Žluté lokomotivy ze stavby rychlostní tratě v poušti jsou zpět v Česku, přivezla je loď

Vykládka lokomotivy 742 v Děčíně. Foto: Karel Pech / DeníkVykládka lokomotivy 742 v Děčíně. Foto: Karel Pech / Deník

Do Česka se vrátily po několika letech lokomotivy řady 742, které mají za sebou velmi zajímavou štaci. Po desítkách let

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sacrebleu

Takže lokomotivy z ČKD musely až na Arabský poloostrov, podívat se a dokonce se podílet na stavbě vysokorychlostní trati. Pravda u nás se jim tohle nepoštěstí.

železničář v důchodu

Však v té oblasti dlouhodobě působily lokomotivy ČKD už i dávno v minulosti (jak asi vznikla třeba přezdívka „bangladéška“, že …), takže vlastně skoro „nic nového pod Sluncem“- až na to, že tentokrát se podílely na budování VRT a po odvedené práci tam nezůstaly …

Alibaba

Že tu jely patrové vozy po vodě bych možná pochopil, tuplem když maj bejt širší. Ale že jedou po vodě tyhle normální lokomotivy mě připadá jako buzerace DB + EBA. V čem je problém? Tipl bych si, že asi rychlost toho nákladního vlaku by musela být tak 50km/h.

Georg

ano, zasekat nemeckou hlavni trat konvojem polosrotovych vozidel nemusi byt uplne lacine…
eba s tim nema nic spolecneho, lokomotivy muzou jet v rezimu vagonu…

libor

A já myslel, že to koupil Jančura a bude to na rychlíky Pha-ČB přes Liteň-Příbram-Písek 😀

petr

A k tomu Ty vozy z Belgie a agregátorový vûz z Maďarska.Krásný žlutý cirkus,že by i Přibáñ s trabantama záviděl.

K.S.

Jaký agregátový vůz z Maďarska?

Kubrt

MÁV používaly (možná ještě stále trochu používají) pro osobní vlaky vedené sergeji vůz se zabudovaným dieselgenerátorem jako zdrojem elektrického proudu pro soupravu.

Georg

sergej nemel vystup na vlakovy topeni? to snad ne…

Kubrt

Sergej žádný vlakový topení neměl, byl primárně určen jako nákladní lokomotiva.

Vbb

Tak se někdy na nějakého sergeje podívejte, nebo aspoň na obrázek.
Jinak ale u nás existoval sergej se zásuvkou vlakového topení. V Chebu, před nějakými cca 40+ lety 🙂

Kontra

Vbb: Nevím zda se jedná o jednu a tutéž lokomotivu, ale vím od jednoho pamětníka z Plzně, že existoval Sergej pro přetahy do Německa a ten kabel el. topení měl. Avšak nikam nevedl byla to jen slepá atrapa pro uklidnění imperialistických sousedů, protože byl strašný problém že souprava jede bez napájení. Tak tam namontovali topnou spojku, vlak byl „vytápěn“ a soudruh který tento zlepšovák vymyslel dostal odměnu 500kčs.

Petr Šimral

Ja to slysel taky a proto jsem se byl zeptat tehdejsiho vedouciho oprav v Chebu. Usmal se a neodpovedel…

Jiří Kocurek

Nikoliv. Podle agentury Entefax plánuje tyto lokomotivy využít na lince Brno – Ostrava, kde svými jízdními vlastnostmi více než vyhovují na přetahy mezi stanicemi Ivanovice na Hané – Nezamyslice, kde je nutno překonal styk soustav.
Vícesystémová lokomotiva je prý příliš drahá a Nezamyslice nejsou vybaveny stejně jako Kutná Hora, napětovým stykem veprostřed stanice. Na střídavé části má jezdit Laminátka, na stejnosměru pak bohemizovaná Hrbatá. Bohemizovaná po předchozí polonizaci, nicméně stále bude přistupovat k výkonu s odporem přímo fechralovým, takže je prý všechno vpořádku.