Žluté vlaky vytlačily žluté autobusy. RegioJet pojede do Košic už jen po kolejích
Společnost RegioJet skončí s provozem autobusů mezi Prahou a Košicemi, cestující na této trase bude vozit nově jen vlaky. Dosavadní
Společnost RegioJet skončí s provozem autobusů mezi Prahou a Košicemi, cestující na této trase bude vozit nově jen vlaky. Dosavadní linku na východ Slovenska zkrátí, konečná bude v Žilině.
RegioJet už zredukoval počty spojů do Košic dříve, když prodloužil své vlakové linky z Prahy na Ostravsko až na východ Slovenska. V minulosti jezdil až čtyřikrát denně každým směrem autobusy, od 10. června nepojede z Prahy do Košic jediný autobus. „Cestující z východního Slovenska dnes v naprosté většině případů využívají naše vlakové spojení, které provozujeme v každém směru 3x denně, kdy jsme se na trase Košice – Praha a zpět s až 3000 cestujícími denně stali největším dopravcem,“ vysvětlil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Firma přesvědčila zákazníky na cestu vlakem i cenou, autobusy vychází většinou na 375 – 610 korun korun, jízdenky na vlak u RegioJetu začínají na 274 korunách. Vlak je navíc rychlejší: jede 7 hodin a 55 minut, autobus 10 hodin a 40 minut. Nejrychlejší je na trase mezi Prahou a Košicemi pendolino s dobou jízdy 7 hodin a 17 minut.
Podle Ondrůje zůstane autobus na trase z Prahy do Žiliny ve stejné časy, jako dosud. Praze a Brnu tak zůstane přímé spojení s oblastí středního Slovenska. Podobně už RegioJet v minulosti zrušil spojení autobusy z Prahy do Ostravy, loni začal škrtat také v jízdních řádech autobusů mezi Prahou a Brnem.
Nástup železničních dopravců na trasu Praha – Košice vedl už v minulosti k redukci jízdních řádů autobusů i u jiných firem, aktuálně mezi oběma městy jezdí denně sedm spojů různých dopravců každý den.
RegioJet na vlaky na Slovensku navazuje autobusové linky, přes Kysak či Košice je možné dál cestovat například do Prešova, Bardejova, Vranova nad Topľou či Svidníku; noční spoj zajíždí až do Humenného. „U nočního spoje navíc zvažujeme nasazování až 18 vozových souprav a další posílení kapacity ubytovacích vozů,“ dodal Ondrůj.
Na trase chtějí od příštího roku rozšířit spojení také další železniční dopravci. České dráhy i Leo Express oznámily plán na zavedení více spojů.