Změna: Mýto na dalších 900 kilometrech silnic první třídy se vybírat nebude

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČRKamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Síť dálnic a silnic I. třídy, za jejichž užití platí dopravci mýto, se rozšiřovat zatím nebude. S nástupem nového výběrčího

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Domažličák

To by mě zajímalo, jací starostové si stěžovali. Aby to nebylo něco podobnýho jako když v Praze chtěli jednoho podnikatele donutit, aby přestal vozit vlakem a začal používat toho správného autodopravce. Městská část mu zakázala kvůli hluku vagony nakádat, že prý si stěžují obyvatelé. Když zjišťoval, kdo si stěžoval, tak tam byla napsaná jedna cca 80tiletá paní. Když za ní zašel, proč jí to vadí, tak o ničem nevěděla.

Ervos

Tak v tom případě doufám,že nákladní železniční dopravci budou platit
poplatky za dopravní cestu pouze na koridorech.Na ostatních tratích bude jen nějaký min. paušál,
či bez poplatku.V rámci rovných podmínek pro dopravce, ne?

David

Já jsem z toho prohlášení (k zahájení D11ky) pochopil že mýto na I.třídky se zavádí (možná později než 2020?, kde si asi nechávají otevřená vrátka kvůli divokému vývoji s nenažraným KAPSCHem), ale na některých úsecích na přání starostů bude mýtné nulové.. „Můj“ Pelhřimov a I/34 je třeba příkladem který si mýto jedniček přeje – a to aby nákladní doprava od Humpolce na ČB jela po D3 a ne I/34.. je to stejně daleko, D3 kapacitnější, rychlejší, bezpečnější..

Kak

To zase někdo dostal další úplatek od Kapsche, aby bylo čím zpochybnit tendr, který Kapsch díkybohu prohrál.

Není to žádný ústupek starostům, ale ústupek lobystům najatých dopravci. Zpoplatnění silnic je naopak třeba rozšířit na všechny silnice, včetně těch krajských (samozřejmě s nižší sazbou za km).

Vašek

To snad není možné…

Horší jak v Kocourkově. Máme tu vybudován systém na vybírání mýta na dálnicích, který výborně funguje a mohl se nadále používat. Jenže není vhodný, či by si nestihl rozšířit na silnice 1. třídy.
Takže se kvůli silnicím 1. třídy vybrala jiná technologie, která se teprve bude muset vybudovat. A teď páni politici řekli, že se sice na silnicích 1. třídy vybuduje, ale nepoužije… Kde je hospodárnost?

noerf

Vašek: Holt se blíží volby. A je potřeba zajistit, aby lidi podpořili správnou stranu.

petr.r

správná strana už tam je a dost roků jsme na to čekali, že můžeme svobodně jezdit bez rezervy. Každý nemá auto, kde je hever a rezerva.

petr.r

Jak na slovensku, stiskne se Enter.

petr.r

funguje draze a je poněkud nefunkční.

Jan Semela

A nemělo by se tedy mýto vybírat hlavně na silnicích nejnižších tříd, aby to všichni objížděli po dálnicích?

KL

Jistě, tak by to mělo být (resp. různé sazby a dálnice z toho nejlevnější), ale je to moc složité. Na dálnicích se to kasíruje jedna báseň. Vždyť to tady píšou, už ta 1. třída silnic je komplikací.
Aneb: Proč hledáte tu pětikorunu tady, když jste ji ztratil támhle? Tady je světlo a líp se hledá.

Petr.R

taky se dívým, že vyhověl starostům, ale asi ty placené useky by se mohli objet právě přes ty vesnice tych starostů co to řešili.

Vít Jůza

Určitě všude. A ještě víc za případnou jízdu mimo silnice. Při dnešním stavu techniky a satelitním systému by evidence jízd a rozúčtování majitelům komunikací i jiných pozemků neměl být problém. Problémem je omezená rychlost myšlení politiků.

KL

A v té špatné Sobotkově vládě, to měl tuším na starosti jistý Ťok. Ťuk ťuk ťuk.

KL

A jaké prohlášení vydá starý lhář po volbách?