Zpívající autobusák Honza Šťastný: Pondělní déšť, to je pražská kalamita
Zpívající autobusák Honza Šťastný.
Jako autobusáci jsme na tom lépe než v Německu, říká Šťastný, který řídí SOR a nestěžuje si.
Jako autobusáci jsme na tom lépe než v Německu, říká Šťastný, který řídí SOR a nestěžuje si.
Ten ridic tvrdy chleba ma
Smazáno pro urážky. Uživatel na základě dalších výhrůžek e-mailem trvale blokován.
Nomen omen. Děkuji za opravdu zajímavé čtení. 😊
A už se mu někdy stalo že mu kleknul bus? A to tak, že musel volat na dispečink?
Ehmm, nenáročný to řidič. Prý celoročně pohodová teplota. Asi má štěstí na určité kusy. Teplota v kabině busu SOR může být jakž takž snesitelná, i když ne vždy a ne u všech – jinak v prostoru pro cestující je to často klasika „v zimě chladí v létě hřeje“ ( ale abych jen nehanil, občas v létě i ta klima běží, tak to tam pak není takové vedro). No a tuhle práci zas tolik srdcařů nedělá. Přesně jak se píše, vstávat ve tři ráno, anebo končit v jednu v noci, či jezdit v sobotu, neděli nebo ve svátek, to pak ty… Číst vice »
Díky těmto rozhovorům člověk objeví spousty lidí z dopravy, o jejichž existenci neměl dříve ani sebemenší tušení.
Díky, že dáváte prostor i těm „méně známým“ tvářím.
Já tedy autobusy rád nemám, jsem ochoten je využít jen v MHD, ale kdyby všichni autobusáci byli takový, tak bych možná změnil názor. Super rozhovor a panu řidiči spoustu šťastných kilometrů po Praze.
Můj šálek čaje písně pana řidiče nejsou. Nicméně je skvělé, že po Praze jezdí řidiči autobusů, které „to“ baví a vypadají kultivovaně a na úrovni. Já jsem to kdysi z důvodů nízké prestiže, neodpovídajícího ohodnocení a neatraktivní pracovní doby zabalil.
Článek moc hezký, mám rád tyhle rozhovory se srdcaři. Předevčírem pilot B737, den před ním fíra z Arrivy. Všechno se mi moc líbilo.
A já mám přesně tohle naopak. Rád jezdím dálky po Evropě, se zájezdech třeba na týden, to mě baví nejvíc.
Všem přeji šťastný nový rok a klidné nervy.
Ty tyhle exotické dálky je letadlo, člověk nestráví půlku dovolený v buse/vlaku.
Tak naštěstí je volný trh, takže každý si může vybrat jako chce cestovat. Autobusy si rozhodně nemohou na nedostatek klientely stěžovat, a to i přes levné letenky a rozsáhlou nabídku destinací.
Jen taková malá technická. To, že zaplatí maximálně čtyřnásobek svého platu v případě nehody neznamená, že je pojištěný. To je maximum co po něm zaměstnavatel může dle zákona chtít v případě škody
Doplnil bych, že to je 4,5 násobek
JJ. a pojištění „proti hlouposti“ mám právě proto, abych v případě kolize ten čtyřnásobek mzdy platit nemusel. Spoluúčast je tam obvykle od tisíce do deseti tisíc, záleží na pojistce.
Ohledně kočárků bych jen z pozice cestujícího dodal, že ačkoliv jsem se snažil při vystupování tlačítko poctivě mačkat, stejně řidič kolikrát zastavil tak, že mezi dveřmi a obrubníkem zela docela slušná mezera (přitom v zastávce nestálo auto nebo jiná překážka, kterou by pak při výjezdu musel řidič složitě objíždět). A na borce od Martina Uhera, který při vystupování na Smíchově zastavil tak, že přímo před dveřmi s plošinou pro kočárek stál sloup veřejného osvětlení, vzpomínám dodnes… Prostě to bude jako ledacos jiného hlavně o lidech. Každopádně díky za rozhovor a panu Šťastnému za pěkná videa!
Ona taky zdaleka ne každá zastávka v Praze umožňuje přiražení vozu až k nástupní hraně. Nemluvě o nízkopodlažním, už vůbec ne o kloubovém… Zrovnatak ohlídat aby ve výstupu z žádných z patera dveří nezavazela žádná překážka leckde taky není žádná legrace. Halt infrastrukturně žijeme stále v 20. století.
Mě by zase zajímalo, jestli skutečně i ten velký kloubový SOR s patery dveřmi je certifikovaný jen na jeden kočárek.
To, že problematiku více kočárků nikdo neřeší, je jen časovaná bomba. Kdybych měl s kočárkem zůstat stát na zastávce z toho důvodu, že v autobuse už jeden je, byl bych asi naštvaný, ale nedokážu si představit čekat na zastávce celou dobu až do chvíle než přijede nějaký autobus bez kočárku, a nechat si jich ujet třeba osm nebo deset, což se klidně realisticky může stát.
A ještě přidejte invalidy na vozíku. A když už tam nebude kočárek, tak tam bude invalida na vozejku. A co situace, kdy se na větší zastávce sejde kočárek+invalida. Při cestování jsem zažil už i kombo 2 kočárky+ vozíčkář na jedny zastávce, no ale nějak je tam ten řidič dostal všechny 3. Ale to bylo v Libereckém kraji, takže v Praze se taková situace může stát taky. No a co když budou 2 invalidi, to sem zažil v tramvaji, naštěstí spřažené, v přední už jeden byl když jsem nastoupil a na fugnerce byl druhý, toho dal do druhého vozu, ale co… Číst vice »
V jednom rozhovoru právě potom incidentu na lince 103 se mluvilo o tom, že se podmínky pro přepravu kočárku mají upravovat
Třebas tak, že bude ve vozidle čitelně uvedené číslo z techničáku (což už některé busy mají) 😀 a nebude to „řidič může povolit“ ale „platí číslo z cedule.“
Cosik systémovějšího (místenky) nebude.
Nádherný článek a kéž by těch milých autobusáků bylo daleko víc 🥳
No, aby nám zpívajícím řidičům nezakázali zákonem zpívat za volantem..
Moc se tím veřejně nechlubím, ale dobrá zpěvavá společnost v autobuse je fajn. Cesta utíká daleko lépe. Sednu za volant a najednou jsme v cíli…
P.S. nevozím cizí lidi
V dětství jsem linkou 193 po Pankráci běžně jezdil, ale převahy berliček jsem ai nevšiml…
Já taky ne, ale ono sídliště Pankrác dosti zestárlo a navíc se ten počet berliček opravdu změnil poté co začaly převažovat nízkopodlažní vozy. A tím spíš u kočárků, dřív v mém dětství to bylo zřídkavé když někdo mával na zastávce s kočárem a tahal to do Ikarusu, dneska kočárky čekají všude, pomáhá tomu i to že doprovod dítěte do 3 let cestuje zdarma.
A nezapomínejte na invalidy 😉
A nebude to i tím, že se díky NP vozům, ta doprava zpřístupnila i dalším ?