Změny na slovenské železnici: Nejrychlejší spojení Bratislava – Košice v historii i dvouhodinový takt Žilina – Ostrava
Lokomotiva 350 v čele vlaku IC. Foto: ZSSK
Jeden pár spojů mezi Bratislavou a Prahou končí.
Jeden pár spojů mezi Bratislavou a Prahou končí.
proč začal SC 241/240 zastavovat na Slovensku pomalu v každé větší vsi?
ZSSK tlačí prémiové IC, proloží to novými Ex Tatrany a k tomu tohle?
No. Vlaky SC 241/240 sú na tratiach ŽSR v celom úseku Čadca Gr. – Košice a späť objednávané MDaV SR v spolupráci s MF SR za podmienok ,,vynútených“ od ÚHP. ZSSK to už len ,,odvezie“ a dostane zaplatené za splnenie dopravných výkonov. Ale áno, aby SC stálo v Spišskej Novej Vsi, či Kraľovanoch, je naozaj trošku z cesty. Zvlášť keď v Kraľovanoch od vlaku 241 nemáte vôbec prípoj. Ani v smere na Košice a ani v smere na Trstenú. Pri vlaku 240 máte prípoj iba od Trstenej na Prahu. Ak Ex vlaky nemusia stáť v Piešťanoch, Leopoldove, Novom Meste nad… Číst vice »
díky za obsáhlou odpověď – já bych nechal SC stavět jen Čadca (tam to asi kvůli situaci na hranicích zrušit stejně není možné), Žilina, Poprad, Kysak, Košice
No kdyby bylo navázání na Martin z Žiliny, tak by se možná Vrutky mohli vynechat. Ale Liptovský Mikuláš bych nevynechával.
Jj to je soto pohled. Tento vlak především jede jako přímý vlak pro cestující z Prahy či Pardubic přímo do”Tater”. Takže škrtnout ty zastávky znamená, ze ti nejziskovejsi cestující, jezdící za nejdražší nezlevnene jízdenky pošlete autem= za 2 GVD nepojede, protože tím nikdo jezdit nebude. Když jedu do Tater s lyzema a kufrech vlakem, tak fakt minimum přestupu. A pokud přestupy= jedu autem. A pokud autem, tak od Pardubic na západ dojedu autem rychleji a levněji do Itálie, Rakouska, za stejně ceny a podstatně lepší nabídku. Opravdu toto chcete ?
Prosím Vás, čítajte s porozumením a vyjasnime si fakty. Vlak je objednávaný MDaV SR, kedy musia splniť všetky podmienky ÚHP na MF SR, Plán dopravnej obslužnosti atď. To, čo ,,chcem“ ja, je absolútne irelevantné. Ale dávam Vám týmto vlastne aj odpoveď. Ak si myslíte, že vlak počas celého obdobia GVD 2023, MDaV SR objednáva(pod dohľadom ÚHP a MF SR) s prepáčením pre lyžiarov z Pardubíc, ste hlboko na omyle. Koľko lyžiarov v tom vlaku bude od apríla mája 2023 do septembra októbra 2023? Rečnícka otázka. Úprimne ak sa mám detailne baviť o vlakoch 241/240, tak prvé, čo ma napadne, je… Číst vice »
Nemáte pocit, že až skončí modernizace koridoru na Slovensku v Košicích, tak znovu začnou v Bratislavě, protože už to bude přes 40 let?
Vzhladom na to, ze ministerstvo znizilo prioritu drahych modernizacii a chce prioritizovat lacnejsie a rychlejsie opravy (na uplne zanedbanych inych tratiach), je mozne, ze sa dokoncenia modernizacie az po Kosice ani nedozijeme.
Len nechápem rozbitú nadväznosť medzi Ex Tatran a EC Metropolitan v Bratislave. Sedí len niekoľko spojov kedy ide Tatran aj mimo pravidelný dvojhodinový takt. Nevie niekto či to náhodou nieje len dočasné, kým sa EC dostanú v ČR na svoju bežnú trasu?
Je to mizerne, ale zmenit sa to v blizkej buducnosti nema. Metropolitanom sa bude menit cas len medzi Brnom a Prahou, ale rata sa s tym, ze Tatrany budu za rok alebo dva jazdit v hodinovom takte, tak az vtedy.
Asi je to aj kvoli pravidelnym meskaniam Metropolitanov, na take vlaky sa pripoje robia tazko. Po Trencin pripoj je, z CZ za Zilinu ma zmysel ist cez Ostravu.
Neviem načo by cestujúci od Košíc po Žilinu isiel napríklad do Prahy cez Blavu. A od Ziliny na Metropolitany má prípoj. príchod v xhod 47 min a rano xhod 25min, alebo RJ priamo ZA – Praha.
Kdyby se chtěl dostat do Brna?
Pri nadväznosti na vlaky Žilina Ostrava d 6xx, už väčší zmysel dáva cesta v smere KE-ZA-OVA-Brno
Do Prahy nie, na Moravu to zmysel dáva.
Vzhľadom na to, že od GVD 2024, po prípade až GVD 2025, majú Ex 6xx jazdiť v 1h takte, tak Bratislava hl.st. to kapacitne ,,nedá“ plus OBB už nemá kde ,,parkovať“ railjety a preto na Bratislavu aj cez DNS(po ukončení elektrifikácie DNS – Marchegg Gr.) v budúcnosti začnú jazdiť railjety nielen z Zurichu, ale aj zo Salzburgu. A opäť, Bratislava hl.st. to kapacitne nedá. Takže vďaka medzinárodnej doprave, to 6xx ,,dostali“ v plnej palce a boli komplet o hodinu prekreslené. Čiže nie, nie je to dočasné, je to trvalé
To samé vychází blbě v Púchově (míjení taktu o hodinu a přestup navíc!) , jednoduše řečeno na EC do Prahy přes Břeclav – Brno a ani přes Púchov – Olomouc nejsou od Košic rozumné přípoje, k čemu tedy ty Ex Tatrany mají přípoj?
V zásade je to krok správnym smerom a väčšina veci je super, ale tá 285 je neodpustiteľná. BA-Praha je jednou z najsilnejších liniek a MDV si tam len tak z rozmaru zruší jediný večerný vlak. Takže odteraz môžu ľudia buď tráviť (a platiť) noc navyše, alebo ísť autom…
Argument s nízkou vyťaženosťou je nezmysel. Nebol to najsilnejší vlak na planéte, ale rozhodne nebol vyťažený málo – a kontinuálne to išlo hore. Nezabúdajme že vznikol tesne pred pandémiou, takže na nábeh mal len posledných cca 7 mesiacov. V čase keď padlo rozhodnutie ho zrušiť to bol v princípe úplne nový produkt.
EC 285 bude velmi chybet a nechapu, ze nejede alespon nejake dny. On ten vlak v podstate jede, ale konci a nocuje v Breclavi, byt je to railjet. Zda se, ze je to rozhodnuti zssk a ne cd. Posledni vlak z Prahy do Bratislavy v 17:20 je prilis brzy…
presne bol to výborný vlak, stačilo ísť z Prahy o 19tej…
máte tam „posilový pár“ dvakrát po sobě. poslední dobou to tak vypadá často
Jazykové okénko: správné skloňování je v Ružomberku. (Podobně v Kežmarku). V češtině taky nenapíšete „v Hradeci“ ale v Hradci.
A na trase ostrava – zvolen je Banská Bystrica před zvolenem, ne až za, jak by mohlo vyplývat z článku.
Díky za upozornění.
To je cesky tzv.hnidopišství, lpet takhle na jazykové správnosti:-(
no mňa to tiež vždy zaujímalo, prečo sa v češtine používa skloňovanie „v Ružomberoku“ alebo v „v Pezinoku“, keď máte v česťine podobné mesto a hovorí sa „v Rožmerku“. Tiež sa mi to zdalo nezmyslené, ale českú gramatiku neovládam, tak som si nebol istý :-). U nás pre zmenu Banskobystričania povedia že oni sú „z Bystrici“ a mne sa nožík vo vrecku otvára. Pritom gramaticky správne je z Bystrice. Ale hovoria to skoro všetci, asi miestny dialekt 🙂
V předchozím GVD bylo 16 tratí bez objednané dopravy, v tomto GVD jich je už 20.
165,166,186,187.
Ani na jedné z nich nebyla objednávána pravidelná doprava už roky. Jezdí na nich pouze turistické vlaky během léta, které se dost možná do GVD doplní až při nějaké změně.