Změny v PID: přejmenování zastávky, více autobusů k nákupnímu centru a přečíslování linek
Autobus v systému Pražské integrované dopravy. Foto: Ropid
Podle Ropidu by názvy konečných zastávek měly odrážet název čtvrti.
Podle Ropidu by názvy konečných zastávek měly odrážet název čtvrti.
Konečně někdo veřejně napsal, že v Újezdě nad Lesy nemáme autobus do centra ne proto, že by jezdil prázdný, jak nám bylo podsouváno, ale proto, že si ho platí nákupní centra.
No to v Brně to máme vyřešený líp vždy první řádek je název sídliště a druhý jméno zastávky
Ne úplně. Např. Mendlovo náměstí nemá čtvrť, Řečkovice zase nemají zastávku. 🙂
Ale jinak souhlas, přijde mi to jako nejlepší řešení.
Ne, není. Mělo by být např. Nádraží Řečkovice, Sídliště Komín. Takhle to jsou názvy jako někde u ČSAD. To samé v Pardubicích. Zastávka Polabiny, Hradecká je prostě špatně. Ideální by to mělo být tak, že první řádek je město, druhý řádek název zastávky obsahující název čtvrti.
To si uvědomili až teď? Plzeňáci něco takového mají už více než 8 let.
https://www.svsmp.cz/archiv/2012/zmena-nazvu-zastavek-mhd-v-plzni.aspx
a depo Hostivař taky přejmenují na depo Strašnice podle KÚ kde se nachází?
„Důvodem je metodika jihočeského organizátora, kde dochází k vyhrazení části číselné řady linek 4xx pro mezikrajské linky“
Jako, že JIKORD chce rozjet IDS v celém kraji nebo jaký jiný důvod to může mít?
Proč PID ustupuje JČ? Nemohli si to naopak upravit oni?
Na druhou stranu, když Ropid vyhradil pro linky z Prahy řadu do čísla 420 a pak dal lince číslo 500, tak to taky nedávalo smysl 🙂
Číslo lince dává vždycky příslušný správní úřad a ten může dělat co chce. Plus je praxe, že se pro cestující zveřejňuje poslední trojčíslí přiděleného čísla.
A co treba: Praha Zlicin (vlak) vs. zast. Sidliste Repy, nebo Hostivice – U hrbitova (vlak) vs. Hostivice, Ve Vilkach (bus). Bude se sjednocovat nazev, kdyz jsou zastavky par desitek metru od sebe?
Zličín se před pár lety skutečně chvíli jmenoval Praha-Řepy (a historicky se to tam jmenovalo všelijak), ale nelíbilo se to Zličínu, protože to nádraží leží na zličínském území.
Ano, to je takový nesmyslný spor. Zličín chce mít své nádraží. Sice není ze strany Zličína pořádně přístupné a musí se přes lávku a přes Řepy nebo bahnitými pěšinkami kolem rybníka Hliník, ale MČ to chce a protože ta stanice leží v katastru Zličín, tak vyhrává. Přitom další zastávky PID s názvem Zličín jsou úplně jinde (Zličín, Sídliště Zličín, Obchodní centrum Zličín, Nový Zličín, Starý Zličín). Tady by se hodilo, aby se žst. jmenovala Praha – Řepy a zastávka tramvají/autobusů Nádraží Řepy, ale to se asi hned tak nepovede.
Já být Ropidem tak za tento naschvál s nádražím Zličín / Řepy přejmenuji stanici metra Zličín a celý přilehlý autobusový terminál za trest na Třebonice. Protěže ona konečná metra na území Zličína vůbec neleží. 🙂
Jenže ve městě je zvyk pojmenovávat hlavně podle místa, které zastávka obsluhuje, než kde katastrálně leží. Metro Zličín obsluhuje Zličín, do Třebonic se od něj ani nedá dostat.
Terminál Zličín slouží především jako přestupní uzel a pak jako taky jako doprava do okolnich nákupních center. Pro dopravu do Zličína jen velmi malé procento.
Název Zličín tedy většinu cestujicich uvádí v omyl, protože si mylně myslí že přestupují a nebo nakupují na Zličíně. Přitom přestup i nákup je v Třebonicích. I všechna okolní nákupní centra totiž mají adresu Praha -Třebonice.
Území Zličína začíná ještě celkem relativně deleko za Plzeňskou ulicí, není to ani na hranici katastru Zličín.
Ano, tyto zvyky známe, Moskevská, Mládežnická, Kosmonautů nebo i nepoliticky Hrdlořezy pro Spojovací, Černý Most pro Lehovec, Podbaba dodnes, „nově“ Bořislavka…