Změny ve Škodě. Německá viceprezidentka pro autobusy po roce a půl odchází
Elektrobusy Škoda. Pramen: DPMČB
Nově vznikla divize Components & Bus Mobility, kterou jako President povede Petr Novotný.
Nově vznikla divize Components & Bus Mobility, kterou jako President povede Petr Novotný.
President Petr Novotný. No ještě že ne Pavel.
Za výměnou ve vedení společnosti se vždy ukrývá něco tajemného. Je jasné, že kdo odchází nikdy není nadšen. Jde o prestižní místa, velice nadstandartně placená. Jistě také hraje svoji úlohu i ješitnost. Škoda patří mezi poslední trosky původního průmyslu v ČR. Z původní světové firmy, kde jen v Plzni pracovalo kolem 38 tisíc zaměstnanců v mnoha oborech, zůstalo nyní kolem 3 tisíc. Každý rok podnik nabíral kolem 1200 nových učňů a žáků do vlastního školního zařízení. Škoda Plzeň vyráběla a kompletovala elektrárny ( například Temelín), kam dodala a vyrobila jaderný reaktor, turbíny, generátory, transformátory a dokázala to zprovoznit. Dále komponenty… Číst vice »
„za výměnou ve vedení společnosti se vždy ukrývá něco tajemného“
Ale no tak, zpravidla jde o to, zda svěřená oblast funguje a vydělává, žádné velké mistérium. Co třeba, že paní Altmann zlomila vaz mission impossible v podobě integrace Temsy do „elektromobilitního“ segmentu Škodovky?
To nebyla žádná nemožná mise. Akorát se ukázalo nedůležité, že umí turecky, když se s ní v Turecku jako s ženskou mužští zaměstnanci odmítali bavit, a kontrola kvality po morálním rozkladu v letech na hraně bankrotu nadále i po záchraně pokračovala dál v sešupu do žumpy.
To máte z nějakého důvěryhodného zdroje?
Nemohl to být třeba jen průzkum firmy zevnitř, jestli v blízkém budoucnu koupit, nebo ne? 6 let Alstom, 6 let GE….
https://www.xing.com/profile/Tanya_Altmann
Netvrdím, že nemáte pravdu, ale někdo jí tu funkci nabíd a pověřil úkoly.
Je možné, že mohl vědět, že budou problémy?
Podle kterých kritérií se vybírá vedoucí osoba?
Tady je mnoho faktorů, aby firma byla úspěšná. Výběr lidí je zásadní věc.
Často nejde jen o vzdělání.
Tak teď už mi jen prosím připomeňte, proč navzdory všem těmto krásným úspěchům 80. let si všichni ti zaměstnanci Škodovky a jiných průmyslových gigantů při první návštěvě Vídně nebo Mnichova v roce 90 připadali jako žebráci.
Protože se soustředili na konzumní šrot, a ne na důležité věci jako bydlení, rodina a hlavní životní potřeby.
Plus netušili, že v západním kapitalismu je pro nás určená role Mexika, kde klidně můžete být i pár kilometrů od USA a snadno překročitelné hranice, ale to vám primárně jen zajistí víc drog, prostitutek a zločinu.
Máte pravdu. Za tu práci a um stejně ve výsledku byli žebráci. Tenkrát málokdo byl dobře honorován za svoji práci. Důvodem byla různá internacionální pomoc nejrůznějším státům světa, kdy se vložené prostředky stejně zpět nikdy nevracely, protože vše bylo postaveno na ideologickém základě. Tímto způsobem odcházelo z ČSSR hodně peněz. Ti špičkoví pracovníci za to ale nemohli, protože zaměstnanci nemají/neměli na rozhodování státu kam pošle peníze žádný vliv. Každopádně ti lidé si uznání zaslouží, protože dokázali odvést kus poctivé práce.
Tak si připadal skoro každý. Pracovníci z JZD nemohli zavřít pusu ještě půl roku.
Zaměstnanci firem jako byla Škoda se na trhu práce ani v zahraničí vůbec neztratili.
Privatizace a špinavé peníze daly našemu průmyslu poslední ránu…
Myslíte, že kdyby neproběhla privatizace, průmysl by dál běžel ve státních rukách a v zajetých kolejích? Těžko, když přišel o značnou část odběru výrobků (záměrně nepíšu trhů – tam se totiž platí tržní cena). Průmyslové podniky tehdy potřebovaly pro přežití dvě věci – kapitál na investice a inovace výrobků, a přístup na zahraniční trhy (kde bylo potřeba nabídnout ty inovované výrobky; ČME3 v roce 1990 by nikoho mimo CCCP nezaujala). To jim nedokázal zajistit ani stát, ani DIKové, ani zaměstanci držící zaměstnanecké akcie, ani investiční fondy založené veksláky, ale pouze zahraniční investoři. Dobrým příkladem je někdejší Vagonka Česká Lípa. V… Číst vice »
Za takový komentář Vám musím vysmeknout poklonu. Nelze než jen souhlasit.
Neříkám, že Kubrt nemá v něčem pravdu, ale to neznamená, že muselo být zprivatizováno všechno. Například ČEZ, plynárny, vodárny, teplárny, OKD a ještě něco. ČR neživí turistika jako Chorvatsko, nerostné suroviny jako Norsko nebo bankovní sektor jako Švýcarsko, takže nám zbývá už jen ten průmysl. Hospůdky nás nevytrhnou, ale překladiště také ne. Obory které nás v budoucnu budou živit bude převážně výroba hnojiv, potravin a textilního zboží. Autoprůmysl nezmízí, ale bude upozaděn. Je třeba podpořit české průmyslníky ne zahraniční korporace!
Souhlasím, že klíčové součásti energetiky a vodárenství měly zůstat ve státních (komunálních, kraských apod.) rukách. Průmysl samozřejmě v ČR zůstane důležitý segment, ale nevidím moc důvodů k tomu vzdychat nad produkcí 400 čmeláků ročně.