Změny v PID: Vlaky ze Sedlčan pojedou až do Benešova, skončí provoz mezi Městcem Králové a Křincem
Opravená výpravní budova v Sedlčanech. Foto: Správa železnic
Linka S90 Benešov – Tábor bude zkrácena do trasy Olbramovice – Tábor s návazností na rychlíky v Olbramovicích.
Mě tak nějak napadá, jestli bylo vůbec účelný stavět na novém úseku Olbramovice – Votice – Sudoměřice nějaký železniční zastávky… Tohle stejně spěje k tomu, že tam do 5 let nebude zastavovat vůbec nic. Kdyby do těch Olbramovic aspoň protáhli Pantery/osobáky Budějovice – Tábor. Ale to by tam nesměla být krajská hranice (a taky by tím musel někdo jezdit)…
Příprava na zrušení Os mezi Olbramovicemi a Táborem?
A Kralupy-Slaný-Louny konec Stadlerů RS1 a návrat šukafonie. 😀
Typická lokálka, kam byla 810 od výroby určena. To je dvě nebo tři hodiny jízdy v šukafonu?
No, když se vyráběla 810, byla to trať Kralupy-Most a šukafonem opravdu asi 2 a půl hodiny cesty 🙂
ja jednou jel jako 10 lete dite (asi) z kralup do postoloprt sukafonem a celou cestu jsem si rikal ktery debil vymyslel ty kolme sedacky. 🙂
to taky muselo trvat par hodin…
Chápu to správně, že vlaky Olbramovice-Votice jsou motivované tím, aby se souprava neflákala tak dlouho v Olbramovicích?
ne, je to motivovane tim, ze tamni magor starosta potrebuje vytizit polni nadrazi 2 km od mesta.
Které město myslíte? Kde je nádraží dva kilometry od města? Olbramovice jsou na kraji města a do centra je to 1.2km, Vrtochovy Janovice jsou 300m a centrum 1km, Kosova Hora je na kraji a do centra je to 800m, a Sedlčany jsou ve městě a do centra je to 600m.
Votice.
Co bude jezdit za stroje na té S98? Doufám, že nehodlají tahat na koridor s maximálkou 160km/h něco tak pomalého a nedynamického jako 810.
Samozřejmě šukafon 😭 a hezky bude svištět pod dráty 😉 do BN. Tam je spíš problém se Sedlčankou, jaký motory tam můžou.
Co je sedlčance za omezení relevantní pro motoráky?
Co jiného taky? Autobus žeroucí naftu by podporoval Putina a otěrem z brzd zamořoval okolí.
Jako že by po létech padlo dogma, že v Čerčanech nic jiného než 810 jezdit nemůže? že by to třeba vozil Tábor s reginami? Není možná 🙂 V hlavičce invalida není, takže 810 to jistí.
Rychlost reginy moc nevyřeší ne.
Ale o víkendech jezdí z Čerčan na horní pacifik …
RS1 by jistě byl lepší, ale buďme realisté, ČD jich má konečný počet. Ta 814 je pořád proti 810 o něco kulturnější.
v utery na tech osobacich jezdilo kvatro.
prej se v cercanech na tocnu nevejde nic vetsiho nez sukafon.
a to je dobry duvod k teroru celeho sirsiho regionu, ze? 🙂
Na koridoru mezi BN a TA jezdí už léta na osobácích 814, která má rychlost a dynamiku stejnou (nebo spíš horší) jako 810. Inu, vozidlo jak dělané na koridor stavěný na 200 km/h, jen co je pravda.
Jo, pohled na žlutýho ďábla jedoucího na novém úseku je fakt k nezaplacení… 2 vozový panter by se asi nenašel…
njn, ono vozidlo delane na obsluhu tohoto uzemi je mikrobus.
Takže do novém jízdního řádu už opravy 😀
Mám na mysli samozřejmě Slaný a úsek Lužná-Žatec
To se bude týkat až GVD 2023/2024.
Pravda. Jinak k novému JŘ, od jara mají jezdit vlaky na zbytku Kozí dráhy až do Oldřichova. To už mají opravenou celou trať?
Neznám tamější situaci, ale přijde mi, že nádraží ve Voticích je dost z ruky, dávalo by mi větší smysl posilovat autobusy, které pak ještě budou pokračovat dál, než k rychlíkům zavést posilové osobáky, od kterých se zase bude muset popojet busem.
Přesně tak to je. Ale IDSK to vidí jinak
ne, voticky starosta je zaroven poslanec za ods a tahle cypovina je jeho veledilo. vsechny autobusy nasmeroval do te prdele, kde se prestoupi na buhvico…
Když je poslanec za ODS tak měl spíš zajistit zastavivání R17, které by v bývalém okresním městě do r. 1960 mělo podobný význam jako v Plané (resp. v bývalém okresním měatě Soběslav R17 staví také a nikomu nevadí, že hned za 5 min zastaví ve Veselí) a odsud by mohl jet bus do Sedlec-Prčice. Po zrychlení koridoru by to vůbec nevadilo.
no to zastaveni rychliku se mu prave nepovedlo. dvoji zastaveni se soucasnymi soupravami by bylo tak +5 minut do jizdnich dob, bohuzel.
plana je vetsi a ma civilizaci v dochazkove vzdalenosti, tam se to oduvodni snaze.
Posilovat autobusy myslím samozřejmě k žst. Olbramovice.
to je moc jednoduchy reseni, a hlavne by treba i casem zacalo fungovat…
Takže prozatím nejezdí Spěšný vlak R40 Praha-Kolín-Pardubice.
Patrně než bude dokončeno kutání v nádraží Pardubice.
Nebylo by lepší se vykašlat na VRT a vybudovat čtyřkolejku Praha – Třebová, upravit na 200 stávající dvoukolejku Třebová – Prosenice no a Prosenice – Ostrava zase čtyřkolejku. Dvě vnitřní na 200 pro dálkovku a vnější na 160 pro regio a náklady s tím že by co 4 – 5 km by byly spojky pro možnost předjíždění. S tím že by jezdili Os Praha – Pardubice po 15ti minutách. Dálkovkovka by mezi Prahou a Pardubicemi nestavěla. MD by vstoupilo do organizace Ex1 a Ex2. V celou by z Prahy odjížděli Ex1, ve čtvrt RegioJet, v půl Ex2, ve třičtvrtě Leo.… Číst vice »
Povyprávějte, jak protáhnete čtyři koleje skrz Úvaly, Český Brod, Kolín, Pardubice (jejich východní část), Ústí n. O. a jiná místa. A jak to všechno narovnáte na 200.
Ale to já vím, lehká nadsázka a krmení pro Axela.
nekrmit šelmy!
Na VRT v ČR nejsou peníze ani v ČR, ani v EU.
Možná, opakuji možná VRT Berlín-Praha-Vídeň zaplatí Němci.
VRT Polsko-Brno viz https://zdopravy.cz/zadrhel-pro-vysokorychlostni-zeleznici-do-polska-nevychazi-jeji-ekonomicka-navratnost-133530/
P.S. Koncesní model na Praha-Ostrava, Praha-Vídeň předpokládám vznikne do pár let, jen co doběhnou některé dotační smlouvy. Koncesním modelem myslím, že v konkrétní časy jezdí jeden koncesovaný dopravce a bez dotací. Předpokládám, že na Praha-Ostrava budou 2 koncesovaní dopravci (jeden Sprintery, druhý bude zastavovat na více místech pro síťový efekt)
axela je pro st 1 v korycanech skoda.
takovej talent by mel pracovat na ministerstvu!
Měl by jezdit polospěšný vlak Praha – Kolín – Čáslav.
Ano, měla by se dopravní obslužnost přenést do 21. století, zavést nějaké nové, přepravně zajímavější linky, ono jezdit se šukafonem ze Křince/popř. Nymburka do Městce Králové asi není úplně top stav…co takhle zavést linku třeba z mnohem vzdálenější destinace, co by do Městce zajížděla jenom jako její jeden konec?
Například?
To by se ty tratě musely také samozřejmě upravit, tohle je rozvržení z 19. století…nahradit provoz, jako v tomto případě, nějakou autobusovou linkou si myslím není úplně nejlepší řešení, vezměte si – jedete např. z Tachova do Městce Králové – jak pojedete MHD? Nijak, to by vás kleplo. Nebo jste ti šťastnější a přežijete tu hrůzojízdu 5 vlaky zabírající celý den. Naše železniční síť by se měla inovovat, ne zrušit.
Nějakou ještě více fantasmagorickou relaci jste nedokázal vymyslet? Kolik stovek lidí denně jezdí z Tachova do Městce?
Některé relace nejsou faktasmagorické a stejně to je vlakem totálně zabité. Třeba ze Vsetína do Zlína 😉 To by nejel vlakem ani ten, kdo má IN100 🙂
Stejně absurdní by bylo, kdybych trval na tom, že z Dejvic do Strašnic nepojedu metrem a hrozně se rozčiloval, že tramvají to trvá dlouho.
No tak udělejme linky Olomouc-Vsetín a Olomouc-Zlín.
Jenže to má háček: Křinec nemá 70.000 obyvatel, aby tam byla poptávka.
Teď asi nikdo, ale Městec, Dymokury, Křinec je už slušný potenciál na denní dojíždění do Tachova přímým vlakem.
👍
Ano, měla by se inovovat v přepravně významných směrech. Stačilo by mezi všemi krajskými městy + propojení do zahraničí.
chlumec nad cidlinou?
Nymburk-Jičín by mohla Křincem projíždět a zastavovat tam. Musí se domluvit dva kraje.
PS: Os Přerov-Břeclav jede přes 3 kraje, takže to jde.
A co takhle prodloužení PID Mezno Tábor
To je spíš otázka na Jihočechy než na PID. Technicky a ekonomicky to proveditelné je.
Bude Jihočeský kraj souhlasit se zřízením dojezdové zóny? ZL a JMK se dohodnout dokázaly.
= vyrazne zvyseni doplatku stredoceskeho kraje za rychliky. na to se vam asi vybodnou…
takze magor slavik dosahl sveho, o jeden prestup navic na sukafon a az pak rychlik. krasna prace, opravdu…
Podívejte se do JŘ. Uvidíte tam, že na R můžete od Tábora přestoupit v olbramovicích
ještě by se tam dočetl že kdo to čte je vůl
To by museli do Olbramovic jezdit busy. Místo toho si je Slavík a obecně Votice nechali odklonit na Beztahov k votickému nádraží a to jak 550 z Olbramovic, tak 451+556 od Heřmaniček…
a roztrzeni 532 vedvi taky uzasne – spoje linky objizdejici vesnice nikdy nejedou tak, aby navazaly na vlak…
ale to je skvele, doposud jsem to z 550 zvladal i bez vyletu do beztahova a svezeni sukafonem.
myslite, ze na tohle je nekdo zvedavy, krome slavika, ktery stejne jezdi autem?