Změna plánů: Na celé dálnici D6 až do Varů by mělo být možné jezdit 130 km/h

D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČRD6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR

Na dálnici D6 až do Karlových Varů by mělo být možné jezdit 130 kilometrů za hodinu. Ministerstvo dopravy přehodnotí několik

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mindrej Zebis

Brzdeni verejne prospesnejch staveb ekologickejma fanatikama a obstrukcema majitelu pozemku je potreba ucinit pritrz. Zaloby proti stavbe jen proti milionovejm kaucim, ktery pri prohrany pri propadnou a pozemky nekompromisne vyvlastnovat!

Asd

Co tak pořádně připravit proobjektovou dokumentaci tak, aby ji žádný soud nemohl smést ze stolu? To bych asi chtěl po ŘSD moc.

VRT

Otázka je, jestli to dneska vůbec jde. Na druhou stranu, pokud se v projektové dokumentaci vyskytují chyby typu špatně napsaný název obce, nebo špatná parcelní čísla, copy paste, tak se nelze divit, že pak vyhrávají NIMBYsté.

Xaver

Jo, to za tu ušetřenou miliardu opravdu stojí… To, že se vyhazují mnohem větší částky za v podstatě nesmysly, to je vedlejší….

Anonym

A vlak nebude mít co žrát.

AAA

stejně tam žádnej stejnou trasou nevede

hedonism.bot

Teoreticky ano, paralelne vede trat pres Kladno, Rakovnik a Beecov, prakticky tragedie, trat podle lokalkoveho zakona s nekolikahodinovou jizdni dobou…

Jiří Kocurek

Teoreticky můžete jet vlakem ze Slavonic do Waidhofenu nebo z Velkých Karlovic do Makova. Rychlejší je to pěšky.

hedonism.bot

Slibem nezarmoutis, je sice otazka, zda by opravdu stacil 2-pruh s obcasnym stoupacim 3-pruhem, ale podle me se kapacita zacne rychle plnit – na D5 navazujici A6 a hlavne pak od Norimberka A3 byva dost zapraskana, takze do takoveho pruhu Kassel-Ruhrgebiet-Holandsko a pristavy muze predstavovat nase D6 zajimavou alternativu, jen na Nemecke strane aktualne neni zajem a hlavne politicka sila prodlouzit k hranici A70 pres Fichtelgebirge a ekologicka sdruzeni v oblasti… nechme se prekvapit…

Sauber StraBe

Do Holandska se ma jezditpo kolejich a ne po asfaltu

hedonism.bot

Stokrat ano, ale dokud nebude dostatecna kapacita na cele trase (a Cesko neni jediny vinik), tak muzete zapomenout na nejake dodrzovani terminu… a za to se dneska opravdu plati.

František

A proto se stavějí další silnice, aby bylo na kolejích dost kapacity…

Dalibor

proc jezdit do Holanska?

Ulafme

Proč tady opakujete ty ANOistické lži?
EIA je už jasně týden daná pro kategorii D25,5, tak jaké „přehodnocování plánů“?
Ten StBák tady zase jen dělá kampaň na něčem, co už je dávno rozhodnuto. Jako byla Air Arabia, T-Moblie a pod.
Ale že mu to „sežere“ i tento sever, místo toho, aby mu dal tu nehoráznou lež „sežrat“, tak to jsem opravdu nečekal…

Ulafme

Žíly mi to nerve, ale má nějaký mínusář chuť napsat, co z toho, co jsem napsal, není pravda…?

2701

Neni o tom davno rozhodnuto. Je to takova zapeklitost. MD reklo 21,5, ale EIA prosla tento tyden na 25. Takze to chce jen zmenu toho rozhodnuti MD. A tu dneska Andrej Kremlikovi verejne doporucil. Proste, mily Watsone.

Ulafme

Jasně, ty úvahy o R21,5 tady myslím začaly za éry Bárty.
Všechny informační letáky ŘSD už ale dávno zmiňují kategorii D25,5.
Takže fakt, že na tom začne MD dopravy dělat zítra, protože „řekl Babiš“ a „Kremlík odkýval“, je prostě obyčejná lež. Už se na tom dělá…

2701

Letaky zminuji to, pisu. EIA se podarilo protlacit na 25/100. Aby se mohlo pokracovat DSP a vykupy v tehle sirce, je potreba jen zmenit to rozhodnuti. Coz Andrej MD de facto prikazal. Vcera. Hledate spiknuti, kde neni. Ted je potreba pohnout s aktualizaci DUR, ktera je na 21/100, tak, aby to odpovidalo prave te EIA, aktualizovat geometricke plany na vetsi sirku a zacit vykupovat.

Mindrej Zebis

Jsme na serveru o doprave a ne na demonstraci Milionu chvilek nebo volebnim meetingu TOP09.

Ivan

Za mne rozhodně plus, přesně tak to je.

Jiří Kocurek

Typické politické plácání si jater.

Vladimír Bílý

Na Vary je to od Bošova luxusní státovka – rovná, široká, mimo střed obcí a současné intenzitě dopravy dostačující. Co by za to jinde dali, kdyby tohle měli! Stát bohužel nestaví dálnice tam, kde je to nejvíce potřeba, ale tam kde to jde snadno a bez potíží…

AAA

jo, od Bošova možná. Od Strašecího do Bošova bohužel nikoli.

Vladimír Bílý

V tomto úseku ale potřebu dálnice zřejmě nikdo nerozporuje…

AAA

A v Bošově nějaká významná část dopravy končí? Tak buď stačí taková státovka po celé trase nebo je dálnice potřeba všude. A mimochodem ona zase tak luxusní není. Byť relativně rovná, ale samej kopec, pár nepřehledných horizontů a míst k předjíždění taky tolik není. Stačí chytit za Bochovem kamión a vláček čtyř váhavých za ním a s velkou pravděpodobností za ním pojedete až do Varů.

Mindrej Zebis

Luxusni statovky jsou to nejnbezpecnejsi. Svadej k prekracovani limitu a nebezpecnymu predjizdeni i nezkuseny ridice a mrtvejch je tam proto vic, nez na klikatejch okreskach.

Josef Sandr

Ale tyto problémy nemůžeme řešit stavbou dálnice, to bychom je podle této logiky museli mít všude. Dálnice nehodám nezabrání, tam se taky dají udělat pořádné masakry. Lepší je posílat neukázněné řidiče poslat k lékařům, psychologům, psychiatrům, příp. do vězení či odebrat jim řidičské oprávnění.

Tomáš Říha

Chápu to tedy správně, že nakonec úsek Karlovy Vary – Olšová Vrata bude tunel? Původně to mělo být myslím na 80km/h? V tom zbytku úseku do Bošova chápu, že změna ze 110 km/h na 130 km/h jsou náklady navíc jen 1 miliarda, ale s tímto tunelem by to bylo asi o jiných nákladech…

Tomáš

žádný tunel v tomto úseku není rozhodně teď v plánu. Možná ve velmi vzdálené budoucnosti jako nějaký obchvat KV.

Komu jámu

Cela D6 je tunel. Financni

VRT

Hoši samozřejmě kecaj. Bude-li D6 hotová, tak s výjimkou „obchvatu KV“. To je totiž dost vyšší dívčí.

Josef Sandr

D6 z Krupé do K.Varů opravdu není potřeba, jsou důležitější investice jak do silnic, tak do železnic. A přes hraniční přechod Pomezí jezdí 5000 vozidel denně, což znamená, že i stávající silnice je využita ze čtvrtiny. Stupeň obsazení je tedy 0,25 (25%).

VRT

Všimněte si toho rozdílu. Když jde o silnice, tak se staví maximalisticky. Co na tom, že tam je intenzita jako na kdejaké dvojce kolem Prahy. Když jde o železnici, to nám prostě dvě koleje a optimalizace s rychlostí až 90 km/h musí stačit. Zvláštní.

Josef Sandr

To by mě taky zajímalo, ale odpovědi od nějaké kompetentní osoby se jaksi nedočkáme.

Pavel

Odpovědí je přece Agenta 21 (anebo také 2000) – tak se o ni zajímejte, kde vznikla, jak vznikla, proč vznikla, co řeší a co hlavně vyřeší.. chce to se vzdělávat se, hledat, pátrat – tady nic nezjistíte, jen se tady dobře kydá – toť vše …

...

Jojo, D0 (tehdy R1) ůseky 512, 513 a 514 se určitě postavily maximalisticky. To bude určitě ten důvod, proč jsou tam neustále nějaké problémy. A ty úseky, co nejsou (například 511), ty se staví úplně nejmaximalističtěji, že?

VRT

Jako že se opravila 150 let stará silnice v původní stopě, nechal průjezd každou vesnicí, rozšíření tak 20 cm, kolem se narvaly betonové zátarasy a 500 km zábradlí? To by tak přibližně příměrem odpovídalo.

Jiří Kocurek

Tož to si nejel po 1∕23 a ani po 1∕43, protože to co popisuješ, tam platí doslova.

Jiří Kocurek

dvě koleje a optimalizace s rychlostí až 90 km/h musí stačit
To je která? Na Budějovice? Do Plzně? Pravobřežka? Jo už asi vím… Brno − Blansko, stavěno cca 25 let dozadu.

Neonym

Jediná správná varianta. Šetření u takové stavby nedává vůbec žádný smysl. Např. jestli někdy bude pokračovat D4 za Příbram, tak tam ta 110 bude působit pěkně pitomě (hlavně, že je 130 u Prahy kolem autobusových zastávek a nájezdů bez připojováků).

...

On není důvod, proč by se 130 nemohlo jezdit i na rovných úsecích R21.5/100, tedy kromě alibismu úřednictva.

Přemek

Ehm, moje Š 100 jede sotva těch 110 km/h a při vyšší se asi rozpadne. Někdo jako já navrhl pro celou D6 110 km/h. Váš Přemek, 30.9.1984, právě si čtoucí státní plán rozvoje dopravy v ČSSR.

Sinep Anigav

Jasně, sto třicet, o tom žádná…. Jen maličkost – „Bošov“ je to francouzskou výslovností, v češtině je to normálně „Bochov“ (kdo jste četli Černé barony, v Bochově seděl vojín Macek když vybílil Jordán) 😉

Jan Šindelář

On je na trase Bochov i Bošov, a tady se skutečně myslí Bošov.

Sinep Anigav

Moje omluva, beru zpět, máte pravdu, je maličký – ale je tam…

Přemek

Jako vy inverzně 🙂

Vít

Máte skvělé přezdívky 😂

Nechci zbytečný beton

V nejslabším úseku je dnes provoz cca 9 tisíc, kapacita 4 pruhu je 35 tisíc a víc… stačilo by několik obchvatů a pár stoupacích pruhů. Za zlomek ceny. Výborně pane premiére tady utrácíte za projekty a la „Řebíček“…. a není se co divit, když tam na MD sušíte od Řebíčka plus minus stejný lid.

J.K.

Jenže zadání není vylepšit Varákům cestu do Prahy, ale mít navíc alternativní dálnici z Bavorska do Čech, aby z D5 nebylo časem hrdlo jak D1.

MildaIV

Možná se budete divit, ale na západ od ČR není jenom Bavorsko.

Tomáš Záruba

A Němce ukecá k prodloužení A70 do Schirndingu (popř. také skrze Spessart) kdo?

Tomáš Záruba

Nehledě na to, že pro tento účel by taky stačilo mít D13 a D7. Zatímco D6 vede jen do Prahy, D13 by pak vedla současně směr Ústí a malou oklikou Praha. Když si představím, co by si asi tak vyslechl někdo, kdo by navrhoval novou trať (klidně „jen konvenční“) jižně od Doupovských hor…

J.K.

R13 se plánuje, výjezd z obchvatu Ostrova má jako hlavní směr Chomutov ve 4-pruhu, nicméně vzhledem k terénu v údolí Ohře to bude jeden velký most, náklady tudíž mnohonásobné, proti rovině spodem. K Bochovu se pak přeloží silnice od Plzně (I/20) , těch změn bude více.

VRT

Ta sudetská dálnice, co byla v plánech už za toho šíleného rakušáka s knírkem by samozřejmě byla daleko užitečnější než D6. Ona by třeba i D38 byla užitečnější.

J.K.

Nevím jestli to bylo toho rakušáka nebo Bati, ale u Chebu se dnešní D6 začala stavět, a část polovičního dálničního profilu na Schirding po ní dokonce vede.:-) Viz třeba mapy na Kontaminaci pod obcí Komorní dvůr.

VRT

Na ja, Autobahn Eger – Reichenberg – Görlitz.

Jiří Kocurek

Tím pádem je jasné, že to nebyl Baťa. Ten plánoval dálnicu do Zakarpatské Rusi, nikoliv do Srbské Lužice

Martin V.

Přesně, já si dokonce myslím, že další dálnice (třeba zmíněné D13, D38, D12) by se nemusely stavět (ani projektovat) souvisle. Stačily by úseky s nejvyšší intenzitou, zato v plnohodnotném čtyřpruhu s odstavným a s odbočovacími a připojovacími pruhy dostatečné délky. Na „hanácké dálnici“ se to pracně dodělávalo snad dvacet let. A třeba začátek D7 z Prahy kolem letiště na Slaný je hrubě nevyhovující právě chybějícími odbočovacími/připojovacími pruhy. Přitom dál kolem Postoloprt je to už O.K. protože intenzita je tam mnohem nižší než v příměstské oblasti.

Asd

Když už bude dalnice do Varů tak se Němci rozhoupou. Zatím mají více než dost času.

AAA

to by ovšem s každou opravou nesměly přibývat nové plně čáry a zákazy předjíždění….

LKB

Nechci zbytečný beton: Vaši tezi můžete vysvětlit těm lidem, které toto pondělí sešrotoval kamion na I/55, protože tam nebyla D55, protože tam přece nebyl takový provoz.

Dálnice D6 stejně jako D35 jsou potřeba určitě proto, aby byly vytvořeny záložní trasy a aby byly zabezpečeny stávající klíčové směry dopravy. D6 je navíc nejkratší možný směr např. do Bruselu nebo Paříže…

Sauber StraBe

V useku KV – Nové Straseci nejzbytecnejsi dalnice vsech dob!!!!

beedat

Tak toto tvrzení je dost nesmysl. Nejzbytečnější jsou souběžné dálnice na Moravě, toto bude po dokončení vcelku frekventovaná dálnice.

Jirka

Hustší dalniční síť pomáhá rozdělit dopravu do více cest a nevznikne tak špunt jako třeba na D1, kde se něco rozseká a objízdná trasa pro tranzit neexistuje.

Jiří Kocurek

Souběžná dálnice na Moravě má být ten 6pruh Lipník − Hranice? Jo, mám tam rekord, po staré za 40 minut. Je to asi 10 km. Asi tak ucpané to tam bylo.

SaulGoodman

Jedině správně, úspora na poměry těchto staveb „směšné“ miliardy je vysokou daní za zakonzervování nižší kapacity na další desetiletí.

Ulafme

Až na to, že je to celé lež…