Zpoždění nad 2 hodiny? ZSSK začala vracet cestujícím u části vlaků 100 % jízdného
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začala cestujícím ve 34 dálkových vlacích mezi Bratislavou a Košicemi nabízet novou službu. Cestujícím vrací až
Já bych spíš uvítal kdyby v jejich rezervačním systému nákupu místenek bylo možné vybrat si z plánku vozu místo tak jak to umí České Dráhy. To bych více ocenil.
To samozrejme mozne je… Minimalne v IC a R6xx mezi Bratislavou a Kosicemi. Jinde jsem to nezkousel.
Je to obrovská diskriminácia voči cestujúcim v iných regiónoch. V IC vlakoch okej, to si dopravca vedie na svoje komerčné riziko, takže tam nech si sťažnosti, reklamácie a žiadosti o vrátenie peňazí riešia po svojom. Ale aby v štátom dotovaných vlakoch, za rovnakých podmienok na celej sieti ŽSR, platili iné podmienky odškodnenia, tak to už je dosť diskriminácia. Prečo na trase Žilina Košice nie? Prečo na trase Košice Zvolen Bratislava nie? Prečo nie na trase Zvolen Banská Bystrica Žilina nie? Prečo na trase Banská Bystrica Margecany nie, kde sú tiež vlaky kategórie RR? Prečo inde nie, keď sú tam vlaky… Číst vice »
vždycky jsem si přál aby mi někdo vrátil 100%, když někam přijedu o 2h později. co třeba 200% abych z toho alespoň něco měl?
Ak si podate žiadosť,
ak ste si kúpili lístok online,
ak stál lístok aspoň 3€,
ak to bolo IC alebo rýchlik po Žilinu,
ak to bolo viac ako 120 minút,
ak to nezavinil samovrah,
ak Vám žiadosť schvália,
ak počkáte 30 dni
A to ešte ak vôbec budete existovať. 😃
Skoda ze tam nejsou rychliky 6xx, krome SC v trase Trebova-Kosice je na Slovensku pouzivam nejcasteji…
Pro rýpaly : ve všech smlouvách bývá klauzule o působení vyšší moci. Podle mého skromného názoru je skok sebevraha takovým úkazem. Porucha lokomotivy a spadlé troleje jsou už důvodem na straně buď dopravce nebo správce infrastruktury, tudíž se máte na kom hojit nebo koho potrestat, případně napravit . Ale jakou prevenci nebo naopak penalizaci chcete po skokanovi? Jako ze by matka ssmoživitelka zaplatila všem z vlaku odškodné za to , že její dcera řešila svojí zhrzenou lásku či depresi nebo vysvědčení zkratem?
Samozřejmě, že na skokanovi si nic nevezmete, pokud neměl hodnotný majetek (a u skokanů či dokonce nezletilých je to časté), každý soudný pozůstalý/příbuzný se dědictví zřekne.
Vyšší moc je zásah bleskem, půdní sesuv, povodeň či zemětřesení. Zatímco sebevrah to dělá z vlastního rozhodnutí. To by se, ad absurdum, za vyšší moc dalo považovat i auto odstravené na přejezdu alá Vraňany.
Národní dopravci by se měli učit od soukromníků … Takto se chlubit něčím, co je u soukromníka samozřejmostí, zda navíc s x různými podmínkami a jen u vybraných vlaků (prémiových a daleko dražších IC, které mimochodem fungují jen díky nepochopitelné státní dotaci a v konkurenci s RJ kdysi naprosto propadly), mi přijde naprosto uhozené…Ale na druhou stranu je to na rozdíl od ČD alespoň nějaký krok kupředu, ono něco je vždycky lepší, než nic 🙂
Akorát to u RJ ne vždy úplně funguje a ještě když to člověk řeší s nimi, tak se vykrucují. Někdy pomůže to rozmazat až na jejich profilu… Tak uvidíme, jak si povede ZSSK.
První odstavec: „bez ohledu na to, co je důvodem“.
Třetí odstavec: „s výjimkou sražení osoby vlakem“.
Zákon platí pro všechny!
… teda až na právo nevypovídat proti sobě v případě pokuty za špatné parkování: 4,97 metru od hranice křižovatky!
Ale vždyť Regiojet taky nabízí 100 % kompenzace i u vlaků v závazku veřejné služby 😀 Navíc s kreditovkou není ani potřeba o kompenzaci žádat 🙂
OndraS: Přesně tak. Tady je vidět, jaký má tiskové odd. ZSSK přehled. Fakt jsou směšní.
Směšné to je ale přesto to vidím jako krok vpřed . U RJ to neřeším , mimo jiné je toto dlouhodobá standartní záležitost .
Akorát to u RJ ne vždy úplně funguje a ještě když to člověk řeší s nimi, tak se vykrucují. Někdy pomůže to rozmazat až na jejich profilu… Tak uvidíme, jak si povede ZSSK.
Myslím RJ jako RegioJet ne rj jako rail jet . Mě to (osobní zkušenost 3x za 2 roky) vrací sami bez JAKÉHOKOLI upozornění z mé strany , proto nechápu co by jste chtěl u RJ (RegioJet) rozmazávat . Navíc vždy můžete napsat řediteli , pokud to tam je , nedívám se už na ty letáky . Ale vždy tam adresa byla .
To není dobrý ani jako vtip.
Já tedy nevím, ale případné vrácení jízdného pro mě garantování služeb není. Jako garanci (záruku) v případě dopravy bych považoval něco jako „přepravení z bodu A do B v čase od C do D“ za všech okolností, což bohužel není možné.
Předpokládám, že jste vždy dodržel slovo, nikdy vás nic nezdrželo, nic se vám neporouchalo, nepíchl jste na silnici gumu a tak dále. Předpokládám, že se vám to nikdy nestane , tedy spíše vy jste si jist, imho.
Snažím se slibovat jen slíbitelné. Rozhodně ne výsledky, závisející na mnoha jiných faktorech. To byste pak mohl chtít např. po advokátovi (nebo fotbalovém trenérovi), aby Vám garantoval výhru u soudu (v zápase), což je absurdní nesmysl. S tím včasným dojezdem je to podobné.
A k čemu vám ve výsledku je vrácení 100 % ceny jízdného, když potřebujete být dopraven odněkud někam a dopravce, který vám tu službu má za vyhlášenou cenu poskytnout, vaše potřeby nezajistí? Jistě, dostanete své peníze zpět, ale …
Dopravce vás přepravuje z A do B a to je ta důležitá podmínka, ano má to být pokud možno i v čas, dle vyhlášeného jízdního řádu, ale to už je podmínka vedlejší, důležitá je ta garance, že vás doveze do cíle, třeba i autobusem, když se něco přihodí.
Trochu OT, ale foto Vectrona je od Bešeňovej. 🙂
Bych řekl , že asi nejhorší polep mašinky co jsem zde viděl , barva pěkná . Národný dopravca , ktorý ? A znak jako by se celá republika potápěla díky tomu fleku před ním .
Je to fiasko. Vrácení 100 % z jízdného je zavedeno pouze u vlaků, které normálně jezdí včas. Kdyby to zavedli i pro vlaky jižní trasou přes Zvolen, tak by vraceli jak mourovatí.
Pravda, v mnoha případech to ale není vina ŽSSK, nýbrž slovenských politiků, kteří na železnici totálně kašlali. Projevuje se to na stavu infrastruktury, vozového parku i počtu zaměstnanců. Pokud nějaký mladý Slovák chce pracovat na železnici, pracuje u nás.
nebo Banská Bystrica – Vrutky naposled jsem měl hodinu zpoždění a to vlak ani nevyjel z výchozí stanice a další hodinu přidal v Čremošné protože ve stoupání zdechle mašina která vezla nákladní vlak
V diskuzi u paralelního článku na Vlaky.net někdo napsal, že muselo dát práci vybrat takový soubor vlaků, které buď jezdí jen některé dny v týdnu, nebo mají dost krátkou trasu a nejsou svázané s žádnými přípoji… Dalo by se nějak odhadnout, kolik % všech dálkových spojů (ve vlakokilometrech nebo v počtu cestujících) tyto supergarantované vlaky tvoří? I když budeme milosrdní a škrtneme mezinárodní vlaky, bude to aspoň 25 %? A ty ostatní „vyřešíme“ slovy, že stav infrastruktury je tak tristní, že se bojíme aby každou chvíli nebyl vlak přes hodinu zpožděný?
Ak si podate žiadosť,
ak ste si kúpili lístok online,
ak stál lístok aspoň 3€,
ak to bolo IC alebo rýchlik po Žilinu,
ak to bolo viac ako 120 minút,
ak to nezavinil samovrah,
ak Vám žiadosť schvália,
ak počkáte 30 dni
Veľa ak, to jim na to kak.
To by Národní tragédii položilo.
Ano tu německou národní tragédii, co si u nás říká Arriva by to opravdu mohlo položit, kdyby se to stejné praktikovalo u nás.
Pořád by to mohli vymáhat po zprasu, že jim rekonstrukci neprovedl v termínu. Ale jak říkám, kdo chce máltit psa, ten ho seřeže i za to, že došel chlast.
A proč se k tomu teda nepřidají ČD? Přece jezdí vždycky načas. Nebo se snad bojí?
Vypadá to , že na slovensku pochopily . Teď máme naději , že koncem měsíce vstoupí naši nádražáci do stávky za režijky kvalitou služeb a prozákaznickým přístupem , který vylučuje nevypravování vlaků .
Petr: Nejen ženy pracují u ZSSK…