Zloději vyřadili z provozu staré pantografy, vypomáhá motorák 810
Překvapení čekalo dnes ráno na cestující městské železniční linky Roztoky u Prahy – Praha Libeň. Místo klasického pantografu řady 451
Překvapení čekalo dnes ráno na cestující městské železniční linky Roztoky u Prahy – Praha Libeň. Místo klasického pantografu řady 451 se dočkali motorového vozu 810. Deník Zdopravy.cz na to upozornil čtenář. „ČD nasadily sólo 810 na vlaky, kterými jezdí ráno cca 100-150 lidí (v nejzatíženějším úseku z Podbaby do Holešovic)! Byla to opravdu ostuda, naštvaní cestující zůstávali na zastávkách, kultura cestování vzala zcela za své,“ popsal ranní situaci.
Vina ale nepadá primárně na hlavu Českých drah. „Tento víkend, kdy jednotky 451 na lince nejezdí, došlo k násilnému poškození a krádeži součástek odstavených jednotek,“ vysvětlil mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský. Krádež už řeší policie.
Zloději vyřadili z provozu obě třívozové jednotky, které běžně linku ve všední dny obsluhují. Jako náhrada byl povolán třetí a poslední starý pantograf, který je ještě provozní. Ten je čtyřvozový a na trať už běžně nevyjíždí, slouží pouze jako záloha. Motorák 810 jej pak doplňuje. Podle Šťáhlavského přitom motorák nelze prodloužit o přípojný vůz s ohledem na rychlé obraty vlaků v koncových stanicích a využívání kusé koleje v Roztokách.
„Informaci o přeplnění vlaku v ranní špičce ale s poděkováním přebíráme a pokusíme se do návratu jednotek 451 v příštích dnech nasadit vozidlo s vyšší kapacitou,“ doplnil mluvčí. Staré pantografy nekončí, na trať by se měly vrátit po opravě ještě tento týden.
O jejich blížícím se konci psal deník Zdopravy.cz předminulý týden. Mezi některými zaměstnanci drah přitom panuje názor, že krádež mohla být dílem železničních rádobyfandů, vzhledem k tomu, jaké části vybavení a ovládacích prvků se ztratily.