Změna plánu. SŽ protáhne trolej kolem Lipna až k hranici národního parku

Nádraží Nová Pec na trati 194 z Českých Budějovic do Černého Kříže. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží Nová Pec na trati 194 z Českých Budějovic do Černého Kříže. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Trať České Budějovice - Volary zároveň dostane zabezpečovací systém ETCS Regional.

Odebírat
Upozornit na
guest
105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marťas

Na téhle trati zrovna BEMU nevidím jako moc vhodné z důvodu extrémní letní frekvence cyklistů… Mezi dvěma jednotkami jezdí speciální cyklovozy jen na kola a personálem, který je pro urychlení nakládá/vykládá… Do BEMU se to nenacpe ani omylem a o speciálních vozech na kola pro tyto jednotky nevím…

Petr Šimral

Speciální vůz na kola pro BEMU potřebuje pouze spřáhla od BEMU a průchozí elektrické vedení. To není žádná kosmická věda 🙂

Marťas

Kosmická věda to není… Ale nadlidský úkol uvést to u nás do provozu to být může

stan

Ano, pro klausovce jsou až na prvním místě peníze.

M.M

Využívá se ta vlečka v Nové Peci, ta do té pily? Diky

L.P.

Ne, tedy alespoň letos v létě, kdy jsem v Nové Peci byl naposledy, se nevyužívala. Byla zase kompletně zarostlá.

fous55

A proč by se měla využívat? Ta pila už tam dávno není. Ani ten nádherný obrovský portálový jeřáb ještě asi z meziválečného období, který pár let po plyšáku sfoukla vichřice. Ta vlečka je ve stavu, že už by na ní nejspíš nevjel ani hodně velký dobrodruh.

L.P.

Ale houby, vlečka krátce ožila zhruba před třemi lety a využila ji několikrát firma City Rail pro nakládku dříví. Vlečka byla samozřejmě zbavena flóry, která se na ní rozmohla, byly vyčištěny přejezdy, namazány výhybky a samozřejmě byly vyřešeny patřičné legislativní záležitosti.

Josef Pešek

Ne

L.P.

Další případ naprosto nesmyslného utrácení peněz 🤮🤮🤮.

ArF

SŽ by měla především peníze investovat do koridorů a VRT. Namísto toho chtějí zadrátovat kdejakou lokálku. Radši kupovar BEMU a nedrátovat každou díru…

Náhodný Kolemjdoucí

VRT nová vláda nechce a na BEMU nebudou peníze, takže co zbývá? pár tunelů na koridorech v různém stádiu přípravy?

Josef Pešek

S Motoristy ve vládě jedině DMU, nejlépe 30 let staré jako teď. Na vozbu vzduchu to stačí. Železnice je přece ekologická až na půdu.

N.N.

Vláda asi sotva objedná osobní vlaky v Jihočeském kraji. Není to v jejich kompetencích, ale s tím ansáblem… nelze vyloučit nekopetentní zásahy do cizích kompetencí.

Leinad

Mikromanagement má Bureš rád.
DMU na řepku a zaleknout dopravce který netankuje u JSD.

Josef Pešek

A BEMU zaplatí kdo? Kraj, který prodělává na svém letišti ranec nebo dopravce, který pak bude jezdit za 280 Kč/km? Nebo to proplatí Brusel? Dárečky od státu na BEMU už se rozdaly A další od nové vlády nebudou. Dokáže někdo pochopit, proč na této trati jezdí 30 let starý diskont? Že by prachy?

Martin V

VRT je nepochybně zajímavý projekt. Ale potřebujeme jej ? Naši občané, až zjistí cenu jízdenky v českém rychovlaku raději pojedou klasickým vlakem, busem či autem. Myšleno ve vnitrostátní přepravě. Spoje se budou využívat spíše zahraničními občany v mezinárodní přepravě. V současné době z hlediska zadlužení našeho státu a výše dosahovaného HDP je stavba nad rámec finančních možností země. Výstavba VRT je stavba na dluh byť s významnou podporou zdrojú EU. SŽ přece do koridorů investuje ( v poslední době ETCS a investice do GSM-R ) a trať 194 nelze rozhodně považovat za „díru“.

zyx

Investice do železnice je buď masivní navýšení kapacity koridorů a dalších páteřních tratí, to není jen ETCS. A GSM-R považuji za samozřejmost, když vysílačky byla tragédie. A/anebo investice do VRT, protože ta odebere část zátěže a uvolní koridory. Jinak se dostaneme, že budeme žít na dluh – těžce podfinancovanou železniční síť. Historický dluh na infrastruktuře se teď daří dohánět v silniční síti, ale v železnici máš to čeká také. A to jsou investice do kolejí, řízení a zabezpečení, ne ty vyhozené prostředky do nádražních budov. To by si měli platit samosprávy.

Leinad

Musí být úplně všude drážní GSM-R? Co takhle na lokálkách využívat roaming skrze komerční GSM?

Petr Šimral

To mocní na železnici neradi slyší…

Petr Šimral

Jenže zde nejde o „normální“ investiční peníze, ale o peníze z emisních povolenek, které musí jít na snížení emisí…

A BEMU má omezený dojezd, takže občas je potřeba ten kus měděného drátu někam pověsit 🙂

J.K.

A na polozadrátované trati pojede drahá BEMU jednotka 50, super…

Leinad

Kde by vzala 50? Jako že by na tom rychlostním cimbuří s minimem 20 jel strojvedoucí tak, aby neusnul?

Leinad

No (B)EMU by na to měla

Michal_80

2029 se elektrifikace stejně odloží, protože v tu dobu bude existovat projekt na novou spojku do ČK od trati na Linz s plánovaným zahájením 2039, takže „to už nebude mít cenu“. Co na tom, že za dalších 10 let zruší/odloží i tu spojku.

Josef Pešek

Akorát mi není jasné, proč se ausgerechnet prosazuje zrovna tato trať k drátifikaci a ne tratě na Liberecku například.

Petr Šimral

Protože mají ve své blízkosti napájecí stanice a kousky trolejí.
V Liberci a okolí nemají prostě „vůbec, ale vůbec nic“.

Happy

Kdyby blbost nadnášela, tak na MD a SŽ uletí střecha kamsi k Marsu .. Takže zaplatíme dráty a ještě k tomu připlatíme za BEMU a napájecí bod ve Volarech. Bravo. Bravo…

Tomáš Záruba

To druhé třeba ani ne, vyčkal bych. 😉

libor

nebude ani jedno 😉 nevěřte tomu, jen se budou stále posouvat termíny, až to nakonec bude odřeknuto. prostě dráha 😉

xyz

„Odpovídající požadavkům Jihočeského kraje“ – jsem zvědav, jestli nejpozději v té chvíli dojde konečně k zavedení pásmového provozu na t-194 tak, aby vlaky na Šumavu nezastavovaly mezi ČB a ČK skoro nikde, zato by byla zavedena druhá, obslužná vrstva ČB – ČK/Kájov.

fous55

Zjevně o místních poměrech víte kulové. Úsek ČB-ČK na současné trati není a ani po elektrifikaci nebude konkurenceschopný vůči autobusu. Druhou vrstvu tam nikdo neuživí, byla by čistým vyhazováním peněz. Řešením je rychlá spojka na 160 km/h ke 4. koridoru, která by zajistila spojení ČK-ČB do 15 minut a tím i zásadní zrychlení spojení z ČB na Šumavu. Současná trať přes Křemži by zůstala spíše jako turistická na prázdniny a víkendy, kdy návštěvníci Kleti, Dívčího Kamene a Zlaté Koruny dokážou vlaky zaplnit.

xyz

O místních poměrech vím dost natolik, že je neskutečný opruz při cestě na Šumavu zastavovat každých pár km.

Mmch. ta druhá vrstva už tam pár let je – myšlena druhá dvojice spojů ve 2h periodě – jen je všudezastavující namísto zrychlené.

Tzn. vhodnou kombinací by mohl být 2h takt pásmových Sp/Os ČB – (skoro) bez zastavení ČK – dále zastávkově Šumava + k tomu základní 2h takt ČB – ČK/Kájov, jen ve špičce posílený na 1h.

fous55

Můžete poradit stavitelům jízdních řádů, jak tam vykřižovat opravdový hodinový tak! Ti neumětelové ho tam nedokázali naplánovat. Je to cca 75 minut a 45 minut. A o kolik si myslíte, že by vypuštění zastávek mezi ČB a ČK zkrátilo cestovní dobu např. ČB – Černý Kříž? Rozdíl mezi Jižním expresem a couráky dělá 8 minut. Takže místo 2.10 h. by to bylo 2.02 h.! To by bylo super zrychlení. To už by žádný opruz fakt nebyl!

xyz
xyz

… a co se týče poloh, tak pokud teda v S:00 h v ČB zrychlenky na Šumavu, zato v L:00 h couráky do ČK, tak pak je to jasné:

– v cca S:24/L:36 h křižování Sp x Os v žst. Křemže
– v cca S:39/L:21 h křižování Os x posilový Os v žst. Boršov nad Vltavou
– v L:00 h křižování posilových Os v žst. Zlatá Koruna

To vše samozřejmě za předpokladu toho, že při té elektrizaci by nebyla vybudována žádná nová výhybna, která by celkově rozšířila možnosti pro ideální řešení.

xyz

** Hm, tak jsem si to nakreslil a… ten základní takt by vyšel hodně dobře, ale ty vložené spoje by příslušná křižování nestíhaly. Jedině při zrychlení tratě (což bych teda při souběžné elektrizaci považoval za samozřejmost, no realita může být jiná) nebo vybudování jedné nové výhybny buď mezi Boršovem a Mříčí (žst. Křemže) nebo mezi Mříčí (žst. Křemže) a Zlatou Korunou.

Ondřej Wagner

Zajímalo by mne, zda se počítá také s elektrizaci tratě Cicenice – Volary, zvláště když se předpokládá spojka, která by umožnila jízdu do Vodnan z Českých Budějovic přímo bez uvrate. Pokud ano, tak by potom mohly jet přímé elektrické vlaky České Budějovice – Vodnany – Prachatice – Volary a na ně by navazoval bateriový vlak Volary – Nové Údolí – Nová Pec.

libor

a hlavně to vyjednat a natáhnout do německa…

Ferda Vomáčka

Jakože by se opět jezdilo do Passau?

Josef Pešek

Až do Pasova s teleportem do Waldkirchenu.

fous55

Do Německa to můžete natáhnout nanejvýš na kraj Haidmühle, protože dál z toho Němci udělali cyklostezku, rozprodali některé pozemky (hlavně Neureichenau je neprůchodné, protože v trase stojí nové rodinné domy) a odpálili dva tunely.

noerf

Nějak nechápu, proč se tedy neudělá trakce až do Nového Údolí a do Volar, cca 30 km navíc. A v trase budou jezdit elektrické vlaky a nemusí se řešit BEMU včetně dobíječky ve Volarech.
Teoreticky by pak vlaky z Nového Údolí přes přes Prachatice do Číčenic mohli jezdit BEMU s dobitím v Číčenicích pod trakcí, podobně jako na trase Volary – Strakonice. Druhá otázka je, zda-li je na těchto trasách dostatek cestujících, aby tam jezdila větší jednotka než stávají DMU65 a nedošlo k nahrazení autobusem.

Pavouk

V těchto místech trať vede po území Národního parku Šumava a zásah do porostu v zájmu elektrifikace by nebyl slučitelný s ochranou tohoto území. Příroda zde naštěstí dostává přednost.

XYZzMotola

Jakože pár sloupů je horší než funící diesel?

Flinta19

Jako, že BEMU není funící diesel.

Bartoloměj

Ne není

Pavouk

To by opravdu nebylo jen pár sloupů, to by byly i desítky stromů. Ten zásah by byl hodně razantní, leckdy i v první zóně parku.

BND 30

Strom vyšší 5 metrů nemá blízko železniční trati co dělat. Park nepark.

N.N.

Běžte vysvětlit do Švýcarska, že to dělají špatně.
Ne, tímhle přítupem – dám brutální ránu – nic nevyjednáte.

Béďa Havránek

V parku má strom přednost před železnicí.

xyz

Srov. s dávným projektem Šumavských elektrických drah, který počítal nejen s elektrizací, ale i výstavbou nových úseků/přeložek. 🙂

fous55

Jo, to byl fakt genitální projekt. Pro pokračování od současné trati na Lipně by byl třeba hned na začátku cca 2 km dlouhý tunel (tedy nějaká ta miliarda) a pak nějakých 30 km klikatice podél břehů nádrže až do Černé. A to vše, aby to uspokojilo poptávku, kterou dnes zvládá v sezóně 6 a mimo sezónu 4 páry autobusů. Takovou efektivnost investice fakt pohledat!

xyz

Ta poptávka je měřitelná i dle aut, které tam v sezoně projedou.

(O. K., bylo by to i tak sporné, ale je nesmysl to počítat podle autobusů.)

N.N.

Projekt, nebo zbožné šotopřání?

libor

přesně příroda do popředí a koleje na území NP vytrhat! 😀

Pavouk

Nic takového nikdo nechce. Ale neexistuje žádný důvod, proč by zájem turistů měl převýšit zájem ochrany přírody.

Petr

Si říkám že ještě že elektrifikaci země udělali za krále klacka, protože na Šumavě by podle této úvahy do dneška svítili petrolejkama, protože i solary by podobní nepovolili, jako ohyzdný prvek.

Pavouk

Díky vyhnání Němců ze Sudet a díky komoušům došlo k tomu, že na Šumavě je mimořádně zachovalá velmi cenná příroda, kterou najdete málokde.
Není žádný důvod upřednostnit zde zájmy turistického průmyslu. Úplně stačí, že turisté a developeři zničili třeba Kvildu, Modravu, Borovku, Dobrou a podobná místa.

hbf

A jak škodí sloupy a dráty přírodě?

Béďa Havránek

Narušení krajiného rázu, zásah do života ptáků, stavební práce pro jejich vybudování…

Pavouk

Hodně.

Béďa Havránek

Nehledě ně zasah do vzhledu krajiny, ve které sloupy a vedení nemají co dělat.

suri

Před pár dny tu vyšel článek k prostým elektrizacím, jehož hlavním poselstvím bylo, že SŽ drží schválený harmonogram. A hle, najednou odklad o dva roky. Informace o držení schváleného harmonogramu tedy může být formálně pravdivá, jen je třeba počítat s tím, že onen schválený harmonogram si SŽ mění jak trhací kalendář a jeho informační hodnota se limitně blíží k nule.

Tomáš Záruba

Za mě asi maximum možného při aktuálních náladách, i když jednoho dne by to mělo být protaženo až do N. Údolí. Asi vyžaduje už TNS Volary. Akorát teda ty baterky a dobíjení Volary… blbost. Časem bude třeba dořešit elektriku na „pohyb po Šumavě“, ale zatím stačí přestupy na motoráky.
Na rozdíl od scénáře „Kájov“ je nicméně Nová Pec dostačující pro „příjezd na Šumavu“. V sezoně by bylo fajn sem protáhnout půlku Ex 7.

Milan M Mikulovsky

A já si myslím, že kopcovitý Národní přírodní park je přesně oblast, kde nemaj tratě hyzdit troleje nebezpečné pro ptactvo v letu, a hodí se tam bateriová vozidla s rekuperací, díky níž se kromě jízdy na trolej v navazujících úsecích, dobije baterka i brzděním při jízdě klesáním.

Riperi

V šumavských hvozdech trochu zavane a nepojede se. Když vidím tu titl. fotku a stromořadí kolem koleje . . .

Kubrt

Na stránkách České společnosti ornitologické se řeší různé nástrahy na ptáky, ale o trakčním vedení tam není ani slovo. Představa, že letící pták nabourá do troleje, je mimo, to by bourali pořád do všeho.

Happy

Přesně. Tahle země je prošpikovaná vedeními zvn, vvn, vn a nn a DC vedeními tramvají a trolejbusů a žádné mrtvé ptáky nevidím narozdíl od velkých prosklených ploch. Mnohde v Alpách v chráněných oblastech jsou je železnice s trakčním vedením… Tohle je opět jen něčí vzdor…

Milan M Mikulovsky

https://aopk.gov.cz/ – „“Metodický pokyn byl zpracován za účelem ochrany ptáků před nárazy do vodičů a zemnicích lan elektrického vedení vysokého, velmi vysokého, a zvláště vysokého napětí, výjimečně i nízkého napětí. …… „“

Milan M Mikulovsky

https://aopk.gov.cz/ – „“Jedním z negativních vlivů elektrického vedení je zraňování a usmrcování ptáků na nevhodných konstrukcích vedení vysokého napětí v důsledku úrazu elektrickým proudem. K tomuto typu úrazu dochází propojením vodiče a konstrukce vedení nebo propojením dvou vodičů tělem ptáka. …. „““

hbf

Takže problém je nevhodná konstrukce, nikoliv konstrukce jako taková.

Béďa Havránek

V prvních zónách NP jsou všechny takové konstrukce nevhodné.

hbf

To by měl někdo vyřídit do Švýcarska, mají Alpy protkané elektrifikovanými tratěmi skrz naskrz a zřejmě vůbec netuší, jakou dělají chybu ….

Béďa Havránek

Srovnáváte nesrovnatelné. Alpy jsou Alpy a Šumava je Šumava. O přírodě obého nejspíš víte úplnou Zuzanu. Například Mrtvý luh nemá široko daleko žádnou obdobu a rozhodně ne v Česku, takže tam se žádné sloupy stavět nebudou, stejně jako se nebude dělat FISová sjezdovka ze Studniční hory, přestože na podobných místech v Alpách sjezdovky jsou.

Milan M Mikulovsky

Labutě narazily v Praze do tramvajových trolejí, jedna uhynula – https://www.novinky.cz/clanek/krimi-labute-narazily-v-praze-do-tramvajovych-troleji-jedna-uhynula-40342920

fous55

Podívejte se na mapu a na vrstevnice. Mezi Novou Pecí (730 m), Černým Křížem (740 m), Volary (758 m) a Novým Údolím (800 m) je to placka placatá. Rekuperace brzděním při jízdě klesáním je v těchto úsecích jen Váš vlhký sen.

Tomáš Záruba

Trolej tratě nehyzdí, nýbrž zdobí! A taky odhlučňuje…

Měnírenskej

TNS Volary by byla jistě fajn, jen ji není kam připojit. V oblasti jsou jen linky 22 kV na hraně se zatížením.
Všimněte si, ze většina spojů jede ČB – Nové Údolí. To zustane v BEMU. Ve Volarech se spíš nocuje. Takže je BEMU od ČB potřeba přes noc dobijet.

Měnírenskej

Primárním úkolem bylo zajistit provoz BEMU ČB-Volary/N.Udolí. Při původním zadání TV jen do Kájova by BEMU do N.Udoli musely mít baterku na více jak 120 km. Takhle bohate vystaci s baterkou na 80 km.

Tomáš Záruba

Jenže to je samozřejmě naprosto špatné zadání. BEMU by téměř nikde neměly být cílovým stavem!

Tomáš Záruba

Otázka je, jestli připojení na 110 kV je až takové dogma, když se tu bavíme o nižších jednotkách MW (a předpokládám SFC). Ale OK. Pak je tedy další možnost: 2×25 kV s dosahem cca 80 km jednostranně. Pak by to krásně vycházelo skrz Volary: Strakonice proti Domoradicím.

Měnírenskej

Reagoval jsem na TNS Volary. Dogma 110kV neni, proto jsem psal, ze vykon neni ani na 22kV 😉
Jinak:
2×25 kV by vycházelo jednostranněz Domoradic, problem je záloha. Nebo by vycházelo 1x25kV oboustranně Domoradice proti Prachaticim/Vimperku (kde už by snad vykon mohl být s ohledem na blizkost 110kV).
Nebojte, neni všem dnům konec 😀
Po kouskach vystaveli Paříž!

Měnírenskej

Jo a pak je samozřejmě problém ty dráty přes NP, no 😉

Tomáš Záruba

Spíš si myslím, že se NP nikdo neptal. Z pohledu ochrany přírody bych to naopak viděl tak, že trolej by se měla nařídit jako podmínka zachování železnice. 😀

Tomáš Záruba

No já myslel 2×25 Strakonice – Domoradice (včetně drátů na 197 nebo 198) jako cílový stav. To by pak (zvlášť při těch malých odběrech) fungovalo snad i komplet jednostranně (21 kV při výlukách by zrovna tady problém asi nebyl), je to 140 km… Nebo se pletu? Uznávám, že trojčlenka nemusí vyřešit vždycky všechno, ale přece jen orientačně při čtvrtinových ztrátách na 1 km to oproti 1×25 kV odpovídá běžné vzdálenosti TNS – SpS – TNS cca 35+35 km, což tak nějak sedí na realitu např. na Vysočině. Jestli ten dodatečný vodič a pár traf navíc bude ve výsledku levnější než… Číst vice »

fous55

Zjistěte si, kolik utáhne jedna linka 22 kV. Rozjezd jedné jednotky (natož pak dvou současně) při napájení stanice z 22 kV by znamenal takový pokles napětí ve Volarech a širém okolí, že by podpěťové ochrany vyhodily všechno, co je má: plynové kotle, soláry, výrobní stroje, atd.

Měnírenskej

Nebojte, linka 22 kV utáhne leccos, klidně rozjezd ctyr jednotek ;). Tedy pokud neni moc „dlouhá“ nebo jinak „slabá“. V praxi se používá parametr zkratoveho výkonu. Když je malý, třeba 50MVA po vesnickach, tak je to skutečně jak píšete, nepoužitelné pro TNS (ale pro TDS treba ano). Když jste někde kolem 100MVA a víc, tak z toho třeba nějakých 5MVA a vic napájet můžete úplně v klidu.

fous55

Nejbližší rozvodny 110 kV jsou ve Vimperku a u nádraží Husinec, z každé do Volar přes 20 km vedení. A zatížení linek už teď na hraně. Tam EON nikomu napáječku nepřipojí.

Tomáš Záruba

A na co je potom připojená půlka stejnosměrných měníren…?

Noscortas

Jasně proč taky ne, zničme si technologií poslední zbytky zachovalé přírody jako někde v Číně.

Tomáš Záruba

Tak hlavně že tam všude kolem nevadí ta auta. 🙂

fous55

Jaká auta? Silnička mezi Novou Pecí a Stožcem je pod zákazem vjezdu, takže tam může jen pár místních, lesáci a ochranáři. A z Černého Kříže do Volar nevede ani žádná cesta, natož silnice.

N.N.

Někteří holt mají jakoukoliv cestu jako rudý hadr.

Tomáš Záruba

Zato z Volar na Strážný máte jedničku a v kuloárech ŘSD se uvažuje o dálnici. Mezi Volary a Horní Planou je provoz v létě jak na Václaváku a to vůbec nemluvím o železnicí zcela nepolíbené oblasti kolem Modravy, ovšem auta bez omezení… Celá Šumava je zapráskaná auty a vy budete protestovat proti tomu, aby dráha byla elektrická, neuvěřitelný.

bakiy

Takže vyhrálo to nejhorší a nejdražší řešení. Proč se to nezadrátuje až do Volar (vč. Údolí)? Takhle se budou kupovat drahé bateriiové jednotky a když si někdo vzpomene a znovuzavede rychlík, tak stejně pojede už z ČB v dieselu, protože přepřahat ho nikdo v Nové Peci nebude. A aby nedovezl cyklisty až do Údolí, to vůbec nemusí jezdit!
Takže alespoň to ETSC, když už, a napáječka v Domoradicích, kde je “zázemí”, a ne v Kájově…

Libor

Pojede rychlík Praha – Nová Pec 😉

Měnírenskej

Spíš Praha – Horní Planá. A proč ne? Pro navoz turistů asi lepší, než aby koncil v Kyjově?

Měnírenskej

Promiňte…končil v Kájově.

Ondřej Wagner

Kdysi o sezóně jezdily rychlíky Praha – Nová Pec, není důvod, aby skončily expresy už v Horní Plané. Nicméně ta elektrizace asi povede k tomu, že více expresu, které dosud končí z Prahy v Českých Budějovicích skončí v Českem Krumlově nebo až v Nové Peci.

Tomáš Záruba

Nevím proč ten smajlík, to by samozřejmě bylo naprosto logické (sezónní) prodloužení té části Ex 7, co nejede (ani výhledově nepojede) do Lince.

Milan M Mikulovsky

Rychlíky na takové tratě jednou budou tahat duální mašiny, takže žádné jejich přepřahy na konci/začátku trakčního vedení nebudou třeba.

Ondřej Wagner

Myslím, že i kdyby byly duální mašiny, tak nikdy nepovedou expresy z Prahy až do Nového údolí, nebude tam tolik cestujících. Ke všemu je vhodné, aby v úseku Nová Pec – Nové Údolí – Volary vlaky zastavovali ve všech zastávkách. A konečně duálních mašin nebude tolik potřeba, protože většina tratí, na které se přeprahaji vlaky kvůli neelektrizovanemu úseku trasy rychlíku, se časem elektrizuje. A nakonec si myslím, že ve vnitrostátní dopravě budou časem jezdit po elektrizovanych tratích elektrické jednotky, ne vlaky s elektrickou lokomotivou.

Libor

A co projekt ŠED? Nic? 😄

Ferda Vomáčka

To je daaaaaavno mrtvá věc. Nebo jinak – byla mrtvá hned. To nikdo nezaplatí.