Doprava ve městě Železnice Zprávy

Zloději vyřadili z provozu staré pantografy, vypomáhá motorák 810

Odstavené žabotlamy v Michli. Foto: Jan Sůra
Odstavené žabotlamy v Michli. Foto: Jan Sůra

Překvapení čekalo dnes ráno na cestující městské železniční linky Roztoky u Prahy – Praha Libeň. Místo klasického pantografu řady 451 se dočkali motorového vozu 810. Deník Zdopravy.cz na to upozornil čtenář. „ČD nasadily sólo 810 na vlaky, kterými jezdí ráno cca 100-150 lidí (v nejzatíženějším úseku z Podbaby do Holešovic)! Byla to opravdu ostuda, naštvaní cestující zůstávali na zastávkách, kultura cestování vzala zcela za své,“ popsal ranní situaci.

Vina ale nepadá primárně na hlavu Českých drah. „Tento víkend, kdy jednotky 451 na lince nejezdí, došlo k násilnému poškození a krádeži součástek odstavených jednotek,“ vysvětlil mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský. Krádež už řeší policie.

Zloději vyřadili z provozu obě třívozové jednotky, které běžně linku ve všední dny obsluhují. Jako náhrada byl povolán třetí a poslední starý pantograf, který je ještě provozní. Ten je čtyřvozový a na trať už běžně nevyjíždí, slouží pouze jako záloha. Motorák 810 jej pak doplňuje. Podle Šťáhlavského přitom motorák nelze prodloužit o přípojný vůz s ohledem na rychlé obraty vlaků v koncových stanicích a využívání kusé koleje v Roztokách.

„Informaci o přeplnění vlaku v ranní špičce ale s poděkováním přebíráme a pokusíme se do návratu jednotek 451 v příštích dnech nasadit vozidlo s vyšší kapacitou,“ doplnil mluvčí. Staré pantografy nekončí, na trať by se měly vrátit po opravě ještě tento týden.

O jejich blížícím se konci psal deník Zdopravy.cz předminulý týden. Mezi některými zaměstnanci drah přitom panuje názor, že krádež mohla být dílem železničních rádobyfandů, vzhledem k tomu, jaké části vybavení a ovládacích prvků se ztratily.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
yaakov666
Host
yaakov666

Odpoledne už jezdily Bdmteeo s řídícím vozem a lokomotivou, asi ze 171. Jel jsem s tím v 15:59 z Podbaby do Holešovic.

redakce
Člen

1) „„ČD nasadili sólo 810 na vlaky, kterými jezdí ráno cca 100-150 lidí (v nejzatíženějším úseku z Podbaby do Holešovic)! Byla to opravdu ostuda, naštvaní cestující zůstávali na zastávkách, kultura cestování vzala zcela za své,“ popsal ranní situaci.“: Pro redakci: To musíte citovat toho hloupého „informátora“ i s jeho primitivní pravopisnou chybou? To je tedy úroveň … „Tangentou“ ráno (do cca 9 hodin) jezdí teď skutečně v aktuálně nejzatíženějším úseku mezi Podbabou a Holešovicemi i více než 100 lidí, a to proto, že metro „A“ ve směru do Strašnic projíždí stanici Muzeum, takže tam nelze uskutečnit rychlý přestup ve směru… Číst vice »

petr
Host
petr

pochopitelne jedna 810 NEMUZE stacit když uz rychle obraty tak spojit dve 810 to vi i mousl

Josef
Host
Josef

To by nejdřív nějaké volné 810 musely být…

Jan
Host
Jan

Tak cokoliv z elektrického parku českých souprav je lepší než 81x. Stále to docela drží dech..

Pavel
Host
Pavel
Aslanex
Host

Je docela nepochopitelné, že několik týdnů před koncem provozu pořád nejsou připravené žádné náhradní jednotky. I kdyby třívozová RegioNova, ale alespoň něco… Jinak se toto může stát klidně přirozenou poruchou.

Martin Ruzicka
Host
Martin Ruzicka

A to nemohli 810 pospojovat tak, aby na obou koncich byl motorovy vuz?
To nemaji jedinou nahradni soupravu z ostatnich linek? Nechce se mi verit, ze v provozu je vse a zaloha na celou prahu je jen jeden ctyrvozovy zabotlam…

Jakub
Host
Jakub

Je to pro Prahu jediná záloha.

Roman Srp
Host
Roman Srp

Tak to je smutný..

Karel Příhoda
Host
Karel Příhoda

Tak tomu věřte. Jezdí se nadoraz. Objednatele nezajímá, že je rozumné si držet i přiměřenou zálohu. Jak někde viděl objednatel stát nevyužitý pantograf, jedno jestli Elefant, nebo Žabáka, hned se ptal, proč není využit. Došlo to tak daleko, že za současného řevu o zastaralosti ptg řady „Žabák“ byly současně vyřvány půlhodinové obraty na S4 (TGM – Kralupy) po 24 hodin včetně So, Ne, Sv a u nich ještě část vlaků prodloužení do Nelahozevse. Kolik lidí tím jezdí v sedlech bych mohl dokumentovat. Např. nedávno vlak ve 22:41 z Kralup do TGM převezl po celé trase celkem 8 cestujících. Na TGM… Číst vice »

Otmar
Host
Otmar

Nemohli. To by museli povolat do služby dalšího strojvedoucího a to by stálo peníze. A šetřit se musí za každou cenu jak na dráze platí už od začátku devadesátých let.

Pavel
Host
Pavel

Karel Příhoda : Tak přirozeně bude protišpičkový vlak prázdný. Opačným směrem si to lidi pochopitelně najde, ale nejde to dělat stylem „hromadění horníků v dole“.

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

To je sranda. Jak říkávál starý Žemlička „železniční doprava nemá místo v portfoliu veřejné dopravy tam, kde vlak jede i část trasy zaplněn pod 25% kapacity“. Kam akceptování podobných volovin vede, můžete pozorovat v Jihočeském kraji, kde tyto bludy téměř beze zbytku akceptovali a se sedlovými „prázdnými“ vlaky zmasakrovali i jejich protějšky. Nikde proboha nekopírujte nápady mamlasů z jikordu…

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Ty rychlé obraty v koncových stanicích jsou novinkou.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Jako 810ka musela být maso. Ono je to s ní kolikrát maso i o víkendu 😀

Martin
Host
Martin

Dneska pořád ještě „krabička“, v 10:06 (tedy už dopravní sedlo) přijela z Holešovic do Podbaby docela plná, v protisměru poloprázdný ešus. Nechtěl bych vidět jak to vypadalo ráno…

RSS2k
Sledovat přes email4k
Facebook5k
Facebook