Zmodernizovanou trať Olomouc – Šternberk čeká příští týden výluka

RegioPanter ve Šternberku. Pramen: FB Správy železnicRegioPanter ve Šternberku. Pramen: FB Správy železnic

Po všechny čtyři dny budou České dráhy vypravovat místo vlaků autobusy, a to v celém úseku Olomouc – Šternberk.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Surio Mario

A to si Pardubáci a Hradečáci stěžují, že sotva se po rekonstrukci otevřela 031, bude se zase zavírat, protože se bude postupně bourat silniční most nad tratí u Semtína. Na tohle by teprve koukali. 😀

Surio Mario

S kácením stromů pár zkušeností mám. A za tmy bych to fakt dělat nechtěl, člověk nikdy 100% neví, jestli strom skutečně spadne správným směrem, a potřebuje dobře vidět, kam bude v případě průšvihu utíkat. Nemluvě o tom, že za tmy taky nebude pořádně vidět, jak jsou propletené větve sousedních stromů, aby se dalo určit, kterým směrem kácet, aby strom nezůstal viset ve větvích toho sousedního, případně ho nevzal s sebou k zemi.

Zlámalík

To by bylo, abysme ty lidi z vlaků nevyhnali.
#abudeklid

Luboš Beneš

Je tam hrozně úrodná půda a dřeviny tam rostou jako z vody. Za 3 měsíce bude výluka na kosení trávy a pak měsíc na odstřel pand.

Jiří Šrámek

Ten odstřel bude bez výluky. Nadšenci už chystají obrněný vlak, ze kterého je budou kosit za jízdy. Už prý chybí jen osadit ETCS.

Ondřej 2

Že by randál od motorový pily? A nebo to mají škvírznit dvoumužnou?

jal

„kácení dřevin provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. Zmiňované období obvykle trvá od začátku listopadu do konce března.“

K tomu je nutné mít firmu, co to udělá. Povolení od zelených.
Neříkám, že Správa za nic nemůže, ale nemusí to být tak jednoduché, jak se zdá od klávesnice..

Ic540

To mi připomíná naši trať v Msk 321 Svinov Havířov Těšín.
Měsíc výluka koleje. Pak se dva dny jezdí. A hned na to výluka neboť vyjede Muvka kosit trávu. To je na granát. A mi jde prasknout cévka. Uf…

S těmi zelenými přeháníte. Jde jinými slovy o typický drážní bordel mám li to nazvat slovy obyčejného cestujícího. Tak to ti obyčejní lidé vidí…

Jiří Regál

A tahle zájmová skupina chce stavět vysokorychlostni tratě a pak je řídit? Ne, řekněte, že ne

Jiří Kocurek

A já bych řekl, že kolem VRT by se měly prořezy rizikových dřevin dělat každoročně. Ostatně kolem koridoru taky.

To není práce, kteoru uděláte jednou za 20 let a bude to stačit.

mgr.pavel

Ale mohli ty prořezy udělat už na podzim, když ještě byla výluka, ne?

Daniel Bečvář

To snad ani není možné. Proč se to neudělalo během té dvouleté výluky trati, která nedávno skončila?

Jiří Kocurek

Pokud uděali prořez na začátku výluky, tak by ho museli udělat ještě před koncem výluky. Za dva roky ledacos uschne.

Leinad

A to vadí?

Zlámalík

To „před koncem výluky“ bylo v období vegetačního klidu taky.

rejpal

Ať děláme co děláme, tak stále nám ty naše krásné koleje budou dopravci svými vlaky ošupovat. I přes opakující se výluky jsme cestující nevypudili a i ti nákladní dopravci mají stále ještě co vozit. Ach jo. Takto to asi vidí SŽ, když se v tomto případě chová takto diletantsky. Času na kácení měli více než dost během stavby, akorát by se muselo chtít. Dokud SŽ nebude dopravcům platit veškeré náklady co jim výluky způsobí, tak se bohužel asi nic nezmění.

Pája

No jo, platit – ale ne z peněz všech daňových poplatníků. Existuje osobní ohodnocení atd….

mgr.pavel

Proč manažeři SprŽel nejsou hodnoceni dle KPI „maximálně X procent času je na spravovaných tratích výluka“? Vážené dle důležitosti tratí?

Pak by snad i ty chytrolíny ve SprŽel napadlo „co tak kácet v době přestavby trati..“.

David

Nejspíš ty KPIs a procesy mají pořád nastavený podle toho, aby byly zdatnou konkurencí volských/koňských povozů pomáhající místnímu cukrovaru/pile. A to se jim daří znamenitě. Ty povozy už prakticky nepotkáte!

Mosquit

Takové KPI by způsobilo, že by se výluky odsouvaly do dalšího období, a tratě by se neopravovaly/nemodernizovaly, to taky neni řešení 😉

Lomb

Tohle je prostě špatně. Za půl roku bude další výluka, protože budou dělat další kilometr. A za rok znovu.

Aaabbb

Přesně tak. Proč to nevykáceli pořádně během přestavby tratě? Proč za tyhle šlendriány není nikdo potrestán…?

Pája

Kdyby jen nepotrestán, ještě dostane ze státního rozpočtu zaplaceno.

Jiří Kocurek

Protože během 2 let může nějaký ten strom uschnout, ikdyž předtím byl zdravý. Ony totiž žijí, rostou, usychají.

Prořez není práce, která se udělá jednou a na věky. Ideálně ho dělat každoročně, ovšem s výlukami mimo dopravní špičku. Což od 7:30 trefí…

Modré zábradlí

Ano, prořezávání se má dělat pravidelně, ale kosou.

J.K.

Tak drobná ochutnávka jak bude stačit a fungovat jednokolejka na Domažlice…:)

Aaabbb

Amen. Jednokolejka v podání Správy železnic je prostě problém. Protože výluky jsou prostě pořád a všude. Jednou stromy, pak uděláme přejezd, za měsíc trakční vedení a v létě most.

Georg

jednokolejka je pruser vsude. treba loni cele leto nejezdil spaci vuz do svajcu, protoze se opravovalo neco mezi lincem a dvoristem.

Lukav

Nyní se počítá s dvoukolejkou z Plzně až do Domažlic. Jednokolejka má být Domažlice – Furth im Wald.
Plzeň – Stod má být nový úsek na 200 km/h
Plzeň – Nýřany – Zbůch rekonstrukce na120km/h

Lukav

A dále mezi Stodem a Holýšovem novostavba
A některé úseky se upravý a před Domažlicemi má být novostavba

Daniel Bečvář

Nemáte bohužel pravdu. Mezi Plzní a Domažlicemi zůstane i po „modernizaci“ trať částečně jednokolejná, konkrétně v úseku Holýšov – Blížejov.

Zesp

Včera se pohybovala po D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí speciální sestava „upravující“ stromoví podél dálnice. Uprostřed bylo něco jako harvestor, kterým to mydlili hlava nehlava. Kolem nakladače, štěpkovače, auta s výsuvnými plošinami a vše hned nakládali do aut s korbou, podrcené větvoví rozmetávali po celém svahu…… Za nimi hodně prořezané a omlazené svahy, všechny vzrostlé stromy buď úplně pryč, nebo notně prořezané. Jedou postupně celý úsek od Olomouce po Mohelnici a pak asi zase zpátky. Tak komplexní a systémovou akci na prozeřávání stromoví jsem tedy ještě neviděl… Třeba něco podobného bude k vidění i na Uničovce, jen v kolejové podobě…

Koleno

A sloupy trakčního vedení a samotné TV tomu vadit nebudou?

Blume

Rikali vykacet vsechno, tak jsme to vzali fsechno 😎

Zesp

A čemu by vadily? Tak vysoké to není a vlastní práci vykonává vedle trati, kam vysouvá rameno… Sloup samozřejmě objede… Je to problém?

Karel

Když se to modernizovalo se to mohlo vykácet

František Plášek

Slyšel jsem, že stromy, keře a tráva pravidelně dorůstají….

TomášK

A neslyšel jste průměrné přírůstky trávy, keřů a stromů za období listopad až březen?

Jiří Šrámek

Jen hloupá propaganda.

JanSuchan

Musí být povolení a vegetační klid 🙂

Aaabbb

Vegetační klid v době stavby byl. A o povolení se mohlo včas požádat.

Pavel Kopeček

Od Olomouce do Šumperka probíhala výluka postupně dva roky, nechápu proč to neudělali během ní, vrámci stavby.

Zesp

Ona tam je tam sem tam výluka sama o sobě, a to když nejde šťáva… Úplně náhodně jsem se ocitl v Bohuňovicích, když spadlo veškeré napájení, až na návěstidla. Vlaky stály víc jak půl hodiny na trati, než to nahodili.

https://youtu.be/t97AMq7_nns

Johnny Cash

Dělat tyto práce v noci nejde, protože platí §1.

Karel

V noci kácet jo?svítit si budou celovkama

noerf

Při ručním kácení dřevin to jde těžko, zejména, pokud se musí dodržovat hlukové normy v blízkosti zón pro bydlení.

Johnny Cash

Výborně, ať se tam kácí třeba měsíc.

Jelen

Určitě chce každý v noci poslouchat hluk motorové pily…

Holík

Copak dělala DOBRÁ SPRÁVA, BEHEM DLOUHE VÝLUKY PRI REKONSTRUKCE TETO TRATI?? ASI CHRAPALA, JAKY PAN, TAKOVÝ KRAM…..

Karel

Křoví roste výluka nevýluka..

MildaIV

Na křoví potřebujete výluku? To se nedá za provozu?