V tom, že ta akustická studie nezahrnuje to jeho místo, které dle něj má patřit mezi referenční body? Protože já tam vidím jen že: „Požadavky odvolatele jsou irelevantní k prokázání dodržení hygienických limitů“

Bpee

Asi to bude nějaký podivín, ale o to víc mě udivuje, že jeden člověk dokáže svým podivným činem zastavit takovýto projekt. Systém, který nepočítá s podobnými specialitkami (tedy například s lidmi, kteří jsou prostě divní a uspokojuje je kvůli jejich kravinám škodit ostatním), snad nemůže fungovat dobře, ne? S takovou jsou vlastně všechny projekty ohrožené, protože lze napadnout úplně cokoliv…

Osoba odborně nezpůsobilá

Takže reálně bude stavební povolení v právní moci za dva měsíce (dvakrát patnáct dní na doručení veřejnou vyhláškou, kdy jedna patnáctidenní doba už běží, k tomu pět dní na vyjádření, něco na sepis rozhodnutí).
Tady bych neviděl chybu na straně MD, dostali to někdy v lednu a čekali na MZ.

watslaw

„Než ale bude zavedeno ETCS, bude na celém úseku až do Lysé nad Labem maximálně stokilometrová rychlost. Dosud je na trati maximum 100 km/h, ale na velké části jen s maximem 60 km/h“

Proč vlastně u podobných staveb není to ETCS rovnou součástí stavby funkční ihned od zprovoznění (stejně jako třeba světelná návěstidla)? Aspoň by pak dodavatel ETCS nebyl omezen nutností spolupráce s jediným správným typem TZZ a SZZ.

XXXD

Protože dělat ETCS na tak krátkém úseku se nevyplatí.

watslaw

Můžete to prosím rozvést? Stavebně nebo provozně? (Provozně by to snad tak dlouho v krátkém úseku nebylo, vzhledem k modernizaci navazujícího úseku od Prahy, a poměrně brzkému termínu implementace ETCS v uzlu Praha)

Dušan

Má to 2 důvody – ten první je ten, že technologické stavby jako je instalace ETCS obecně mají samostatné financování a zpracovává se na ně samostatný tzv. Záměr projektu, který následně schvaluje CK MD ČR a pak druhý důvod je technologický, kdy se v rámci instalace ETCS Level 2 musí zřídit vjezd/výjezd do řízené oblasti a to se nedá dělat po jednotlivých ramenech sólo, takže existuje Záměr projektu „ETCS v uzlu Praha“, který obsahuje a) úsek Praha hl. n. – Praha-Radotín b) Praha-Vysočany – Lysá nad Labem – Milovice c) Praha-Hostivař – Praha hl. n., takže se ty vjezdy/výjezdy udělají… Číst vice »

KarelF

Nevím, ale je to tak složité mít to nainstalované provozuschopné s vypnutou komunikací na vlak. A zprovoznit to v momentu kdy to bude okolo nebo minimálně na hlavák.

Vbb

Je to složité a hlavně drahé. Moc drahé. Každý ekonom by vám hodil investici, kterou hodíte na pár let k ledu (a za těch pár let bude zřejmě vyžadovat hodně drahý upgrade) na hlavu.

watslaw

Díky za vysvětlení.
Ale ad 1) nerozumím tomu, proč teda třeba instalace světelných návěstidel, nebo obnova návěstního opakovače, tam kde již byl, se nefinancují samostatně, ale ETCS ano, když je to jen jiná technologie pro stejný účel.
2) Nemohlo by se to přihlašovat k téže RBC, která bude v budoucnu použita na uzel Praha a jen později rozšířit řízenou oblast na celou Prahu? Zahodilo by se toho při tom rozšíření o mnoho více, než přepínací balízy na pražské straně úseku?

Alibaba

ad 1) Protože bez LVZ by na dotčené trati šla rychlost do (_!_) = 100km/h, s ETCS to vypadá, že zatím není rutině zaváděno jako LVZ.

Vbb

Chápete rozdíl mezi opravou (modernizací) a instalací úplně nového zařízení?

Alibaba

Protože žádné jiné* LVZ se nesmí z důvodu unifikace dělat, a tato trať nějaké LVZ z důvodu hustoty a rychlosti mít musí.
*pomiňme teď rozhodnutí, že už musí být osazováno ETCS a nic jiného, to je na jinou debatu.

Hajnej

Protože provozní celky ETCS jsou mnohem rozsáhlejší, než jednotlivé kolejové stavby, a zároveň je výrazně výhodnější oživit a odzkoušet celý provozní úsek najednou.

J.K.

Nelze to nějak vyignorovat a začít stavět tŕeba s využitím současného nouzového stavu?

Vbb

Legislativně byste to pojal jak? Jakože kvůli koronaviru se musí začít trhat kolejnice hned dneska a nepočká to? Nebezpečí z prodlení? Ohrožení zásobování obyvatelstva základními potravinami?
A myslíte, že i kdyby to snad bylo nějak legálně schůdné, tak se to (v současné situaci) stačí vypapírovat během těch zbývajících 3 týdnů? Nebo podle vás stačí přijet bagrem, začít trhat a na případného odpůrce jenom zakřičet (nejlépe bez roušy 🙂 ) „koronavirus“ ???

standa

divím se že už nějakýho poslance nenapadlo udělat na to zákon 🙂

Jiří Kocurek

Udělali, ale ne takový. V rámci boje s koronavirem bylo potřeba urgentně zatočit s akciemi na doručitele.

Martin

Kdo že je autorem fota, resp. zdroj virtualizace? SŽDC, nebo Správa železnic?😉

XXXD

Předpokládám, že rychlost 160 km/h za hodinu platí ale jen pro klopidla. Nebo se pletu?

1a1=11

A za čtyři měsíce se nebyl úředník schopen s tímto odvoláním vypořádat..

1a1=11

či pět.

Jakub

Teprve 2. dubna MD obdrželo potřebná stanoviska z Ministerstva zdravotnictví.

Jiří Kocurek

Což je jen jiný úředník.

Lukáš F.

Nepochopil jsem, co je nějakému Robertu Fantovi z Pardubic po tom, jaký hluk je u trati z Vysočan do Mstětic.

Lektor

Asi tam má stavební pozemky a chtěl by tam postavit PHS aby je nemusel stavět za svý

Jakub

Tak pokud to hodnotíte podle bydliště, tak to je dost nepodstatné. Klidně může bydlet na druhé straně planety.

XXXD

V takovém případě by tam ovšem měl správně mít trvalé bydliště.

libcha

Trvalé bydliště je přežitek.

XXXD

Co tím máte konkrétně na mysli? Mám to chápat tak, že podle vás je to zbytečná informace?

libcha

Podle mě by stát takovou věc vůbec neměl evidovat, nemělo by to mít žádný úřední dopad (volby, příslušné úřady, „spádovost“ do škol, všechno možné) a institut trvalého bydliště by měl být zrušen jako takový. Maximálně tak (snadno měnitelná) oficiální korespondenční adresa pro komunikaci s úřady a soudy, kdo nemá datovku.

XXXD

To by se ale musela řada věcí předělat. Koneckonců například rozpočty jednotlivých místních samospráv jsou přímo závislé na počtu obyvatel, kteří mají trvalé bydliště evidované pravě v daném místě.

...

Samosprávy už dlouho nesmyslně přeplácíme.

Vbb

Což ale není důvod ke zrušení institutu trvalého bydliště.

Frantisek

Mělo by být zavedeno přechodné bydliště, i z různých praktických důvodů. Jenže by se muselo využívat více technologií a méně úředních šimlů, aby z toho veřejná správa ještě nezkolabovala.

Jiří Kocurek

No vidíte, Jan Poskočil měl trvalé bydliště v Žatci, v panelákovém bytě, po celou dou, co rekonstruoval zděděný dům v Lounech. Dědické řízemí bohužel trvalo 3 roky, rok a půl rekonstrukce.
A je špatně, že tam něměl trvalý pobyt.
PS: Ano, člověk může vlatnit více než jednu nemovitost. Například dům a k tomu 4 x 7 metrů pozemku v sousední vsi, kde má včelín. Někteří by mu ovšem neraději jednu nemovistost zabavili, aniž by se obtěžovali prokousat k detailům, jakože se jedná o neplodnou půdu vzniklou zbouráním transformátoru.

JiriP

Pardubak nemůže přenést přes srdce, ze bude mít Hradec také rychle spojení s Prahou…

standa

i toto je možné 🙂

Jiří Kocurek

Bohužel ano 🙁

Hajnej

Podle textu odvolání to vypadá, že je to hlukař a není po jeho.

Kubík

Zboření jedinečné ostrovní nádražní budovy Praha-Vysočany odkazující na ÖNWB a BNB je kulturní zločin, ne nepodobný zboření nádraží Těšnov. Přitom by šla budova opravit do památkového stavu jako například před časem nádraží Praha-Vršovice

XXXD

Není důvod snažit se zachovat každou starou barabiznu. Tahle konkrétní navíc ani není vhodná pro nynější využití a kromě toho je oproti téhle barabizně i psí bouda luxus. Jen dobře, že se zbourá.

Kubík

Vaše mínusy jsem čekal, jste kulturní barbaři spolu s ministerstvem kultury ČR ,ale to byl soudruh Kapek také.

Martin1

Jasně. Trochu mi to připomíná jinou kauzu – zachování nádraží v Ústí nad Orlicí, které zeje prázdnotou a je v současnosti k ničemu. Ne, opravdu nelze srovnávat vysočanské nádraží s tím na Těšnově. Sorry.

Frantisek

K ničemu je jen proto, že namísto skloubení starého s novým byla na truc postavena i ta podivná minibudka naproti. A je tam nevyužitá díra pro jednu kolej, zatímco k jiné se musí chodit málem do protějšího svahu. Tady určitě není na vině primárně snaha zachovat zajímavou budovu, jakkoli to možná znamenalo drobné snížení rychlosti průjezdu.

XXXD

Ne, nebojte se, nemám zapotřebí ztrácet čas tím, že tady budu umínusovávat každého, kdo má jiný názor. Nicméně kulturní barbar jste spíš vy, když chcete zachovávat takovou starou barabiznu, která v současné době nedisponuje ničím, co by mělo nějakou výjimečnou hodnotu (kulturní).

ušatá

To, že je zanedbaná, zničená, neznamená, že by se neměla dát dohromady namísto bourání. A zcela se dá upravit tak, aby byla odpovídající potřebám. Jenže to znamená moc práce a přemýšlení a to se u nás nenosí a nežádá.

Vbb

Jakým potřebám by měla odpovídat? Zkuste pro změnu zapřemýšlet vy.
Z hlediska provozního je nevyužitelná. Je nevhodně umístěná. Překáží rozvoji železnice.

Frantisek

Já bych dal všude jen skleněné budky nebo kontejnery a nic by ničemu nepřekáželo, nebo by se to dalo odvézt. Kultura cestování odpovídající asi 10…15% podílu na přepravách… 😀

TPal

Co je na budově Praha – Vysočany tak významného, že je kulturní zločin ji zničit? Podle mě Masarykovo nádraží má mnohem větší hodnotu.

Hajnej

Pokud má být zachována nějaká ostrovní nádražní budova společná pro ÖNWB a TKPE (nikoliv BNB), tak rozhodně Všetaty – ty si v dostatečné míře zachovaly původní podobu (a vysočanská zpizděnina jim nesahá ani po kotníky).

Rumcajs

Byl jsem tam před pár lety v nádražní restauraci. Úžasný génius loci. Taková myslím v Praze už není. Té bude Škoda.

Jan

Alebo by z toho vznikla oštara ako v Ústí nad Orlicí, kde je kvôli budove k ničomu na desaťročia znehodnotená celá stanica. Nie, ďakujem, neprosím.

Frantisek

To je, ale ne kvůli staré budově, nýbrž kvůli trucování a honění si technokratického ega.

Kubrt

Tyhle spády si můžete realizovat i ve Všetatech, bude to určitě turistický trhák. Vysočanská budova je za léta tak očesaná od jakéholkoliv kulturně-historického nánosu, že mě tedy chybět nebude.

Tomáš V.

Prej jedinečné nádražní budovy. 😂😂😂😂😂 Kubík nyní i s příchutí perníku.

Kubík

Ano je jedinečné podle odborníků z Muzea hlavní města Prahy. Nikoli podle Tomáše s příchutí V.

Tomáš V.

Vy jste jen demagog. Operujete tady s nějakou kulturní hodnotou, přitom je to stavba zcela objektivně slepená a mnohokrát dostavovaná. Jedinou hodnotu má snad původní průchozí hala vedoucí z podchodu, kde byly při nějakym malování objevený nějaký historický nápisy, či co. Vy byste na ni nejradši nalepil kulturní ochranu, přitom vás ani trochu nenapadá, k čemu by tahle kadibudka mohla ještě být. Kancly? Obchod? Škola? Úřad? Všichni se pohrnou do starýho baráku, kterej odpovídá stavbám před 100 lety. Já proti ochraně památek nemám vůbec nic. Naopak. Kolikrát jsem byl proti bourání něčěho. Ale tyhle vaše bláboly nemají hlavu a patu.… Číst vice »

ušatá

Problémem je to, že to nové tam bude k ničemu, s bídou akorát malá čekárna. To není nádraží pro cestující, který tam chce nějaké pohodlí, služby. Tedy i obchody, jídlo, pití, posta, a jiné.

Henry

Pokud vám SŽ nebo ČD odprodá tuto nebo jakoukoliv jinou budovu, můžete si vzít úvěr, zednickou lžíci a nic vám nebrání jít zachraňovat.
Já jsem to udělal. Naštěstí mi do toho památkáři nekecají

Bram

Další jedinečná ostrovní budova ÖNWB a BNB se nachází nedaleko – ve Všetatech. Upnul bych tedy pozornost právě tam.

KarelF

Mínus nedávám. Jenže podle Vaší filozofie by se to nádraží ani nemělo postavit, protože cokoliv třebas, že to pole bylo užitečnější pro zvířata a lidi kteří tam dříve něco pěstovali, pásli.
Nebo bychom se dle vaší filozofie měli vrátit k parním lokomotivám, vagonům s třetí třídou. Prostě pane jako postupuje technika tak je to i objekty dráhy. Mimochodem umíte si představit jak přispíváte do diskuze pomocí psané pošty………

Jiří Kocurek

To nevíte? Byly tam senkrovny s jedinečnou barokní výdřevou!

standa

víš kam můžeš jít? do (_!_)

Jakub

„Dosud je na trati maximum 100 km/h, ale na velké části jen s maximem 60 km/h.“

Ne. Stokrát se to tu opakovalo, není. Mimo Prahu je mimo pár kratších úseků s nižší rychlostí zejména v obloucích 100 km/h.

jouda

Přesně, zase ten nesmysl s 60 km/h na většině trati. Tohle je běžný rychlostní profil osobního vlaku – https://uloz.to/file/bbWqUaU5KlGK/rychlostni-profil-praha-vysocany-lysa-nad-labem-png

Ctenar

Zamceny soubor

jouda

Omlouvám se, odemčeno.

Vít Jůza

Obávám se, že ve Vysočanech má zmizet celá nádražní budova, jejímž pouhým zlomečkem je odbavovací hala.

Kubrt

Ano, zmizí celá budova, ale obavy z toho nemám.

Lukáš F.

Pozitivní ale je, že nové nádraží bude mít 5 hran (= vyšší kapacita, rezerva do budoucna) a bude průchozí i na druhou stranu. Sice to asi odnese historický podchod, kterého je mi líto popravdě víc, než budovy, ale v nějakých původních plánech snad ani nefiguroval podchod, který by jej nahrazoval, takže alespoň tak.

ušatá

Mně také zajímá, jak to tam může být do budoucna s nakládkou a vykládkou, kde je k tomu nějaký prostor a možnost vedení vleček do areálu ČKD, pekáren atd. Snad skončí jednou to šílenství vystěhovávání výrob a provozů z Prahy, bourání těchto průmyslových budov a tvrzení ,že je nelze využít a navíc likvidaci kolejí sloužících pro nákladní dopravu. Když se to vše likviduje, nelze se pak divit požadavkům na neustálý růst silniční dopravy a ploch pro ni za každou cenu. Opět, kde je nějaká koncepce dopravy ve státě, která bude eliminovat rozsah drahé a škodlivé silniční dopravy.

Platamon

ČKD bude zastavěno co nevidět novou bytovou zástavbou, Pekárny snad kancelářskou. Teď je tam u ul.U Vinných sklepů opět vidět desítky let zarostlá rampa, která nikomu nechyběla. Tady mezi svahem a bytovou zástavbou lokálního centra bych rozhodně nakládku neobnovoval. Za podstatně důležitější bych považoval podporu obnovy Logistického centra v Hormích Počernicích, které je zavlečkováno , leč v rozpadu. Ve Vysočanech mi chybí hrana u první koleje od vstupu, která by byla z hlediska dostupnosti důležitější než ta poslední.

ušatá

A co s tolika byty? Proč zahušťovat Prahu? Aby byly problémy třeba se zásobováním, kvalitou bydlení, životním prostředím, při epidemíích apod.? A za prací se bude dojíždět kam? Do polí, aby ani půda a krajina nebyla? Zde to byla průmyslová oblast s vlečkami a tak by to mělo zůstat.Již delší dobu se ukazuje jako chyba to, že je jen pár velkých podniků, třeba na jednom místě na světě než více menších třeba v každém státě. Stačí a by se něco stalo a je problém – nyní třeba zdravotnické vybavení. Víc snad pro pochopení není třeba uvádět.

standa

jel jsem takhle z HP na hlavák a vetšinou jsem jel vpravo ve směru jízdy ale po dlouhý době jsem jel vlevo a koukám před vysočanama na ten vejšáák co tam vyrostl? takových by tam měli udělat i dál místo těch ruin!! aspoň to tam bude už k něčemu vypadat!!

Bram

Nějak nechápu, co a kdo by měl z Vysočan vozit. Možná zůstane napojena slévárna, ale to je asi tak vše, co je potřeba. Jinak tam už žádná výroba není. Je to zcela logické, protože to, že zaniklo téměř celé vysočanské ČKD, nikoho netrápí. Výrobu lokomotiv na konstrukčních základech ČKD převzalo CZ Loko, které se zabývá jak modernizacemi, tak novovýrobou. Kde je tedy problém? Prostě skončila uměle udržovaná výroba ČME 3 a najednou bylo celé ČKD bez práce. Ani se nelze divit, když ČME 3 tvořilo až 95 procent produkce ČKD lokomotivka…

Hajnej

To, že v areálu bývalého ČKD vyrostou obytné domy v pěší docházkové vzdálenosti od metra Kolbenova, není žádné šílenství, ale vcelku rozumný počin.

Frantisek

Proč ale jen obytné domy? Nezastavěnou krajinu budeme potřebovat na jiné věci než věčné plechové haly.

Jiří Kocurek

Tak postavíme skaldové haly uprostřed Prahy. To abychom pak vzteky vyháněli kohokoliv, kdo si tam přijede s šestiunkou. Má to vozit vlakem! Co natom, že přijel ze Strahova.

Hajnej

A co si představujete pod tím „jen“? Jakou odpověď očekáváte na takto nešikovně položenou otázku?
To „jen“ může být zrovna tak barák na barák jako sem tam barák a zeleň (= nazastavěná krajina) mezi nimi.

ušatá

Právě že ne. Zahušťovat město a sledovat růst obyvatel je cesta do pekla. Snad už události poslední doby a let mnohé poučili. Nebo, proboha, ne?