Autobusy

FlixBus přidává spoje Praha–Košice, dohodl se s Tourbusem

FlixBus, odbavení cestující, ilustrační foto. Pramen: FlixBus
FlixBus, odbavení cestující, ilustrační foto. Pramen: FlixBus

Autobusová společnost FlixBus tento týden navýšila počet spojů mezi Prahou a Košicemi až na tři denně, když přidala dva páry autobusů. Rozšíření počtu spojů se děje na základě dohody s brněnským dopravcem Tourbus, který na linku nasazuje nové autobusy MAN. FlixBus to oznámil v tiskové zprávě.

Linka propojuje Prahu, Brno, Uherské Hradiště a Uherský Brod s Rožňavou a dalšími 14 slovenskými městy.

Zelené autobusy v rámci nového spojení odjíždějí z pražského nádraží Florenc každý den v 6.10 a 17.30, z brněnské zastávky Zvonařka odjíždějí v 8.45 a 20.20. Trasa vede přes Trenčín a střední Slovensko, na konečnou do Košic přijíždějí busy v 18.30 a 5.05 ráno. V opačném směru z Košic vyjíždějí v 7.00 a 19.15, příjezd do Prahy mají v 19.30 a 6.50 hodin. FlixBus doposud přímé spojení z Prahy do Košic nabízel s frekvencí jednou denně pět dní v týdnu.

„Díky spolupráci s novým dopravním partnerem společností Tourbus můžeme zákazníkům FlixBusu nabídnout vyšší frekvenci spojení do Košic i nové destinace na přímém spoji z Česka. Zbrusu nové zelené autobusy MAN, které jsou na tuto linku nasazeny, zákazníkům poskytnou ty nejmodernější bezpečnostní prvky i pohodlí. Samozřejmostí je WC na palubě, wifi připojení a elektrické zásuvky, takže cestující mohou během cesty pracovat nebo studovat,“ uvedla mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.

28
Diskuze

avatar
7 Komentáře
21 Reakce na komentáře
21 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
21 Autoři komentářů
romanV.N.dopravákDubicanZdeněk Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
V.N.
Host
V.N.

Tourbus ještě funguje , respektive ještě není komplet vytunelován ? Když se člověk podívá na jejich finanční výkazy ve sbírce listin , diví se , že ještě něco pod hlavičkou Tourbusu funguje. Každý rok nižší výkony , každý rok nižší majetek. Tourbus je typickým příkladem privatizace 90-tých let. Banda bolševiků , majících správné kontakty se dostala k firmě , kterou dlouhá desetiletí pouze a jenom dojí .

Dubican
Host
Dubican

Dohodl nebo zaklekl?

petr766
Host
petr766

A Tourbusu ještě něco zbylo vůbec na ježdění?

kakov
Host
kakov

pro všechny, kteří pochybují, tato linka jezdí s drobnými obměnami již minimálně 30 let a pod taktovkou jednoho dopravce, takže určitě vědí co dělají a mají o potenciálu té linky za ta léta nějakou představu.

jak tu již bylo uvedeno, neberou dotace, takže ať si klidně jezdí prázdní, je to jejich věc, ale pochybuju, že by v dnešní době provozovali ztrátovou linku

V.N.
Host
V.N.

To je otázka. V expanzní politice Flixbusu se nevyznám. To, že začnou jezdit mezi velkými městy , nasadí nízké ceny a snaží se likvidovat konkurenci, aby poté mohli ceny navýšit- to beru. Nicméně když se podívám na chování Flixbusu v rámci ČR, tak kroutím hlavou. Jenom kolik linek zavedli , aby je po pár měsících zase zrušili. To nebyla jedna linka. To není žádná koncepce, to je chaos. Metoda pokusu a omylu.

Ludvík
Host
Ludvík

Tourbusu 000117 zezelenala, nic víc, nic míň.

K úvahám o smyslu linky. Kdyby v ČR a SR skutečně dobře fungovala železniční doprava plus návazné místní autobusy, byla by taková linka opravdu zbytečná. Ovšem v současné době nemá kvalitní vlakové spojení s významnou čàstí Slovenska (např. Trenčín atd.) ani Brno, což je dáno hlavně stavem Vlárské dráhy (340, 341).

Erik
Host
Erik

Ano a také, když je dočasně zrušena vlaková linka Arrivy do Trenčína. Někteří tady dělají, jako kdyby tu linku platili.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Můžete mi říct na které lince? Vlaky minimálně z Brna ne, a žádnou lonku autobusů z Česka na Slovensko RJ neprovozuje

Dushan
Host
Dushan

Přes Trenčín jezdí z Prahy a Brna regiojet

Vrták
Host
Vrták

Ano, je to o tom, že není konkurenceschopný železniční jižní tah v ose, kterou vede dálnice D1 a dále směr I/50. To znamená VRT Praha-Brno + modernizace Vlárské dráhy.

Mirvald
Host
Mirvald

Podle mne naprosto zbytečný spoj, když v trase jezdí několik vlaků. Zbytečné mrhání prostředky.

Kubrt
Host
Kubrt

Ty autobusy nejsou určené pro cesty z Prahy do Košic.

GPGP
Host
GPGP

A i letadla létají, s přestupem ve Varšavě se to dá koupit za 3.000 tam a zpět, doba letu 4:30 nebo přímo s ČSA za 90 minut 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Několik? Kdysi podobnou trasou jezdíval z Prahy do Košic rychlík Horehronec, ale to už je dávno, pak ho zkrátili jen z Bratislavy. Ovšem Tourbus jede z Brezna ještě jižněji přes Tisovec a Rožňavu. Tudy sice koleje taky vedou, ale je to zubačka. 🙂

roman
Host
roman

Zkuste jet z Prahy nebo Brna do Lučence při troše štěstí budete mít z toho zážitek na celý rok. Vlaky moc nepasuji a mají mnohdy spoždění

Tronda
Host
Tronda

A občas ho slavná ŽSSK mezi Zvolenem a Košicemi odřekne bez náhrady a počkáte si jenom 4 hodiny na další.

PetrN
Host
PetrN

Ano, zejména takové spojení Praha-Rožňava je vlakem přímo lahodné 🙂 A mrhání prostředky koho ? Pokud vím, tak na ten spoj Flix ani Tourbus neberou ani korunu dotací, takže je jen čístě na nich, zda spoje budou provozovat. A jelikož už podobné spoje jezdí a tímto je rozšiřují, asi ví, co dělají a je vidět, že jsou spoje využívané 🙂

Mirvald
Host
Mirvald

Tak by mohli provozovat nějaké užitečnější spoje. Třeba někde na venkově.

Tronda
Host
Tronda

Takový úsek Tisovec – Muráň je celkem slušný venkov, tam snad rozinky dle té správné ideologie nevyzobávaj.

roman
Host
roman

Právě že doprava do takových kotěhulek je nejlukrativnější a pro dopravce nejvíc výnosná

petr766
Host
petr766

No, berou 😉

Tronda
Host
Tronda

Jsou to snad vaše prostředky? Je to soukromý nedotovaný spoj, narozdíl od vlaku.

dopravák
Host
dopravák

„Podle mne naprosto zbytečný spoj, když v trase jezdí několik vlaků. Zbytečné mrhání prostředky.“
To je tak nehorázná pitomost, že jejího autora snad ani nelze pojmenovat výrazem, který by pak redakce neoznačila jako vulgární: v trase té autobusové linky nevede ŽÁDNÁ železniční trať nejen jako „přímá železniční trasa“, ale dokonce na mnoha tou autobusovou linkou pokrytých částech trasy nevede VŮBEC ŽÁDNÁ železniční trať – takže tato linka je přesně tím, co by měly řádně koordinované dopravní obory zajišťovat: autobus vhodně doplňuje spojení právě tam a tudy, kam a kudy žádné rozumné železniční spojení neexistuje.

MartinS.
Host
MartinS.

Zajímalo by mne, kolik lidí těmito linkami jezdí? Určitě to není na trasu Praha – Košice nebo Brno – Košice, protože tyhle trasy se dají pořídit levněji a rychleji vlakem nebo kombinací bus+vlak. Ale kolik lidí potřebuje jet z Uherského Hradiště do Žiaru nad Hronom nebo Brezna, aby se taková linka uživila celotýdenně? Jinak cenově Tourbus sám nabízí spojení Brno – Košice za 14 dnů za 510 Kč. Flixbus nabízí stejné spojení za 319 Kč. Takže Tourbus dostane za cestujícího přes Flixbus tak polovinu toho, za co to prodává sám. To se musí vyplatit. A kdo pojede s Regiojetem bude… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Tyto spoje nejsou primárně určeny pro jízdu start-cíl, ale spíše pro obsluhu oblasti po cestě…

Ondřej
Host
Ondřej

Tak asi ví Tourbus, co dělá. Předpokládám, že se bude jezdit za tarif Tourbusu a Flixbusu.

GPGP
Host
GPGP

Nám to z Prahy jezdí s RJ za 274 Kč 🙂
Fakt divná cena, asi chybka….

M H
Host
M H

Jednou jsem touto linkou jel v sobotu ráno Brno-Praha…v tu dobu totiž nic jiného nejelo.