Zprávy

Změny v PID: přejmenování zastávky, více autobusů k nákupnímu centru a přečíslování linek

Autobus v systému Pražské integrované dopravy. Foto: Ropid
Autobus v systému Pražské integrované dopravy. Foto: Ropid
Podle Ropidu by názvy konečných zastávek měly odrážet název čtvrti.

V systému Pražské integrované dopravy dochází od čtvrtka 1. dubna k několika změnám v autobusových linkách. Nejviditelnější nastane v Horních Počernicích, kde dojde k přejmenování zastávky Ratibořská na Sídliště Horní Počernice. Organizátor veřejné dopravy v Praze Ropid na twitteru uvedl, že zvažuje přejmenování i dalších zastávek. „Názvy konečných by dle našeho názoru měly nějakým způsobem obsahovat názvy čtvrtí,“ uvedl Ropid. Upozornil, že není ale o ničem ještě rozhodnuto.

Od čtvrtka bude posílen bude provoz autobusů mezi Depem Hostivař a Poliklinikou Malešice výměnou za mírné omezení provozu mezi Depem Hostivař a Obchodním centrem Štěrboholy.

Jde o změnu na základě požadavku obchodního centra Europark, které financuje provoz autobusových linek ke svému areálu. Z důvodu zlepšení spojení oblasti Malešic se stanicí metra Depo Hostivař budou upraveny autobusové linky 208 a 228. Linka 228 bude v úseku Poliklinika Malešice – Depo Hostivař – OC Štěrboholy posílena a nově časově koordinována s linkami 163 a 208. Naopak provoz linky 208 bude v úseku Depo Hostivař – OC Štěrboholy omezen, nicméně díky nově zavedené koordinaci s linkou 228 budou ve většině období souhrnné intervaly v tomto úseku zachovány.

Intervaly autobusů mezi Poliklinikou Malešice a Depem Hostivař budou v pracovní dny mezi 9:00–13:00 a 19:30–21:30 a o víkendech cca mezi 9:00–21:30 zkráceny ze 60 na 30 minut. Souhrnné intervaly autobusů mezi Depem Hostivař a OC Štěrboholy budou zachovány s výjimkou odpoledního období o víkendech cca mezi 15:00 a 19:00, kdy budou prodlouženy ze 7,5 na 10 minut.

Přípravou na větší změny jízdních řádů na Voticku je také přečíslování autobusových linek na Neveklovsku. Důvodem je metodika jihočeského organizátora, kde dochází k vyhrazení části číselné řady linek 4xx pro mezikrajské linky. Proto dojde k přečíslování vybraných linek PID. Na tyto změny naváže rozsáhlejší úprava linek v oblasti Voticka od 10. 4. 2021 v rámci vyhodnocení integrace této oblasti, která proběhla v srpnu 2020.

Kompletně jsou změny popsány na stránkách PID.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mychal

Konečně někdo veřejně napsal, že v Újezdě nad Lesy nemáme autobus do centra ne proto, že by jezdil prázdný, jak nám bylo podsouváno, ale proto, že si ho platí nákupní centra.

Dartid

No to v Brně to máme vyřešený líp vždy první řádek je název sídliště a druhý jméno zastávky

Kernteriér

Ne úplně. Např. Mendlovo náměstí nemá čtvrť, Řečkovice zase nemají zastávku. 🙂
Ale jinak souhlas, přijde mi to jako nejlepší řešení.

robert

Ne, není. Mělo by být např. Nádraží Řečkovice, Sídliště Komín. Takhle to jsou názvy jako někde u ČSAD. To samé v Pardubicích. Zastávka Polabiny, Hradecká je prostě špatně. Ideální by to mělo být tak, že první řádek je město, druhý řádek název zastávky obsahující název čtvrti.

robert

To si uvědomili až teď? Plzeňáci něco takového mají už více než 8 let.
https://www.svsmp.cz/archiv/2012/zmena-nazvu-zastavek-mhd-v-plzni.aspx

cestujici

a depo Hostivař taky přejmenují na depo Strašnice podle KÚ kde se nachází?

PetrB

„Důvodem je metodika jihočeského organizátora, kde dochází k vyhrazení části číselné řady linek 4xx pro mezikrajské linky“

Jako, že JIKORD chce rozjet IDS v celém kraji nebo jaký jiný důvod to může mít?

mirek

Proč PID ustupuje JČ? Nemohli si to naopak upravit oni?

Na druhou stranu, když Ropid vyhradil pro linky z Prahy řadu do čísla 420 a pak dal lince číslo 500, tak to taky nedávalo smysl 🙂

Radek

Číslo lince dává vždycky příslušný správní úřad a ten může dělat co chce. Plus je praxe, že se pro cestující zveřejňuje poslední trojčíslí přiděleného čísla.

HOCKEY

A co treba: Praha Zlicin (vlak) vs. zast. Sidliste Repy, nebo Hostivice – U hrbitova (vlak) vs. Hostivice, Ve Vilkach (bus). Bude se sjednocovat nazev, kdyz jsou zastavky par desitek metru od sebe?

Kubrt

Zličín se před pár lety skutečně chvíli jmenoval Praha-Řepy (a historicky se to tam jmenovalo všelijak), ale nelíbilo se to Zličínu, protože to nádraží leží na zličínském území.

MartinS.

Ano, to je takový nesmyslný spor. Zličín chce mít své nádraží. Sice není ze strany Zličína pořádně přístupné a musí se přes lávku a přes Řepy nebo bahnitými pěšinkami kolem rybníka Hliník, ale MČ to chce a protože ta stanice leží v katastru Zličín, tak vyhrává. Přitom další zastávky PID s názvem Zličín jsou úplně jinde (Zličín, Sídliště Zličín, Obchodní centrum Zličín, Nový Zličín, Starý Zličín). Tady by se hodilo, aby se žst. jmenovala Praha – Řepy a zastávka tramvají/autobusů Nádraží Řepy, ale to se asi hned tak nepovede.

Petr

Já být Ropidem tak za tento naschvál s nádražím Zličín / Řepy přejmenuji stanici metra Zličín a celý přilehlý autobusový terminál za trest na Třebonice. Protěže ona konečná metra na území Zličína vůbec neleží. 🙂

mirek

Jenže ve městě je zvyk pojmenovávat hlavně podle místa, které zastávka obsluhuje, než kde katastrálně leží. Metro Zličín obsluhuje Zličín, do Třebonic se od něj ani nedá dostat.

Petr

Terminál Zličín slouží především jako přestupní uzel a pak jako taky jako doprava do okolnich nákupních center. Pro dopravu do Zličína jen velmi malé procento.
Název Zličín tedy většinu cestujicich uvádí v omyl, protože si mylně myslí že přestupují a nebo nakupují na Zličíně. Přitom přestup i nákup je v Třebonicích. I všechna okolní nákupní centra totiž mají adresu Praha -Třebonice.
Území Zličína začíná ještě celkem relativně deleko za Plzeňskou ulicí, není to ani na hranici katastru Zličín.

Honza Vrba

Ano, tyto zvyky známe, Moskevská, Mládežnická, Kosmonautů nebo i nepoliticky Hrdlořezy pro Spojovací, Černý Most pro Lehovec, Podbaba dodnes, „nově“ Bořislavka…