Zpoždění 502 minut. RegioJet zradila na Slovensku lokomotiva
Bombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet
Jedno z největších zpoždění na české železniční síti v letošním roce dnes zaznamenal soukromý železniční dopravce RegioJet. Do cíle kvůli
Odepište na rew@tec.com
Mě by zajímalo, zda tam vůbec fungovalo topění. A klimatizace a elektřína.
Tak u Vydrnika sa pokazila lokomotiva i v minulosti,řada 162,na denním vlaku do Prahy,za ním uvíznul R 604 do Bratislavy,lokomotiva ZSSK stáhla vlak RJ pouze do Popradu,zpoždění bylo cca 300 min…
Tipuji to na oba DC smetáky prodřené až na pneumatickou ochranu. Příště doporučuji dřívější výměnu.
Taky to tak vidím. Pokud už nepomohlo ani zvýšení tlaku do přítlaku sběrače, tak tam musela být lochna jak do řiť. .
Každopádně považuji od Regiojetu jako krajně nezodpovědné, posílat mašinu na takovou dálku jen s jedním funkčním sběračem.
Chovat se ekonomicky a šetřit je správné, ale nikoliv ojebávat základní údržbu.
Takže příští měsíc místo kafe, cikorka. 😉
Trochu mimo tema, ale abychom tu zitra nemeli zpravu o zpozdenich zpusobenych jinym vlivem – na CHMU je uz vystraha pred ledovkou pro celou Moravu, povrch je podchlazeny a do toho zitra srazky. Nastesti hned pak nasledovane oteplenim.
Letadlo, kterému selže přívod paliva, spadne………proto jsou tak vysoké nároky na konstrukci a taky náročné a opakované kontroly, revize a opravy. Pokud letadla padají opakovaně, letecký dopravce spěje ke krachu……
Lokomotiva, které padá sběrač, dál nejede….. Dále je to jen o schopnostech a neschopnosti tohoto Superdopravce. Doufám, že brzy dospěje ke krachu.
Tak já nikomu nic špatného nepřeji. Třeba ho tento problém poučí,najde řešení pro případ budoucí. Chybami se člověk učí a na cizích chybách si člověk buduje kariéru!
Ještě, že v čele není 380;)
…… dospěje do krachu.
Nebo je tak bohatý, že si může dovolit kupovat a (občas) provozovat zmetky. Aeroflot = Suchoj Superjet, ČD = ř. 380. 😉
u aeroflotu to neni o jeho bohatosti.
tam je to politicke rozhodnuti statu.
Dobře.
Aeroflot si škrtněte.
Já doufám že ne, ale doufám že budou eliminovaní ve společnosti individua jako vy
……..když dojdou věcné argumenty, přechází se do osobního útoku……..jak ubohé. Nemáte-li co říci, raději mlčte.
Mno to jsme jednou takhle zůstali trčet na trati. To kvůli neschopnosti Superdopravce, který si říká národní. Ale to je vlastně pohádka, nikdy se nestalo, že by lokomotiva ČD byla nepojízdná! Ani Pendolínu!
Důvodů trčení na trati může být víc, velmi často bez zavinění dopravce……… Při nesrovnatelně větším množství vlaků ČD oproti RJ je samozřejmě i pravděpodobnost jakékoli poruchy na vlaku daleko větší. Z hlediska následků, dopadů do provozu a v procentním vyjádření je na tom ale žlutý podstatně hůře. Národní dopravce má při větší hustotě spojů větší možnosti náhradních řešení a 8 hodin to snad ani kromě vlivu vis major nikdy netrvá.. O to více pak pro RJ platí ta podobnost s letadly (holt to přeceňování výdrže techniky vždycky bude něco stát)…….Není to jen o marketingu A Pendolino t.č. patří k nejspolehlivějším… Číst vice »
Nejsem zadnej velkej znalec cen na zeleznici, ale neni vyhodnejsi si pujcit na miste lokotku, nez vratit vsem jizdny?
Fandím Vectronu. Doufám, že za to od Trondy nedostanu přes držku.
Tronda dnes počítá autobusy v Letňanech. Leda bys ho tam navštívil na dispečinku.
A mentálně zaostalý trol barney dnes vybírá žrádlo na skládce, musíš ho hledat v Ďáblicích, aby sis mohl podat ruce s někým na své úrovni.
Vy to tam nějak znáte 🤣
Má to kousek z autobusového nádraží z dispečinku.
Že je v Ďáblicích skádka je obecně známé a trol barney to tam má při vycházkách z Bohnic blízko, pokud zrovna neběhá s foťáčkem po autobusáku.
Když u nas v Japonsku se vlak zpozdi o minutu, su všici nervozni a drahy vraci cestujicim jizdne. U vas se klídně stane, že vlak nepřijede vubec, drahy nevrati nikemu nic a lide se vraci domu. Prostě žadne nervy, kurňa zitra jest taky den!
Ano. Není to tak dávno (a nebo ještě to pořád trvá???!!??), kdy měly ČD v přepravních podmínkách napsáno, že vynechání spoje, zrušení nebo zpoždění nejsou důvodem k vrácení jízdného. Jinými slovy: „Nesplnění služby, kterou jste si koupili, nevzniká žádný nárok na vrácení peněz, o které jsme Vás zkásli. Nashle, nezájem.“ Naprosto si nedovedu představit, že by si tohle dovolil říct kdokoli v jakékoli jiné branži. Nebe a dudy proti Jančurovi, který vrací jízdné i při poruše klimky…
Žasnu nad tím, kolik máme odborníků na analýzu. Přesně věxí, co se MĚLO udělat. Mám.pocit, že si zde vylévají své názory předevšim SOTUŠOVÉ.Ale co by dělali oni samy, kdyby v daném momentě měli situci řešit ?
Tak zas na druhou stranu,to je podstata diskuzního fora
Takový šotoušek barney dokonce radí počítat autobusy, asi si myslí, že tím spraví smeták, chááá.
30 let v demokracii a spousty lidí pořád neví co to znamená. Přátelé, demokracie je, že lidé rozdílných názorů, spolu věcně a inteligentně debatují. Pokládají tomu druhému otázku a snaží se pomocí analýzy jeho řeči odpovědět. Nechápu, proč lidé na sebe poza klávesnici pořád útočí! Chápu, třeba jste zažili přes den frustraci v práci v rodině, ale to neznamená, že se půjdete vyblejt na DF a uděláte tady z toho stejný brak, jak pod každým novinovým článkem. Pokud nás spojuje stejný zájem o dění v dopravě, tak se můžeme odlišit od ostatních srač.k. Díky
Tento týden se očividně opět „daří“ 🙁
V pondělí EC 278 +514, dnes RJ 1020 +502. Snad tento nepříjemný zážitek neodradil cestující od vlaků…
Je to smutné. Bohužel u soukromníků se toto bude stávat častěji. Proč nepoužili lokomotivu Carga?
proto
Je vidět, že nakupování cizícch nespolehlivých lokomotiv se nevyplácí. Proč se nekoupí stroje u Škody Plzeň?
Myslíte tu jednu lokomotivu za cenu tří, u které schvalovací proces trval déle jak české soudy?
.. tu lokomotivu, u které pro JŘ 2020 bude z důvodů její poruchovosti na dvacetikusový inventární stav turnusová potřeba 15 dní, navíc pokrývající v zásadě stejný rozsah výkonů, na které ještě letos bylo plánováno jen 13 (nebo dejme tomu 13,5) dní…?
Jsou taky „cizí“ a podstatně více nespolehlivé?
prostě proto, nebo proč nejezdí místo luxusních žlutých Irizarů s karosami co?
Josef: Vzhledem k tomu, že vlak táhl do Prahy Vectron 193.221 Lokotrain, za ním nefunkční traxx 186.204 a na konci byl údajně Vectron 193.227 tak mělo potíže asi více lokomotiv.
Vzhledem k tomu, že depo pro linku Brno – Bohumín má být v Brně, tak tam bude mít umístění náhradní lokomomotivy. Což může být výhoda při problémech na tratích Praha – Brno – Bratislava/Vídeň. Bohužel u trati Praha – Ostrava – Košice při problémech se toho moc nezmění vzhledem k depu v Praze.
anoano, traxx odešel na tomto vlaku, 193.227 předtím ráno na nočním vlaku do Košic a na tomto se jen vezl. Je teda ale trochu smutné, že jim toto působí moderní technika, mnoho podobných průšvihů působí starší 162, které mají hodně nalítáno a u nichž to byl i důsledek persoálního přístupu RJ v obalsti údržby, ale toto je něco jiného…
Jinak trochu mimo pozornost například 4.12. dojel 1012 do Prahy +478 ..
Nějaké zálohy u jiných dopravců nasmlouvané jsou, ale stejně to je dle aktuálních možností, ne že by někde v polích byla 24/7 trvale připravena další lokomotiva.
… tak malé upřesnění, podle jiného zdroje závada sběrače spočívala v důsledku nadměrného opotřebení lyžiny (styčné plohy s trolejí) v součtu se zimními podmínkami. A u inteoperabilní lokomotivy jsou různé sběrače uzpůsobeny pro různé technické podmínky (napěťová soustava, klikatost troleje), takže nejsou vzájemně zastupitelné.
Takže zase ta údržba…
Nebojte, cestující stihne odradit hlavně bordel v tarifech vlaků ZDO v některých krajích. Ale to je na jinou diskuzi.
Tak to už je slušný rekord.👍
Dobrý večer. Hezká diskuze se tu rozvinula. Myslím,že je v zájmu každého dopravce,se postarat o zákazníka v takovéto situaci. Záleží pak na něm,jestli si ten zákazník pak vybere příště jeho služby. Při takovémto velkém zpoždění v takovou dobu je vrácení jízdného bez jiné alternativy,myslím málo.Ale to si cestující přeberou sami.To je věc dopravce.Mne by jenom zajímalo při tolika hodinách,zda byla dodržena zákonem daná pracovní doba a odpočinek vlakového personálu a nebyla únavou ohrožena bezpečnost dopravy. Jak už při vedení vlaku,tak i při jeho výpravě z dalších stanic.
A co byste delal vy chytraku? Dal jim jeste penize ze sveho? A pracovni doba? Jo tak ten vlak tam nechame byt – padla. Fakt nekdy nechapu kecy chytraku
Pro ilustraci – EC 177 z Berlína zastavil nouzově ( myslím že 14.6.) před Drážďanama protože v těsné blízkosti kolejí přistal větroň a posádka tohoto letounu se pohybovala v kolejišti. Po chvíli řešení mimořádnosti německý fíra zahlásil, že má vymezený čas u konce a odmítl vest vlak byť jen do Dresden Hbf. DB musely privézt autem do pole českého strojvedoucího . Zpoždění činilo 132minut na vstupu do ČR. Asi tak k tomu „padla“…..
Bylo to 14.8.
Fraderick
Nikoliv. Ketchup1970 má pravdu. Z mých provozních zápisků to opravdu bylo 14.6. Stál jsem u vjezdového návěstidla do Großenhein – Berliner Bf, směr Berlín. Přede mnou, dole ve stanici u odjezdového, stál vlak Metransu. Nabral jsem zpoždění 135 minut. Zmíněný vlak Metransu jsem předjel v Brenitz Sonnewalde. Kde stál pro poruchu (prý ETCS Ausfall).
Za dotyčným vlakem se udělal slušnÿ štrůdl. Někteří kolegové, co už byli na hodinách, své vlaky taktéž odstavili. Kde se dalo. S EBA není žádná prdel.
Jen, že když by ten strojvedoucí dle šotoušského rozumu pokračoval i po uplynutí pracovní doby (nebo doby, po kterou může řídit HV) a nedej bože mu tam ještě před dojetím do stanice někdo skočil, bude v tom lítat i když to není vůbec jeho vina. Ale za pultem lokomotivy už neměl v tu chvíli už co dělat. Jasně, že cestující to nezajímá, ale každá mince má dvě strany. Tak asi k tomu „padla“…
ano, letecke spolecnosti to tak delaji. davaji lidem penize ze sveho.
Fakt který?
pokud je zpozdeni nad 3 hodiny, a zpozdeni neni zpusobeno vnejsim vlivem (napr pocasi), tak to spolecnost je povinna vyplatit 250-600 euro v zavislosti na delce letu. bez ohledu na to, kolik jsi zaplatil za letenku.
ps: zavada na letadle se nepovazuje za vnejsi vliv, cili v pripade poruchy kompenzaci tez dostanes
pss: tyka se to leteckych spolecnosti z EU, a dale vsech spolecnosti (bez ohledu na sidlo) , pokud slo o let z EU
ten fira, pokud by prestrelil normu, by mel pruser jako vrata.
nikoho by nezajimalo, ze to je kvuli tomu a tomu.
Jéééé hele chytrolíni šotouši mě dali mínusy
Až dostane všechny MS3 a zbaví se leasingových lokomotiv, tak rozhodí po síti Peršany jako zálohy. Ty jsou už 10x zaplacené. Kdesi letěla i teorie o jejich přestavbě, ať se můžou podívat třeba i na jih do Brna. Potíž je, že kdyby náhodou něco podobného chtěl udělat, tak to je nejdříve za dva roky a pár míčů z kasičky. No co, blíží se vánoce, snít se může… 🙂
Pár desítek míčů. Pak už ale zase budou příliš drahé na to, aby jen tak někde postávaly.
RegioJet má 2 záložní vozidla Peršana a Trexxe, ale oba jsou v Praze
A Slováci se s ním..
Já tedy nemám pocit, že by ČD měli závad a požárů málo. Čím to asi je?
kouř z jejich požárů je správně namodralý!
Já nechápu, proč se každá diskuse musí zvrtnout ČD vs. soukromník. Co se týče ČD, někdy to zvládnou lépe (jsou schopni nahradit zpožděný vlak náhradní soupravou), někdy hůře (odřeknutí). Ale to je jedno. Tento článek je čistě informativní (a možná trochu zbytečný), nikoliv spekulativní. Skutečně nelze předpokládat, že dopravce bude mít zálohy všude, především v cizině. Jistě, bylo to nepříjemné, ale co se dá dělat. Takové věci se stávají…
To se zeptej režisty Trondy
Milý Karle, vidím že po mě strašně toužíš, ale pokud už jsi měl ve škole čtení, tak si přečteš, že s blitím zvratků tu začali modré (co si každý doplní).
Já vidím nejvíce urážet Tebe.Ono hodně příspěvků se tady vymaže.Jen Tvoje bláboly tady jsou.
Jasně i ČD, popřípadě jiným dopravcům se občas něco nepodaří. Ale když jeden chce jezdit na sebe přes půl Evropy a tvrdit o sobě, jak je nejlepší, je dobré mít plán B pro takovéto případy…
Pokud jste četl poslední vyjádření k výběrovým řízením v krajích, tak o tom kdo je nejlepší mluvil někdo úplně jiný. a ten taky nemá žádné plány B.
I když byly problémy na Severní Moravě a na Ostravských nádražích stály prázdné vlaky celý den, nebyli schopni nahradit ty, které nedorazily od Bohumína, nebo Opavy – ne proto, že by nemohli, nebo nechtěli, ale proto, že nemají vůbec žádný plán a nikdo cestujícím jízdné nevrátil….
No, myslím, že je veřejně známo, kdo se pasuje za nejlepšího a spasitele všech cestujících. Napovím, že má rád žlutou barvu.
Dále se chci zeptat o jakých problémech mluvíte? Myslíte soupravy, které ve stanici stojí např. půl hodiny mezi výkony?
MIlý Tomi . Toto o sobě RJ tvrdit nemusí , to ví jeho cestující a obdivovatelé ČD – ti se od něho totiž učí jak se to má dělat 🙂
Pokud je zpoždění při příjezdu nebo odjezdu delší než 60 minut, měl by dopravce nabídnout cestujícím zdarma i občerstvení úměrně k čekací době, pokud je ve vlaku či stanici k dispozici. Dále má cestující nárok na hotelové nebo jiné ubytování a přepravu mezi železniční stanicí a místem ubytování v případě, že je nutný pobyt na jednu nebo více nocí.
A on jim jen proplatí jízdné.
Vážení minusáři asi neznáte své nároky a práva.
Pane Kocourku, neztrapňujte se tady
Fakt pane chytraku a jeste maserku a saunu. Kde jsi na tom byl?
Pokud je zpoždění při příjezdu nebo odjezdu delší než 60 minut, měl by dopravce nabídnout cestujícím zdarma i občerstvení úměrně k čekací době, pokud je ve vlaku či stanici k dispozici. Dále má cestující nárok na hotelové nebo jiné ubytování a přepravu mezi železniční stanicí a místem ubytování v případě, že je nutný pobyt na jednu nebo více nocí.
A on jim jen proplatí jízdné.
A ČD by se ani neomluvily , plno keců , doklad nevystaví a žvatlali by že si můžeš stěžovat u ministra dopravy a mohli by za to soukromníci.
Je to prostě pech , ale někdy to přijít muselo. U RJ překvapí zánovní loko , u ČD by to prostě zrušili a nic .
Hele ještě to sem napiš potřetí.
Příspěvek jsem v diskuzi neviděl proto jsem ho napsal znovu a pak se příspěvek objevil.
Mohl byste připsat, na základě jaké závazné normy (+ příslušný paragraf) má dopravce tuto povinnost? Nemyslím to ironicky, rád se něco přiučím. Děkuji.
Kapitola IV článek 18
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=32007R1371
Děkuji.
Není zač.
Ano, u ČD se mi stalo jednou v parném létě, kdy průvodčí kolabujícím roznášela vodu, když vlak zůstal stát v polích. Bohužel je běžnou praxí že ČD odmítá vydat i kompenzace, které má ve vlastních přepravních podmínkách.
Je to smutné a vypovídá to o mnoha věcech, jak to u ČD chodí.
RJ při problémech cestující i předem informuje a vrácení jízdného bývá standardem.
Toto není útok na ČD, pouze povzdech nad tím, jak tady mnoho diskutujících je zaslepeno drážním bohem.
ČR měla výjimku na vnitrostátní spoje do 3.12.2019
Tím ale nechci obhajovat ČD ale tak se nechová žádný dopravce. Bohužel 🙁
Cyklisto, jel jsem s RJ už mnohokrát (a jezdím občas, jestliže se mi hodí čas odjezdu). Ne každá cesta byla bezproblémová (ty problémové navíc převažují) a nikdy jsem z RJ žádnou kompenzaci nevyrazil. PS: A soudit se s nimi kvůli pár stovkám pokaždé nehodlám a vsadím se, že většina lidí by to také neudělala.
Prý ráno RJ 1020 +491min, může to někdo ověřit?
On je dnes černý(žlutý)pátek,že mají takový 100%slevy.Lidi dostanou omluvu a zpět jízdné.To není ani v obchodě
Vždyť o tom je ten článek 😀
A jo, máte pravdu, já to spletl na rychlo s tímto https://www.aktuality.sk/clanok/640835/ludia-nocovali-vo-vlaku-regiojetu-zo-spisa-meskal-vyse-460-minut/
Moje chyba, taky to byl RJ 1020.
Nikde nevidím názor žlutého experta Trondy…..
Ty musíš mít těžkej život, když myslíš jen na Trondu.
Když vy těmi svými bláboly mimo jakýkoli kontext umíte opravdu rozzářit den. 🙂
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/vlaku-na-berounsku-zacaly-horet-brzdy-40306004
Cestující přepraveni následným vlakem se zpožděním 30 minut. Pořád vám chybí na regiojet 7 a půl hodiny zpoždění.
Tonoucí se stébla chytá 😀
no ja mluvím o tom hoření
Nikdo nepíše, že nemůže k závadě dojít, ale spíš je problém v řešení,které tedy regiojet těžce nezvládl.
A záloha nic? Je to prostě diletant. Tlučhuba si teď trhnul rekord a patří mu to.
Taky to mohl po vzoru ČD odřeknout a cestující poslat na další vlak.
Další vlak ČD jede většinou do dvou hodin, takže je to kolikrát rychlejší řešení, jeho další vlak za 12 hodin. Srovnání značně mimo. Ostatně přesně takhle postupuje Regiojet v případě problémů na trase Ostrava – Praha, kdy další vlak jede za dvě hodiny. Vlak odřekne a pošle cestující dalším vlakem nebo ty vlaky spojí a zpoždění ještě neroste.
=) Zapomínáte na to, že při spojení vlaků vrací jízdné.
Jenže on skutečně jeden spoj zrušil. Měl jsem s ním cestovat. Jízdné vrátili a jel jsem s ČD.
Trondo,režisté mají náhradní lokomotivy.To je ta věc v čele vlaku,někdy i na konci.
Opravdu? Jako na Osoblaze, kde ČD v případě poruchy schánějí náhradní lokomotivu skoro celý měsíc?
Jo ,a ještě co si najdeš?Muzeální jízdu?
Máš pravdu, že ten šrot, co tam jezdí patří do muzea, jinak je to normální řádně objednaná a zaplacená ZDO linka. Takže těžko může být RJ v ZDO horší než ČD, aby linku odřekl na několik týdnů celou.
Trondo,tonoucí se stébla chytá.Krásná komedie.😃
Jenže Jančura se postará ze svého , ČD z mých daní .
Kde to žijete, pane? Nevečeřel jste vy vtipnou kaši?
Ty jsi vážně trotl. Osoblažka má 5 párů spojů, to snad nestojí za řeč.
Regiojet do Košic 3 páry vlaků
Ale jezdí s ním mnohonásobně více lidí, nemyslíš?
Třeba taky proto že je to úzkokolejná železnice víš ?
A to je co za argument?
Lepší příklad jste nenašel? I kdyby ,lidé nechodí pěšky jezdí NAD.
Trapááás! Vy jste hloupej… Ale úsměvnej
A nebo po žluťácku! Zrušit vlak a přepravte se jak umíte…
a tohle si pustíme do závazkové dopravy.. jako nemít k dispozici zálohu, kterou je možno přistavit kdekoliv na trati alespoň přibližně do 2hodin je opravdu ostuda..a i takto vysoké zpoždění poznamenalo další vlaky, protože prostě tu lokomotivu sebrali jinému vlaku, který díky tomu měl jen 2hodiny..
ČD udělá vlak odřeknut bez náhrady, za dvě hodiny další, kompenzace nic a nezájem…
A regiojet vás nechá čekat osm hodin, to je super, co? Zlaté dvě hodiny u ČD.
A nebo mohl hlásit opožděný příjezd ze zahraničí a tvářit se, že za to nemůže, jako ČD když jim chcípla 380 ve Štúrovu a s tou hromadou záloh na každým rohu z toho bylo 180 minut.
Takže pořád o 5 hodin méně než u regiojet.
Aspoň cestujícím nenalhává, že za to může někdo jiný.
Vy jste tady banda kašparů. Já jsem zažil 470 minut u ČD. U Votic. Protože 1) napřed nebyla mašina co by nás stáhla, 2) nebyla náhradní doprava. A nějaký kompenzace? Nula pane. Jak se lidi dostanou domů? No za hodinu a půl vám jede první raní, to už vám taxi neobjednáme.
Žlutej je odvez a zadarmo. Takže opravdu nevím co je lepší.
Největší expert,kandidát na ministra dopravy.Tronda
Pokud má zpoždění RJ je to zázrak na článek . Pokud ČD tak standart , který nestojí za komentář .
Petře, těch vašich zázraků na článek zase v poslední době vídám na odjezdových tabulích vícero zejména v době, kdy vlaky konkurenčních dopravců jezdí včas. Kdyby o každém zázraku psal pan Sůra článek, tak může tenhle server rovnou přejmenovat na žlutázpoždění.cz. 🙂
Ale je sakra rozdíl zpoždění z důvodu srážky s autem na přejezdu (Metropolitan ČD), kde rozhoduje policie a hasiči, kdy vlak pustí a porucha lokomotivy (Regiojet). Že se rozbije lokomotiva se stát může, ale shánět náhradní 8 hodin, to je ostuda.
pro cestujícího to je úplně jedno….jestli trať nebo loko. 😉
No tak ať tu alespoň ten cestující nepíše sračky. Stěžovat si umí každý
Arnošt: Podle fotek z railpage.net to nakonec táhnul Vectron 193.221 od Lokotrainu. A na konci byl Vectron 193.227.
Vectron 227 se totiž rozbil předtím ráno na nočním vlaku do Košic a na tomto se shodou okolností jen vezl zpátky do Čech 🙂 Zpoždění i přes dvě hodiny mělo za poslední dva dny více vlaků RJ, ale něco z toho byly důsledky tohoto. Je ale opravdu smůla, že obojí to byla moderní technika, mnohé dřívější „černé dny“ měly na svědomí 162, což se kromě jejich stáří a nalítanosti dalo přičíst i důsledkům personální politiky RJ v oblasti údržby, tady to už je trochu něco jiného. Ona jinak předpokládám nějaká záloha u jiných dopravců nasmlouvaná je, ale to spíš znamená… Číst vice »
RJ přímo vlak zruší bez náhrady a nejedu už žádný, pak musím poslouchat mistry světa jak RJ nejede a oni musí jet chudáčci s ČD.
Kdyz uz jsme u te zavazkove dopravy na R8, dnes jsem se byl opet zeptat k okynku, tentokrat v Ostrave, a bylo mi receno, ze casove jizdenky, cena stale neznama, nejdrive v lednu. Take ze zdarma mistenky k jizdence jen v prosinci. Vic jsem nemel cas zjistovat, jel mi vlak. A pak ze je RJ pripraven. Ted jako ze clovek ma kupovat denne jizdenky, kdyz jezdi denne do prace? Super pristup!!!
Kdyby to napsal kdokoliv jiný tak bych mu věřil.
A já zase nemám rád, když se někdo chvástá, jak je skvělý. Kdyby byl pán velkohubý Jančura trochu skromnější, nikdo by neřekl vůbec nic. Čili Jančura nemá Českým drahám co vyčítat. A platí to i obráceně.
Tak u závazkové linky R8 Regiojet bude mít zálohu v Brně. Souprava vozů i s lokomotivou a strojvedoucím bude na odstavném nádraží čekat na to, až se něco „pokazí“. A zkuste hádat, kdo pro Regiojet bude tuto náhradní soupravu mít v pohotovosti! No přece České dráhy!!!! Je s podivem, že „objektivní“ pan Sůra, který je vždy dobře informovaný o dění v Českých drahách tuto informaci neví! Nebo je to jinak? P.S. Jsem zvědav, jak dlouho zde můj příspěvek vydrží.
Nevím. Jdu si ji ověřit:-)
No pokud si to budete ověřovat u pana Ondrůje, tak to se jistě dozvíme „pravdu“. Neznám většího lháře a manipulátora, než je on.
Zrovna toto je informace k ověření u ČD i RJ. Zajisté máte pro svá tvrzení důkazy, že?
Já znám ještě nějakého Joklíka, pak taky Ovčáčka a mnoho dalších. Tiskový mluvčí nikdy nebyl a nebude od toho aby mluvil celou a plnou pravdu.
O situaci v ČD vypovídá to, že tato osoba dělá i šéfredaktora Železničáře, tedy všichni zaměstnanci jsou krmeni upravenou pravdou.
Nevím, jestli je to pravda, ale i kdyby ano, tak ČD tam tu soupravu budou držet samy od sebe, ze soucitu s cestujícími a za své? Není to třeba tak, že když má ČD v Brně plnou pr… vozů, že se Regiojetu vyplatí si jednu takovou soupravu NAJMOUT, protože to vyjde třeba levněji, než do toho dávat vlastní vozy?
Nevidím jeden jediný důvod, proč by měly České dráhy pronajímat své vozy přímé konkurenci. A vlastní vozy Regiojet nemá ani na provoz samotné linky R8 a na zálohu už vůbec ne! Kde jsou fyzicky tyto vozy? Já jsem zatím viděl pouze vizualizace.
Dopravce jezdící v ZDO není konkurence. Konkurence byl v době, kdy se dělalo výběrové řízení. Házet takovému „konkurentovi“ klacky pod nohy nyní znamená házet klacky pod nohy i sobě.
Nevyjedou! Nevydrží! Do švestek! Žluté vlaky jsem neviděl a ani neuvidím!
No a to je právě dobře, že ČD se postupně učí nahrazovat „lidové funkcionáře z přesvědčení“ ve vedení lidmy co rozumí podnikání a umí počítat.
Ten důvod se jmenuje peníze. Slyšel jste o nich někdy? Nebo rohlíky v samoobsluze platíte vyrovnávkami?
A ČD budou tu náhradní lokomotivu držet zadarmo z dobročinnosti? To tedy klobouk dolů.
Ale houby, i v Praze si jí na vlastní výkony nechají platit Ropidem…
Soupravu vozů s lokomotivou a strojvedoucím nedrží ČD ani na desítky dálkových vlaků v Praze – v případě průseru něco splácaj na ONJ, ale rozhodně to nemá status horké zálohy. Přijde mi dost neuvěřitelné, že by něco takového dělal Regiojet u této linky…
Takže vyjádření RJ:
Zálohová souprava s lokomotivou bude RegioJet. S ČD řešíme dohodu o vzájemném čekání na přípoje v případě zpoždění a o vzájemé pomoci v případě provozních mimořádností – ve smyslu operativní pomoc při odtažení uvízlé soupravy RJ nebo ČD z trati do stanice nebo operativní vzájemná výpomoc při řešení NAD.
Děkuji za zjištění a budu očekávat ještě vyjádření Českých drah, které předpokládám zveřejníte také. Z napsaného je ovšem patrné, že ani 9 dní před spuštěním provozu není u RegioJetu řada věcí vyřešena … viz. „S ČD řešíme …“. To snad už mělo být dávno pořešené. Jsem zvědav, jaká bude realita nejen se záložní soupravou 15.12.2019 ráno.
Vyjádření ČD rovněž odmítavé. Takže děkujeme za hodnotný příspěvek a běžte si tato moudra šířit někam jinam.
Takže konkrétní odpověď z Českých drah je jaká???
Odmítli odpovědět. Stěžujte si u Kiosku na 5.
Zrovna nedávno mělo EC 278 přes 500 minut. Takže ČD bijce prosím o zdůvodnění, proč ta hromada záložních lokomotiv zahálela
K čemu vám je lokomotiva, když nejde jet po trati?
A proč nemají v záloze traťovku aby si postavili koleje kolem? Pro lidi přece jen to nejlepší.
No kdybych neznal pozadí „záložní soupravy ČD“ pro pražský uzel, kterou před pár lety z modré armády vydupal s velkým úsilím Ropid (který ji jako horkou zálohu i platí), tak mě vaše rozhořčení asi i dojme.
Podobně bylo pár případů, kdy na dálném východě kleklo pendolíno a taky je celkem výzva ho rozchodit nebo nahradit. A takové jebky si Slovenská republika pouští do závazkové dopravy…
tak dívám, pane Jarek, že máte velmi chabé zeměpisné znalosti. Myslíte asi východní Slovensko. Pokud vím tak Dálný východ je v Rusku a tam pokud mi je známo žádná pendolína nejezdí, neb by tam ani nedojela – ono není totiž kudy. Na Kamčatce žádné koleje nejsou. bohužel.
Jsem přesvědčen, že v závayku splní podmínky smlouvy. Jaké podmínky si tam objednatel dal, to je jiná věc. když klekl mesršmit taky jsem stáli 76 minut v Praze na Hlaváku, než sehnali jinou mašinu. A to se stalona hlaváku v Preze ne někde na trati. A bylo to šedomodrý. Porucha se může stát každý barvě.
Zavazkova doprava na uzemi CR je neco jineho nez jizda na uzemi jineho statu.
CD se rado vymlouva na chyby jineho statu. Nedavno blak z Polska mel problemy s vagony, menili je v Bohumine, super, chvalim, ale vlak dojel do CR na cas a CD vsude hlasilo jako duvod zpozdeni vznik na uzemi jineho statu…
Ze by tim, ze zavada na vozidle je chyba dopravce?
Že se porouchá lokomotiva – to se stane. Že není náhradní po ruce – OK. Ale fakt nebyli schopní si tu náhradní lokomotivu někde ad hoc půjčit?
To vážně není možné si na Slovensku alespoň pro část cesty půjčit lokomotivu (pronajmout)? Třeba i jen do místa kam jsou schopni přistavit vlastní (Ostrava, Olomouc…)? Pokud se RJ povede i díky této zkušenosti připravit spolehlivý plán pro podobné případy bude to jen plus 😉.
Takze prezradte, ok koho by si mohol tak prenajat lokomotivu ?
Strojvodca musi mat poznanie trate.
Pokial viem, tak strojvodca musi mat papiere na osobne vlaky. Len tak cargac nemoze tahat osobaky
Chcete ho tahat az do CR. Kolko strojvodcov na Slovensku ma papiere, aby mohol tahat v CR ? Nepredpokladam, ze hocikto zo slovenskymi papiermy moze zajst az do CR.
Ta masina aj s clovekom musi byt volna.
A teraz mi prezradte, kolko firiem na Slovensku splna tieto podmienky a bolo by ochotne pozicat masinu tak na pol dna.
Strojvedoucí máte přece dva. Jeden má poznání na zachraňující lokomotivu, dejme tomu 183 ZSCS, druhý je na chcíplině.
Já to vidím jinak. Dopravci navzájem spolu nespolupracují a už vůbec ne ti, na které bylo jistým pánem od Brnele mediálně naflusáno. Taky běží řeči o platební morálce toho pána, který je na Slovensku ještě cizincem. Popsaný smutný příběh je jen logickým důsledkem.
Upozornujem, ze nie som zelezniciar. Zachytil som debatu, ked klakla masina ZSSK, ze preco nestiahli zalohu ZSCS, ktora bolo zhodou okolnosti blizko, ale cakalo sa zo 2 hodiny na zalohu ZSSK a to su ZSSK a ZSCS pribuzne firmy. Jedna z pricin bola ze rusnovodic ZSCS zalohy nemusi mat papiere na os. Asi to nie je take jednoduche s tymi 2 strojvodcami, ako navrhujete vy.
To jo, když se nechce, tak je to horší než když se nemůže…
Naopak, je to úplně jednoduché, chce to jen chtít. Chcípne Vám na rychlíku mašina. Na ní je strojvedoucí pan Rychlík, který je proškolen a schopen propojit topení a UIC kabely (to je totiž ten rozdíl v papieroch), ale neumí řidit rakaně. Okolo postává rakaňa, na které pracuje pan Náklad, který zase neumí ty kabely. Oba mají plánovanou směnu, čili nikam nezmizí. Po přivěšení rakaně na rychlík vlak povede pan Náklad. Kdyby náhodou jeli za humna, poznání trati má pan Rychlík. Na rakani nejsou UIC kabely, takže problém odpadá. Pokud na rakani jsou topné spojky, umí je pan Rychlík. Pokud nejsou,… Číst vice »
Nie je to take jednoduche. Nie su to len UIC kable. Zistoval som na slovenskom fore. Su skusky os-24B – co je univerzalny rusnovodic, os-24B1 – co je rusnovodic osobnej dopravy a OS-24B2 co je rusnovodic nakladnej dopravy. Takze pan Nakladny bude najskor OS-24B2, co ho neopravnuje tahat vlak osobnej dopravy a pan Rychlik bude mat sice OS-24B1 alebo OS-24B, ale nema napr. radu 363 uvedenu v harmonizovanom doplnkovom osvedceni. Ano, poznanie by nebol problem. Pan Rychlik ma poznanie a mohol by robit pilota panu Nakladu. Nech sa paci. Tu som sa na to pytal a aj odpovede na moju… Číst vice »
Este to co spominate o tej kutnej hore sa kedy robilo ? O rozdelenie na rusnovodicov osobnej a nakladnej dopravy sa spomina v prispevkoch z roku 2012.
Třeba zavilali na slovenské dráhy a dostalo se jim vyjářdění jako od jednoho místního diskujícího, který by je radostí poslal k šípku.
Koláčník:
Nevidím jeden jediný důvod, proč by měly České dráhy pronajímat své vozy přímé konkurenci.
Spíš jsem zvědavý, až jednou lehne souprava Leošovi někde v Polsku, to bude teprve sranda.
Proč nepoužil záložní lokomotivu? Jo aha, to už by se nevyplatilo, když se pouze pro zisk a lidi ať si klidně zmrznou.
On snad žluťák nějakou náhradní lokomotivu má….
Má náhradní lokomotivu řady 162, ale ta je zpravidla v depu v Praze.
Bobina 140.076 SŽDS, co zachraňovala před asi třemi lety, to už má za sebou a bobina 140.079 Arrivy asi zrovna nebyla poblíž 😀
Má, ale ne na Slovensku.
A ČD, když jezdily do Košic, mají po trase kolik záložních lokomotiv? Jo aha …
ZSSK?
Jakože smlouva, že ZSSK má každých 100 km jednu horkou zálohu s odpočinutým strojvedoucím pro potřeby ČD?
Zásadní rozdíl je v tom, že u vlaku od ČD je na Slovensku dopravce ZSSK, tedy je jeho starostí, kde si zálohu sežene. U RJ je dopravcem stále RJ, tudíž na Slovensku tu lokomotivu prostě buď má, nebo, velmi pravděpodobněji, nemá, případně jí má někde zasmluvněnou pro tyto ad-hoc účely.
Určitě několik záložních Pendolin na Slovensku bude. 🙂
Lokomotiva pro tu RJ 1020 byla sebraná z Návsí z vlaku RJ 1006,který měl díky tomu zpoždění 120 minut, vlak 1012 měl zpoždění 80 minut. Jinak včerejší vlak RJ 1012 měl zpoždění taky, 480 minut. Takže ten rozvrat dopravy u regiojetu je v posledních dnech značný.
To je tak když nemáte vůbec žádnou náhradu. Jako leoš loni, na jedné soupravě se mu rozbily dveře tak prostě jeden spoj nejezdil
„Cestujícím jsme automaticky vrátili 100 % jízdného, za způsobené zpoždění a nepříjemnosti se omlouváme,“
Což cestující celiu noc mrznoucí v netopícím vlaku pod Tatrami jistě ocení
V Popradu nemaj kabel?
Pri dopravných koľajách nie, iba na odstavných..
vy jste v tom vlaku byl? nebo si to jen myslíte? že cestující mrzli v netopícím vlaku…
Experte,když je polámaná lokomotiva,tak asi netopí nejdou vakuové WC ,otevírání dveří a ani kávu zdarma nedostaneš.Leda ledovou
děkuji za kompliment, vy tedy víte co tam bylo za poruchu? nebo se také zabýváte věštbou?
Proč komentujete článek, který jste ani nečetl? „Jednalo se o závadu na pneumatickém systému zdvíhání sběračů,“ vysvětlil mluvčí firmy Aleš Ondrůj.
omlouvám se, ale asi jste nepochopil, že jsem komentoval zdejší komentář…
Ne,jen jsem strojvedoucí a vím,co je topný kabel,napájený z lokomotivy.
„Polámaná lokomotiva“ – expert se pozná. Není už po večerníčku a neměl bys už spát? Zítra jdeš do školy.
A to platí jen pro žlutý vlaky? Modrý si sebou vozí záložní diesel agregát? Sem si nevšim.