Dopravci Železnice

Zpoždění 502 minut. RegioJet zradila na Slovensku lokomotiva

Nejnovější Bombaardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet
Nejnovější Bombaardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet

Jedno z největších zpoždění na české železniční síti v letošním roce dnes zaznamenal soukromý železniční dopravce RegioJet. Do cíle kvůli poruše lokomotivy Bombardier TRAXX dojel nakonec se zpožděním 502 minut.

Problém měl noční vlak RJ1020 z Humenného do Prahy. „U zastávky Vydrník na východním Slovensku došlo k poruše lokomotivy, kterou bohužel nebylo možné na místě odstranit. Jednalo se o závadu na pneumatickém systému zdvíhání sběračů,“ vysvětlil mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Souprava vlaku byla odtažena lokomotivou jiného dopravce do stanice Poprad-Tatry, kde vyčkala do příjezdu náhradní lokomotivy, která byla předisponována do Popradu z Návsí na spoji RJ 1021 z Prahy. „Cestujícím jsme automaticky vrátili 100 % jízdného, za způsobené zpoždění a nepříjemnosti se omlouváme,“ dodal Ondrůj.

Problém se přenesl i na další spoj: více než dvouhodinové zpoždění měl ranní vlak z Prahy do Košic (RJ1003).

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Karel
Host
Karel

Odepište na rew@tec.com

jan
Host
jan

Mě by zajímalo, zda tam vůbec fungovalo topění. A klimatizace a elektřína.

Guess
Host
Guess

Tak u Vydrnika sa pokazila lokomotiva i v minulosti,řada 162,na denním vlaku do Prahy,za ním uvíznul R 604 do Bratislavy,lokomotiva ZSSK stáhla vlak RJ pouze do Popradu,zpoždění bylo cca 300 min…

Leipaer
Host
Leipaer

Tipuji to na oba DC smetáky prodřené až na pneumatickou ochranu. Příště doporučuji dřívější výměnu.

X 1
Host
X 1

Taky to tak vidím. Pokud už nepomohlo ani zvýšení tlaku do přítlaku sběrače, tak tam musela být lochna jak do řiť. .
Každopádně považuji od Regiojetu jako krajně nezodpovědné, posílat mašinu na takovou dálku jen s jedním funkčním sběračem.
Chovat se ekonomicky a šetřit je správné, ale nikoliv ojebávat základní údržbu.
Takže příští měsíc místo kafe, cikorka. 😉

Jan1203
Host
Jan1203

Trochu mimo tema, ale abychom tu zitra nemeli zpravu o zpozdenich zpusobenych jinym vlivem – na CHMU je uz vystraha pred ledovkou pro celou Moravu, povrch je podchlazeny a do toho zitra srazky. Nastesti hned pak nasledovane oteplenim.

bzhzz
Host
bzhzz

Letadlo, kterému selže přívod paliva, spadne………proto jsou tak vysoké nároky na konstrukci a taky náročné a opakované kontroly, revize a opravy. Pokud letadla padají opakovaně, letecký dopravce spěje ke krachu……
Lokomotiva, které padá sběrač, dál nejede….. Dále je to jen o schopnostech a neschopnosti tohoto Superdopravce. Doufám, že brzy dospěje ke krachu.

Vorech
Host
Vorech

Tak já nikomu nic špatného nepřeji. Třeba ho tento problém poučí,najde řešení pro případ budoucí. Chybami se člověk učí a na cizích chybách si člověk buduje kariéru!
Ještě, že v čele není 380;)

X 1
Host
X 1

…… dospěje do krachu.
Nebo je tak bohatý, že si může dovolit kupovat a (občas) provozovat zmetky. Aeroflot = Suchoj Superjet, ČD = ř. 380. 😉

Jen tak
Host
Jen tak

u aeroflotu to neni o jeho bohatosti.

tam je to politicke rozhodnuti statu.

X 1
Host
X 1

Dobře.
Aeroflot si škrtněte.

xxyy
Host
xxyy

Já doufám že ne, ale doufám že budou eliminovaní ve společnosti individua jako vy

bzhzz
Host
bzhzz

……..když dojdou věcné argumenty, přechází se do osobního útoku……..jak ubohé. Nemáte-li co říci, raději mlčte.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno to jsme jednou takhle zůstali trčet na trati. To kvůli neschopnosti Superdopravce, který si říká národní. Ale to je vlastně pohádka, nikdy se nestalo, že by lokomotiva ČD byla nepojízdná! Ani Pendolínu!

bzhzz
Host
bzhzz

Důvodů trčení na trati může být víc, velmi často bez zavinění dopravce……… Při nesrovnatelně větším množství vlaků ČD oproti RJ je samozřejmě i pravděpodobnost jakékoli poruchy na vlaku daleko větší. Z hlediska následků, dopadů do provozu a v procentním vyjádření je na tom ale žlutý podstatně hůře. Národní dopravce má při větší hustotě spojů větší možnosti náhradních řešení a 8 hodin to snad ani kromě vlivu vis major nikdy netrvá.. O to více pak pro RJ platí ta podobnost s letadly (holt to přeceňování výdrže techniky vždycky bude něco stát)…….Není to jen o marketingu A Pendolino t.č. patří k nejspolehlivějším… Číst vice »

La Chouffe
Host
La Chouffe

Nejsem zadnej velkej znalec cen na zeleznici, ale neni vyhodnejsi si pujcit na miste lokotku, nez vratit vsem jizdny?

Lovosičan
Host
Lovosičan

Fandím Vectronu. Doufám, že za to od Trondy nedostanu přes držku.

Barnye
Host
Barnye

Tronda dnes počítá autobusy v Letňanech. Leda bys ho tam navštívil na dispečinku.

Tronda
Host
Tronda

A mentálně zaostalý trol barney dnes vybírá žrádlo na skládce, musíš ho hledat v Ďáblicích, aby sis mohl podat ruce s někým na své úrovni.

Jan Kocourek
Host
Jan Kocourek

Vy to tam nějak znáte 🤣

Barnye
Host
Barnye

Má to kousek z autobusového nádraží z dispečinku.

Tronda
Host
Tronda

Že je v Ďáblicích skádka je obecně známé a trol barney to tam má při vycházkách z Bohnic blízko, pokud zrovna neběhá s foťáčkem po autobusáku.

Jakabuschi Kawasaki
Host
Jakabuschi Kawasaki

Když u nas v Japonsku se vlak zpozdi o minutu, su všici nervozni a drahy vraci cestujicim jizdne. U vas se klídně stane, že vlak nepřijede vubec, drahy nevrati nikemu nic a lide se vraci domu. Prostě žadne nervy, kurňa zitra jest taky den!

vraceč jízdného
Host
vraceč jízdného

Ano. Není to tak dávno (a nebo ještě to pořád trvá???!!??), kdy měly ČD v přepravních podmínkách napsáno, že vynechání spoje, zrušení nebo zpoždění nejsou důvodem k vrácení jízdného. Jinými slovy: „Nesplnění služby, kterou jste si koupili, nevzniká žádný nárok na vrácení peněz, o které jsme Vás zkásli. Nashle, nezájem.“ Naprosto si nedovedu představit, že by si tohle dovolil říct kdokoli v jakékoli jiné branži. Nebe a dudy proti Jančurovi, který vrací jízdné i při poruše klimky…

Cipísek
Host
Cipísek

Žasnu nad tím, kolik máme odborníků na analýzu. Přesně věxí, co se MĚLO udělat. Mám.pocit, že si zde vylévají své názory předevšim SOTUŠOVÉ.Ale co by dělali oni samy, kdyby v daném momentě měli situci řešit ?

Vorech
Host
Vorech

Tak zas na druhou stranu,to je podstata diskuzního fora

Tronda
Host
Tronda

Takový šotoušek barney dokonce radí počítat autobusy, asi si myslí, že tím spraví smeták, chááá.

Vorech
Host
Vorech

30 let v demokracii a spousty lidí pořád neví co to znamená. Přátelé, demokracie je, že lidé rozdílných názorů, spolu věcně a inteligentně debatují. Pokládají tomu druhému otázku a snaží se pomocí analýzy jeho řeči odpovědět. Nechápu, proč lidé na sebe poza klávesnici pořád útočí! Chápu, třeba jste zažili přes den frustraci v práci v rodině, ale to neznamená, že se půjdete vyblejt na DF a uděláte tady z toho stejný brak, jak pod každým novinovým článkem. Pokud nás spojuje stejný zájem o dění v dopravě, tak se můžeme odlišit od ostatních srač.k. Díky

Josef22
Host
Josef22

Tento týden se očividně opět „daří“ 🙁
V pondělí EC 278 +514, dnes RJ 1020 +502. Snad tento nepříjemný zážitek neodradil cestující od vlaků…

generální mandatář
Host
generální mandatář

Je to smutné. Bohužel u soukromníků se toto bude stávat častěji. Proč nepoužili lokomotivu Carga?

xxyy
Host
xxyy

proto

Mirvald
Host
Mirvald

Je vidět, že nakupování cizícch nespolehlivých lokomotiv se nevyplácí. Proč se nekoupí stroje u Škody Plzeň?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Myslíte tu jednu lokomotivu za cenu tří, u které schvalovací proces trval déle jak české soudy?

kade
Host
kade

.. tu lokomotivu, u které pro JŘ 2020 bude z důvodů její poruchovosti na dvacetikusový inventární stav turnusová potřeba 15 dní, navíc pokrývající v zásadě stejný rozsah výkonů, na které ještě letos bylo plánováno jen 13 (nebo dejme tomu 13,5) dní…?

Dáda
Host
Dáda

Jsou taky „cizí“ a podstatně více nespolehlivé?

xxyy
Host
xxyy

prostě proto, nebo proč nejezdí místo luxusních žlutých Irizarů s karosami co?

noerf
Host
noerf

Josef: Vzhledem k tomu, že vlak táhl do Prahy Vectron 193.221 Lokotrain, za ním nefunkční traxx 186.204 a na konci byl údajně Vectron 193.227 tak mělo potíže asi více lokomotiv.
Vzhledem k tomu, že depo pro linku Brno – Bohumín má být v Brně, tak tam bude mít umístění náhradní lokomomotivy. Což může být výhoda při problémech na tratích Praha – Brno – Bratislava/Vídeň. Bohužel u trati Praha – Ostrava – Košice při problémech se toho moc nezmění vzhledem k depu v Praze.

kade
Host
kade

anoano, traxx odešel na tomto vlaku, 193.227 předtím ráno na nočním vlaku do Košic a na tomto se jen vezl. Je teda ale trochu smutné, že jim toto působí moderní technika, mnoho podobných průšvihů působí starší 162, které mají hodně nalítáno a u nichž to byl i důsledek persoálního přístupu RJ v obalsti údržby, ale toto je něco jiného…
Jinak trochu mimo pozornost například 4.12. dojel 1012 do Prahy +478 ..
Nějaké zálohy u jiných dopravců nasmlouvané jsou, ale stejně to je dle aktuálních možností, ne že by někde v polích byla 24/7 trvale připravena další lokomotiva.

kade
Host
kade

… tak malé upřesnění, podle jiného zdroje závada sběrače spočívala v důsledku nadměrného opotřebení lyžiny (styčné plohy s trolejí) v součtu se zimními podmínkami. A u inteoperabilní lokomotivy jsou různé sběrače uzpůsobeny pro různé technické podmínky (napěťová soustava, klikatost troleje), takže nejsou vzájemně zastupitelné.
Takže zase ta údržba…

Tomi
Host
Tomi

Nebojte, cestující stihne odradit hlavně bordel v tarifech vlaků ZDO v některých krajích. Ale to je na jinou diskuzi.

Kkarel
Host
Kkarel

Tak to už je slušný rekord.👍

Papaja501
Host
Papaja501

Dobrý večer. Hezká diskuze se tu rozvinula. Myslím,že je v zájmu každého dopravce,se postarat o zákazníka v takovéto situaci. Záleží pak na něm,jestli si ten zákazník pak vybere příště jeho služby. Při takovémto velkém zpoždění v takovou dobu je vrácení jízdného bez jiné alternativy,myslím málo.Ale to si cestující přeberou sami.To je věc dopravce.Mne by jenom zajímalo při tolika hodinách,zda byla dodržena zákonem daná pracovní doba a odpočinek vlakového personálu a nebyla únavou ohrožena bezpečnost dopravy. Jak už při vedení vlaku,tak i při jeho výpravě z dalších stanic.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

A co byste delal vy chytraku? Dal jim jeste penize ze sveho? A pracovni doba? Jo tak ten vlak tam nechame byt – padla. Fakt nekdy nechapu kecy chytraku

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Pro ilustraci – EC 177 z Berlína zastavil nouzově ( myslím že 14.6.) před Drážďanama protože v těsné blízkosti kolejí přistal větroň a posádka tohoto letounu se pohybovala v kolejišti. Po chvíli řešení mimořádnosti německý fíra zahlásil, že má vymezený čas u konce a odmítl vest vlak byť jen do Dresden Hbf. DB musely privézt autem do pole českého strojvedoucího . Zpoždění činilo 132minut na vstupu do ČR. Asi tak k tomu „padla“…..

Frederick
Host
Frederick

Bylo to 14.8.

X 1
Host
X 1

Fraderick
Nikoliv. Ketchup1970 má pravdu. Z mých provozních zápisků to opravdu bylo 14.6. Stál jsem u vjezdového návěstidla do Großenhein – Berliner Bf, směr Berlín. Přede mnou, dole ve stanici u odjezdového, stál vlak Metransu. Nabral jsem zpoždění 135 minut. Zmíněný vlak Metransu jsem předjel v Brenitz Sonnewalde. Kde stál pro poruchu (prý ETCS Ausfall).
Za dotyčným vlakem se udělal slušnÿ štrůdl. Někteří kolegové, co už byli na hodinách, své vlaky taktéž odstavili. Kde se dalo. S EBA není žádná prdel.

Znalý
Host
Znalý

Jen, že když by ten strojvedoucí dle šotoušského rozumu pokračoval i po uplynutí pracovní doby (nebo doby, po kterou může řídit HV) a nedej bože mu tam ještě před dojetím do stanice někdo skočil, bude v tom lítat i když to není vůbec jeho vina. Ale za pultem lokomotivy už neměl v tu chvíli už co dělat. Jasně, že cestující to nezajímá, ale každá mince má dvě strany. Tak asi k tomu „padla“…

Jen tak
Host
Jen tak

ano, letecke spolecnosti to tak delaji. davaji lidem penize ze sveho.

xxyy
Host
xxyy

Fakt který?

Jen tak
Host
Jen tak

pokud je zpozdeni nad 3 hodiny, a zpozdeni neni zpusobeno vnejsim vlivem (napr pocasi), tak to spolecnost je povinna vyplatit 250-600 euro v zavislosti na delce letu. bez ohledu na to, kolik jsi zaplatil za letenku.

ps: zavada na letadle se nepovazuje za vnejsi vliv, cili v pripade poruchy kompenzaci tez dostanes

pss: tyka se to leteckych spolecnosti z EU, a dale vsech spolecnosti (bez ohledu na sidlo) , pokud slo o let z EU

Jen tak
Host
Jen tak

ten fira, pokud by prestrelil normu, by mel pruser jako vrata.

nikoho by nezajimalo, ze to je kvuli tomu a tomu.

xxyy
Host
xxyy

Jéééé hele chytrolíni šotouši mě dali mínusy

Martin K.
Host
Martin K.

Až dostane všechny MS3 a zbaví se leasingových lokomotiv, tak rozhodí po síti Peršany jako zálohy. Ty jsou už 10x zaplacené. Kdesi letěla i teorie o jejich přestavbě, ať se můžou podívat třeba i na jih do Brna. Potíž je, že kdyby náhodou něco podobného chtěl udělat, tak to je nejdříve za dva roky a pár míčů z kasičky. No co, blíží se vánoce, snít se může… 🙂

a8n
Host
a8n

Pár desítek míčů. Pak už ale zase budou příliš drahé na to, aby jen tak někde postávaly.

Ondřej
Host
Ondřej

RegioJet má 2 záložní vozidla Peršana a Trexxe, ale oba jsou v Praze

jan
Host
jan

A Slováci se s ním..

Y.K.
Host
Y.K.

Já tedy nemám pocit, že by ČD měli závad a požárů málo. Čím to asi je?

AAA
Host
AAA

kouř z jejich požárů je správně namodralý!

BoH
Host
BoH

Já nechápu, proč se každá diskuse musí zvrtnout ČD vs. soukromník. Co se týče ČD, někdy to zvládnou lépe (jsou schopni nahradit zpožděný vlak náhradní soupravou), někdy hůře (odřeknutí). Ale to je jedno. Tento článek je čistě informativní (a možná trochu zbytečný), nikoliv spekulativní. Skutečně nelze předpokládat, že dopravce bude mít zálohy všude, především v cizině. Jistě, bylo to nepříjemné, ale co se dá dělat. Takové věci se stávají…

Karel
Host
Karel

To se zeptej režisty Trondy

Tronda
Host
Tronda

Milý Karle, vidím že po mě strašně toužíš, ale pokud už jsi měl ve škole čtení, tak si přečteš, že s blitím zvratků tu začali modré (co si každý doplní).

Karel
Host
Karel

Já vidím nejvíce urážet Tebe.Ono hodně příspěvků se tady vymaže.Jen Tvoje bláboly tady jsou.

Tomi
Host
Tomi

Jasně i ČD, popřípadě jiným dopravcům se občas něco nepodaří. Ale když jeden chce jezdit na sebe přes půl Evropy a tvrdit o sobě, jak je nejlepší, je dobré mít plán B pro takovéto případy…

Cyklista
Host
Cyklista

Pokud jste četl poslední vyjádření k výběrovým řízením v krajích, tak o tom kdo je nejlepší mluvil někdo úplně jiný. a ten taky nemá žádné plány B.

I když byly problémy na Severní Moravě a na Ostravských nádražích stály prázdné vlaky celý den, nebyli schopni nahradit ty, které nedorazily od Bohumína, nebo Opavy – ne proto, že by nemohli, nebo nechtěli, ale proto, že nemají vůbec žádný plán a nikdo cestujícím jízdné nevrátil….

Tomi
Host
Tomi

No, myslím, že je veřejně známo, kdo se pasuje za nejlepšího a spasitele všech cestujících. Napovím, že má rád žlutou barvu.
Dále se chci zeptat o jakých problémech mluvíte? Myslíte soupravy, které ve stanici stojí např. půl hodiny mezi výkony?

Petr
Host
Petr

MIlý Tomi . Toto o sobě RJ tvrdit nemusí , to ví jeho cestující a obdivovatelé ČD – ti se od něho totiž učí jak se to má dělat 🙂

Jan Kocourek
Host
Jan Kocourek

Pokud je zpoždění při příjezdu nebo odjezdu delší než 60 minut, měl by dopravce nabídnout cestujícím zdarma i občerstvení úměrně k čekací době, pokud je ve vlaku či stanici k dispozici. Dále má cestující nárok na hotelové nebo jiné ubytování a přepravu mezi železniční stanicí a místem ubytování v případě, že je nutný pobyt na jednu nebo více nocí.
A on jim jen proplatí jízdné.

Jan Kocourek
Host
Jan Kocourek

Vážení minusáři asi neznáte své nároky a práva.

xxyy
Host
xxyy

Pane Kocourku, neztrapňujte se tady

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Fakt pane chytraku a jeste maserku a saunu. Kde jsi na tom byl?

Jan Kocourek
Host
Jan Kocourek

Pokud je zpoždění při příjezdu nebo odjezdu delší než 60 minut, měl by dopravce nabídnout cestujícím zdarma i občerstvení úměrně k čekací době, pokud je ve vlaku či stanici k dispozici. Dále má cestující nárok na hotelové nebo jiné ubytování a přepravu mezi železniční stanicí a místem ubytování v případě, že je nutný pobyt na jednu nebo více nocí.
A on jim jen proplatí jízdné.

Petr
Host
Petr

A ČD by se ani neomluvily , plno keců , doklad nevystaví a žvatlali by že si můžeš stěžovat u ministra dopravy a mohli by za to soukromníci.
Je to prostě pech , ale někdy to přijít muselo. U RJ překvapí zánovní loko , u ČD by to prostě zrušili a nic .

Jarek
Host
Jarek

Hele ještě to sem napiš potřetí.

Jan Kocourek
Host
Jan Kocourek

Příspěvek jsem v diskuzi neviděl proto jsem ho napsal znovu a pak se příspěvek objevil.

Jmfjv
Host
Jmfjv

Mohl byste připsat, na základě jaké závazné normy (+ příslušný paragraf) má dopravce tuto povinnost? Nemyslím to ironicky, rád se něco přiučím. Děkuji.

Jan Kocourek
Host
Jan Kocourek
Jmfjv
Host
Jmfjv

Děkuji.

Jan Kocourek
Host
Jan Kocourek

Není zač.

Cyklista
Host
Cyklista

Ano, u ČD se mi stalo jednou v parném létě, kdy průvodčí kolabujícím roznášela vodu, když vlak zůstal stát v polích. Bohužel je běžnou praxí že ČD odmítá vydat i kompenzace, které má ve vlastních přepravních podmínkách.

Je to smutné a vypovídá to o mnoha věcech, jak to u ČD chodí.

RJ při problémech cestující i předem informuje a vrácení jízdného bývá standardem.

Toto není útok na ČD, pouze povzdech nad tím, jak tady mnoho diskutujících je zaslepeno drážním bohem.

Jan Kocourek
Host
Jan Kocourek

ČR měla výjimku na vnitrostátní spoje do 3.12.2019
Tím ale nechci obhajovat ČD ale tak se nechová žádný dopravce. Bohužel 🙁

Tomi
Host
Tomi

Cyklisto, jel jsem s RJ už mnohokrát (a jezdím občas, jestliže se mi hodí čas odjezdu). Ne každá cesta byla bezproblémová (ty problémové navíc převažují) a nikdy jsem z RJ žádnou kompenzaci nevyrazil. PS: A soudit se s nimi kvůli pár stovkám pokaždé nehodlám a vsadím se, že většina lidí by to také neudělala.

Dan
Host
Dan

Prý ráno RJ 1020 +491min, může to někdo ověřit?

Karel
Host
Karel

On je dnes černý(žlutý)pátek,že mají takový 100%slevy.Lidi dostanou omluvu a zpět jízdné.To není ani v obchodě

Arnošt
Host
Arnošt

Vždyť o tom je ten článek 😀

Dan
Host
Dan

A jo, máte pravdu, já to spletl na rychlo s tímto https://www.aktuality.sk/clanok/640835/ludia-nocovali-vo-vlaku-regiojetu-zo-spisa-meskal-vyse-460-minut/
Moje chyba, taky to byl RJ 1020.

Karel
Host
Karel

Nikde nevidím názor žlutého experta Trondy…..

Tronda
Host
Tronda

Ty musíš mít těžkej život, když myslíš jen na Trondu.

Tomi
Host
Tomi

Když vy těmi svými bláboly mimo jakýkoli kontext umíte opravdu rozzářit den. 🙂