Změny v Brně: Konec dlouhé výluky na lince 4, retrovozidla a omezení na jihu města
Tramvaj Škoda ForCity Smart 45T v Brně. Pramen: DPMB
Cestující se tramvajovou linkou 10 dostanou opět až na Stránskou skálu. DPMB dokončil plánovanou opravu trati.
Šalinová záložka jednak může stát na jedné ze tří kolejí na Komenského náměstí, nejen na kusé, když se ze začátku Joštovy stane v podstatě hlavové nádraží, pak může stát záloha ještě na Maliňáku, když se odbočí od Řečkovic na Cejl naproti divadlu (u mini Tesca), no a ještě nedávno stávala přece záloha na smyčce Nové sady, nebo se to už nepoužívá? Nevím.
A na to jate přišel jak?
Ví se, zda bude průjezdná ta křižovatka i pro OA? Tj. ze všech směrů?
Nö, až od června
Je někde nějaký plán výluk na léto? Děsí mě Zderadův most přes Svitavu, zajímalo by mě, kdy ho město opraví.
Tedy nejvyšší čas rozkopat spodní část Údolní, aby se čtyřka mohla zase oříznout 🙂
https://cosedeje.brno.cz/w/chysta-se-rekonstrukce-udolni-mezi-husovou-a-uvozem-mesto-nyni-hleda-zhotovitele
Tahle silnice je ovšem v dost špatném stavu a někdy se to udělat musí. A s Tomovým náměstím to v podstatě nijak nesouvisí, protože stejně skoro nikdo nejezdí 4kou po celé trase, takže je úplně jedno jestli se to dělá zároveň nebo po sobě.
Tady to dokonce půjde i bez kaliforňana 🙂
Zřejmě máte na mysli stálou kusou kolej napojenou na zastávky Komenského nám. uvraťově – https://mapy.cz/s/rafatuveno , jen je otázkou, jestli jedno obratové místo je kapacitně dostatečně, a nebylo by provozně vhodnější za tu stálou úvrať položit přeci jen tu povrchovou kolejovou spojku zvanou californien/kaliforňan a střídat obracení spojů ve stálé kusé koleji a na traťové koleji ZC za kaliforňanem.
Předpokládám, že ta tramvajová záloha, co na kusé koleji stává, se nepřesune (ono ani není moc kam, aby nezavazela a zároveň byla rozumně dostupná) a nezruší, takže spíše kaliforňan, pokud ale nebude potřeba jinde (myslím, že stále máme tuto spojku jen v jednom vyhotovení)
Záloha může stát ob kolej od kusé. Nemá tam čemu překážet….
Na regionální lince 304 bude možné i mimo město nastupovat všemi dveřmi a cestující se tak nebudou muset prokazovat jízdenkou nebo šalinkartou. Tohle bude platit ve všední dny do večera. V noci a o víkendech pak opět jen předními dveřmi kolem řidiče.
Uvidíme, zda se tato novinka rozšíří i na další regionální linky.
Doufám že rozšíří. Je to něco, co opravdu výrazně zrychlí veřejnou dopravu, a to na všech alespoň půměrně vytížených linkách. Že se to tak už dávno neděje je způsobené zřejmě pouze tím, že „se to tak dělalo vždycky“. Jediným nákladem na to může být potřeba najmout nižsí jednotky revizorů.
Což hravě vyváží úspora v nižším počtu vozidel v oběhu, protože po zavedení nástupu všemi dveřmi v českém systému by došlo ke značné optimalizaci jízdních řádů a obří úspoře nákladů. Něco o tom vědí v IDSK, kde jim to dává obrovský ekonomický smysl.
*v celém
Mělo to být na 701/702 jako nějaký „testovací“ provoz, ale dívám se, že je ticho po pěšině, tak se to asi místo toho zkusí na 304…? Jistě někdo znalejší upřesní.
O tom, pokud vím, se zcela v počátečních fázi uvažovalo v okamžiku, kdy se ještě neřešilo zavedení linky 304. Pak se situace změnila. Ještě k lince 304. Taky se zavádí u vybraných spojů zajíždí na objednání do nové zastávky Záhoří v Kuřimi a spoje, které jsou prakticky místní MHD (jedou pouze po Kuřimi).
15Tr a 22Tr na lince 25? Toho by si někdo nemusel vůbec všimnout že se jedná o „retro“ 🙂
Zrušení 71 mi přijde jako blbost, současný systém fungoval dobře.
Navíc dostat se na nádraží Řečkovice je co do spojů rozhodně mnohem těžší než na Semilasso/Řečkovickou smyčku
O přestupních vazbách Kronova-žst.Brno-Řeckovice kdy spoje člověku ujíždí o 1 minutu raději nemluvě
Linka 304 pojede přes smyčku Řečkovice, tak kde je problém?
Takže pojede po trase: žst. Řečky- šmyčka- kolem Ivanovic po černohorské dál do České a Kuřimi?(Nevím)
Ajo, všechno beru zpět, je to rozhodně zlepšení.
(Očekával jsem že 304 povede po trase žst.Řečky-kolem globusu a ivanek dál na českou)
Tak to je paráda, masochisté vystoupí v Řečkovicích z vlaku do Kuřimi a pojedou do Kuřimi čtyřikrát déle šotoautobusem přes Ivanovice. Leč beru, že některé lokality na trase možná budou dostupné o něco rychleji, ovšem asi ne výrazně.
Vystoupit před konečnou je zakázáno? Černohorská např.
Čtyřikrát déle to netrvá ani dnes, a jde o obsluhu nacestných zastávek. Linka 71 jezdí dnesx již z KrPole do Kuřimi, takže kromě zkrácení se nic nemění. Zkuste neplácat nesmysly.
Chápu, že například na 44/84 nebo E56 je to nepříjemné a prakticky to přidá o přestup navíc. Spíš mi přeijde, že kraj resp Kuřim chtěla linku ukončit u šaliny, ale ono není kde, Řečkovice jsou samozřejmě možnost, ale ty obsluhuje přece vlak. Víc smyslu by mi dávalo ukončení třeba v nových Medlánkách, 304 by mohla krájet dllouhý takt 65 aspoň by nejezdila prázdná k Ř-nádraží, ale uvidíme, třeba tam bude jezdit úplně hrozně moc lidí
A třeba pro část lidí mezi nácestnými zastávkami 304 a ventrem Brna bude výhodnější cesta z/do Řečkovic vlakem než TRAM zvanvanou šalina či šmirgl!
Nepochybně a při cestách na Lesnou či do Židenic bude časový profit jednoznačný (pokud tedy spoje na sebe budou navazovat, ne jako dneska, že do Řečkovic přijede vlak 18:39 a autobus linky 65 odjede 18:38 a čekej do 18:58). Potíž je, že téměř nikoho tato verze nenapadne, protože v Brně se přece jezdí šalinó.
Potíž je v tom, že netušíte, kudy jede linka 65.