Změna plánu. SŽ protáhne trolej kolem Lipna až k hranici národního parku

Trať České Budějovice - Volary zároveň dostane zabezpečovací systém ETCS Regional.
Správa železnic přehodnotila plán na elektrizaci tratě od Českých Budějovic přes Český Krumlov na Šumavu. Zatímco původně počítala s elektrizací 28 kilometrů z Boršova nad Vltavou do Kájova, aktualizované plány počítají s výrazně delší trolejí.
Končit by měla až v Nové Peci na konci vzdutí Lipna, kde je rovněž hranice Národního parku Šumava. Celkem tak půjde o elektrizaci 67 kilometrů dlouhého úseku Boršov nad Vltavou – Nová Pec. K zadrátování krátkého úseku z Budějovic do Boršova dojde v rámci modernizace budějovického uzlu.
Podle mluvčího SŽ Dušana Gavendy bude delší elektrizovaný úsek provozně výhodnější a bude lépe odpovídat požadavkům Jihočeského kraje.
„Trakční vedení bude po stanici Nová Pec (včetně této stanice) a bude napájeno z nové trafostanice Domoradice. V úseku z Nové Pece do Volar se počítá s provozem bateriových jednotek BEMU a výstavbou trakční dobíjecí stanice Volary. Ta bude sloužit do budoucna i pro úseky Volary – Prachatice a Volary – Vimperk,“ doplnil Gavenda. Na území národního parku se stavba trakčního vedení nechystá.
Správa železnic aktuálně finalizuje záměr projektu, který chce do konce roku předložit ke schválení centrální komisi ministerstva dopravy. „Při schválení záměru projektu na začátku příštího roku předpokládáme přistoupit k vlastní realizaci stavby v roce 2029,“ dodal mluvčí. Původně SŽ uváděla (pro kratší verzi elektrizace) léta výstavby 2027 až 2028.
Součástí přípravy je i prověření mostů a propustků na provoz vozidel s vyšší traťovou třídou zatížení. Trať České Budějovice – Volary zároveň dostane zabezpečovací systém ETCS Regional.