Změna u státních postrků. Přes Vysočinu může už i Vectron a Traxx3 společně
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin Voigt
Změna usnadní plánování výkonů hlavně ČD Cargo.
Změna usnadní plánování výkonů hlavně ČD Cargo.
Teď už jen co napětí v trolejí dovolí.
To to trvalo!
A došlo aspoň k nějaké změně daných kolejových obvodů?
Pouze ve stanicích, na trati pouze tam, kde byly zprovozněny nové automatické bloky (Brno-Maloměřice – Brno Královo Pole, Křižanov – Sklené nad Oslavou, Řikonín – Vlkov u Tišnova apod.) – viz níže:
https://www.azd.cz/admin-data/storage/get/1132-
U původních autobloků UAB3-74 zůstaly i původní kolejové obvody.
Zůstaly původní, tak co se změnilo, že už nejsou rušeny? Spržel už nákladní diprqvce nasrala na požadovanou míru?
Nic se nezměnilo – ty původní KO na starých autoblocích pracují v referenčním stavu, kdy je kolejový obvod volný s obdélníkovým (nikoliv sinusovým) průběhem, a proto SŽ tvrdí (= nejsem si jist, že to má podložené nějakou skutečně odbornou analýzou, bylo kolem toho dost debat ???), že tady k jejich negativnímu ovlivnění dojít nemůže. Naopak na všech sinusoidních se ve stanicích (=signální kmitočet f = 275 Hz, na trati je f=75 Hz) instaloval elektronický fázově citlivý přijímač (EFCP) – viz níže: http://starmon.cz/portfolio-items/efcp/ , nebo se instaloval KO typu KOA-1 na nových autoblocích – viz níže: https://www.azd.cz/admin-data/storage/get/1161- Oba typy – jak… Číst vice »
To je fakt úplně strašlivý tohle zkoušení jednotlivých kombinací (a ideálně extra pro různé tratě) zvlášť. Šílená, naprosto absurdní záležitost. A to celé kvůli starým KO v pár konkrétních lokalitách?
Vlastně nevím co je horší: Pokud ano, tak proč se proboha rychle nevymění (třeba i za PoN) i kdyby to z dlouhodobého výhledu na nějakou pozdější modernizaci byly „utopené náklady“ (jak asi velké, že). A pokud ne, tak to je naprostá beznaděj ve vztahu k celé síti.
A představte si, že by místo Vectrona, který bude mít poruchu nasadil Regiojet na postrky provizorně jeden Traxx. To by byla katastrofa, kdyby strkal nákladní vlak s hnací lomototivou MS2 nebo MS3.
A bohužel toto šílené zkoušení a papírování omezuje rozvoj železnice.
Nezjednodušovat, zavést schvalování v každém státě také pro auta a letadla. A v každém státě vymyslet vlastní konektor pro nabíjení elektromobilů.
U elektroaut je to třeba zástrčka-zásuvka, u lokomotiv zase sběrač-trolej…
https://interchargers.com/wp-content/uploads/2020/10/EV-Charging-Connector-Types.jpg
Pfff elektromobily. Telefony! Každý stát a výrobce povinně vlastní konektor! Nezáměnný s jiným! 😀
Letadla se v každém státě schvalují separátně…
Jen některé tuto pravomoc delegují na nějakou vyšší jednotku, protože samy bud nechteji a nebo nemaji zdroje k tomu, aby si certifikaci zajistovaly samy.
u aut je to totéž.
Popisovaná situace je pouze České (Slovenské) špecifíkum, nebo je takový Kocourkov k vidění i jinde v Evropě?
Trochu mi to připomíná nedávno popisovanou situaci s tramvajemi (pro mně naprostá novinka), kdy tramvaje z Brna, Ostravy a Košic nejsou (ohledně napájení) kompatibilní s ostatní provozy.
S obrácenou polaritou (mínus v trakčním vedení jezdí tato města od začátku el.provozu. a nejsou vzájemně propojená.
To nepopírám.
Může to mít vliv pouze v případě nedostatku peněz některého DP na nová vozidla a zájmu řešit to pořízením disponibilních ojetin odjinud.
Nejsem odborník, ale myslím, že taková Francie se svým kultem byrokracie a protekcionismem nejen na železnici, na tom bude přinejmenším obdobně.
Proto je železnice ve Francii úplně na jiné planetě než ta naše.
Jenom ta dálková a to proto, že byli první s TGV a dokázali si prolobovat své standardy i jinde.
Tak ono se sluší doplnit, že ve Francii je o polovinu méně hustší síť železničních tratí než v ČR = měřeno dle počtu obyvatel.
A taky fakt, že průměrná výše poplatku za použití kolejí pasažérským vlakem ve Francii byla 15x vyšší než v ČR. V ČR totiž naprostá většina tržeb SŽDC je z dotací od státu, nikoliv z poplatků za použití kolejí.
A to má jaký vliv na byrokratický blbákov?
Reagoval jsem na tezi předřečníka Peter, cituji: „Proto je železnice ve Francii úplně na jiné planetě než ta naše.“
Podíl železnice na nákladní dopravě je ve Francii velmi špatný a za posledních 30 let dost klesnul.
Ve Francii dotáhli rušení lokálek dost daleko, aby měli na udržení provozu hlavních tratí. Teď začínají mít problém s technickým stavem i těch hlavních tratí, zejména 1,5 kV, neboť jsou už velice opotřebované. TGV zatím drží.
Mohl bych se zeptat co je to PoN?
Jinak, třeba by to rychlilo kdyby zase někdo uzemnil trolej do návěstidla 😉
Počítač náprav. Jinak zrovna v Kutné Hoře se nabízí daleko kreativnější opatření, než pouhý zkrat TV do ZZ. 😀
Díky.
Jakože zavést DC offset?
No, hlavně že finanční náklady na zajištění zkušebních jízd a provedení analýzy kompatibility činily v celkové částce 5 691 309 Kč bez DPH. A to není částka konečná, není v tom totiž započítán ten TRAXX MS3. A to se Horste vyplatí:-))
SŽ objevilo aneriku
a k tomu tento zasadni zlom prisel sest tydnu pred koncem vyluky.
Který výluky?
Však ona se zas někde nějaká další najde, tak už budou vědět, že to mají otestovat předem.
Zavedení postrků nemá s výlukou na I. koridoru nic společného. Cílem zavedení postrků bylo zvýšení atraktivity tratě přes Vysočinu pro nákladní dopravce, aby byla využívána její plná kapacita a zároveň eliminovány vyšší provozní náklady způsobené sklonovou náročností této tratě.
Postrky přes Vysočinu jsou jen a právě kvůli výluce na Bezpráví a nutnosti jezdit přes Vysočinu. S touto výlukou skončí i postrky na Vysočině.
kvůli výluce ano, ale ta kvůli které postrky jezdí určitě za 6 týdnů nekončí.
Nebylo to náhodou zřízeno také kvůli tomu, aby se odlehčila trať na 1. t. k. nezávisle na výlukách tam, když přes Vysočinu je volná kapacita?
O ano, ta je tak atraktivní, hlavně mezi Čáslavi a Havlíčkovým Brodem, tak atraktivní rychlost a 270° otočení se u Golčáku, úplná horská dráha, dále Řikonínské stoupání z Tišnova, kdy někteří odporníci z regia strkají tak dobře, že tam jedu dvacet km/hod, úplné Švýcarsko, už jen přidat výletní vůz
20 km/h? Tak to není Švýcarsko, ale Techachappi. Kde teda je 25 promile…
Na jejich obranu nutno dodat, že moderní mašiny jsou sice super hi-tech s kotoučema, klimatizací, digitálním čímkoliv apod. stejně jako spoustou kN ke chlubení se v brožurkách, ale jak začne trochu pršet, zlaté staročešky… Tak jestli to spíš než „odporníkama“ není ročním obdobím.
Proto si nedokážu technicky dovodit, jak chce Siemens z 90t, 4-osé loko dostat 350kN 😃
Brožura, marketing… 🤷
Hlavním důvodem byla výluka. Bez ní by žádný postrky nebyly.
Tak tady je výhra, že tam díky té výluce ty moderní mašiny vůbec můžou.
Problém nebyl v tom, že tam ty moderní mašiny předtím vůbec nemohli, ale že nemohli být dvě různé v jedné soupravě.