Zmodernizovanou trať Olomouc – Šternberk čeká příští týden výluka
RegioPanter ve Šternberku. Pramen: FB Správy železnic
Po všechny čtyři dny budou České dráhy vypravovat místo vlaků autobusy, a to v celém úseku Olomouc – Šternberk.
A to si Pardubáci a Hradečáci stěžují, že sotva se po rekonstrukci otevřela 031, bude se zase zavírat, protože se bude postupně bourat silniční most nad tratí u Semtína. Na tohle by teprve koukali. 😀
S kácením stromů pár zkušeností mám. A za tmy bych to fakt dělat nechtěl, člověk nikdy 100% neví, jestli strom skutečně spadne správným směrem, a potřebuje dobře vidět, kam bude v případě průšvihu utíkat. Nemluvě o tom, že za tmy taky nebude pořádně vidět, jak jsou propletené větve sousedních stromů, aby se dalo určit, kterým směrem kácet, aby strom nezůstal viset ve větvích toho sousedního, případně ho nevzal s sebou k zemi.
To by bylo, abysme ty lidi z vlaků nevyhnali.
#abudeklid
Je tam hrozně úrodná půda a dřeviny tam rostou jako z vody. Za 3 měsíce bude výluka na kosení trávy a pak měsíc na odstřel pand.
Ten odstřel bude bez výluky. Nadšenci už chystají obrněný vlak, ze kterého je budou kosit za jízdy. Už prý chybí jen osadit ETCS.
Že by randál od motorový pily? A nebo to mají škvírznit dvoumužnou?
„kácení dřevin provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. Zmiňované období obvykle trvá od začátku listopadu do konce března.“
K tomu je nutné mít firmu, co to udělá. Povolení od zelených.
Neříkám, že Správa za nic nemůže, ale nemusí to být tak jednoduché, jak se zdá od klávesnice..
To mi připomíná naši trať v Msk 321 Svinov Havířov Těšín.
Měsíc výluka koleje. Pak se dva dny jezdí. A hned na to výluka neboť vyjede Muvka kosit trávu. To je na granát. A mi jde prasknout cévka. Uf…
S těmi zelenými přeháníte. Jde jinými slovy o typický drážní bordel mám li to nazvat slovy obyčejného cestujícího. Tak to ti obyčejní lidé vidí…
A tahle zájmová skupina chce stavět vysokorychlostni tratě a pak je řídit? Ne, řekněte, že ne
A já bych řekl, že kolem VRT by se měly prořezy rizikových dřevin dělat každoročně. Ostatně kolem koridoru taky.
To není práce, kteoru uděláte jednou za 20 let a bude to stačit.
Ale mohli ty prořezy udělat už na podzim, když ještě byla výluka, ne?
To snad ani není možné. Proč se to neudělalo během té dvouleté výluky trati, která nedávno skončila?
Pokud uděali prořez na začátku výluky, tak by ho museli udělat ještě před koncem výluky. Za dva roky ledacos uschne.
A to vadí?
To „před koncem výluky“ bylo v období vegetačního klidu taky.
Ať děláme co děláme, tak stále nám ty naše krásné koleje budou dopravci svými vlaky ošupovat. I přes opakující se výluky jsme cestující nevypudili a i ti nákladní dopravci mají stále ještě co vozit. Ach jo. Takto to asi vidí SŽ, když se v tomto případě chová takto diletantsky. Času na kácení měli více než dost během stavby, akorát by se muselo chtít. Dokud SŽ nebude dopravcům platit veškeré náklady co jim výluky způsobí, tak se bohužel asi nic nezmění.
No jo, platit – ale ne z peněz všech daňových poplatníků. Existuje osobní ohodnocení atd….
Proč manažeři SprŽel nejsou hodnoceni dle KPI „maximálně X procent času je na spravovaných tratích výluka“? Vážené dle důležitosti tratí?
Pak by snad i ty chytrolíny ve SprŽel napadlo „co tak kácet v době přestavby trati..“.
Nejspíš ty KPIs a procesy mají pořád nastavený podle toho, aby byly zdatnou konkurencí volských/koňských povozů pomáhající místnímu cukrovaru/pile. A to se jim daří znamenitě. Ty povozy už prakticky nepotkáte!
Takové KPI by způsobilo, že by se výluky odsouvaly do dalšího období, a tratě by se neopravovaly/nemodernizovaly, to taky neni řešení 😉
Tohle je prostě špatně. Za půl roku bude další výluka, protože budou dělat další kilometr. A za rok znovu.
Přesně tak. Proč to nevykáceli pořádně během přestavby tratě? Proč za tyhle šlendriány není nikdo potrestán…?
Kdyby jen nepotrestán, ještě dostane ze státního rozpočtu zaplaceno.
Protože během 2 let může nějaký ten strom uschnout, ikdyž předtím byl zdravý. Ony totiž žijí, rostou, usychají.
Prořez není práce, která se udělá jednou a na věky. Ideálně ho dělat každoročně, ovšem s výlukami mimo dopravní špičku. Což od 7:30 trefí…
Ano, prořezávání se má dělat pravidelně, ale kosou.
Tak drobná ochutnávka jak bude stačit a fungovat jednokolejka na Domažlice…:)
Amen. Jednokolejka v podání Správy železnic je prostě problém. Protože výluky jsou prostě pořád a všude. Jednou stromy, pak uděláme přejezd, za měsíc trakční vedení a v létě most.
jednokolejka je pruser vsude. treba loni cele leto nejezdil spaci vuz do svajcu, protoze se opravovalo neco mezi lincem a dvoristem.
Nyní se počítá s dvoukolejkou z Plzně až do Domažlic. Jednokolejka má být Domažlice – Furth im Wald.
Plzeň – Stod má být nový úsek na 200 km/h
Plzeň – Nýřany – Zbůch rekonstrukce na120km/h
A dále mezi Stodem a Holýšovem novostavba
A některé úseky se upravý a před Domažlicemi má být novostavba
Nemáte bohužel pravdu. Mezi Plzní a Domažlicemi zůstane i po „modernizaci“ trať částečně jednokolejná, konkrétně v úseku Holýšov – Blížejov.
Včera se pohybovala po D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí speciální sestava „upravující“ stromoví podél dálnice. Uprostřed bylo něco jako harvestor, kterým to mydlili hlava nehlava. Kolem nakladače, štěpkovače, auta s výsuvnými plošinami a vše hned nakládali do aut s korbou, podrcené větvoví rozmetávali po celém svahu…… Za nimi hodně prořezané a omlazené svahy, všechny vzrostlé stromy buď úplně pryč, nebo notně prořezané. Jedou postupně celý úsek od Olomouce po Mohelnici a pak asi zase zpátky. Tak komplexní a systémovou akci na prozeřávání stromoví jsem tedy ještě neviděl… Třeba něco podobného bude k vidění i na Uničovce, jen v kolejové podobě…
A sloupy trakčního vedení a samotné TV tomu vadit nebudou?
Rikali vykacet vsechno, tak jsme to vzali fsechno 😎
A čemu by vadily? Tak vysoké to není a vlastní práci vykonává vedle trati, kam vysouvá rameno… Sloup samozřejmě objede… Je to problém?
Když se to modernizovalo se to mohlo vykácet
Slyšel jsem, že stromy, keře a tráva pravidelně dorůstají….
A neslyšel jste průměrné přírůstky trávy, keřů a stromů za období listopad až březen?
Jen hloupá propaganda.
Musí být povolení a vegetační klid 🙂
Vegetační klid v době stavby byl. A o povolení se mohlo včas požádat.
Od Olomouce do Šumperka probíhala výluka postupně dva roky, nechápu proč to neudělali během ní, vrámci stavby.
Ona tam je tam sem tam výluka sama o sobě, a to když nejde šťáva… Úplně náhodně jsem se ocitl v Bohuňovicích, když spadlo veškeré napájení, až na návěstidla. Vlaky stály víc jak půl hodiny na trati, než to nahodili.
https://youtu.be/t97AMq7_nns
Dělat tyto práce v noci nejde, protože platí §1.
V noci kácet jo?svítit si budou celovkama
Při ručním kácení dřevin to jde těžko, zejména, pokud se musí dodržovat hlukové normy v blízkosti zón pro bydlení.
Výborně, ať se tam kácí třeba měsíc.
Určitě chce každý v noci poslouchat hluk motorové pily…
Copak dělala DOBRÁ SPRÁVA, BEHEM DLOUHE VÝLUKY PRI REKONSTRUKCE TETO TRATI?? ASI CHRAPALA, JAKY PAN, TAKOVÝ KRAM…..
Křoví roste výluka nevýluka..
Na křoví potřebujete výluku? To se nedá za provozu?