Zoufalá situace s řidiči donutila budějovický dopravní podnik mimořádně zvýšit mzdy

MHD České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMHD České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Českobudějovický dopravní podnik musel kvůli nedostatku řidičů omezit provoz na některých linkách.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Pokud by se pořádně zvedla mzda každému kdo chodí do lopoty,není nikdo na up.

robert

To jako vážně se město a DPMCB dosud zdráhalo pustit chlup, aby jim neodešli zaměstnanci, kteří prakticky zajišťují, aby se doprava ve městě totálně nepodělala?
Je sice fajn, že bílé límečky zajišťují lidem práci, ale taky by to chtělo adekvátní odměnu. Ne sobě, těm pod ním.

Peeetr

Myslíte, že před tím než existovali bílé límečky, tak třeba pralidé nebo první zemědělci neměli nic na práci?

robert

Měli. A myslíš, že dříve mohl ty lidi někdo organizovat? O sobě vím, že nějaký manažerský přístup potřebuju. I když jsem vědecký pracovník, pořád jsem jen lopata, jen držím v ruce jiný nástroj. Ale naše oddělení prostě vedoucího a vedení potřebuje, které tu práci bude organizovat.

Ryk Mat

Když jsem pracoval v DPP, tak většina řidičů měla kvalifikaci v jiném oboru a řidiče dělali, protože si vydělali víc. Dnes, když jakýkoli výuční list nebo maturitní vysvědčení umožňují buď vydělat více nebo stejně ale s nesrovnatelně menšími riziky jak z samotného výkonu práce, tak zdravotními, řidiče budou dělat jen lidé bez kvalifikace a šílenci. Jaké nabízí DP v Budějcích programy pro spokojenost řidičů? Tradičně žádné. Oni ani dlouholetým zaměstnancům nenabízeji možnost pravidelného života a nutí všechny do zdraví ničícího střídání ranních a odpoledních směn. Kolik dlouholetých řidičů a pracovníků v turnusech se dožije sedmdesátky? Téměř nikdo. Myšlení úřednických pseudomanažerů… Číst vice »

Jiří

Nejen řidiči makaj,co dělník v nepřetržitém provozu?
Dělají v otřesných podmínkách za min almužnu.

thegrid

Jak který, dělník ve Škodovce chudák není.

PetrH

Řidiči vždycky přijdou z jiného oboru. Nebo snad existuje střední škola pro řidiče autobusu?
Naopak je problém, když mladý kluk po vyučení to řemeslo ani nezačne dělat, protože ho nikdo nechce, když nic neumí (bídná kvalita učňovského školství), tak skončí ve fabrice nebo za volantem něčeho, kde mu relativně slušné peníze dají hned. Ovšem tam to taky skončí.

Karl Von Bahnhof

Jojo, za bránou vozovny čeká deset dalších.

Tady jsou ty konce.

Pája

Máte pravdu. Tyhle kydy člověk slýchal už od 90. roku a bohužel ještě dnes najdou pitomci, kteří je říkají. No a pak jednou se ucho utrhne….

PetrB

Odboráři budějckého dopravního podniku vyhlásili stávkovou pohotovost. Požadují odvolání ředitele
Zdroj: https://budejcka.drbna.cz/zpravy/doprava/35019-odborari-budejckeho-dopravniho-podniku-vyhlasili-stavkovou-pohotovost-pozaduji-odvolani-reditele.html?utm_source=copy

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

V pořádku.

Tonda Sehnal

Smutná doba… Slova Zoufalá a mimořádně v souvislosti se zvyšováním mzdy… 🤷🤦

Jarda V.

33k hrubého v průměru není asi nic extra. Za osobně peníze se prej chodí do supermarketu sedět na kasu. Ano obojí má své pro a proti ale myslím že někdo kdo vstává ve tři a celej den se stresuje aby se nic nestalo by zasloužilo asi víc … Proto se nedivím že v Budějovicích nejsou řídící.

Paja

„Se prej chodí“ no tak prej možná, ale ne v Budějcích (pokud vím v Budějcích nabízí 27 500,-)

Martas

Lidl nabízí nástupku 31 000,- u Budějovic a po 3 letech 34 300,-. Tak asi dost záleží, kolik dělají ty 13,14. platy u DP. Nicméně bez nich a povinných příplatků je tam méně, protože v Lidlu nejedete odpolední/noční směny (22-06)

Vít Jůza

Odpolední pravděpodobně jede … .

PetrH

On ten Lidl taky platí tolik, aby si mohl vybírat, spoustu z těch, co Lidlem argumentují, by nevzali.

Kevis

Asi tak. V Bohumíně nabízejí v Penny brigádníkům 149 Kč na hodinu

axon

a a kolik si řekne v dnešní době zedník ? cca 300-600 za hodinu a to nezodpovídá za životy lidí ani majetku

Y.K.

To ovšem nebude výplata, že. Spíše cena služby.

MildaIV

Vzhledem k téměř nulovému zdanění živnostníkú v ČR je to prakticky jedno a to samé.

Y.K.

No on asi bude mít i nějaké výdaje, že. Min na to, aby k vám každý den zajel, asi si taky bude paltit účetní co mu udělá daně atp.

Jestli je těch min 5 500 měsičně na zdravotní a Soc nula, to nevím. Zdanění příjmů na nezdanitelné minimum 15 %.

Jiří Kocurek

To o nulovém zdanění živnostíků … je velice oblíbená pohádka k pátému pivu v hospodě mezi těmi, kteří nikdy živnostníkem nebyli, ale o to líp vědí jaké to je.

Ano, materiál nemusí nakupovat za cenu s DPH, ale to je princip DPH.

Jan

Pokud nepřiznávají celé příjmy tak se pak okrádají na důchodu. Ve stáří pak budou skuhrat, že celý život makali a teď mají almužnu, jenže si to sami prošustrovali a státu platili holé minimum, tak dostávají zpět to svoje minimum taky.

Jiří Kocurek

Za to si koupí něco, čím ten materiál přiveze, něco, čím ten materiál zpracuje, něco, v čem bude pracovat. Tohle si totiž musí „poskytnout“ sám, to mu zaměstnavatel nedá. A také rozpočtuje zakázky, za které nedostal zaplaceno. Bohužel.
A pokud bude neopatrný a vybourá nosnou zeď, tak z toho může být i ten smrťák.

PS: Přestože berou tak velké peníze, tak je jich málo. Jak kdyby snad lidi nechtěli dělat za takovéhle terno a půjdou raději rozvážet na kole pizzu.

axon

jakej materiál? mluvím o cenách práce!, bez materiálu materiál si musím zajistit sám ve vlastní režii vážený pane

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

K čemu je vedení podniku, které to pochopí až v okamžiku, kdy se to začne totálně sypat?
Managoři by měli mezi zaměstnance rozdělit své prémie a jít se utopit do Vltavy. Nebo do Malše. Dle libosti.

Vamid

„Výplata chodí pravidelně a včas“ Tímhle se vážně někdo chlubí v inzerátu?
Jinak gratuluju řidičům, je dobře že to najednou jde

Kubrt

Zní to hrozně a měla by to být samozřejmost, bohužel ale pro část zaměstnanců (resp. jejich zaměstnavatelů) to samozřemost není a ty toto konstatování osloví.

Bus Driver

Tak OAD Kolín se v inzerátu chlubí „garantovaným výplatním termínem“ akorát zapomněli dopsat, že občas přijde jen půlka a zbytek třeba nadvakrát 😀

Poudy

To tam opravdu mají řidiči 13. a 14. plat, bez nějakých nesmyslných podmínek jako třeba nemarodění/neodmítání přesčasů? Já jen že to se mi moc nezdá. A jestli to tak opravdu je, nebylo by lepší ty peníze rozprostřít do těch 12 pravidelných platů, aby to za něco stálo?

Josef22

Ono když se řekne 13. a 14.plat, tak to zní líp, než když řeknete, že to budou mít každý měsíc v mzdě. Ve mzdě se Vám prostě těch pár tisíc ztratí a vlastně to může působit tak, že nemáte žádné benefity.
To jsou holt běžné psychologické triky.

Kevis

No jo,ale kolik dělá ten 13. a 14.plat? Jestli to je jako, když jsem nastupoval v DPO tak 9000 a po 18 létech ho snížili asi na 2000,tak to si moc nepolepší.

Kevis

Abych to ještě upřesnil. Okolo roku 1990 dělal 13.plat a 14 plat okolo 80-90 %. O těch 18 let později už jen asi 10-13%. Takže na ten byvh nespoléhal vůbec. Pěkně vše do základu. Ne do pohyblivých složek. Ty se můžou měnit nebo taky nemusí být vůbec

Kevis

Ještě k tomu uvedu. Nějaké paní na ostravském magistrátu začaly ty platy vadit. Jak to, že dostáváme 13 a 14 plat, že nic takového neexistuje. No tak se podnik přizpůsobil,aby nam vůbec mohl něco dát, protože město jako hlavní akcionář má do toho co kecat,tak to přejmenovali na pololetní odměny. Samozřejmě však menší. Ovšem,jak je ošemetné na ty odměny, ať se jmenujou jak chtějí,,spoléhat,uvedu vlastní příklad. Měl jsem nehodu z vlastní víny. V DP Ostrava brali takovou nehodu jako hrubé porušení pracovních povinností. Nevím,jak nyní, už tam asi 5 let nejsem. Ale prostě mi za to vzali prémie a část… Číst vice »

Pája

Tohle platí všude, i u soukromníků. Člověk se sice může vzepřít a odejít, ale fluktuace není dobrá pro obě strany (zaměstnavatele i zaměstnance)

Koro

Najednou to jde 🙂

Daniel Jablonecký

„Jak plyne z personální inzerce na stránkách podniku, průměrný plat řidiče v budějovické MHD byl dosud 33 tisíc korun. „Výplata chodí pravidelně a včas, v průměru zhruba 33 000 Kč“.

DPMCB buď záměrně(?) a nebo z neznalosti(!) míchá dohromady hrubou a čistou mzdu. Proč? Má snad řidiče za pitomce?

Beny

To by mě také zajímalo. Sousloví „výplata chodí“ a „v průměru zhruba 33“, vypadá že jde o 33 tisíc v čistém.

Honza L

Uvádět hrubou mzdu je standard. Každý si tu svou individuální čistou může spočítat sám.

Paja

Tak pokud řidiči nejsou pitomci tak si to přeberou. Takže problém bude asi jen v rejpalech.

Kubrt

Asi jsem pitomec, ale já fakt nevím, co tím DP chce říct. Samozřejmě je normální a správné uvádět mzdu hrubou, ale tak jak je to napsáno, je to minimálně matoucí. A věřte nebo ne, mezi uchazeči o práci se najdou i tací, kteří chtějí vědět, kolik budou mít čistého.

dantex

Výše čisté mzdy, je značně závislá na individuálních podmínkách každého zaměstnance, takže se uvádí mzda hrubá, aby byla srovnatelná.

Kevis

Nikdy nespolehejte na inzerci a ani na to,co vám řekne nějaký vedoucí té firmy. Budou uvádět 33000 nebo o 3000 více. Je tam napsané,za kolik hodin? Pokud chcete znát fakta, vždy se ptejte obyčejných zaměstnanců v tom oboru. Tady třeba nějakého normálního řidiče.
Ono totiž pořád platí: ‚ Když ptáčka lákají, pěkně mu zpívají‘.

Anelim

Je to strategická pozice pro chod města – z logiky věci by měla být ohodnocena více než je statistický průměr.
A staří srdcaři, kteří to dělali za pár kaček, už buď odešli do zaslouženého důchodu anebo rovnou na pravdu Bóží…

Kubrt

„strategická pozice pro chod města – z logiky věci by měla být ohodnocena více než je statistický průměr“ Žádná taková „logika“ neexistuje. Mzda pro profesi X musí být nastavena tak, aby zaměstanavatel našel dostatečný počet zaměstananců, kteří budou ochotni tu profesi vykonávat. Přidání řidičům je toho učebnicový příklad. Dělnické pozice na ČOV, úklidu města, svoz odpadu, vodárenství, jsou taky pro chod města taky strategické, možná i životně (epidemie cholery při nefunkčnosti kanalizace), ale přesto ti zaměstnanci jsou blíž mzdě minimální spíš než průměrné. Zvyšovat mzda se jim bude až tehdy, až tu práci nikdo nebude chtít dělat (jako v případě… Číst vice »

Martin

Dovolím si to ještě zjednodušit: Cena práce je tržní.

A má to tak být, samozřejmě při dodržení minimální mzdy pro daný obor. Cokoliv jiného zavání vždy nějakou ideologií.

Kevis

Problém je v tom, že pokud se jedná o městskou hromadnou dopravu,tak hlavní slovo ve financování má město,ne firma. Takže zaměstnavatel si může dovolit navýšit mzdy jen o tolik,kolik jim město schválí. Nic víc

Jiřik

To je ekonomičtí experti nebudou míst rádi. Tímto strašlivým rozhazováním peněz přeci podporují inflaci. 😉

roman

Platy v MHD České Budějovice jsou v spotřebními koši?

Kubrt

Je dobré rozlišovat „inflaci“ jako ekonomický jev a „míru inflace“ jakožto nějak vypočítané číslo, snažící se inflaci kvantifikovat.

Jiřik

Řekněte to spíše odborníkům typu pana Párala. On patří k těm, které jsem svým příspěvkem parodoval.
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/pozadavek-na-zvyseni-platu-statnich-zamestnancu-o-inflaci-je-nehorazny-vysoke-jsou-uz-dost

Jiřik

Nikoliv, ale v internetových diskusích se to jen hemží makroekonomickými teoretiky, kteří řvou, jak stát neustále nehorázně zvyšuje platy a že kvůli tomu se vše zdražuje. 😁