Změna plánů: Na celé dálnici D6 až do Varů by mělo být možné jezdit 130 km/h
D6, ilustrační foto. Autor: Ministerstvo dopravy ČR
Na dálnici D6 až do Karlových Varů by mělo být možné jezdit 130 kilometrů za hodinu. Ministerstvo dopravy přehodnotí několik
Brzdeni verejne prospesnejch staveb ekologickejma fanatikama a obstrukcema majitelu pozemku je potreba ucinit pritrz. Zaloby proti stavbe jen proti milionovejm kaucim, ktery pri prohrany pri propadnou a pozemky nekompromisne vyvlastnovat!
Co tak pořádně připravit proobjektovou dokumentaci tak, aby ji žádný soud nemohl smést ze stolu? To bych asi chtěl po ŘSD moc.
Otázka je, jestli to dneska vůbec jde. Na druhou stranu, pokud se v projektové dokumentaci vyskytují chyby typu špatně napsaný název obce, nebo špatná parcelní čísla, copy paste, tak se nelze divit, že pak vyhrávají NIMBYsté.
Jo, to za tu ušetřenou miliardu opravdu stojí… To, že se vyhazují mnohem větší částky za v podstatě nesmysly, to je vedlejší….
A vlak nebude mít co žrát.
stejně tam žádnej stejnou trasou nevede
Teoreticky ano, paralelne vede trat pres Kladno, Rakovnik a Beecov, prakticky tragedie, trat podle lokalkoveho zakona s nekolikahodinovou jizdni dobou…
Teoreticky můžete jet vlakem ze Slavonic do Waidhofenu nebo z Velkých Karlovic do Makova. Rychlejší je to pěšky.
Slibem nezarmoutis, je sice otazka, zda by opravdu stacil 2-pruh s obcasnym stoupacim 3-pruhem, ale podle me se kapacita zacne rychle plnit – na D5 navazujici A6 a hlavne pak od Norimberka A3 byva dost zapraskana, takze do takoveho pruhu Kassel-Ruhrgebiet-Holandsko a pristavy muze predstavovat nase D6 zajimavou alternativu, jen na Nemecke strane aktualne neni zajem a hlavne politicka sila prodlouzit k hranici A70 pres Fichtelgebirge a ekologicka sdruzeni v oblasti… nechme se prekvapit…
Do Holandska se ma jezditpo kolejich a ne po asfaltu
Stokrat ano, ale dokud nebude dostatecna kapacita na cele trase (a Cesko neni jediny vinik), tak muzete zapomenout na nejake dodrzovani terminu… a za to se dneska opravdu plati.
A proto se stavějí další silnice, aby bylo na kolejích dost kapacity…
proc jezdit do Holanska?
Proč tady opakujete ty ANOistické lži?
EIA je už jasně týden daná pro kategorii D25,5, tak jaké „přehodnocování plánů“?
Ten StBák tady zase jen dělá kampaň na něčem, co už je dávno rozhodnuto. Jako byla Air Arabia, T-Moblie a pod.
Ale že mu to „sežere“ i tento sever, místo toho, aby mu dal tu nehoráznou lež „sežrat“, tak to jsem opravdu nečekal…
Žíly mi to nerve, ale má nějaký mínusář chuť napsat, co z toho, co jsem napsal, není pravda…?
Neni o tom davno rozhodnuto. Je to takova zapeklitost. MD reklo 21,5, ale EIA prosla tento tyden na 25. Takze to chce jen zmenu toho rozhodnuti MD. A tu dneska Andrej Kremlikovi verejne doporucil. Proste, mily Watsone.
Jasně, ty úvahy o R21,5 tady myslím začaly za éry Bárty.
Všechny informační letáky ŘSD už ale dávno zmiňují kategorii D25,5.
Takže fakt, že na tom začne MD dopravy dělat zítra, protože „řekl Babiš“ a „Kremlík odkýval“, je prostě obyčejná lež. Už se na tom dělá…
Letaky zminuji to, pisu. EIA se podarilo protlacit na 25/100. Aby se mohlo pokracovat DSP a vykupy v tehle sirce, je potreba jen zmenit to rozhodnuti. Coz Andrej MD de facto prikazal. Vcera. Hledate spiknuti, kde neni. Ted je potreba pohnout s aktualizaci DUR, ktera je na 21/100, tak, aby to odpovidalo prave te EIA, aktualizovat geometricke plany na vetsi sirku a zacit vykupovat.
Jsme na serveru o doprave a ne na demonstraci Milionu chvilek nebo volebnim meetingu TOP09.
Za mne rozhodně plus, přesně tak to je.
Typické politické plácání si jater.
Na Vary je to od Bošova luxusní státovka – rovná, široká, mimo střed obcí a současné intenzitě dopravy dostačující. Co by za to jinde dali, kdyby tohle měli! Stát bohužel nestaví dálnice tam, kde je to nejvíce potřeba, ale tam kde to jde snadno a bez potíží…
jo, od Bošova možná. Od Strašecího do Bošova bohužel nikoli.
V tomto úseku ale potřebu dálnice zřejmě nikdo nerozporuje…
A v Bošově nějaká významná část dopravy končí? Tak buď stačí taková státovka po celé trase nebo je dálnice potřeba všude. A mimochodem ona zase tak luxusní není. Byť relativně rovná, ale samej kopec, pár nepřehledných horizontů a míst k předjíždění taky tolik není. Stačí chytit za Bochovem kamión a vláček čtyř váhavých za ním a s velkou pravděpodobností za ním pojedete až do Varů.
Luxusni statovky jsou to nejnbezpecnejsi. Svadej k prekracovani limitu a nebezpecnymu predjizdeni i nezkuseny ridice a mrtvejch je tam proto vic, nez na klikatejch okreskach.
Ale tyto problémy nemůžeme řešit stavbou dálnice, to bychom je podle této logiky museli mít všude. Dálnice nehodám nezabrání, tam se taky dají udělat pořádné masakry. Lepší je posílat neukázněné řidiče poslat k lékařům, psychologům, psychiatrům, příp. do vězení či odebrat jim řidičské oprávnění.
Chápu to tedy správně, že nakonec úsek Karlovy Vary – Olšová Vrata bude tunel? Původně to mělo být myslím na 80km/h? V tom zbytku úseku do Bošova chápu, že změna ze 110 km/h na 130 km/h jsou náklady navíc jen 1 miliarda, ale s tímto tunelem by to bylo asi o jiných nákladech…
žádný tunel v tomto úseku není rozhodně teď v plánu. Možná ve velmi vzdálené budoucnosti jako nějaký obchvat KV.
Cela D6 je tunel. Financni
Hoši samozřejmě kecaj. Bude-li D6 hotová, tak s výjimkou „obchvatu KV“. To je totiž dost vyšší dívčí.
D6 z Krupé do K.Varů opravdu není potřeba, jsou důležitější investice jak do silnic, tak do železnic. A přes hraniční přechod Pomezí jezdí 5000 vozidel denně, což znamená, že i stávající silnice je využita ze čtvrtiny. Stupeň obsazení je tedy 0,25 (25%).
Všimněte si toho rozdílu. Když jde o silnice, tak se staví maximalisticky. Co na tom, že tam je intenzita jako na kdejaké dvojce kolem Prahy. Když jde o železnici, to nám prostě dvě koleje a optimalizace s rychlostí až 90 km/h musí stačit. Zvláštní.
To by mě taky zajímalo, ale odpovědi od nějaké kompetentní osoby se jaksi nedočkáme.
Odpovědí je přece Agenta 21 (anebo také 2000) – tak se o ni zajímejte, kde vznikla, jak vznikla, proč vznikla, co řeší a co hlavně vyřeší.. chce to se vzdělávat se, hledat, pátrat – tady nic nezjistíte, jen se tady dobře kydá – toť vše …
Jojo, D0 (tehdy R1) ůseky 512, 513 a 514 se určitě postavily maximalisticky. To bude určitě ten důvod, proč jsou tam neustále nějaké problémy. A ty úseky, co nejsou (například 511), ty se staví úplně nejmaximalističtěji, že?
Jako že se opravila 150 let stará silnice v původní stopě, nechal průjezd každou vesnicí, rozšíření tak 20 cm, kolem se narvaly betonové zátarasy a 500 km zábradlí? To by tak přibližně příměrem odpovídalo.
Tož to si nejel po 1∕23 a ani po 1∕43, protože to co popisuješ, tam platí doslova.
dvě koleje a optimalizace s rychlostí až 90 km/h musí stačit
To je která? Na Budějovice? Do Plzně? Pravobřežka? Jo už asi vím… Brno − Blansko, stavěno cca 25 let dozadu.
Jediná správná varianta. Šetření u takové stavby nedává vůbec žádný smysl. Např. jestli někdy bude pokračovat D4 za Příbram, tak tam ta 110 bude působit pěkně pitomě (hlavně, že je 130 u Prahy kolem autobusových zastávek a nájezdů bez připojováků).
On není důvod, proč by se 130 nemohlo jezdit i na rovných úsecích R21.5/100, tedy kromě alibismu úřednictva.
Ehm, moje Š 100 jede sotva těch 110 km/h a při vyšší se asi rozpadne. Někdo jako já navrhl pro celou D6 110 km/h. Váš Přemek, 30.9.1984, právě si čtoucí státní plán rozvoje dopravy v ČSSR.
Jasně, sto třicet, o tom žádná…. Jen maličkost – „Bošov“ je to francouzskou výslovností, v češtině je to normálně „Bochov“ (kdo jste četli Černé barony, v Bochově seděl vojín Macek když vybílil Jordán) 😉
On je na trase Bochov i Bošov, a tady se skutečně myslí Bošov.
Moje omluva, beru zpět, máte pravdu, je maličký – ale je tam…
Jako vy inverzně 🙂
Máte skvělé přezdívky 😂
V nejslabším úseku je dnes provoz cca 9 tisíc, kapacita 4 pruhu je 35 tisíc a víc… stačilo by několik obchvatů a pár stoupacích pruhů. Za zlomek ceny. Výborně pane premiére tady utrácíte za projekty a la „Řebíček“…. a není se co divit, když tam na MD sušíte od Řebíčka plus minus stejný lid.
Jenže zadání není vylepšit Varákům cestu do Prahy, ale mít navíc alternativní dálnici z Bavorska do Čech, aby z D5 nebylo časem hrdlo jak D1.
Možná se budete divit, ale na západ od ČR není jenom Bavorsko.
A Němce ukecá k prodloužení A70 do Schirndingu (popř. také skrze Spessart) kdo?
Nehledě na to, že pro tento účel by taky stačilo mít D13 a D7. Zatímco D6 vede jen do Prahy, D13 by pak vedla současně směr Ústí a malou oklikou Praha. Když si představím, co by si asi tak vyslechl někdo, kdo by navrhoval novou trať (klidně „jen konvenční“) jižně od Doupovských hor…
R13 se plánuje, výjezd z obchvatu Ostrova má jako hlavní směr Chomutov ve 4-pruhu, nicméně vzhledem k terénu v údolí Ohře to bude jeden velký most, náklady tudíž mnohonásobné, proti rovině spodem. K Bochovu se pak přeloží silnice od Plzně (I/20) , těch změn bude více.
Ta sudetská dálnice, co byla v plánech už za toho šíleného rakušáka s knírkem by samozřejmě byla daleko užitečnější než D6. Ona by třeba i D38 byla užitečnější.
Nevím jestli to bylo toho rakušáka nebo Bati, ale u Chebu se dnešní D6 začala stavět, a část polovičního dálničního profilu na Schirding po ní dokonce vede.:-) Viz třeba mapy na Kontaminaci pod obcí Komorní dvůr.
Na ja, Autobahn Eger – Reichenberg – Görlitz.
Tím pádem je jasné, že to nebyl Baťa. Ten plánoval dálnicu do Zakarpatské Rusi, nikoliv do Srbské Lužice
Přesně, já si dokonce myslím, že další dálnice (třeba zmíněné D13, D38, D12) by se nemusely stavět (ani projektovat) souvisle. Stačily by úseky s nejvyšší intenzitou, zato v plnohodnotném čtyřpruhu s odstavným a s odbočovacími a připojovacími pruhy dostatečné délky. Na „hanácké dálnici“ se to pracně dodělávalo snad dvacet let. A třeba začátek D7 z Prahy kolem letiště na Slaný je hrubě nevyhovující právě chybějícími odbočovacími/připojovacími pruhy. Přitom dál kolem Postoloprt je to už O.K. protože intenzita je tam mnohem nižší než v příměstské oblasti.
Když už bude dalnice do Varů tak se Němci rozhoupou. Zatím mají více než dost času.
to by ovšem s každou opravou nesměly přibývat nové plně čáry a zákazy předjíždění….
Nechci zbytečný beton: Vaši tezi můžete vysvětlit těm lidem, které toto pondělí sešrotoval kamion na I/55, protože tam nebyla D55, protože tam přece nebyl takový provoz.
Dálnice D6 stejně jako D35 jsou potřeba určitě proto, aby byly vytvořeny záložní trasy a aby byly zabezpečeny stávající klíčové směry dopravy. D6 je navíc nejkratší možný směr např. do Bruselu nebo Paříže…
V useku KV – Nové Straseci nejzbytecnejsi dalnice vsech dob!!!!
Tak toto tvrzení je dost nesmysl. Nejzbytečnější jsou souběžné dálnice na Moravě, toto bude po dokončení vcelku frekventovaná dálnice.
Hustší dalniční síť pomáhá rozdělit dopravu do více cest a nevznikne tak špunt jako třeba na D1, kde se něco rozseká a objízdná trasa pro tranzit neexistuje.
Souběžná dálnice na Moravě má být ten 6pruh Lipník − Hranice? Jo, mám tam rekord, po staré za 40 minut. Je to asi 10 km. Asi tak ucpané to tam bylo.
Jedině správně, úspora na poměry těchto staveb „směšné“ miliardy je vysokou daní za zakonzervování nižší kapacity na další desetiletí.
Až na to, že je to celé lež…