Zlínský kraj zbourá pozůstatek po Baťově silnice, v Ludkovicích zmizí betonový podjezd

Betonový podjezd v Ludkovicích. Foto: Ředitelství silnic Zlínského krajeBetonový podjezd v Ludkovicích. Foto: Ředitelství silnic Zlínského kraje

Důvodem je špatný stav podjezdu.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lojza

S Baťou to nemá nic společného, ale škoda technické památky, turisté tam byli často, bude tam prd.

Nývlt

ZL kraj je především skanzen, takže nic neboirat 🤣

Tomáš

Jsem rodák z ludkovic přes 30 let života žiju s tunelem. Tunel je železobetonova stavba která není tak jak popisujou že je ve špatném stavu, někdo na tom chce vydělat, oprava proti drolení by byla směšná částka o proti té demoliční částce

vbb

Oprava by ale byla zcela zbytečná a nakonec by se to stejně muselo zbourat. Žádné využití ta stavba nemá.
Jinak vy jste v dané problematice odborník, nebo jste jen „koukl a viděl“? (spoustě lidem se třeba Výtoňský most taky zdá „dost dobrý pro opravu“, která by – na rozdíl od tohoto tunelu – možná nějaký smysl i měla, ač já si to nemyslím).

Jméno

samozřejmě že se takovýto blok betonu nezhroutí stovky let, takže zdůvodnění je nejapné. Pochopil bych, že překáží.

vbb

On se nemusí zhroutit celý, stačí, aby odpadl kilový kus a dopadl vám na hlavu. Což už je zdůvodnění docela japné.

bkv

Můžete mně vysvětlit co má kraj společného s železniční tratí Otrokovice-Vizovice?

Jarda

nešlo by to propojení postavit v dnešní době? nemusela by to být dálnice, ale třeba jen „jednička“ nebo lepší „dvojka“. Pokud by existovala trasová možnost, kudy silnici vést.

Jarda Š.

Ona to nebyla dálnice. V článku je, že to byla silnice stavěná v parametrech dnešní dvojky. V inkriminovaném úseku měla tvořit obchvat Ludkovic, ale obec se mezitím rozrostla za její plánovanou trasu, takže dnes už by to byl průtah.

vbb

Stavba má na šířku 20 m. Dálniční most má šířku 30 m. Takže dálnice se tam nevejde.
Mimochodem, ta (současná) dálnice by měla vést odkud-kam?

Jan Sova

To je myšleno jako plány dálnice, která tam měla jít ale nedošla.

Roman

Tento monument bych zachoval . Stejně jako jsou zachovalé stavby v Mexickém Yucatánu , Guatemale , Peru , Bolívii , Kostarice a dalších zemích dávných zaniklých kultur . Až my vlivem svého nevhodného přístupu k této planetě vymřem tak přijde nová a její archeologové budou mít také nad čím přemýšlet .

OlFi

K ničemu to nesloužilo. Není na co vzpomínat.

OlFi

Archeologové budoucích civilizací budou mít o zábavu postaráno na jiných stavbách. Třeba zábradlí na nádraží chránící “tajemné” nikde-nic. Nebo aspoň brňenský hodinový pyj (asi bůžek plánovaného sexu).

Jan T.

Akorát že tohle nepochází ze země se zaniklou kulturou. Je to zdokumentováno a uloženo, včetně této diskuze. Ale pochybuju že v budoucnu bude umělá inteligence nebo mimozemšťani mít chuť zkoumat terabajty dat o našich artefaktech.

zdenek

Bourání je kšeft pro nějakou firmu. Nikdy to nikomu nevadilo, bralo se to jako technický pozůstatek Batovi éry který bychom měly zachovat a dát k mostu tabulku s vysvětlením. Oprava by stála odhaden podstatně méně než bourání. Obecně památkáři kteří sídlí v Kroměřízi jsou v Zlínském regionu brání jako spíš potížisté co lidem a firmám jenom dělají problémy. Příklad je oprava Batových domků v Zlíně.

bkv

> Nikdy to nikomu nevadilo
Ten co tam měl smrtelnou nehodu by na to možná měl jiný názor…

mic

Překvapila mě zmínka o hnízdech kameniva, případně viditelné spáry. Jak vidno, ani před válkou se nedělalo vždycky pořádně …

roman

Stejné problémy byli při výstavbě opevnění. Některé firmy nebyli schopné vybetonovat objekty v požadované kvalitě.

Libor

A to jako není památkově chráněno? To je divné, to bych čekal u takové významné stavby… 😄

Ludvík

Demolicí nezmizí jen jedna nepotřebná stavba, ale i turistická zajímavost. Holt, nedá se nic dělat. Ať tak či onak, kdo tudy bude brzké době projíždět, má poslední příležitost zastavit se a pořídit památnou fotografii.
https://www.turistika.cz/mista/ludkovice-nedokonceny-most/detail

Martin

To je vtipne, skoda, takova rarita… 😀

Leštění

No rarita, pár set metrů dál je další…

Jiří Kocurek

No rarita. Si představte, že to dostane památkovou ochranu a silnice i s chodníkem se bude muset zavřít. A deštěm vymletý cement se dá zcela jistě opravit, měli to udržovat… a nahoře postavit vozovku, aby nezatékalo.

Vždyť to těm lidem zavazí a jinak je to k ničemu. Se podívejte pořádně, jak vede ten chodník – marš do zdi. Na dvě věci…

Martin

Vzdyt se to bude bourat ne?

Martin

A uprime, ten kdo postavil ten chodnit do zdi… 😀

Jan Sova

Stavební firma nikdy za nic nemůže, jako ve Studénce.

bkv

Co je špatného pokud stavební firma postaví něco dle projektové dokumentace?

Martin

Kdyz vidim v PD, ze je neco spatne, tak na to investora upozornim,… Je to uplne normalni a resi se tak pripadna zmena v projektu a viceprace kvuli zmene.
Ne, opravdu nepostavim neco dle PD blbe. Jak by se vam libilo, kdyby vam nekdo zpracoval spatne projekt a stavebka to postavila dle PD? Myslim, ze byste pak mel problem s bouranim, opetovnou stavbou, vymahanim skody, soudy…
Ale chapu, ze tohle nemusi byt spatne, neznam projekt a neznam podminky.

bkv

A že jsem tak smělý, co je na tom chodníku špatně?

Vojta_7

Pokud to ta vesnice chce zbourat, tak jedině dobře z důvodu bezpečnosti… je to čistě věc obyvatel toho zapadákova…
Kousek vedle je možná hezčí zbytek mostu kde si to třeba nechají…

Kubrt

Zapadákova? Je to docela velká a upravená vesnice, ale proč někoho jen tak neurazit, že.

Jiří Kocurek

Pokud chcete říct, že něčí názor respektujete, tak dotyčného potom neurážejte. Dáváte tím totiž najevo, že jeho osobou i jeho přáním pohrdáte a nejradši byste mu něco vnutil, aniž víte co.

Jan M

lol, nejhustěj obydlené pohraničí a on napíše zapadákov 😀
https://data.gov.cz/%C4%8Dl%C3%A1nky/kartogram-choropleth

Jakub

Stavbě jsem se věnoval ve své bakalářské práci. Je to jistě do jisté míry rarita a zajímavost. Problémem je ale především bezpečnost (došlo zde již k tragické nehodě). Z tehdejší komunikace se starostou a s ředitelstvím silnic Zlínského kraje si vybavuju, že problémem byl rovněž status stavby. Tedy že most není vlastně most ale „silnice“.

https://is.muni.cz/th/ydv0p/bakalarska_prace_Kadlcek_Jakub.pdf?fbclid=IwAR0gjGTe3kGkvppvqQitJTbf-K8GuEBn7Ld3OJrfhNFtp-15SoFji8w1Yvo

Lukas

Zajímavé a pěkně zpracované. Před Ludkovicemi je ještě jedna betonová stavba uprostřed pole, která v té práci není zmíněná.

Jakub

Těch reliktů tam je víc. Předpokládám, že některé z nich mají lidé třeba na svých zahradách. Nicméně i pon

Jakub

Nicméně i po demolici mostu pořád bude existovat východně od něj monstrózní násyp. Přišel mně tehdy ještě jako více pozoruhodný relikt. Ten ale neuvidíte ze silnice ale musíte se vydat pěšky do kopců. 😉

Drew

Můžu poprosit o GPS?

Lukas

49.1249778N, 17.7187225E

Ivo

Na tom místě streetview nic zajímavého neukazuje, ale staveb bude možná víc (https://mapy.cz/zakladni?q=49.1249778N%2C%2017.7187225E&source=base&id=2524934&x=17.7174852&y=49.1600498&z=12), druhý most v Ludkovicích zatím stále je, nebo se taky bude bourat?

http://davar.cz/badatelna/xref/dop_ludkovice_mosty.htm

Gwann

Osobně bych kolem této krásy udělal esicko a bylo by to levnější. Za ušetřené prostředky pak koupil a zrekonstruoval rodinný domek a využil jako startovaci/služební bydlení.

Ale na tomhle se vydělá víc, hlavně ty poplatky za uložení suti, což je bezprácny vydelek

bkv

U betonu si „ty poplatky za uložení suti“ moc neužijete

Gwann

To mi pár set tun uloží zadarmo? Já mám pocit, že moc ne…

Kubrt

200-300 Kč za tunu. Zadarmo to není, ale nebezpečné odpady stojí výrazně víc.

T679.2

Ale jo. Proč to někam ukládat zcela zbytečně, když se to dá využít třeba při nějaké dopravní stavbě? Dneska už na recylaci máme důmyslné technologie.
https://www.youtube.com/watch?v=NLP9NEclzRU

Kubrt

Problém je, že ta betonová drť se nevyrovná vlastnostmi – pevnost, nasákavost, otěruvzdornost – přírodnímu kamenivu (nadto jsou její vlastnosti silně variabilní – demolice od demolice). Takže pro část se najde uplatnění – různé zásypy, dočasné komunikace, „úprava terénu“ na skládkách, část se skládkuje. Taky záleží na místních – dopravní vzdálenosti atd.

Jiří Kocurek

Však jo, oni už si to na skládce předrtí. Na obsyp tratovodu dobré, na zásypy výkopů pod chodníkem taky.

Jenom někdo vidí problém v tom, že někdo pracuje a něco si vydělá. Provoz toho drtiče není zadarmo, což mnozí rádi zanedbají, aby se mohli vztekat, že 2000 Kč za hodinu práce bagru je čistá mzda bagristy (nafta prostě je).

T679.2

V Semilech se demolovala část skladiště ze kterého byly hromady cihel+ rampa pod ním. Stejně tak se demolovala stará betonová rampa samostatně stojící. Všechno to prošlo drtičem a byla z toho pěkná drť. Drtič se sem musel přivézt po silnici a pobyl tady déle než měsíc. ;- )

Gwann

Protože se to dá nauctovat a pak někde pouzit

bkv

Na skládce ti to neuloží ani zadarmo. Musíš recyklovat…

T679.2

To se nejdřív rozmlátí na kusy a pak se to nahází do drtičky. Výsledný produkt se pak použije někde jinde.

Leštění

To by bylo určitě levnější nová silnice, vykupy pozemků v zastavěné části vesnice. Pozemky ani nevyvlasnite, protože to opravdu není veřejný zájem, snížená rychlost. No prostě totální nesmysl.

Grogan

Je vidět, že neznáte místní poměry.

PvvS

A nebyla by lepší služební hospoda ?

Jan Sova

Kdyby se praštilo do stolu před 30 lety, dal by se tam udělat okolo monumentální kruhový objezd. Dnes to už tak populární ani levné není.

Korytnacka

Byl jsem u neho nedavno,a jsem si jisty ze by dalsi stoleti v poho prezil.Duvodem tohoto rozhodnuti je psychopaticky jednani ve stylu vse od Hitlera-vse spatny.To stejny nas ceka vse od komunistu-vse spatny.Ale to bude bolestivy protoze prijdeme.skoro o vsechny panelaky,cvrtinu trati,skoro vsechny dalnice atd……..Mym odhadem cca 5 mega lidi bez domova. Samozrejme az skonci eu,tak nastane o stejny.

Igor Mauricio

Byl jsem u obou mostů v srpnu 2021 a když pominu estetickou stránku věci, tak jejich stav určitě nelze označit za „výborný“, „super“, „přežije do dalšího století“, jak je možno vidět v komentářích po celém internetu. Mimo jiné z těch mostů odpadávají celé kusy betonu a to, že do nich teče a konstrukcí prorůstá tráva, na bezpečnosti celé stavby taky moc nepřidá. A to jsou jen věci, kterých si lze všimnout pouhým okem. Ano, na svůj věk a na to, že se na ně nikdy nesáhlo žádnou údržbou, jsou relativně v dobrém stavu (= jsou kompletní), ale to neznamená, že… Číst vice »

Swariner

Na tenhle výron životní frustrace nemá smysl jakkoli reagovat. Můžeme být rádi, že to není psané se zapnutým CapsLockem.

Ivan_pha

Expert na statiku promluvil, chvála ho.

Jiří Kocurek

Zřejmě jednopivní kurz.

U rumu už jenom oplakávali příhradové mosty – že je už dnes nikdo neumí spočítat a vyrobit, protože jsou to nenávratně ztracené znalosti.
Následně se shodli, že počítače jsou zbytečné, protože dřív to člověk spočítal rychleji, a měly by se inženýrům sebrat.

Aleš

Kdybyste si článek přečetl pořádně, tak byste zjistil že tato stavba není z hitlerovky, ale je starší.

Vojtech

Nic nevydrží věcně, snad kromě pyramid

Jiří Kocurek

Pyramidy jsou zubem času už značně ohlodané. Ani hora nevydrží věčně. Voda a mráz, při jarním tání pak voda odnáší budoucí říční sedimenty… na YT hledejde „illgraben debris flow“ – geologie v přímém přenostu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Illgraben

Leštění

To jsou zase nesmysly, netřeba za vším hledat konspirace. Ta stavba je naprosto zbytečná, s nulovým využitím i do budoucna a navíc nebezpečná pro silniční dopravu, pokud vím už nějaký život má na svědomí.

Jiří Kocurek

Zas jeden expert, co provedl stavebně technický průzkum z obyváku. Co tak si zajet namísto, poznáš vůbec drolící se beton od zravého?

PvvS

Jedině jeskyně..

Martin Hroch

Takže milý trole (nebo už trotle? ), krátká reakce k těm pár blbostem co jsi napsal:
Ta stavba je z éry před Hitlerem.
Tvá jistota, že to nespadne neznamená oproti statickému posudku vůbec nic.
Tvé věštecké schopnosti také za moc nestojí ale to asi bude tím odtržením od reality.
No celkové doufám, že pokud jsi zaměstnaný, tak ne někde kde by tvé „odhady“ mohly cokoliv ovlivnit.
Pěkný den přeji 🙂

Luboš Beneš

Těch dálnic zase komunisti tolik nepostavili. A čtvrtinu tratí? Kam na to chodíte?