Zpoždění pro Krušnohorský tunel. Správa železnic zrušila soutěž na vrty, za chyby dostala pokutu
Testování na nové vysokorychlostní trati Wendlingen - Ulm. Foto: Jannik Walter / DB
Chyba Správy železnic oddálí výběr firmy na geologický průzkum nejméně o sedm měsíců.
Co na to asi říká „compliance officer“ a firemní „Systém evidence oznámení podezření…“?
Do systému ještě nic nepřišlo?
Bude to možná chtít novou divizi, případně department. A zástavu s bojovým heslem „Již brzy“ nebo ještě lépe „Coming soon“.
Měla by konečně vzniknout konkurence pro SŽ
Jakože by se stavěly dvě tratě různých provozovatelů vedle sebe?
Spíš by ta druhá SZ dělala něco jiného, než opravovala nádraží
Jakože by se SŽ rozdělila na tratě a nádraží?
Ale to už rozdělená je. 😉
A jaký by byl v tom rozdíl? Další generální ředitel navíc?
Není potřeba to stavět na hlavu. Myšlenka je taková, že SŽ je (možná, já to nevím) zkostnatělá a neefektivní instituce, kde je nějaké zlepšení prakticky nemožné. Takže by mohla vzniknout nová organizace, která by dostala na starost nějakou relativně izolovanou stavbu (jako třeba tenhle tunel). Pokud by se osvědčila, mohla by postupně přebírat víc a víc projektů od SŽ (která by časem třeba i zanikla).
nebo to rozdelit uzemne. jako treba SBB a BLS ve Svajcu
SBB a BLS nejsou rozdělené územně, ale podle toho jak která si postavila tratě, přičemž BLS má hlavní trať Bern-Brig a něco okolo této páteře.
A té nové organizace by se lidi-odborníci zjevili?
A víte vůbec o čem píšete?
Proč by si zřizovatel měl pořizovat dvě firmy na stejnou práci?
To je přece jasné. Aby se místo práce už jen donekonečna hádali a soudili o kompetence.
Bože, tam se má už začít stavět! A ne nějaký průzkumný vrty…jestli to bude pokračovat timhle tempem dale, tak se te trati nedočkáme…přitom Martin Kupka slibuje, ze se do roku 2035 VRT již projedeme…
No jasně! A projektovat je taky zbytečnost! Prostě se udělá čára na mapě, dá se Dežovi s krumpáčem, a on už si nějak poradí, a levněji! 😀
Zvláštní, ze v Německu to takhle dlouho netrvá. Asi tam holt daji Dezovi ten krumpáč a kope jak říkáte.
Němci snad kopou ten tunel? Ne, zdržují se průzkumnými vrty pro dokumentaci. A že by jinde stavěli, moc toho není, VRT jen kousky v Bádensku-Württembersku, ostatní zastaveny. Moc si to Německo neidealizujte…
No, Nemci postavili tunelu pro VRT opravdu hodne. Tady konkretne je zkratka problem, ze Cesko neni pro Nemecko nijak perspektivni (bohuzel) a do tunelu, ktery z vetisny budou muset zaplatit oni, ovsem profitovat z toho budou predevsim Cesi (pro ktere je VRT do Berlina velmi dulezitou a strategickou stavbou) se zkratka nehrnou a ja jim docela rozumim. Je to uplne to stejne jako s danici D6, ktera ma byt v podstate dovedena od Prahy az k hranicim Nemecka, ale Bavori uz nechteji stavet pripojku smer jejich A9, jelikoz to opet pro ne neni nijak strategicka stavba.
Jo, ale do Poříčan.
#svobodaven
Jen aby ho nenahradil ještě někdo “lepší”, třeba Švejda. Se Svobodou se dá občas něco rozumného vyjednat, s jinými koňmi ne…
Kdepak soudruzi z Dobré správy udělali chybu?
Nesprávně určili základní účel zakázky a v důsledku toho ji chybně kategorizovali jako zakázku na stavební práce, namísto zakázky na služby. Chybné zařazení mělo následně vliv na to, zda půjde o podlimitní nebo nadlimitní zakázku.
Mezitím v Německu postavili už 1600km VRT o Japonsku, Francii a Číně ani nemluvě. Chce to už generační obměnu a ty neschopy vyházet. Jinak v roce 2050 bude pořád Děčín-Bad Schandau jediným spojením do Německa.
Jak vysvětlíte, že ti samí Němci, kteří tedy postavili tolik VRT, nebyli schopni ani elektrizovat tratě jako Cheb Gr. – Marktredwitz (a odtud všemi směry dál) tak, aby už dávno nešlo o jediné elektrizované spojení z Česka do Německa?
Proč by to vysvětloval? Prostě zastávali názor, že to zatím nepotřebují.
Muhaha. Vítejte ve světě úseku modernizace. 😉
Jsme v Čechách.. ještě se ani nekoplo a tunel se možná už staví,jen trochu jinde.. Nebylo by jednodušší si to zadat komplet u Němců, Francouzů nebo Číňanů… tady nikdy nic nebude.
Jasně, že by to bylo jednodušší. Ale proč se teda pořád tak moc dereme za suverenitu?
Toto mělo být, dle např. odkazovaného článku, hotové do roku 2030??
https://seznam.cd.cz/zeleznicar/tema/vysokorychlostni-trat-z-drazdan-do-prahy–v-planu-je-rok-2030-/-11567/19,0,,/
„Na německé straně už průzkum běží téměř dva roky. Vzhledem k tomu, že soutěž byla vypsána v červenci ..“
Začneme sice pozdě, ale zato špatně!
No tak to ta stavba VRT začíná drhnout už v samém základu…
Takže kolik odhadujete sekeru…
50 let?
🙂
Já nevím, těším se na Frýdek Místek a přemýšlím jestli to bude dříve, než půjde Push Pull do šrotu…
To by snad mělo vyjít… 🙂
Zrovna dneska vypsali soutěž na DSP, takže by to možná mohlo vyjít.
Přitom zrovna úsek s tím tunelem mi dával jediný smysl – víc než stavět hub někde v polích za Prahou či zastávku u obce co nemá ani 30k obyvatel.
Jestli má necelých 30 tis. obyvatel, tak nejde o obec, ale o město. A okolo toho všeho taky není pustina, že. A samozřejmě jde o logickou protislužbu tomu regionu za to, že v příslušném území strpí výstavbu/provoz VRT.
Nicméně s tím „hubem v polích za Prahou“ je to taky zajímavý dvojí metr – protože ten vzniknout bude moci.
P. S. Krušnohorský tunel mi (jako jeden z nejvíc, co se všech těch naplánovaných VRT-úseků týče) dává smysl taky.
Slyšel jste už někdy o P + R a návazné VHD?
Taky ta zastávka nebude primárně sloužit jen pro tuto obec, ale pro široké okolí. Proto tam budou parkovací místa a očekávám i slušnější obsluhu příměstskými autobusy.
Jestli tolik, tak to už se mě fakt netýká, protože to už budu dávno prdět do hlíny.
9 zájemců v tržní konzultaci a nakonec podlimitní zakázka přímým zadáním, cena nezveřejněná. Co se asi tak může pokazit?
Věděl by někdo, jak zadávala německá strana zakázku na geoprůzkum?
První odstavec: ano, to byl odjištěný granát. Stačilo jen čekat, kdy to bouchne
Aby to nevyznělo špatně: Proti tržním konzultacím nic nemám, spíš naopak, považuju to za přínos. Ale pak mělo proběhnout normální výběrové řízení.
Jako podlimitní zakázku můžou dělat peron na vesnické zastávce s jednou kolejí nebo opravovat nádražní budovu velikosti rodinného domku. Takhle z toho přímo leze jedno podezřením za druhým.
Já to nerozporuji – tržní konzultace je OK a často je nutná. Když jsem v zaměstnání vypisoval výběrka (s dotacemi), tak jsem vždy dělal tzv, tržní konzultace – abychom věděli:
a) jak se pohybují ceny
b) co je vlastně na trhu nabízí (jaké služby, výrobky)
c) jaké vlastnosti mlžeme požadovat – často se objevil prvek, o kterém nikdo neměl tušení a někdy nás zaujal, někdy odradil
A jak správně říkáte – pak musí následovat výběrko (nebo zrušení zvažovaného nákupu -což ale není tento případ)
A podlimitní tato zakázka nemůže být ani na první laický pohled.
Proč tato zakázka nemůže být podlimitní ani na první pohled?
Podlimitní jsou stavební zakázky do 135,348 mil. Kč, myslíte že vrty jednoznačně nejsou stavebními pracemi nebo že vrty jednoznačně jsou za víc než 135 ml. Kč? https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-172#p4
Možná může, ale neměla by být.
Stejně jako česká strana: „Zadavatel zde odkazuje na konkrétní vyjádření německého protějšku, ze kterého jasně vyplývá, že »pravidelně vypisujeme výběrová řízení na rozsáhlé vrtné práce pro průzkum podloží jako stavební výkon«. (…) Z uvedeného vyjádření jednoznačně vyplývá, že srovnatelné veřejné zakázky jsou u německého partnera považovány beze sporu za stavební práce.“
A o přímé zadání nešlo, rozhodovali ze dvou obdržených nabídek.
To, co SŽ obdržel nebyly nabídky – alespoň ne podle zákona o zadávání veřejných zakázek.
„Tohle byla hra na malou velkou domů“
A co by to bylo, když ne nabídky?
@Jiří Kocourek To nemáte pravdu, že to bylo s přímým zadáním. Byla to normálně zveřejněná zakázka, do které se mohl přihlásit jakýkoliv kvalifikovaný dodavatel: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_13322.html
Cena být zveřejněna nemohla, když zakázka byla zrušena. Pokud by zakázka zrušena nebyla, dozvěděl byste se ji normálně přes registr smluv nebo přes písemnou zprávu zadavatele.
Nemecko nic nezaplati, to se mylite. Ten projekt se proste jako neprioritni stopne, nemecky rozpocet nema a v dohledne dobe ani nebude mit na takto drahou a nakladou stavbu zadne finance. Staci trochu sledovat, co se aktualne v Nemecku deje, respektive teda nedeje 😉
Něco konkrétnějšího by nebylo? Tyto fráze „stačí trochu sledovat“, „každý s očima to vidí“ nebo „jen blbec to tak nevidí“ jsou ukázkovými příklady argumentačního faulu.
Volného paradox přeci
DB byla donucena zrušit defakto všechny velké a smysluplné plány na novou výstavbu, jelikož v rozpočtu nejsou a nebudou peníze, viz.
https://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/haushaltskuerzungen-bahn-streicht-neubauplaene-/29635722.html
Ten seznam škrtnutých vnitrostátních projektů se rozrůstá každým měsícem. Tunel aktuálně není z čeho zaplatit.
To je hezké. Nürnberg – Würzburg, Hamburg – Hannover, s NBS Hannover – Bielefeld byly taky problémy a kdoví, jak to s ní vlastně dopadlo…
Když tam mají takové průsery, tak není divu, že je Elbtál tak moc nezajímá – to je oproti těmto čajíček.
Líbí se mi tohle: „Požadujeme ukončení politického vandalismu při rozvoji železniční infrastruktury,“ uvedl podle prohlášení generální ředitel Asociace nákladních železnic Peter Westenberger. Semaforová koalice si původně dala za cíl přesunout výrazně více zboží na železnici.
Zbylé prostředky půjdou jen do udržování aktuální sítě. Centrální projekty nové výstavby, jak ostatně píší i v článku, nemají za aktuálních podmínek šanci.
Dále mám od mého souseda relativně čerstvé info, jelikož pracuje zde v Berlíně v Projektmanagementu u DB 🤫 A ano, nežiji v ČR… Byl by to zázrak, poskud se v tomto desetiletí najdou pro tuto megastavbu prostředky.
Pokud na stavbu bude, od příštího finančního období, EU dotace, tak to projde. Stejně jako projde modernizace Oberhausen – Emmerich – NL, rozšíření tratě do Tirolska či modernizace tratě z Hamburku přes Lübeck k tunelu do Dánska.
Dalším faktem je soudní rozhodnutí o hlukových limitech v Elbtálu, kdy spolkový rozpočet vyjde levněji postavit Erzgebirgetunnel, než jej nestavět, protože odškodnění a sankce.
Když to Němci stopnou, tak zásadně omezí až stopnou přepravu v údolí Labe kvůli hluku. mají na to u nějaké soudní rozhodnutí.
Souhlas.
Ovšem stopnout nákladní dopravu v Elbtálu nemohou, protože v DE existuje zákon o železniční nákladní dopravě, který určuje minimální propustnost tratí resp. přeshraniční úseky.
V souvislosti se zmíněným soudním rozhodnutím jsem zaslechl, že v případě stopnutí příprav stavby, by eventuelní penále (odškodné za hluk v Elbtále) bylo, v xx letém časovém horizontu, větší než cena stavby samotné.
Jj, odškodné za hluk – v ČR zcela neznámý pojem, a u infrastrukturních staveb tuplem.
Tady jsme pořád v komunismu.
To, že situace v Německu není dobrá neznamená, že se budou škrtat právě investice do infrastruktury, které jsou v dobách krize těmi nejlépe investovanými penězi.
Proboha ať už toho nechají, jsou to peníze nás všech.. Kdyby někdy měl stát aspoň 1km VRT, tak by bylo třeba kvůli tomu založit novou státní organizaci, kompletně ji naplnit experty ze zahraničí a možná hrstkou kompetentních lidi z ŘSD, schválit speciální VRT zákony narušující práva vlastnická i obci, a zavést speciální daň jen na VRT.
Proč podceňujete české lidi? Proč bychom měli být podle vás takoví přizdisráči? (cenzor promine)
Proč si myslíte, že to s francouzským know-how nepostaví? (máte tu vaši požadovanou zahraniční účast)
Co je na VRT tak složitého?
A k čemu teda SŽ je když ne pro stavbu a provozování železnice?
Proč sem tahat lidi ze silnic? (vlastně spodní stavbu by asi zvládli)
A proč není speciální daň na dálnice? (mýtné je jen symbolické zdanění)
Nevím, čím se živíte, ale s takovou stavbou (VRT) tu nemáme žádné zkušenosti. Pokud to má dopadnout dobře a se zpožděním maximálně 10 let, tak to musíte dělat s lidmi se zahraničí. My na to nemáme know-how. Stačí se podívat jak se trápíme na něčem, co bychom umět měli – modernizace koridorů. Podobně to bude třeba se stavbou jaderného bloku – našim nejmladším lidem, co to pamatují a mají nějakou reálnou zkušenost, bude dneska nejméně 60 let. To prostě bez zahraničních expertů, kteří reálně na nějaké taková stavbě v posledních letech byly, nepostavíte. To know-how jsme měli, ale protože jsme… Číst vice »
Minimálně ve všech zakázkách na vypracování DÚR na VRT je zahraniční účastník se zkušeností s VRT.
A Správa železnic v oblasti VRT intenzivně spolupracuje s francouzským SNCF.
Know-how je francouzské, ale asi neumíte číst a i SŽ se s tím chlubí, protože prostě nějaký vývoj přeskočily. Ale zásadní rozdíl mezi VRT a konvenční tratí (třeba v podstatě nově postavený úsek Olbramovice – Tábor) není. Je poněkud rozdíl stavět trať na „zelené louce“ a rozdíl modernizovat něco 150 let starého, kdy nevíte (od Pernera a jiných toho moc nezbylo) co vlastně pod kolejema je. A spousta poruch se projevuje až po zvýšení rychlosti (za socialismu se jezdilo 120* s jazykem na vestě) a zátěže. U jaderek je škoda, že jsme si neudrželi (a nerozvíjeli) technologie. Za opuštění bych… Číst vice »
Stačí se podívat jak se trápíme na něčem, co bychom umět měli – modernizace koridorů…..
Ano, ušetřit za každou cenu korunu při následných miliónech a miliardách, které to bude potom stát v souvislosti s následnými opravami nebo přestavbami. To není o umíme/neumíme – to je o něčem úplně jiném. A pokud jde o poloperonizace a peronizace, pak tyto dvě varianty jsme tu již před tou zahajovanou tzv. „výstavbou koridorů“ také už dávno k posouzení provozních výhod a nevýhod měli. Výsledky „ušetřit za každou cenu“ vidíme.
speciální daň ze silnic samozřejmě existuje, říká se jí spotřební daň z benzínu a vybere se na ní víc, než kolik údržba a stavba silnic stojí.
„Proč podceňujete české lidi“ zní dost směšně, udělala snad SŽ cokoliv, na základě čeho by šlo jejím lidem důvěřovat? Nevím jestli třeba rekonstrukce nádraží v ceně linky metra nebo cena za údržbu 1km tratě převyšující cenu 1km nové dálnice jsou dobré reference
Jenže tu daň platí i železnice a jejím primárním účelem není financování infrastruktury. Možná se vybere víc než údržba, ale víc jak způsobené škody silniční dopravou se nevybere.
A v čem vás lidi od SŽ zklamali – obelhali?
Když ona silnice (dálnice) je taková primitivní cesta co zabere hodně místa a je nebezpečný, železnice je opentlená technologiemi.
Vy nevite, za vsechna pozdeni muze Slegr, CEDOP, Hasenblaus a dalsi skudci statu?
Předpokládám, že to myslíte ironicky
Samo, ze ironicky. Nebyt Slegra a spol. tak bychom o VRT slyseli tak maximalne 1 za rok na Olsance, ze ty vrtky jsou sice fajn a v zahranici funguji, ale u nas neprijdou na radu driv nez v roce 2060+
Vynechal jste Chlumec u Chabařovic s jeho výhradami vůči umístění portálu tunelu na dohled od jeho zástavby + mj. v rozporu s původním územním plánem.
🙂
Nedávejte do souvislosti slovo zpozdění a SŽ Tato společnost si to nezaslouží. Člověk si pak může začít myslet, že je tato společnost nevhodná pro rozvoj naší železniční sítě… A přitom kopá kde jen může.
Že ona jim v cestě překáží Kozí dráha a proto jsou neustálé snahy o to nechat ji zaniknout?
Ta překáží přivaděči k D8
Když se podívám kudy má ona trať a tunel vést a podívám li se kudy vede bývalá DBE tedy současná trať mezi Chlumcem a Maršovem a v jeké n.m. výšce kdy prakticky kopíruje úpatí Mravenčího vrchu…Sice má nová trať do tunelu vstoupit podle zde zveřejněné mapy už před Stradovem a k bývalé DBE je to přibližně 1km s převýšením nějakých 100m není to zrovna bůhví jak moc.
100 m nadloží stačí bohatě. Tunel se má zanořit ještě před křížením se silnicí I/13, která vlastně pak překoná VRT „na mostě“ = v tomto bude kousek tunelu hloubený. Na křížení dvou tratí potřebujete minimálně 7 m rozdílu, záleží na délce mostu.
Super, díky za vysvětlení. V tom případě nevidím důvod proč ta obnova té tratě trvá tak dlouho.
Oprava tratě Děčín – Oldřichov trvá dlouho proto, že podle SŽ je to neekonomické. Má to svoji logiku, moc vlaků by tam po obnově nejezdilo, je to jaksi mimo hlavní směry do center velkých měst. Obzvlášť zakončení do Oldřichova je absolutně špatně, kdy dobře by to mělo být přímo do Teplic. Bohužel je to pozůstatek ze začátků železnic, kdy si společnosti konkurovaly.
A taky na SŽ není pořádný politický tlak na opravu.
Pořád říkám, lidi, nepijte tu okenu…
S tím ÚOHS jsme to fakt vyhráli. Neumí řešit pro lidi zásadní problémy (ceny potravin, energie), ale naváží se do všech možných soutěži, kdy to nakonec dopadne tak, že se zaplatí o pár mld. více.
Jak dlouho jim bude trvat ta D11? Poláci mohou začít stavět třeba zítra, ale my povedeme měsíce papírové války.
ono bohuzel u tech cen potravin a energii dost blbe cokoli prokazuje, navic tady panuje volny trh, takze s tom moc neudelaji. co byste si tak predstavoval? ze by uohs zacal regulovat marzi?
V Česku nikdy nic nejde a vždycky se to odůvodni, že je tak správně. A pak jenom koukáme, že i v rozvojové Indonésii už provozují VRT.
Ok, takže v Německu jsou ceny potravin nižší než u nás je vlastně správně a nikdo za nic nemůže. Hele nevím jak to dělají, ale proč u nás je se vším pořád takový průšvih?
to není o tom, že něco jde nebo nejde. to je prostě fakt. A ten argument s německým jídlem je už ohraný. a nesmyslný. No a co, že maj v německu levnějších pár potravin, a to ještě převážně jen v „lidlu u hranic“? My zase máme levnější spoustu jinejch věcí, než němci. a taky neprudí, že chtěj mít ceny jako my. Když tak voláte po „levných německých potravinách“ .. voláte stejně i po stejně drahý šalinkartě , jako maj v mnichově? Po podstatně dražším všem, co je v kategorii „služby“? Po podstatně dražších palivech? Nebo to už nevidíte a nechcete… Číst vice »
Když už jste u toho „kontextového vytrhávání“ pak nezapomeňte na výši toho, co komu přistane měsíčně na účet…
Re: „V Česku nikdy nic nejde“ konkrétně u potravin a energie to „nejde“ protože, a) není politická vůle (politikům to vyhovuje – u potravin se nenajde ani jeden státník, který by do toho „tvrdě šel“) b) schválili či přijali jsme si tak blbé a komplikované zákony (a já jsem přesvědčen, že úmyslně), že se v nich najde §, kde se řekne, že je to legální. Ty zákony jsou psány a schvalovány, že jdou na ruku zahraničním investorům (řetězcům) na vrub občanů. I toto je výsledek jejich lobbingu. Kdyby se chtělo, tak u energie je řešení jednoduché (napadněte mne mínusy jak… Číst vice »
Co konkrétně si myslíte, že je na cenách potravin v čr „teoreticky nezákonného“, že poněkud „spiklenecky“ dodáváte, že díky kličkám v zákonech jsou legální?
Nějaký konkrétní příklad něčeho, co jim bylo psáno na „ruku“ nemáte?
Tak, pokud nejsem úplně blbej, tak to přece okatě do zákona nedám, ale udělám to maskovaněji. Třeba tím, že omezí prostor UOHS, nebo definicí toho co je nekalá soutěž. Takže když Ministr zemědělství a UOHS, že na řetězce nemohou, že tržní podíl 6 největších je 75% je OK. Že mají akce na stejné zboží ve stejných týdnech není vůbec problém, že je to zákonné. A uvěří blábolu o následování jednoho řetězce druhým. To Vám přijde OK, co volná hospodářská soutěž, nic? takže kartové dohody jsou OK? Vždyť to smrdí kartelem na sto honů. Ale zákon nic nemůže, protože si to… Číst vice »
ano, přijde mi to zcela OK – nebo byste fakt chtěl obchodům centrálně nařizovat, kdy mají mít akce a na jaké zboží? proč proboha? čeho tím chcete docílit? dvojí ceny – pro ty s aplikací a pro ty bez aplikace? a co je na tom divného? prostě běžný marketing, který najdete prakticky všude od počátku věků. baví mě, že si na jednom řádku stěžujete, že tu není volná hospodářská soutěž, a vzápětí o řádku níž voláte po něčem, co by ji dost krutě omezilo 🙂 o co vám vlastně jde? víte o tom, že .. vás nikdo nenutí kupovat v… Číst vice »
Nepochopil jste pár věcí: a) jíst musíte – spotřebu nelze odložit jako třeba nákup auta – třeba o rok, až bude líp b) mít stejné akce ve stejný týden a v ostatních týden mít stejné vysoké ceny prostě není volná soutěž – to je nekalá soutěž, pokřivení trhu v neprospěch zákazníka c) když hospody/hotely účtovali rozdílné ceny ( pro cizince a tuzemce) byly za to postihovány – ale to byly devadesátky, tehdá se to nesmělo. Když to udělám dneska navíc s podmínkou poskytnutí osobních dat (aplikace fakt není „anonymní kartička), tak se to stejná prasárna jako ty hospody. U hospod… Číst vice »
Ano , jíst musím .. a? Pokud mám problém se slevama v nákupáku, tak proste tu věc ve slvěe nekoupím (nebo koupím) nebo jdu na nákup někam jinam. Co je na tom k nepochopení? vždyt tu nejsou jenom hypáče. V jaký neprospěch zákazníka? takže … slevový akce zakážeme rovnou? bit bude kdo? no zákazník – místo slev nebude mít nic. Úžasný nápad. gratulky. Mícháte dvě různé věci – různé ceny na základě národnosti (to zavání diskriminací) a různá cena na základě slevy. Opět – vy tady horujete za zrušení slev. mají být ztrestány? trošku mi to přípomíná nadšené komunistické komentátory… Číst vice »
zapoměl bych – k tomu prvnímiu odstavci – ano, jíst musíte, ale výběr v oblasti potravin máte nepřeberný.
Pokud vám vadí slevy, můžete si vždycky koupit věci, co zrovna ve slevě nejsou.
Pokud vám vadí, že jsou v modrý krabičce, můžete si koupit zrovna věci, co jsou v oranžový krabičce.
Atd atd
Stejná akce ve stejný okamžik = to je prostě znak kartelu.
Ano, pokud ti, kteří tvoři ceny, nejsou tupí, tak se nebudou chlubit kartelovou smlouvou. Ale pokud opravdu nevím, jaký ceník bude mít zítra konkurence, je docela malá pravděpodobnost, že bych napsal stejný.
👍
Proboha živýho – tak v tom nákupáku nenakupujte. Běžte nakupovat jinam. Do tý večerky, co máte na rohu. Nebo do toho pekařství, či uzenářství co máte ve vedlejší ulici.
Aha – ono je to tam dražší, než v tom nákupáku, co ?
tak co byste proboha chtěli? 😀
No tak jste nám alespoň vysvětlil na které straně barikády nám tak nějak stojíte. na straně spotřebitele to tedy rozhodně není.
Stojím na straně spotřebitele.
Zájmem spotřebitele tady je, aby stát do volné soutěže vstupoval co nejméně, ideálně vůbec.
jakákoli regulace, i když zdánlivě „líbivá“, nikdy nevedla k tomu, že by z toho profitoval spotřebitel.
Nakupuju na různých místech, hlavně u prťousů. 😀 supermarket má zavřeno, hypermarket je daleko, večerka to jistí. Když večerka není součástí sítě, tak prasárny nedělá, někteří třeba i maj zboží pro německej trh s přelepkou udělanou u ťonga na koleně.
Nicméně stejně jsem pro, aby docházelo k omezování kartelů. Když se objeví důkaz, tak trest. Míň dělení si rajonů (už je to hodně let zpátky, ale stále trvají následky toho že Interspar koupil Slovenské pobočky od Alberta za své České pobočky)
Sorry, ale pokud máte 9 zájemců a vypíšete to tak, že se příhlásí jen dva, tak je problém v zadavateli.
Ano, taky UOHS zafungoval tak, jak má.
Nejen kvůli počtu uchazečů, ale i to, že „Správa železnic od počátku odmítala uvést odhadovanou cenu zakázky.“ – to i nadlimitní zakázky podle mne ani není přípustné – neuvést odhadovanou cenu
Můžete uvést, podle kterého § ZZVZ je zadavatel povinen zveřejnit předpokládanou hodnotu veřejné zakázky?
ÚOHS nemůže za to, že si Správa vykládá zákony podle sebe.
A už vůbec není centrálně mplánovacím úřadem pro určení cen – v DE nic takového taky nemají.
Mlsna, Zemanův poskok. Co dodat.
Chtěli si to zjednodušit, no nepovedlo se
Myslíte zjednodušit tok peněz do správných kapes?
Super, zpoždění. Takže pak se dozvíme, že to bude stát zase o několik miliard víc?
Stát to bude stát. Ne toho úředníka.
Ano, stát to bude stát a tedy nás všechny a ve výsledku i toho úředníka.
Demo krivka a dalsi problemy proste uz neumozni hazet po 2030 ekvivalent 40-50mld rocne do neceho jako je zeleznice. Dalnice budou ok, ty uz budou a nebo budou rozestavene – ale zeleznice? Ta tvrde narazi na ekonomickou realitu.
Pokud už budou všude dálnice, pak ano – bohužel. A s nimi narazíme na realitu všichni – přílišná spotřeba při nedostatku zdrojů. Války o zdroje. Půjdete do toho?
Nejezchleb.. a další.. Celá SŽ je těmito neschopnými lidmi už z dob minulého režimu prolezlá… Dokud se jich organizace nezbaví, tak se dál budem plácat tam kde jsme…
Zrovna Stavební správa vysokorychlostních tratí není tvořená neschopnými lidmi z dob minulého režimu, naprostá většina jejích zaměstnanců minulý režim ani nezažila.
Mluvím zejména o obsazení vedoucích a manažerských pozic.
Jedno je jisté: úspěšně vysoutěžit dodavatele prostě nezvládli. 🙁
V tomto případě, si nejsem jist, zda je to také ideální. Nemají zkušenosti, velká část jsou to lidi po škole.
Čtyřicet, no prostě cucáci…
Spěcháme pomalu, toť motto Správy železnic :-).
Jejich heslem je spíše: „již brzy …( např. na letiště vlakem).
Jednotka času již brzy – je minimálně 10 let.
Je to odvozenina od časových jednotek typu „dočasný (pobyt)“ a věčné časy“
To je vlastně pravda, tak proč vymýšlet něco nového. Již brzy úplně stačí :-). Třeba budeme brzy z Prahy jezdit do Liberce přes rekonstruovanou žst. Turnov a po všejanské spojce. Přiznám se, že by mi to v nejbližších pěti letech úplně stačilo…
Kdyby to bylo za ceny 20. století, tak ano. Jinak ne.
Vidím, že jsem dal málo smajlíků, protože opravdu nečekám, že se mé přání splní do pěti let, neb i deset let bude možná málo…
Sosny taky
Sosna ne. Já volím Mažňáka 🙂
Akorát, že to byl Losna…
Ale to neplatí v případě demolicí. Tam jsou kolikrát rychlejší než rychlí.
To totiž není žádnej kumšt a je za to pěknej vejvar. A ještě se můžou chlubit, že jako šetří na provozních nákladech.
Někteří zaměstnanci Správy železnic jsou jenom nadále věrni heslu organizace, ze které přišli: Času Dost.