Dopravci Železnice

Zpoždění nad 2 hodiny? ZSSK začala vracet cestujícím u části vlaků 100 % jízdného

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začala cestujícím ve 34 dálkových vlacích mezi Bratislavou a Košicemi nabízet novou službu. Cestujícím vrací až 100 % jízdného, pokud má vlak zpoždění přes dvě hodiny bez ohledu na to, co je důvodem.

ZSSK oznámila novou službu Supergarancia ZSSK v tiskové zprávě. „Přejeme si, aby byla železnice skutečnou dopravní alternativou pro všechny. Jako seriózní dopravce chceme naše služby garantovat,“ vysvětlil předseda představenstva ZSSK Filip Hlubocký. Podle něj cestujícím v autě nikdo peníze za stání v koloně nevrátí. „Ve vlaku můžete pracovat, bavit se či zdřímnout si. Teď přibude i možnost vrácení nákladů na cestu, pokud se do cíle nedostanete včas,“ řekl Hlubocký.

Pokud bude vlak zpožděn o hodinu až dvě, dopravce vyplatí 50 % jízdenky, nad dvě hodiny 100% ceny. Garance se vztahuje na všechna zpoždění s výjimkou sražení osoby vlakem v kolejišti. Podmínkou vrácení peněz je koupě jízdenky přes e-shop a zákaznické konto.

Podle Hlubockého není možné podobné garance rozšířit i na další tratě kvůli stavu infrastruktury. V tiskové zprávě firma uvedla, že služba nemá obdobu ani u soukromých dopravců či v okolním zahraničí. RegioJet přitom podle svých stránek nabízí vrácení 100 % jízdného u některých spojů už od hodinového zpoždění.  Podle mluvčího ZSSK Tomáše Kováče firma nechce soupeřit s jinými dopravci. „Jedinečnost vnímáme v tom, že nabízíme 100 % kompenzace i u vlaků v závazku veřejné služby,“ dodal Kováč.

Na které vlaky se vztahuje akce ZSSK
• IC 44 (Košice 7:11 – Bratislava-Petržalka 12:23)
• IC 45 (Bratislava-Petržalka 15:26 – Košice 20:42)
• IC 520 (Košice 05:12 – Bratislava hl. st. 10:00)
• IC 521 (Bratislava hl. st. 06:01 – Košice 10:48)
• IC 522 (Košice 11:18 – Bratislava hl. st. 16:02)
• IC 523 (Bratislava hl. st. 11:59 – Košice 16:48)
• IC 524 (Košice 17:12 – Bratislava hl. st. 22:00)
• IC 525 (Bratislava hl. st. 18:01 – Košice 22:48)

• RR 700 Beckov (Trenčín 04:37 – Bratislava hl. st. 06:07)
• RR 701 Vápeč (Bratislava hl. st. 05:13 – Žilina 07:40)
• RR 702 Inovec (Žilina 04:20 – Bratislava hl. st. 06:47)
• RR 703 Hričov (Bratislava hl. st. 07:13 – Žilina 09:40)
• RR 704 Polom (Žilina 05:20 – Bratislava hl. st. 07:47)
• RR 705 Vršatec (Bratislava hl. st. 09:13 – Žilina 11:40)
• RR 706 Strážov (Žilina 06:20 – Bratislava hl. st. 08:47)
• RR 707 Nimnica (Bratislava hl. st. 11:13 – Žilina 13:40)
• RR 708 Vápeč (Žilina 08:20 – Bratislava hl. st. 10:47)
• RR 709 Polom (Bratislava hl. st. 13:13 – Žilina 15:40)
• RR 710 Čachtice (Žilina 10:20 – Bratislava hl. st. 12:47)
• RR 711 Inovec (Bratislava hl. st. 15:13 – Žilina 17:40)
• RR 712 Limbach (Žilina 12:20 – Bratislava hl. st. 14:47)
• RR 713 Strážov (Bratislava hl. st. 17:13 – Žilina 19:40)
• RR 714 Dubeň (Žilina 14:20 – Bratislava hl. st. 16:47)
• RR 715 Javorina (Bratislava hl. st. 19:19 – Trenčín 20:43)
• RR 716 Javorník (Žilina 16:20 – Bratislava hl. st. 18:47)
• RR 717 Dubeň (Bratislava hl. st. 20:13 – Žilina 22:40)
• RR 719 Beckov (Bratislava hl. st. 22:13 – Trenčín 23:33)
• RR 15715 Javorina (Bratislava hl. st. 19:19 – Žilina 21:51)
• RR 16702 Inovec (Trenčín 05:25 – Bratislava hl. st. 06:47)
• RR 16706 Strážov (Trenčín 07:25 – Bratislava hl. st. 08:47)
• RR 17715 Javorina (Bratislava 19:19 – Žilina 21:46)
• RR 17716 Vršatec (Žilina 16:20 – Bratislava hl. st. 19:13)
• RR 17718 Hričov (Žilina 18:03 – Bratislava hl. st. 20:56)
• RR 17720 Bezovec (Žilina 20:20 – Bratislava hl. st. 22:47)

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
René Krejcárek

Já bych spíš uvítal kdyby v jejich rezervačním systému nákupu místenek bylo možné vybrat si z plánku vozu místo tak jak to umí České Dráhy. To bych více ocenil.

Nekdo

To samozrejme mozne je… Minimalne v IC a R6xx mezi Bratislavou a Kosicemi. Jinde jsem to nezkousel.

Tomáš

Je to obrovská diskriminácia voči cestujúcim v iných regiónoch. V IC vlakoch okej, to si dopravca vedie na svoje komerčné riziko, takže tam nech si sťažnosti, reklamácie a žiadosti o vrátenie peňazí riešia po svojom. Ale aby v štátom dotovaných vlakoch, za rovnakých podmienok na celej sieti ŽSR, platili iné podmienky odškodnenia, tak to už je dosť diskriminácia. Prečo na trase Žilina Košice nie? Prečo na trase Košice Zvolen Bratislava nie? Prečo nie na trase Zvolen Banská Bystrica Žilina nie? Prečo na trase Banská Bystrica Margecany nie, kde sú tiež vlaky kategórie RR? Prečo inde nie, keď sú tam vlaky… Číst vice »

northys

vždycky jsem si přál aby mi někdo vrátil 100%, když někam přijedu o 2h později. co třeba 200% abych z toho alespoň něco měl?

Niekto

Ak si podate žiadosť,
ak ste si kúpili lístok online,
ak stál lístok aspoň 3€,
ak to bolo IC alebo rýchlik po Žilinu,
ak to bolo viac ako 120 minút,
ak to nezavinil samovrah,
ak Vám žiadosť schvália,
ak počkáte 30 dni

Hynek

A to ešte ak vôbec budete existovať. 😃

Nekdo

Skoda ze tam nejsou rychliky 6xx, krome SC v trase Trebova-Kosice je na Slovensku pouzivam nejcasteji…

Ketchup1970

Pro rýpaly : ve všech smlouvách bývá klauzule o působení vyšší moci. Podle mého skromného názoru je skok sebevraha takovým úkazem. Porucha lokomotivy a spadlé troleje jsou už důvodem na straně buď dopravce nebo správce infrastruktury, tudíž se máte na kom hojit nebo koho potrestat, případně napravit . Ale jakou prevenci nebo naopak penalizaci chcete po skokanovi? Jako ze by matka ssmoživitelka zaplatila všem z vlaku odškodné za to , že její dcera řešila svojí zhrzenou lásku či depresi nebo vysvědčení zkratem?

Stanislav Fanta

Samozřejmě, že na skokanovi si nic nevezmete, pokud neměl hodnotný majetek (a u skokanů či dokonce nezletilých je to časté), každý soudný pozůstalý/příbuzný se dědictví zřekne.

Jiří Kocurek

Vyšší moc je zásah bleskem, půdní sesuv, povodeň či zemětřesení. Zatímco sebevrah to dělá z vlastního rozhodnutí. To by se, ad absurdum, za vyšší moc dalo považovat i auto odstravené na přejezdu alá Vraňany.

Oidi

Národní dopravci by se měli učit od soukromníků … Takto se chlubit něčím, co je u soukromníka samozřejmostí, zda navíc s x různými podmínkami a jen u vybraných vlaků (prémiových a daleko dražších IC, které mimochodem fungují jen díky nepochopitelné státní dotaci a v konkurenci s RJ kdysi naprosto propadly), mi přijde naprosto uhozené…Ale na druhou stranu je to na rozdíl od ČD alespoň nějaký krok kupředu, ono něco je vždycky lepší, než nic 🙂

Hynek

Akorát to u RJ ne vždy úplně funguje a ještě když to člověk řeší s nimi, tak se vykrucují. Někdy pomůže to rozmazat až na jejich profilu… Tak uvidíme, jak si povede ZSSK.

libcha

První odstavec: „bez ohledu na to, co je důvodem“.

Třetí odstavec: „s výjimkou sražení osoby vlakem“.

Jiří Kocurek

Zákon platí pro všechny!
… teda až na právo nevypovídat proti sobě v případě pokuty za špatné parkování: 4,97 metru od hranice křižovatky!

OndraS

Ale vždyť Regiojet taky nabízí 100 % kompenzace i u vlaků v závazku veřejné služby 😀 Navíc s kreditovkou není ani potřeba o kompenzaci žádat 🙂

David

OndraS: Přesně tak. Tady je vidět, jaký má tiskové odd. ZSSK přehled. Fakt jsou směšní.

Petr

Směšné to je ale přesto to vidím jako krok vpřed . U RJ to neřeším , mimo jiné je toto dlouhodobá standartní záležitost .

Hynek

Akorát to u RJ ne vždy úplně funguje a ještě když to člověk řeší s nimi, tak se vykrucují. Někdy pomůže to rozmazat až na jejich profilu… Tak uvidíme, jak si povede ZSSK.

Petr

Myslím RJ jako RegioJet ne rj jako rail jet . Mě to (osobní zkušenost 3x za 2 roky) vrací sami bez JAKÉHOKOLI upozornění z mé strany , proto nechápu co by jste chtěl u RJ (RegioJet) rozmazávat . Navíc vždy můžete napsat řediteli , pokud to tam je , nedívám se už na ty letáky . Ale vždy tam adresa byla .

Tomáš Záruba

To není dobrý ani jako vtip.

Jan1203

Já tedy nevím, ale případné vrácení jízdného pro mě garantování služeb není. Jako garanci (záruku) v případě dopravy bych považoval něco jako „přepravení z bodu A do B v čase od C do D“ za všech okolností, což bohužel není možné.

Ketchup1970

Předpokládám, že jste vždy dodržel slovo, nikdy vás nic nezdrželo, nic se vám neporouchalo, nepíchl jste na silnici gumu a tak dále. Předpokládám, že se vám to nikdy nestane , tedy spíše vy jste si jist, imho.

Jan1203

Snažím se slibovat jen slíbitelné. Rozhodně ne výsledky, závisející na mnoha jiných faktorech. To byste pak mohl chtít např. po advokátovi (nebo fotbalovém trenérovi), aby Vám garantoval výhru u soudu (v zápase), což je absurdní nesmysl. S tím včasným dojezdem je to podobné.

pozorovatel

A k čemu vám ve výsledku je vrácení 100 % ceny jízdného, když potřebujete být dopraven odněkud někam a dopravce, který vám tu službu má za vyhlášenou cenu poskytnout, vaše potřeby nezajistí? Jistě, dostanete své peníze zpět, ale …

michal

Dopravce vás přepravuje z A do B a to je ta důležitá podmínka, ano má to být pokud možno i v čas, dle vyhlášeného jízdního řádu, ale to už je podmínka vedlejší, důležitá je ta garance, že vás doveze do cíle, třeba i autobusem, když se něco přihodí.

Honza D.

Trochu OT, ale foto Vectrona je od Bešeňovej. 🙂

Petr

Bych řekl , že asi nejhorší polep mašinky co jsem zde viděl , barva pěkná . Národný dopravca , ktorý ? A znak jako by se celá republika potápěla díky tomu fleku před ním .

-TR-

Je to fiasko. Vrácení 100 % z jízdného je zavedeno pouze u vlaků, které normálně jezdí včas. Kdyby to zavedli i pro vlaky jižní trasou přes Zvolen, tak by vraceli jak mourovatí.

Pravda, v mnoha případech to ale není vina ŽSSK, nýbrž slovenských politiků, kteří na železnici totálně kašlali. Projevuje se to na stavu infrastruktury, vozového parku i počtu zaměstnanců. Pokud nějaký mladý Slovák chce pracovat na železnici, pracuje u nás.

roman

nebo Banská Bystrica – Vrutky naposled jsem měl hodinu zpoždění a to vlak ani nevyjel z výchozí stanice a další hodinu přidal v Čremošné protože ve stoupání zdechle mašina která vezla nákladní vlak

Twix

V diskuzi u paralelního článku na Vlaky.net někdo napsal, že muselo dát práci vybrat takový soubor vlaků, které buď jezdí jen některé dny v týdnu, nebo mají dost krátkou trasu a nejsou svázané s žádnými přípoji… Dalo by se nějak odhadnout, kolik % všech dálkových spojů (ve vlakokilometrech nebo v počtu cestujících) tyto supergarantované vlaky tvoří? I když budeme milosrdní a škrtneme mezinárodní vlaky, bude to aspoň 25 %? A ty ostatní „vyřešíme“ slovy, že stav infrastruktury je tak tristní, že se bojíme aby každou chvíli nebyl vlak přes hodinu zpožděný?

Adam

Ak si podate žiadosť,
ak ste si kúpili lístok online,
ak stál lístok aspoň 3€,
ak to bolo IC alebo rýchlik po Žilinu,
ak to bolo viac ako 120 minút,
ak to nezavinil samovrah,
ak Vám žiadosť schvália,
ak počkáte 30 dni

Kopr51

Veľa ak, to jim na to kak.

pája

To by Národní tragédii položilo.

Petr

Ano tu německou národní tragédii, co si u nás říká Arriva by to opravdu mohlo položit, kdyby se to stejné praktikovalo u nás.

Jiří Kocurek

Pořád by to mohli vymáhat po zprasu, že jim rekonstrukci neprovedl v termínu. Ale jak říkám, kdo chce máltit psa, ten ho seřeže i za to, že došel chlast.

Tronda

A proč se k tomu teda nepřidají ČD? Přece jezdí vždycky načas. Nebo se snad bojí?

Petr

Vypadá to , že na slovensku pochopily . Teď máme naději , že koncem měsíce vstoupí naši nádražáci do stávky za režijky kvalitou služeb a prozákaznickým přístupem , který vylučuje nevypravování vlaků .

David

Petr: Nejen ženy pracují u ZSSK…