Změna u státních postrků. Přes Vysočinu může už i Vectron a Traxx3 společně

Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin VoigtLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin Voigt

Změna usnadní plánování výkonů hlavně ČD Cargo.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Fr.hej.

Teď už jen co napětí v trolejí dovolí.

Martin Toman

To to trvalo!

Leinad

A došlo aspoň k nějaké změně daných kolejových obvodů?

Dušan

Pouze ve stanicích, na trati pouze tam, kde byly zprovozněny nové automatické bloky (Brno-Maloměřice – Brno Královo Pole, Křižanov – Sklené nad Oslavou, Řikonín – Vlkov u Tišnova apod.) – viz níže:
https://www.azd.cz/admin-data/storage/get/1132-
U původních autobloků UAB3-74 zůstaly i původní kolejové obvody.

Leinad

Zůstaly původní, tak co se změnilo, že už nejsou rušeny? Spržel už nákladní diprqvce nasrala na požadovanou míru?

Dušan

Nic se nezměnilo – ty původní KO na starých autoblocích pracují v referenčním stavu, kdy je kolejový obvod volný s obdélníkovým (nikoliv sinusovým) průběhem, a proto SŽ tvrdí (= nejsem si jist, že to má podložené nějakou skutečně odbornou analýzou, bylo kolem toho dost debat ???), že tady k jejich negativnímu ovlivnění dojít nemůže. Naopak na všech sinusoidních se ve stanicích (=signální kmitočet f = 275 Hz, na trati je f=75 Hz) instaloval elektronický fázově citlivý přijímač (EFCP) – viz níže: http://starmon.cz/portfolio-items/efcp/ , nebo se instaloval KO typu KOA-1 na nových autoblocích – viz níže: https://www.azd.cz/admin-data/storage/get/1161- Oba typy – jak… Číst vice »

Tomáš Záruba

To je fakt úplně strašlivý tohle zkoušení jednotlivých kombinací (a ideálně extra pro různé tratě) zvlášť. Šílená, naprosto absurdní záležitost. A to celé kvůli starým KO v pár konkrétních lokalitách?

Vlastně nevím co je horší: Pokud ano, tak proč se proboha rychle nevymění (třeba i za PoN) i kdyby to z dlouhodobého výhledu na nějakou pozdější modernizaci byly „utopené náklady“ (jak asi velké, že). A pokud ne, tak to je naprostá beznaděj ve vztahu k celé síti.

noerf

A představte si, že by místo Vectrona, který bude mít poruchu nasadil Regiojet na postrky provizorně jeden Traxx. To by byla katastrofa, kdyby strkal nákladní vlak s hnací lomototivou MS2 nebo MS3.
A bohužel toto šílené zkoušení a papírování omezuje rozvoj železnice.

Jiří Kocurek

Nezjednodušovat, zavést schvalování v každém státě také pro auta a letadla. A v každém státě vymyslet vlastní konektor pro nabíjení elektromobilů.

Karl vB.

U elektroaut je to třeba zástrčka-zásuvka, u lokomotiv zase sběrač-trolej…
https://interchargers.com/wp-content/uploads/2020/10/EV-Charging-Connector-Types.jpg

K.S.

Pfff elektromobily. Telefony! Každý stát a výrobce povinně vlastní konektor! Nezáměnný s jiným! 😀

Air Traveller

Letadla se v každém státě schvalují separátně…

Jen některé tuto pravomoc delegují na nějakou vyšší jednotku, protože samy bud nechteji a nebo nemaji zdroje k tomu, aby si certifikaci zajistovaly samy.

u aut je to totéž.

Karl vB.

Popisovaná situace je pouze České (Slovenské) špecifíkum, nebo je takový Kocourkov k vidění i jinde v Evropě?
Trochu mi to připomíná nedávno popisovanou situaci s tramvajemi (pro mně naprostá novinka), kdy tramvaje z Brna, Ostravy a Košic nejsou (ohledně napájení) kompatibilní s ostatní provozy.

Karel

S obrácenou polaritou (mínus v trakčním vedení jezdí tato města od začátku el.provozu. a nejsou vzájemně propojená.

Karl vB.

To nepopírám.
Může to mít vliv pouze v případě nedostatku peněz některého DP na nová vozidla a zájmu řešit to pořízením disponibilních ojetin odjinud.

SaulGoodman

Nejsem odborník, ale myslím, že taková Francie se svým kultem byrokracie a protekcionismem nejen na železnici, na tom bude přinejmenším obdobně.

Peter

Proto je železnice ve Francii úplně na jiné planetě než ta naše.

Václav

Jenom ta dálková a to proto, že byli první s TGV a dokázali si prolobovat své standardy i jinde.

Vtvt

Tak ono se sluší doplnit, že ve Francii je o polovinu méně hustší síť železničních tratí než v ČR = měřeno dle počtu obyvatel.

A taky fakt, že průměrná výše poplatku za použití kolejí pasažérským vlakem ve Francii byla 15x vyšší než v ČR. V ČR totiž naprostá většina tržeb SŽDC je z dotací od státu, nikoliv z poplatků za použití kolejí.

K.S.

A to má jaký vliv na byrokratický blbákov?

vtvt

Reagoval jsem na tezi předřečníka Peter, cituji: „Proto je železnice ve Francii úplně na jiné planetě než ta naše.“

MildaIV

Podíl železnice na nákladní dopravě je ve Francii velmi špatný a za posledních 30 let dost klesnul.

vjkm

Ve Francii dotáhli rušení lokálek dost daleko, aby měli na udržení provozu hlavních tratí. Teď začínají mít problém s technickým stavem i těch hlavních tratí, zejména 1,5 kV, neboť jsou už velice opotřebované. TGV zatím drží.

K.S.

Mohl bych se zeptat co je to PoN?

Jinak, třeba by to rychlilo kdyby zase někdo uzemnil trolej do návěstidla 😉

Tomáš Záruba

Počítač náprav. Jinak zrovna v Kutné Hoře se nabízí daleko kreativnější opatření, než pouhý zkrat TV do ZZ. 😀

K.S.

Díky.

Jakože zavést DC offset?

Dušan

No, hlavně že finanční náklady na zajištění zkušebních jízd a provedení analýzy kompatibility činily v celkové částce 5 691 309 Kč bez DPH. A to není částka konečná, není v tom totiž započítán ten TRAXX MS3. A to se Horste vyplatí:-))

Marty

SŽ objevilo aneriku

Georg

a k tomu tento zasadni zlom prisel sest tydnu pred koncem vyluky.

qěcy

Který výluky?

Karl vB.

Však ona se zas někde nějaká další najde, tak už budou vědět, že to mají otestovat předem.

Flinta19

Zavedení postrků nemá s výlukou na I. koridoru nic společného. Cílem zavedení postrků bylo zvýšení atraktivity tratě přes Vysočinu pro nákladní dopravce, aby byla využívána její plná kapacita a zároveň eliminovány vyšší provozní náklady způsobené sklonovou náročností této tratě.

Hulson

Postrky přes Vysočinu jsou jen a právě kvůli výluce na Bezpráví a nutnosti jezdit přes Vysočinu. S touto výlukou skončí i postrky na Vysočině.

Libor

kvůli výluce ano, ale ta kvůli které postrky jezdí určitě za 6 týdnů nekončí.

Granja

Nebylo to náhodou zřízeno také kvůli tomu, aby se odlehčila trať na 1. t. k. nezávisle na výlukách tam, když přes Vysočinu je volná kapacita?

Martin.dilli

O ano, ta je tak atraktivní, hlavně mezi Čáslavi a Havlíčkovým Brodem, tak atraktivní rychlost a 270° otočení se u Golčáku, úplná horská dráha, dále Řikonínské stoupání z Tišnova, kdy někteří odporníci z regia strkají tak dobře, že tam jedu dvacet km/hod, úplné Švýcarsko, už jen přidat výletní vůz

Jiří Kocurek

20 km/h? Tak to není Švýcarsko, ale Techachappi. Kde teda je 25 promile…

Tomáš Záruba

Na jejich obranu nutno dodat, že moderní mašiny jsou sice super hi-tech s kotoučema, klimatizací, digitálním čímkoliv apod. stejně jako spoustou kN ke chlubení se v brožurkách, ale jak začne trochu pršet, zlaté staročešky… Tak jestli to spíš než „odporníkama“ není ročním obdobím.

Tonda Sehnal

Proto si nedokážu technicky dovodit, jak chce Siemens z 90t, 4-osé loko dostat 350kN 😃
Brožura, marketing… 🤷

Václav

Hlavním důvodem byla výluka. Bez ní by žádný postrky nebyly.

Lukáš Chytil

Tak tady je výhra, že tam díky té výluce ty moderní mašiny vůbec můžou.

Václav

Problém nebyl v tom, že tam ty moderní mašiny předtím vůbec nemohli, ale že nemohli být dvě různé v jedné soupravě.