Zpomalený jízdní řád šumavské lokálky nevyhovuje. Jihočeši vyšlou podél trati i autobus
Cyklobus. Pramen: Jihočeský kraj
Omezení na trati mají trvat do 3. září, následovat pak má výluka a oprava tratě.
Omezení na trati mají trvat do 3. září, následovat pak má výluka a oprava tratě.
Možná by to chtělo ještě jeden pár cyklobusů: 8107 (kolem poledne z ČB) / 8112 (na cca 19:30 do ČB).
Tak bych si asi nebyl jist tím, že nějaké takové posilové autobusy pojedou. Je 30.června, ten nový jízdní řád by měl tedy platit od zítřka.
Na webu Správy železnic ani na webu GW Train v této chvíli o žádných takových autobusech v jízdních řádech zmínka vůbec není:
https://www.gwtr.cz/cs/sumava/jizdni-rady/jizdni-rad
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/jizdni-rad
Spoje nenabízí od zítřka ani vyhledávač Správy železnic, vyhledávače IDOS a CG Transit spoje nabízí.
Asi se dopravce GW Train Regio ruku v ruce se Správou železnic bojí, že by jim tím autobusem mohli jezdit lidi.
Cyklobusy, které dodatečně objednal Jihočeský kraj, nebudou v jízdních řádech SŽ, protože nejde o NAD, ale dodatečné rozšíření nabídky v reakci na zhoršení kvality vlakové dopravy na trati do Volar – i když z hlediska vstřícného přístupu k zákazníkovi, by tam být mohly.
Souhrnný jízdní řád (včetně těch dvou busů) je dostupný na stránkách Jikordu.
https://www.jikord.cz/web-data/JIKORD/jr/autobusove/souhrnny-jizdni-rad-vlaku-a-autobusu-vlak-bus.pdf
To, že jízdní řád těchto dodatečně zavedených cyklobusů není uveřejněn na stránkách GW Train Regio, je chyba. měl by tam být, když v nich platí jejich jízdenky.
Ten jízdní řád jsem u Jikordu také nalezl, děkuji. U GW Train Regio je dlouhodobě přístup k zákazníkům takový, jaký je. Na jejich vlastním webu je v jízdním řádu sice uveden i vlak ČD, jejich vlastní autobus posilující dopravu, uveden není. Proč také, že? Autobusy všude odjíždí ze stanovišť náhradní autobusové dopravy a každý cestující to myslím bude vnímat jako náhradní autobusovou dopravu. Tyto autobusy vznikly jako posílení vlakových spojů po letní úpravě jízdních řádů ze strany Správy železnic. Pokud se nyní tváří Správa železnic, že o těchto spojích nic neví, pak jde o naprostý amatérismus a selhání. Jsem z… Číst vice »
Souhlasím s vámi – ve všem.
Webové stránky GW Bus/ Train považuji za velice nepřehledné a uživatelsky nevstřícné, jako kdyby je měli v původní podobě už nejméně 20 let.
https://www.gwjihotrans.cz/gwtrain
Jen dodám, že zatím ani v e-shopu GW Train Regio o těchto autobusech nikdo neví. A to by měl první z autobusů vyjet za 3 hodiny…
Ono se nedá vyloučit ani to, že tyto autobusy jsou jen nějakým zábavným snem JIKORDu a JIhočeského kraje a dopravce ani Správa železnic o nich vůbec neví.
Pro lidi v Českých Budějovicích, pokud nevlastní auto, je Šumava časově nedostupná. to je obrovská škoda, ale nikoho to nezajímá. Situace se táhne celé století, řešení nikde. Prázdninové autobusy nejsou řešením, pouze zlepšením.
Ono ty i ty časy odjezdu autobusů v 15.30, v období., kdy je nejdelší den, a kdy je ha dlouhé turistické trasy potřeba hodně času, je zcela nevyhovující. Člověk prosedí ten den spoustu času v dopravním prostředku. A v přírodě je krátce. Ale vím, že to píšu zbytečně, dalších 100 let to bude pořád stejné.
Podívej se, pasanti si musej zvykat, poněvadž na spoustu regionálních tratí se nesáhlo „od Protektorátu“. A když sáhlo, tak kvalita toho sáhnutí by byla na Baladu o pluku Igorově na dlouhej zimní večer. Ale ono by se s tím dalo hnout, co by nedalo – chybí síť kvalitních E-Zugů, prostě nějaký „RegionalExpreß“, co by byl ale opravdu Expreß, ne, že to je „Sp“, co nestojí ve dvou zastávkách, a jinak stojí všude, stejně jako osobní vlak. Ne, čistě hypotheticky si představ vlak, který bude stát České Budějovice, Kremže, Zlatá Koruna, Český Krumlov, Kájov, Polná na Šumavě, Černá v Pošumaví, Horní… Číst vice »
Podle SŽ došlo po zimě k nepředvídatelnému zhoršení stavu.
Za tenhle blábol by měli konečně vylitat zodpovědné osoby ze Správy železnic. Všichni kdo se po této trati pohybují vidí práci údržby, takže netřeba dalších komentářů
A není ta oprava zbytečná, když se pak bude jezdit stejně rychle jako před tím?
Narážím na ohlasy o zbytečnosti investic do koridoru, když se jenom postaví ostrovní perony namísto poloperonů a rychlost se zásadě nezvýší (Brno-Blansko).
Zbytečná ne, ale nějaké zrychlení by zrovna tady od věci nebylo. Bohužel, takhle naše společnost neuvažuje. Zlepšovat je podle ní potřeba stále především silnice.
Přesně, peníze z EU na železnice nepotřebujeme, my začneme investovat do tratí, až se fondy EU na opravy zase vyčerpají. Jako u silnic, když dokončujeme dálniční síť, a přitom EU dotace do silnic a dálnic zastavuje. No, nemá to logiku?
EU dotace zastavuje, ale při krizi cca 2009 zase Stanjura zastavil stavbu D3 + zřejmě jiné silniční stavby. Chtěl zastavit i IV. železniční koridor, ale to už bylo na úředníky EU silné kafe, a muselo se pokračovat, i když hlemýždím tempem, otřesná byla stavba do Benešova, z toho jsme tad na jihu měli trauma, nikdy nic horšího ve stavebnictví nebylo.
Pak se to rozběhlo.
Nějaké zrychlení? Společnost opravdu nemůže za to, že nechápeš rozdíl mezi opravou a investicí.
Trasa koridoru je dána existujícím směrováním. A to předělat nejde
Ono by šlo, za mnohem větší peníze, se zrušením některých zastávek a vybouráním nemálo domů. Přičemž se tím nezíská nic moc navíc pro brněnské eSko a kapacitu tratě ty přeložky taky nezvýší. Při rychlosti nad 120 km/h spíše naopak. Pro rychlou dálkovou osobní dopravu je v plánu nová železnice jinudy.
PS: Začínat s opravou až když se sníží traťová rychlost je poněkud pozdě.
Velké díky za informaci, na kterou jsem tady dlouho čekal
„Pro rychlou dálkovou osobní dopravu je v plánu nová železnice jinudy.“ Prosím, o informaci, jaké je trasování – alespoň třeba dvě místa.
Karle, ale kolik je fatálních chyb v trasování – Prackovice D8, .Roudné D3…..
pak se to stejně předělává. Slováci se od nás poučili a předem změnili trasování úseku dálnice D1 zasazeného do svahu (sesuvy půdy). To byl výborný počin.
Brno – Blansko -(Česká Třebová), tento úsek by se dal využít k sportovnímu vyžití, že by se v Brně rozdala jízdní kola nebo ty elektro-koloběžky, a lidé by jezdili podél tratě souběžně s vlakem. V Č. Třebové by kola odevzdali a nastoupili zase do vlaku. Ale kdo by chtěl, mohl by jet celou cestu ve vlaku “ po KORIDORU“.
Sranda bude, až se ty autobusy téměř pokaždé seknou v zácpě, které jsou v ČB na denním pořádku. A „rozjezdy“ vlaků budou čekat? 😀
Nikdy bych nesouhlasil s tím, že je autobus lepší než vlak, ale když je tím „vlakem“ rozhrkaný hlučný a pomalou jízdou kodrcající se regiosprinter…
Když dopravce GW Train Regio zakoupil RS1 (650D / 841.2CZ) pro provozní soubor Pošumaví (depo Klatovy), projevil zájem zakoupit další RS1 též pro provozní soubor Šumava (depo Volary) aby nahradil RegioSprintery řady 654D (nově 818CZ).
RS1 mají být v Jihočeském kraji ještě během léta 2023. Otázkou je jen, zda tento termín platí, resp., zda obecně platí i tento záměr.
Tak nějak. A mě, ač výslovného fanouška zeleznice, irituje ještě jedna věc. V tom vlaku na Šumavu sedí kolik – 50 lidi? Kdoví jestli, nevím, jel jsem tam asi 3x v životě. I kdyby tam 10 vlaku za den jelo, je to 500 lidi, řekněme tedy 500 aut. To by silnice zvládly, aniž by to někdo postřehl.
A když si uvědomíme, že ta sranda přijde na desítky, ne-li stovky miliónů, nebylo by nakonec lepší vozit lidi v NTD neboli náhradní taxidopravě v Mercedesech?
Byla by lepší rozhrkaný hlučný a pomalou jízdou kodrcající se šukafon ?
Už by to chtělo ty RegioSprintery nahradit, hlavně na trati 194. Jenže zde to naráží na nutnost nasazovat vozy na přepravu jízdních kol. V kombinaci s nimi momentálně nelze řadit RS1, z toho se na trati 194 RegioSprintery zůstávají :-(.
oprava: … z toho důvodu na trati 194 RegioSprintery zůstávají řazeny i nadále.
RS1 jezdí od 18.6. pouze na trati 198 (Volary – Strakonice).
Co by železnice bez těch autobusů dělala 🙂
Spíš co by autobusy dělaly, kdybychom měli funkční železnici, se spoustou spojů a chytře naplánovaným vedením tratí přes centra obcí.
Kdyby byly ryby
Škoda jen, že ty autobusy hrají druhé housle, a až se koleje opraví, tak už je zase nikdo potřebovat nebude. Ale jinak na svoz k železnicím jsou autobusy dostačující. Přemýšlejte, proč rychlíky mezi Prahou a Brnem, potažmo ICE v zahraničí jsou vlaky a ne autobusy zapřažené za sebou?
Jo, skvělá a funkční železnice, kde se nedělají žádné opravy a tak dlouhodobě nní žádná NAD potřeba. To je která realita? Rozšířená nebo prodloužená?
Dostatečně dimenzovaná železnice by to místy zvládla i sama. Jenže jaksi není moc kudy a jak. Také se příliš nechce. Jo, zrovna tady asi ne, leč i tak omezení vyšlá přesně na červenec a srpen zarazí.
Omezení jsou od konce května, červnovou změnou dána do JŘ. Jinak je humorné, že zavádějí bus pro hnusné pražáky, kteří jim přetěžovali po změně dopravce skvělý nekapcitní produkt, proto letní JŘ z ČB není cca 8:15, ale 7:50, aby to ujelo právě R od severu A najednou řeší spojení od R, které již minimálně třetí rok není…
Holt autobusově zaměřená společnost se vrhla na přesvědčování lidí, že ty gumokolové autobusy mají něco do sebe. Není nad to, se krásně protřepat na českých děrovaných silnicích v parném létě.. Cestující mají vyšší adrenalin, kvůli riziku, že se autobus skoulí ze stráně. A na závěr vlastně ti lidi zjistí, že záchod je ve vozidle zbytečný. Inu autobusová propaganda nikdy nezahálí.
tak ještě by taky bicyklisti mohli jet na kole a nezavážet v jiných dopravních prostředcích
To je těžký, když tam, kde bydlej, jezdit nemaj a maj si s tím kolem jet někam do lesa. A když s ním někam do lesa vyjedou, je to zase blbě…
Zatímco u bicyklisty je je skoulení ze stráně vyloučeno….
A ještě mě napadá, že sražených vlaků bylo za posledních 20 let víc než autobusů skoulených ze srázu alá Nažidla.
Jste si vedom toho, ze chytre vedeni trati centry obci bude z logiky veci u vetsiny obci vyzadovat znacne mnozstvi demolic a vseobecnou nevoli lidi, kterym by mel vlak jezdit hned na dvorku?
Teď jsem z toho perplex. U lokálek je strašný problém, když je zastávka za obcí, nikdo přece dnes nebude dojíždět, či docházet pěšky. Ale tady se zase tvrdí, že vlastně občané mít zastávku přímo pod nosem taky nechtějí. Tak co je tedy pravda?
Asi tak jeden člověk z milionu by chtěl vlakovou zastávku pod nosem za cenu zboření vlastního domu…a ona už by vlastně tím pádem nebyla pod nosem:-)
😀 😀 Přeřek týdne 😀 😀
Kdo další?
??
dobrej matroš
No, jenže my nemáme funkční železnici s chytře naplánovaným vedením tratí. A protože jí minimálně dalších 40 let mít nebudeme, ale spíš 70 let nebo 100, tak nám to všem tady v té diskusi může být jedno.
Takže předkové to naplánovali a postavili špatně. Měli to stavět středem vesnic bez ohledu na přání obyvatel, protože šířili vyšší dobro… jako nějací náboženští fanatici…
Zastávka Obecní pumpa, následuje zastávka Obecní fara..
Obecní žumpa
„chytře naplánovaným vedením tratí přes centra obcí“
To je 👌🏽, to je hlod roku, jako! 😆😂😂😂
To by na těch „smart“ tratích byla traťová rychlost 10? Slyšel jsi někdy jet prázdný Mn při povolené rychlosti 40 – 50? Mn, a při rychlosti 40 – 50, ne NEx při rychlosti 100!?
Jo, to by byl pokrok, magistrální tratě „centrem obcí“, to jo, Herr Švec, že Ty nejsi ministrem dopravy! 😂😂😂
Vy antiželezničáři si fakt nevidíte do huby. Když se omezují lokálky, tak nejčastější důvody jsou vedení mimo obce. Kdežto ve Švýcarsku a dalších osvícených zemích, klidně tratě vedou souběžně se silnicema, centry obcí, klidně i skrz obchoďák (tramvaj). Zkrátka zmatky nad zmatky, nápady mimo realitu. A jak se psalo níže, trasy byly plánovány tak, aby co nejlépe vyhovovaly tehdejším hospodářským zájmům. Dnes očividně je problém pro dnešní toky zboží tratě optimalizovat. Apropo, a proč se dnes silniční doprava násilně vyhání z center měst na obchvaty? Taky proto, že nevyhovují historické trasy silnic, kdy jediná doprava byl kůň s povozem. A… Číst vice »
A/ Železnice moc neumí kopce a zatáčky, takže si projektanti nemohou moc vyskakovat
B/ Vedení železnic je půvabný důkaz, že zásada Ne za mým dvorkem platila i za Rakouska.
„Vedení železnic je půvabný důkaz, že zásada Ne za mým dvorkem platila i za Rakouska.“ To je přece úplná hovadina. Následuje TLDR, ale pro některé zřejmě potřebný historický exkurs, protože úroveň všeobecné znalosti dějin zdejších železnic i v této diskusní komunitě s časem evidentně upadá. Vedení železnic je především důkazem toho, čí zájmy byly sledovány při jejich budování. V samých začátcích (do r. 1854, tj. do prodeje prvních státních železnic společnosti StEG) to byly zájmy státu (resp. především armády) a toho, čemu dnes říkáme oligarchie (viz všeobecně známá historie KFNB a Rothschildů), později v době železniční horečky (cca od vzniku… Číst vice »
To by bylo, abychom ty lidi z vlaku nevyhnali!
Tak hrozný to snad nebude. Bude tam snad záchod?
Wifina a přebalovací pult pro miminka. Což byly společně se záchodem požadavky J kraje když se před lety soutěžilo.
A doufám že to vše v busech bude
, budou v mrkvovém nátěru a logem GW !
😁😁😁
Většina lidí ale nejezdí vlakem kvůli tomu, že je tam záchod.
ne? já myslel že kvůli tomu nikdo nejezdí autobusem….
Já rád jezdil vlakem, když se dalo kouřit z okýnka.
Většina lidí dokonce nejezdí vlakem kvůli tomu, že jedou na výlet.
Někteří se dokonce domluví a na výlet jedou autobusem. Asi by měli František a Hala D vznést protestní nótu k ústavnímu soudu.
Zatím je to spíše naopak, že nejvíce protestních nót podávají busáci. Viz poslední zastavení lokálek na VO a Mutěnice. Ale to jaksi nezmiňujete. Ale však i na vás dojde, až EU začne prosazovat regionální vlakovou dopravu.
V čem konkrétně je problém v Mutěnicích?
A že to letos byla nějaká zima, navíc nebývale dlouhá, že to SŽ zjistila až v červnu.
Někdy před deseti lety se tato trať opravovala. Stalo to cca 1,5 miliardy Kč, zbudovali se nové nástupiště s přístřešky, zavedlo dispečerské pracoviště z Kájova, provoz se řídí dle D1, lépe se zabezpečili přejezdy.
Ale také ubylo kolejí ve stanicích a do mezistaničních úseku se prakticky nesáhlo. Pokud by došlo k úpravě parametrů trati, aby traťová rychlost byla 80 km/hod, trati by to jen prospělo.
😀