Změny v PID: Vlaky ze Sedlčan pojedou až do Benešova, skončí provoz mezi Městcem Králové a Křincem

Opravená výpravní budova v Sedlčanech. Foto: Správa železnicOpravená výpravní budova v Sedlčanech. Foto: Správa železnic

Linka S90 Benešov – Tábor bude zkrácena do trasy Olbramovice – Tábor s návazností na rychlíky v Olbramovicích.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Mě tak nějak napadá, jestli bylo vůbec účelný stavět na novém úseku Olbramovice – Votice – Sudoměřice nějaký železniční zastávky… Tohle stejně spěje k tomu, že tam do 5 let nebude zastavovat vůbec nic. Kdyby do těch Olbramovic aspoň protáhli Pantery/osobáky Budějovice – Tábor. Ale to by tam nesměla být krajská hranice (a taky by tím musel někdo jezdit)…

Jan Hájek

Příprava na zrušení Os mezi Olbramovicemi a Táborem?

kubisek

A Kralupy-Slaný-Louny konec Stadlerů RS1 a návrat šukafonie. 😀

Jiří Kocurek

Typická lokálka, kam byla 810 od výroby určena. To je dvě nebo tři hodiny jízdy v šukafonu?

kubisek

No, když se vyráběla 810, byla to trať Kralupy-Most a šukafonem opravdu asi 2 a půl hodiny cesty 🙂

Georg

ja jednou jel jako 10 lete dite (asi) z kralup do postoloprt sukafonem a celou cestu jsem si rikal ktery debil vymyslel ty kolme sedacky. 🙂
to taky muselo trvat par hodin…

Panda

Chápu to správně, že vlaky Olbramovice-Votice jsou motivované tím, aby se souprava neflákala tak dlouho v Olbramovicích?

Georg

ne, je to motivovane tim, ze tamni magor starosta potrebuje vytizit polni nadrazi 2 km od mesta.

David

Které město myslíte? Kde je nádraží dva kilometry od města? Olbramovice jsou na kraji města a do centra je to 1.2km, Vrtochovy Janovice jsou 300m a centrum 1km, Kosova Hora je na kraji a do centra je to 800m, a Sedlčany jsou ve městě a do centra je to 600m.

Kubrt

Votice.

David

Co bude jezdit za stroje na té S98? Doufám, že nehodlají tahat na koridor s maximálkou 160km/h něco tak pomalého a nedynamického jako 810.

Kámo

Samozřejmě šukafon 😭 a hezky bude svištět pod dráty 😉 do BN. Tam je spíš problém se Sedlčankou, jaký motory tam můžou.

Kubrt

Co je sedlčance za omezení relevantní pro motoráky?

Jiří Kocurek

Co jiného taky? Autobus žeroucí naftu by podporoval Putina a otěrem z brzd zamořoval okolí.

Kubrt

Jako že by po létech padlo dogma, že v Čerčanech nic jiného než 810 jezdit nemůže? že by to třeba vozil Tábor s reginami? Není možná 🙂 V hlavičce invalida není, takže 810 to jistí.

ABC

Rychlost reginy moc nevyřeší ne.
Ale o víkendech jezdí z Čerčan na horní pacifik …

Kubrt

RS1 by jistě byl lepší, ale buďme realisté, ČD jich má konečný počet. Ta 814 je pořád proti 810 o něco kulturnější.

Georg

v utery na tech osobacich jezdilo kvatro.

Georg

prej se v cercanech na tocnu nevejde nic vetsiho nez sukafon.
a to je dobry duvod k teroru celeho sirsiho regionu, ze? 🙂

Jelen

Na koridoru mezi BN a TA jezdí už léta na osobácích 814, která má rychlost a dynamiku stejnou (nebo spíš horší) jako 810. Inu, vozidlo jak dělané na koridor stavěný na 200 km/h, jen co je pravda.

Petras

Jo, pohled na žlutýho ďábla jedoucího na novém úseku je fakt k nezaplacení… 2 vozový panter by se asi nenašel…

Georg

njn, ono vozidlo delane na obsluhu tohoto uzemi je mikrobus.

MilanSima

Takže do novém jízdního řádu už opravy 😀

MilanSima

Mám na mysli samozřejmě Slaný a úsek Lužná-Žatec

Kubrt

To se bude týkat až GVD 2023/2024.

MilanSima

Pravda. Jinak k novému JŘ, od jara mají jezdit vlaky na zbytku Kozí dráhy až do Oldřichova. To už mají opravenou celou trať?

M M

Neznám tamější situaci, ale přijde mi, že nádraží ve Voticích je dost z ruky, dávalo by mi větší smysl posilovat autobusy, které pak ještě budou pokračovat dál, než k rychlíkům zavést posilové osobáky, od kterých se zase bude muset popojet busem.

Pacicka

Přesně tak to je. Ale IDSK to vidí jinak

Georg

ne, voticky starosta je zaroven poslanec za ods a tahle cypovina je jeho veledilo. vsechny autobusy nasmeroval do te prdele, kde se prestoupi na buhvico…

Adam

Když je poslanec za ODS tak měl spíš zajistit zastavivání R17, které by v bývalém okresním městě do r. 1960 mělo podobný význam jako v Plané (resp. v bývalém okresním měatě Soběslav R17 staví také a nikomu nevadí, že hned za 5 min zastaví ve Veselí) a odsud by mohl jet bus do Sedlec-Prčice. Po zrychlení koridoru by to vůbec nevadilo.

Georg

no to zastaveni rychliku se mu prave nepovedlo. dvoji zastaveni se soucasnymi soupravami by bylo tak +5 minut do jizdnich dob, bohuzel.
plana je vetsi a ma civilizaci v dochazkove vzdalenosti, tam se to oduvodni snaze.

M M

Posilovat autobusy myslím samozřejmě k žst. Olbramovice.

Georg

to je moc jednoduchy reseni, a hlavne by treba i casem zacalo fungovat…

Vtvt

Takže prozatím nejezdí Spěšný vlak R40 Praha-Kolín-Pardubice.

Patrně než bude dokončeno kutání v nádraží Pardubice.

krteček

Nebylo by lepší se vykašlat na VRT a vybudovat čtyřkolejku Praha – Třebová, upravit na 200 stávající dvoukolejku Třebová – Prosenice no a Prosenice – Ostrava zase čtyřkolejku. Dvě vnitřní na 200 pro dálkovku a vnější na 160 pro regio a náklady s tím že by co 4 – 5 km by byly spojky pro možnost předjíždění. S tím že by jezdili Os Praha – Pardubice po 15ti minutách. Dálkovkovka by mezi Prahou a Pardubicemi nestavěla. MD by vstoupilo do organizace Ex1 a Ex2. V celou by z Prahy odjížděli Ex1, ve čtvrt RegioJet, v půl Ex2, ve třičtvrtě Leo.… Číst vice »

VTT

Povyprávějte, jak protáhnete čtyři koleje skrz Úvaly, Český Brod, Kolín, Pardubice (jejich východní část), Ústí n. O. a jiná místa. A jak to všechno narovnáte na 200.

krteček

Ale to já vím, lehká nadsázka a krmení pro Axela.

ketchup1970

nekrmit šelmy!

Vtvt

Na VRT v ČR nejsou peníze ani v ČR, ani v EU.

Možná, opakuji možná VRT Berlín-Praha-Vídeň zaplatí Němci.

VRT Polsko-Brno viz https://zdopravy.cz/zadrhel-pro-vysokorychlostni-zeleznici-do-polska-nevychazi-jeji-ekonomicka-navratnost-133530/

P.S. Koncesní model na Praha-Ostrava, Praha-Vídeň předpokládám vznikne do pár let, jen co doběhnou některé dotační smlouvy. Koncesním modelem myslím, že v konkrétní časy jezdí jeden koncesovaný dopravce a bez dotací. Předpokládám, že na Praha-Ostrava budou 2 koncesovaní dopravci (jeden Sprintery, druhý bude zastavovat na více místech pro síťový efekt)

Georg

axela je pro st 1 v korycanech skoda.
takovej talent by mel pracovat na ministerstvu!

Jan Hájek

Měl by jezdit polospěšný vlak Praha – Kolín – Čáslav.

Matt

Ano, měla by se dopravní obslužnost přenést do 21. století, zavést nějaké nové, přepravně zajímavější linky, ono jezdit se šukafonem ze Křince/popř. Nymburka do Městce Králové asi není úplně top stav…co takhle zavést linku třeba z mnohem vzdálenější destinace, co by do Městce zajížděla jenom jako její jeden konec?

Daniel Jablonecký

Například?

Matt

To by se ty tratě musely také samozřejmě upravit, tohle je rozvržení z 19. století…nahradit provoz, jako v tomto případě, nějakou autobusovou linkou si myslím není úplně nejlepší řešení, vezměte si – jedete např. z Tachova do Městce Králové – jak pojedete MHD? Nijak, to by vás kleplo. Nebo jste ti šťastnější a přežijete tu hrůzojízdu 5 vlaky zabírající celý den. Naše železniční síť by se měla inovovat, ne zrušit.

Dusanh

Nějakou ještě více fantasmagorickou relaci jste nedokázal vymyslet? Kolik stovek lidí denně jezdí z Tachova do Městce?

Radim

Některé relace nejsou faktasmagorické a stejně to je vlakem totálně zabité. Třeba ze Vsetína do Zlína 😉 To by nejel vlakem ani ten, kdo má IN100 🙂

Kubrt

Stejně absurdní by bylo, kdybych trval na tom, že z Dejvic do Strašnic nepojedu metrem a hrozně se rozčiloval, že tramvají to trvá dlouho.

Jiří Kocurek

No tak udělejme linky Olomouc-Vsetín a Olomouc-Zlín.

Jenže to má háček: Křinec nemá 70.000 obyvatel, aby tam byla poptávka.

Růža

Teď asi nikdo, ale Městec, Dymokury, Křinec je už slušný potenciál na denní dojíždění do Tachova přímým vlakem.

Georg

👍

Daniel Jablonecký

Ano, měla by se inovovat v přepravně významných směrech. Stačilo by mezi všemi krajskými městy + propojení do zahraničí.

adamgolias

chlumec nad cidlinou?

Jiří Kocurek

Nymburk-Jičín by mohla Křincem projíždět a zastavovat tam. Musí se domluvit dva kraje.

Jiří Kocurek

PS: Os Přerov-Břeclav jede přes 3 kraje, takže to jde.

bvovka

A co takhle prodloužení PID Mezno Tábor

Daniel Jablonecký

To je spíš otázka na Jihočechy než na PID. Technicky a ekonomicky to proveditelné je.

Jiří Kocurek

Bude Jihočeský kraj souhlasit se zřízením dojezdové zóny? ZL a JMK se dohodnout dokázaly.

Georg

= vyrazne zvyseni doplatku stredoceskeho kraje za rychliky. na to se vam asi vybodnou…

Georg

takze magor slavik dosahl sveho, o jeden prestup navic na sukafon a az pak rychlik. krasna prace, opravdu…

Jan Neruda

Podívejte se do JŘ. Uvidíte tam, že na R můžete od Tábora přestoupit v olbramovicích

ABC

ještě by se tam dočetl že kdo to čte je vůl

Tomáš

To by museli do Olbramovic jezdit busy. Místo toho si je Slavík a obecně Votice nechali odklonit na Beztahov k votickému nádraží a to jak 550 z Olbramovic, tak 451+556 od Heřmaniček…

Georg

a roztrzeni 532 vedvi taky uzasne – spoje linky objizdejici vesnice nikdy nejedou tak, aby navazaly na vlak…

Georg

ale to je skvele, doposud jsem to z 550 zvladal i bez vyletu do beztahova a svezeni sukafonem.
myslite, ze na tohle je nekdo zvedavy, krome slavika, ktery stejne jezdi autem?