Zlínský kraj zavádí časové jízdné, pravidelným cestujícím má snížit náklady
Vlak ve Zlíně. Foto: Twitter Integrované dopravy Zlínského kraje.
Jednotlivé jízdenky od července naopak o více než desetinu zdraží.
Jednotlivé jízdenky od července naopak o více než desetinu zdraží.
Nejen skanzen Zlín, ale jsou i okrajové části tohoto ZLokraje a na ty pánové z 21 zapomínají hodně dlouhé roky.
Když vznikl systém OneTicket, tak jsem se ptal jejich podpory, proč to není konkurence schopné. I bez různých slev typu In25 mě trasa z Karolinky do Brna vycházela levněji. Odpověděli mi, že to nikdy plánované jako konkurence schopnoé nebylo. Během tohoto roku ale Zlínský kraj dokázal asi opak. Ještě jsem neměl čas to propočítávat, ale pokud vezmu své cesty v rámci kraje plus OneTicket i s tou jejich 25% slevou, tak mám takové tušení, že mě to vyjde levněji s OneTicketem.. A ještě drobnost – všude rostou výdaje, ale ne všem rostou platy a díky inflaci si myslím, že je… Číst vice »
Pokud má někdo silný žaludek tak na stránkách je i tabulka garantovaných přestupů vlak – bus. Schválně doporučuju zkusit najít přestupy v ž. st. Zlín střed. Jinými slovy – autobusy do okolí odjíždějí bez návaznosti na vlaky. Pokud jedete z Prahy/Brna/Olomouce/Ostravy/doplňte si , tak až do Otrokovic vlaky nějak navazují. Ve Zlíně ovšem lidé z vesnic zůstanou asi přes noc, možná i přes zimu. 👎
Asi se spoléhají na to, že se lidi odvezou MHD do Otrokovic a až tam přestupují. Určitě uje to ale nedůstojné pro železniční stanici v centru Zlína.
Holt, to, že zlínské hlavní nádraží se jmenuje Otrokovice, si zřejmě myslí i krajští úředníci, no.
Krajští úředníci MYSLÍ 😃 Takhle jsem se už dlouho nezasmál 😂
Trolejbus nenavazuje na ty autobusy obsluhující okolí úplně stejně. Tudíž je často volba auto, lepším případě jen k tomu „nádraží“
Ještě tam chybí informace, že se dá v jednom spoji kombinovat předplatné i kilometrické jízdné.
Nemám ovšem informaci, jestli v takovém případě bude potřeba platit nástupní sazbu.
No například lidé ze Strání při cestování do Uh. Hradiště nyní jezdí třemi možnými trasami. Přes Hluk, přes Uh. Brod nebo přes Vlčnov. Radši nechci počítat, kolik zón by si museli koupit.
Lidé z Dolního Němčí jezdí převážně do Uh. Brodu a méně do Uh. Hradiště. Proto jízdenka do Brodu je přes tři pásma a do Uh přes dvě.
By mě zajímalo jak došli na ty ceny za zonu. Zlín 280, ValMez 260, Rožnov 280, UH 360.
Asi podle rozlohy
Celková velikost katastru souměstí Kunovice, Uh, Staré Město je sice celkem velká, ale to ovlivňují hlavně Kunovice, kde velkou část katastru tvoří Kunovský les, a pole směrem k Hluku nebo k Ostr. Nové Vsi. A část Kunovic Nový Dvůr na okraji katastru je zařazena do jiné zóny než samotné město Kunovice, což je asi unikát. A hutě osídlené části UH krajská doprava neobsluhuje, takže lidi z těchto částí jízdenku asi kupovat nebudou. Resp budou potřebovat dvě – pro MHD a pro příměstskou dopravu.
Zatím to funguje v UH tak, že kdo má jízdenku na MHD, může používat i tu příměstskou, ale ne opačně.
Rozlohou jsem myslel jenom ty oblasti, kde se zastávky vyskytují; navíc ten Zlín stojí méně, ale je rozdělený na 2 oblasti.
Karta. Zase nějaká blbá plastová karta. Každý dopravce musí nevyhnutelně nutně mít vlastní kartu. K čemu? Proč není možné kupón nahrát na bankovní kartu? Nebo ji mít v mobilu? Na co budu tahat tuny plastu? Zlín, Plzeň, Praha, Dr. Max, Sportisimo, InKarta, Multisport.
To je prostě zaostalá mentalita.
Inkarta umí být čistě virtuální v můj vlak a není nutné žádat o plast… Maxovi vždy stačilo načtení ze stocard.
Ne dopravce, ale kraj (jeho integrovaný systém). Dopravci jsou povinni karty prodávat, dobíjet, akceptovat.
Jo skanzen, karta v době aplikací v mobilu a ještě za přestřelenou cenu 99Kč….nechci slevu zadarmo…
Běžte už s těma všema aplikacema do ….
V obchodě máte aplikaci? V práci zadávání výkonu aplikace, topení aplikace, otevření dveří aplikace jdu na houby lidi poznávají podle aplikace a už i chytrá WC mísa přez aplikaci.
Plácáš voloviny. Nic není na tom si ušetřit množství karet, které člověk má u sebe, když má mobil.
Ano, v obchodech místo 30 slevových plastových karet stačí jedna aplikace. I u Českých drah už stačí mít digitalizovanou kartu v aplikaci. Když už s sebou člověk nosí mobil, tak proč nevyužít možnosti, které nabízí.
V JMK stačí i QR kód v aplikaci, která sama spočítá jízdné podle zadaného spojení(alternativně i platební karta)
Začněte si zvykat, protože přesně tímhle směrem svět míří 😉
Však nemáte slevu zadarmo, ale za 99 korun.
Starý dobrý skanzen Zlín 😀 Kdy že začne elektrifikace a krajské město se dočká i nového nádraží? 2039? 😀
Vy optimisto 😆
Vymýšlí dávno vymyšlené a prezentují co v jiných krajích už léta letoucí funguje, prostě poslední zlín.
To jsme to dopracovali každý kraj si jede na svojem písečku a pak to tak vypadá s veřejnou dopravou.
budou mít taky mobilní appku jako odis, pid, idol, duk…
Na idol nepotřebujete, nefunkční krám
Tak to jste ho dlouho nevyužil, prozatím tam nejde kupovat tarifní jizdenky, ale system aktualne prochází modernizací. Liberecký kraj postupně vyměňuje odbavovací zařízení v dopravě, což chce zvladnout postupně do konce tohoto roku, pak by mělo jít kupovat i tarify atd. Jen skoda ze jim to trvalo, ale dočkáme se, naopak co mě prekvapuje je u hk/pa kraje u systému iredo který ma appku mnohem déle, ale neni schopen tam dát možnost nakupu jízdenek online, takže zatim je iredo nefunkcni krám.
Zdražení jízdného o desetinu, takže za Babiše, jehož partaj to tam vede, je na Zlínsku líp.
ano a tahle partaj si iniciativne vyvolala konflikt na uUA a iniciativne si zdrazila plyn, elektrinu nahradni dily atd…
Babise nemusim, ale trocha objektivity by nezaskodilo- nemyslis?
Kolik jsi dnes fasoval koblih? V jiných zemích taky zdražila ropa a jízdné zlevňují Německo, Rakousko. Ale hlavně, že s Babišem už je na Zlínsku líp.
O 10% se jízdné ve Zlínském kraji zvyšovalo už k 1. lednu, z 1,00 na 1,10 Kč/km. Takže po dalším zdražení od 1. července to bude už o 20% proti loňsku.
99 Kč je zvýhodněná cena? 😀
Odiska normálně stojí 130, počítám, že Zlín to bude mít stejné, protože se vše snaží napodobit, co jim síly stačí. Divím se že to vůbec berou jako oddělený systém, protože vzájemně si uznávají zóny i jednotlivé jízdné. (ve ZK si můžu koupit věci na odisku a v MSK na zetku) Normálně bych to počítal jako rozšíření odisu.
Je to krásný případ jak se ve státní správě dělají věci duplicitně a neefektivně.
Buďte rád za to, že Zetka není zcela oddělený systém, že to je s ODISkou kompatibilní. Mohlo by to být mnohem, mnohem horší, nebylo by to duplicitní v ničem. 😛
Ještě by to chtělo zařídit komatibilitu Odisky a Zetky se Šalinkartou a systémem, co mají v Olomouckém kraji. Byla by jedna karta/appka na celou Moravu a kus Slezska a byl by pokoj.
Mezi Zlínským a Jihomoravským krajem se prý něco plánuje, ale problém, co se ke mě doneslo, je, že JMK už prý nechce uznávat samostatné, jednoúčelové karty a chce vše směřovat na platební karty, čemuž se Zlínský kraj brání zuby-nehty. Tak je otázka, jak dopadne, ale velké iluze bych si nedělal.
Ano, JMK už si totiž prošel tu cestu různýých proprietárních řešení. ZLK na to dojde až za dlouho, jelikož je na začátku. Zkrátka se nemůže poučit od zkušenějších a začít tam:)
To je pokrok, skoro jak v Evropě. Kde se to zastaví?
Skoro 😃
To jsem takhle došel na prodejnu a prý to jde spárovat s Visáčem i MasterCard. Tak mám roční šalinkartu na kartě.
Tím chci říct, že vývoj by se neměl zastavovat u krajské karty, že to jde i bez 99 Kč za další kartu peněžence.
Tahle fotka není moc aktuální. Dnes je tímhle směrem vidět rozestavěný silniční nadjezd. Kraj a město budou svou práci mít, SŽ dál sladce spinká…
Tak práce je tam plánovaná na celé trati 2024-2029
Realita je ten rok 2029, ale začátek stavby.
To je jen další odsunutý termín. Ono se tam už mělo touto dobou elektricky jezdit.
S rušením přejezdů bych klidně počkal až po otevření toho nadjezdu. Teprve pak začal trhat. To aby mě místní nerozthli jak malé triko, že se nedá dostat na druhou stranu. A v mezičase řešil přípravu, aby termín zahájení prací klapnul.
Stávající kolmý most přes Dřevnici i přejezd u něj bude snesen až po otevření nadjezdu. Poté na jeho místě bude most pro cyklo a pěší, bude užší a podle grafiky šikmo. Jen mám pocit, že to všechno bude dříve, než se na trať skutečně sáhne.