Zlínský kraj v autobusové soutěži nepochybil, rozhodl ÚOHS. Na Valašsko se přesune BusLine
Nové autobusy Iveco Crossway pro Busline. Foto: Jan Sůra
Společnost BusLine, která napadla letos na jaře velkou soutěž na provoz autobusů ve Zlínském kraji, začne od prosince v kraji
Dobrý den chtěl bych se zeptat jake kritéria budou muset splňovat autobusoví dopravci ve zlínském kraji
Zajímavé počteníčko http://zeleni-zlinsko.cz/novinky-v-doprave-kraj-nerika-celou-pravdu-mnohym-se-cestovani-zhorsi/
Hmm, ekoteroristi a šotoušci z ČD teď táhnou za jeden provaz, ty se tak dlouho hledali, až se našli. Jinými slovy jízdné proti šotobožskému Tr10 zlevní o čtvrtinu, takže drtivé většině normálních cestujících zlevní buďto o čtvrtinu nebo o pořizování kartičky s IN25 podle hesla nechci slevu zadarmo, ale bortí se šotosvět slovutných In kartiček, bez kterých by se dle šotoušků normální smrtelník neměl ani opovážit pomyslet na cestování vlakem.
A pro ty méně chápavé, platí tedy výsledky výběrového řízení nebo ne? „Mluvčí ÚOHS Martin Švanda potvrdil, že podruhé úřad návrh BusLine zamítl. „Opakovaným prvostupňovým rozhodnutím z 10. 10. 2019 byl návrh společnosti BusLine LK zamítnut. Proti rozhodnutí již byl podán rozklad a není tedy pravomocné,“ řekl Švanda“
Aktuálně neplatí, protože není rozhodnutí pravomocné. BusLine podal rozklad.
Děkuji, pochopila jsem to tedy správně .
Tož sa všeci včil čudujú.
Je to absurdita a výsměch státu. Vždyť je evidentní, že to Busline dostal za to, že pomohl ČSAD. Kdyby tendr napadl u ÚOHS ČSAD tak jej to stojí 10 mil. Busline, který nepodal nabídku, to stálo jen 100 tis. Ty se jím teď bohatě vrátí, když mají zakázku pro ČSAD, a ta je určitě slušně předražená. Kraj neměl asi na výběr na to přechodné období, tak musel pustit žilou.
Busline má v současné době dost bizarní obchodní model postavený na napadání tendrů do, kterých se nepřihlásí. A pak se stane subdodavatelem vítěze nebo dočasného provozovatele dopravy.
Taky tam nicméně vidím neschopnost kraje dát krátkodobé přímé zadání někomu jinému. Klidně by to přeci mohli dostat dopravci, kteří jakoby vyhráli v soutěži. Jako se to teď děje v Praze.
Na jak dlouho jsou prosím ty provizorní (dočasné) smlouvy se stávajícími dopravci. Je podezřelé, jak si Busline vyřve přes ÚOHS subdodávky pro vítěze tendru (Plzeňský kraj, Zlínský kraj).
Smlouvy jsou na 2 roky, ale doba platnosti může být zkrácená. Minimálně však do září 2020.
V Plzeňském kraji má vítěz soutěže smlouvu na deset let, takže předpokládám, že Busline to bude mít podobně dlouho.
Ty věci kolem BusLinu nabírají na bizarnosti.
Ale nejdůležitější sdělení je, že Zlínský kraj vyhrál! To jim nesmírně přeju, když se konečně první vedení po letech rozhodlo udělat něco s dosud skoro až ignorovanou veřejnou dopravou. Neví někdo, kdy tedy začnou jezdit nový dopravci podle soutěže a kdy zavedou nový provozní koncept?
Zatím se to plánuje až na nový GVD, kdy má dojít i k zavedení IDS – od prosince bude zatím fungovat jenom krajský tarif, bohužel zatím bez integrace rychlíků R18 Praha-Luhačovice.
Kraj také v původním návrhu měl velké zvýšení vlakokilometrů, bohužel v konečné verzi JŘ je to cca stejné jako letos (mně osobně chybí třeba poslední vlaky až kolem půlnoci nebo třeba víc spěšných vlaků z Brna na Slovensko).