ŽOS Zvolen získal další zakázku od Českých drah, bude provádět opravy brejlovců
Lokomotiva 754 v dilnách ŽOS Zvolen. Foto: ŽOS Zvolen
Pro slovenskou firmu jde v krátké době o další velký kontrakt od Českých drah.
Pro slovenskou firmu jde v krátké době o další velký kontrakt od Českých drah.
Tak doufám že bratia dají našim brejlím samozatmavovací skla…
Otázka do pléna – než dělat GO ve své podstatě starého železa, nevyplatilo by se reko na způsob 750.7? Jasně, je to za víc peněz, ale někde jsem zaregistroval, že se to údajně zaplatí na nižších provozních nákladech, především spotřebě nafty, již za rok.
Asi se to vyplatí..754 časem dojezdi a nahradí je jednotky nebo trať se zadratuje..
Tak ten rozdíl ve spotřebě určitě není tak velký, aby rekonstrukci zaplatil, a určitě ne za rok.
Myslím, že se zrekonstruovalo vše, o co byl zájem. Současné 754 se nechají pomalu dožít, pro další takovéto lokomotivy už asi uplatnění nebude. Doby desetivozových rychlíků v motorové trakci jsou už minulostí.
Věřím, že pokud je nebude potřebovat osobka, cargo po nich velmi rádo sáhne. Kůrovec se bude ještě dlouho snažit a o dlouhé náklady na vedlejších tratích nebude nouze. Šroty v podobě 742 to moc nezachrání.
Tyto vozidla mají moc dobré uplatnění, ale problém je trochu jinde, ve vedení společnosti. Za pár let se budou hledat lokomotivy a draze je kupovat či schánět. Všeho do času ! Chápu, že jde doba dopředu, ale nové stroje stojí kotle peněz, tyto Brejlovci nestojí téměř nic a mohou sloužit dalších dvacet let. Proč by tady ale měl někdo řešit Brjlovce, když obálkový systém u nového zboží funguje velmi dobře. Z toho mají všichni kotle peněz do kapes a to je ta podstata. Schová se to pod nákup nových jednotek a prachy jsou jisté. Z Brejlovců nebude samozřejmě nic a… Číst vice »
Toto bych netvrdil. Bavil jsem se se strojvedoucím jezdící na 754 MSV v Brně a ten říkal, že spotřeba provozních hmot je cca stejná. Levnější na 750.7 je údržba, ale je dražší olej do motoru. V turnuse na Vláru JM kraj požaduje 754, protože jsou pro něj levnější. Do ceny 750.7 totiž vstupují ještě odpisy.
To se mi nezdá, měrná spotřeba současného a čtyřicet let starého motoru bude asi jinde.
Je to tak. 754 a 750.7 mají podobnou spotřebu nafty.
Do dneška si myslim že 750.7 byly vyhozené peníze do kanálu, v posledních letech se teda konečně začala využívat jejich hlavní výhoda proti „nulkám“ a „čtyřkám“, že jsou schopni jezdit s řidícimi vozy, tak možná to tak vyhozené peníze nebyly (otázka je zda by se do nulky nebo čtyřky dalo dosadit EDB). Před deseti lety stála „catrizace“ cca 60 milionů za kus, vyvazovačka „nulky“ nebo „čtyřky“ stála v té době lehce přes 10 milionů a dělají se zhruba jednou za deset let.
Motor starý ČKD i nový catr pracují na stejné fyzikální bázi, takže není důvod, aby měly dramaticky odlišnou měrnou spotřebu nafty.
Můžu přidat čerstvou změřenou zkušenost s jinými dieselovými motory: Kamarád si podrobně monitoruje spotřebu svých traktorů a při srovnání 40 let starého Zetoru 8011 a 10 let starého Case při orbě (využití na plný výkon) – vyšla měrná spotřeba v litrech na hektar úplně stejně! Samozřejmě, 160k v CASE udělalo stejnou práci za poloviční čas než 80k v Zetoru, ale fyziku ošidit nelze.
No, před třiceti lety jezdily kamiony za cca 40 litrů na 100 km, dnes jsou o deset litrů níž.
Nejsme ve při. Koukněte se, jak vypadala tehdy aerodynamika, jaké byly pneumatiky, kolik kvaltů měla převodovka, kolik převodů bylo v nápravě atd…. Prostě se od té doby změnšila práce potřebná na jízdu (míň kWh na km). Měrná spotřeba kg/kWh se moc nezměnila.
Nebude. Maximálním otáčku starého dieselu ČKD vs menší průměr pístů cat, zato ale poměrně vyšší otáčky celkovou spotřebu v podstatě vyrovná…. osobní zkušenost
ČD tvrdí, že se spotřeba snížila o 1,1litru na kilometr. Rozdíl bude asi i v životnosti takové lokomotivy. Zatímco CAT na ty motory stále vyrábí díly, tak na ten původní ČKD hádám, že není nic k sehnání, resp. kanibalizují se zrušené stroje.
Umíte počítat a normálně uvažovat ???????? GO 754 cca 10 mi a reko 750.7 za asi 40 mil …..kolik by to rozdílně muselo žrát ??
Nechápu to myslím si že tohle je sloupek pro ty co zajímá železniční tématika. Některé komentář krém článkům by spíš patřily do politický diskuzi a ne sem. Jak vym tak Zvolen opravuje dizl mašiny určitě už pár let a už to podle mně umí. Vym jak dávaly dohromady v podstatě i vraky pomerančů. Tak si myslí že ať to fajn dohromady když u nás nikdo takovej není. Je pravda že by bylo koukat i do budoucna a nakoupit i nový mašiny a ne pořád opravovat něco co už dneska je ve své podstatě za zenytem a obhajovat to tím že… Číst vice »
Vym nauč se český
asi to měli ve vyjmenovaných slovech: vym, zenyt
Já pamatovat. Já s tebou kdisy chodit do školi.
No a pak že nebude čím vozit vlaky z Prahy do Plzně. 😀
Přitom by stačilo dát všechny brejlovce do šrotu a nakoupit nějaké nové diesely, nejlépe asi od nějaké západní firmy. To už mělo být dávno. Ale o tom si můžeme nechat jen zdát!
A proč jako?
To se lehko řekne, ale neznám moc výrobců, kteří dělají výkonné dieselové lokomotivy (napadá mě snad jen Siemens a jeho DE Vectron). A ten bude pěkně drahý
Bombardier.
Tady jde oto, že ten člověk celý život opravuje brejlovce a ještě tu znalost a zručnost předá na syna a vnuka. :):):). A ta ŽOS také tak, prostě opravuje 70 let brejlovce a dalších 70 let je bude opravovat, bez toho, že by se museli učit něco nového. Tedy mají kontrakty i na další šroty, abych je zase neurazil. V podstatě taková manufaktura nepotřebuje výzkumu,, vývoj, patenty, možná jednoho vyučeného šéfa a lidi ze zvláštní školy. Díky Slováci, že děláte takovou práci pro nás.
Tak ŽOS Zvolen jsou od začátku udržovací dílny Brejlovců.
Ano
„opravy motoru, alternátoru a podvozku“ … autor asi chtěl říci dynama, nevím o tom, že by řada 754 byla někdy přestavěna na AC/DC. Altík tak leda malý v pomocných pohonech (?).
V pomocných pohonech nevím nevím, ale určitě je tam topný alternátor 🙂
Jelikož původní záměr ČD bylo poslat na MVY 20 lokomotiv 754 MSV, očekával bych, že těch 13 kusů bude zbytek MSV v ČR, které nemají relativně čerstvě po dílnách. Ale tuto úvahu nabořila 065. Do Zvolena bych očekával 025, 026, 030, 037, 046, 063, 068, 074, 075, 086. Pak možná 015, 028, 041 nebo 076. Otázkou je, co s dlouhodobě nejezdícími 051, 058, 061.
Ještě jsem zapomněl na 049.
Ono je prostě potřeba ty loko dělat. A Zvolen to dělá odjakživa, tak cajk, když to Třebový nevoní. Udělat je třeba tyto jmenované a další a další, a to výrazně rychleji než 13 kusů za 5 let, neboť podudržovaná je většina z nich, plus nějaké ty totálky. Ale buďme rádi za tohle.
Třebová jsou lopaty…oni neumí ani protáhnout kabel v mašině
Hujer?? meteleskum bleskum!!!!
754.065 už ve Zvolenu je ..které budou další . určitě loko z Bohumína,ty jsou v hrozném stavu
Do Zvolena jely dvě 754 a jeden Stadler. 65 a druhou jsem nestihl..
Máte pravdu…taky nevím která byla ta druha
Do Zvolena jeli 754 067 a 065 a 3 Stadlery. Jako první se bude dělat na 067, která by měla vyjet v polovině ledna.
JO jsou.Ty mašiny tě učí náboženství poděkuješ bohu že si dojel do zastávky a poprosíš ho ještě o jednu další a tak pořád dokola
Tak asi to je levnější udělat přímo ve Východní Evropě než platit Slováky a Ukrajince u nás. Důležité však bude, jak to udělají, když nebudou mít našeho mistra na dílně… Snad to není poslední mezištace před Tlumačovská…
Ostatně CZLoko opravy K12V230 ukončilo, takže jiná možnost než Zvolen už není. Dělají to tam skoro 50 let, takže bych neměl obavy.
Tak v článku se píše, že Zvolen porazil CZ Loko, proto jsem to pochopil tak, že levná pracovní síla z východu zvítězila…
Ty motory by CZLoko vyvázalo a poslalo do Zvolena (pokud by zvítězilo, což možná ani moc nechtělo).
Napriek tomu, že u nás všetko nefunguje úplne dokonale, neprirovnával by som nás k Východnej Európe.
Netřeba se pro poněkud necitlivé vyjádření hned čertit, v podstatě všichni Slované jsou Východní Evropa. Té západní již platíme výrazně více než od ní dostáváme.
Tak šup šup k dobrosrdečným východním bratřím, ať už si tam.
Tam nebol ani náznak hnevu 🙂
Nepleťte do toho ještě Slovany, když se touto problematikou nezabýváte. I Slovensko je silně národnostně smíšený stát. Navíc, který prozatím nedělá průzkum původu např. podle DNA, jako je tomu u nás. Takže víme o tom akorát prd. My jsme Slované z 1/3.
On Džamel ví, že jsme na tom úplně stejně jako Vy, ale potřeboval trošku západoevropsky vyvrcholit…. sorry, ale většina z nás ví, kde všichni jsme, a že se z toho budeme vyhrabávat ještě roky a roky…. tak asi tak…
My máme na hradě čínskoruského agenta s permanentní virózou, v čele vlády agenta STB ze Slovenska, tak to asi podle Džamela je příznakem toho, že my nepatříme do východní Evropy…
suhlas i nesuhlas…tema dona Andreja ma vzdy pobavi… cz obcianku mu nevydali Slovaci a do cz vlady ho nezvolili Slovaci…. ale vacsina Slovakov (a to nie len tych co nemaju FB, twitter a podobne )ho nemusi a vie preco(take pekne prislovie …. a po nas potopa atd) ale to je ina tema ako Brejlovce
Tohoto ufňukanýho brejlovce bych neposlal do opravy, ale rovnou do šrotu. Teď mne napadlo – není on to uprchlík ze Slovenska?
Je to ekonomický migrant.
To jste přehnal, cožpak je na hradě, relaxuje stále v Lánech. Hrad ovládá jeho squadra.
ako levna pracovna sila? budicek a nebrat osobne na odoberanie produktov zo skodovky su ti Slovaci dobry, ale ked vyhraju v CZ sutaz hned tu davame blbe narazky. Preco? Pretoze CD postupovalo zasadou dobreho hospodara a vyberalo v sutazi i inak nez obvykle firmy.
Nemam nic proti inym narodnostiam, rasam atd…. ale netusim preco ten zlozvyk vsade vsadzat narodnostne blbosti. To stejne si mozu povedat napriklad v Nemecku , Anglicku atd smerom k CZ obcanom….Troska inteligencie a osobnej vyzretosti by to chcelo
Vždyť oni si to v Německu a UK o nás říkají 🙂 Ale SK bych tak rozhodně nenazval
Když někdo napíše takový příspěvek jako Džamel, tak ostatním nezbývá, než se stydět… Sorry. Většina z nás má Slováky ráda.
Btw, dost často se podle takových názorů pozná člověk, který nic neprocestoval, nemá žádné zkušenosti z jiných zemí, společností apod. Žije si ve své sociální bublině a myslí si, že je king… A s tomu odpovídající váhou by jeho názory měly být brány (skoro nulovou). Bohužel jsou to často ti, kteří jsou nejvíc slyšet, ikdyž nevyjadřují názor většiny.
A Vy jste teď napsal moudro. Nemám proti Slovákům nic, mám tam i kamarády, ale v práci je to vesměs tragédie za tragédií! Fakt ve své bublině nežiji, mám zrovna takové zkušenosti jako Vy a mnozí z nás též. Beru v potaz to, nechci házet všechny do jednoho pytle, ale ty zkušenosti za 20 let hovoří jasně.
Vidíte, taky pracuju se Slováky. Zatím 12 let a jsou naprosto na stejné úrovni jako Češi. Gaussovka všude. Někteří Češi jsou lepší, někteří horší, stejně tak Slováci.
Zajímalo by mě kdo v západní evropě opravuje brejlovce
Nikdo, neměli totiž potřebu učit se zrovna Brejlovce. Ale hádám, že by se to naučit dokázali, když by měli důvod. Pro motory ze SSSR důvod mají – Taiga Trommeln.
Ty jsou ještě v provozu?
Jsou. Jen my jsme je poslali do šrotu, ač mnohdy měly max.cca 20let…
Asi proto, že měly docela žízeň…
Ale dobré bylo to ovládání…
Lichtenštejnsko